Ha lehet tanácsot adni, akkor kétszer gondold meg az olajfogyasztásos autó megvételét, persze szigorúan szvsz.
A Toyota-nak anno akadtak olajfogyasztási problémái korábban, ezeket az olajfogyasztós motorokat garanciában cserélték jellemzően, mivel nem törvényszerű a használatiban leírtak ellenére a motor olajfogyasztása, anno ha jól emlékszem az e11 1,4 illetve 1,6 vvti motorok 10w40-nel való használata okozott hosszú távon 200e felett komolyabb olajfogyasztást, mely egy idő után rájöttek elkerülhető lett volna 5w30 használatával. Ezeket a dolgokat itt a fórumon belül már sokszor kitárgyalták nálam sokkal szakavatottabb emberek, volt itt szó furatokról, melyek túl kicsire sikerültek, emiatt bizonyos hőmérsékleti viszonyok mellett a sűrűbb olaj nem áramlott úgy, ez okozta a problémát, még a korai e12-nél is volt ilyen probléma, bár tesómék e12-ese 13 évesen 140e után nem evett olajat az 5w40 ellenére. Sőt az enyém sem evett egy grammot sem 144-nél...bár én szigorúan 10e-ként cser
Ha jól tudom 2004 környékén módosítottak a motor furatain, emiatt ezek a problémák megszűntek, illetve a használatiban kiemelten fel van tüntetve az ajánlott 5w30 viszkozitás. Ez korábban nem volt így, az én autóm papírjaiban is fel volt tüntetve 15w 40-től 0w30-ig minden, igaz éghajlati viszonyokat figyelembe véve most már erre is felhívják a figyelmet.
Csak ugye jöttek a magasabb teljesítményű még jobban szerelt motorok, melyekbe már kell a 0w30 mint a tesóm újabb Corolla-ja 2013 1,6 vvti 132 le fokozottan ajánlott az alacsonyabb surlódás, és a tökéletesebb megmunkálás végett. Ugye a hibridek erősen ajánlott olaja pedig a 0w20.
Hiába hordták szervízbe, szvsz nem kellene ennie az olajat még 200-nál sem, csak egy példa egyik haverom 2001-es Civic 1.5-öse 355e-nél nem eszi az olajat... na most akkor törvényszerű, hogy egye vagy nem....szvsz...hát baromira nem...
A leírtak alapján ha a gépjárműben 200e felett van, én erősen meggondolnám a vételt, mivel benzines autót 300e felett már nehéz lesz eladni...de mindenki maga dönti el.
Pont amiatt vettem hibridet, mivel nem annyival drágább.....sajna nehéz ma kevés km-s Toyota-t normális áron venni, 2013-as példányokat jószerével cégest tud az ember venni.
Mobile-n láttam szervízkönyves példányt 75ekm-vel, és 3 mondom 3 !!! pecsét volt a könyvben, az első épp 30e-nél....hát erre nincs mit mondani...sajna..
Fél évig néztem a mobile-t, mégis itthon vettem meg a kocsit egy neppertől...nem mentem ki egyedül, mivel annyira problémásnak érzem már a kinti vásárlást....minden hülye azt hiszi kimegy és megveszi a tutit.......aztán jól pofáraesik...lassan mindenki hazudik.....kint is.....