Spritmonitor szerint 22 user átlaga 7,54 liter.
Nem mondom, hogy ennyit enne Nálad is, mivel nem vagyok tisztában a felhasználási körülményeiddel, de irányadó értéknek megteszi.
Annyit mondhatok nagyáltalánosságban a 2.2 D-Cat motorokról, hogy problémásabbak, mint kétliteres társaik és nem nagyon tolerálják a sok városi araszolgatást.
Személyes véleményem szerint pedig az Aurisba eröileg megteszi a 2.0 D4D is, a maga 126 pacijával.
Nekem 8 éves a D-CAT Aurisom, 90%-ban városban használom. Nincs vele különösebb gond. Egyetlen kényes pontja a DPNR (részecskeszűrő+denox katalizátor) rendszer, arra oda kell figyelni. Pl mindig prémium OMV gázolajat tankolok, ami a schwechati finomítóból jön, nem MOL származék, ez nagyon sokat segítet a DPF problémák megelőzésében. Érdemes gyakran cserélni gázolajszűrőt. Figyelni kell a motor viselkedését (én OBD kiolvasós alkalmazással szoktam), és ha regenerálni akarja a szűrőt, akkor ki kell vele menni pl az M0-ra, egyenletes tempóban 2000-es fordulaton haladni, amíg befejezi. Érdemes 100 ezer km-enként részecskeszűrőt tisztíttatni, erre már vannak specializált cégek, kb 20-30 ezer forintba kerül plusz szerelési munka. Szóval ha az ember odafigyel rá, akkor ezzel se lesz váratlan problémája, a motor többi része meg alapvetően nem nyűgös.
Fogyasztásom Budapesten évszaktól függően 6,5-7,5 között mozog, dinamikus használat mellett, ez szerintem elég jó. Országúton 5-6 liter. Autópályán már nem olyan takarékos, ott megeszi a 7-8-at. Összességében valószínűleg kevesebbet, vagy max ugyanannyit fogyaszt, mint egy 1,4-es benzines, de össze sem lehet hasonlítani a kettő menetdinamikáját. Ettől függetlenül, ismerve az átlag magyar használtautó eladót, én is kicsit óvakodnék egy D-CAT vásárlástól, mert sajnos nagyon kevesen adják meg neki azt a gondoskodást és anyagi ráfordítást, amit egy ilyen motor igényel.