Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1235034 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5985 Dátum: 2014.01.14 13:30:54 »
JAJA! Pontosan! Az a műszerfal bakker! Mint egy vároldal :D Jó lenne facelift-nél kihajítanák úgy ahogy van a tervezőjével együtt! Soha nem venném meg ezt az autót, használtan sem! Újonnan nézve is bakker 8.3 misiből veszek egy 1.8-as Avensis Sedan Executive-ot! 400ezerrel többért meg ott az 5 ajtós is, hogy megmaradjunk a kombinál.
Csak azok nem hibridek...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5986 Dátum: 2014.01.14 13:38:35 »
Lássuk csak: lenne 8 misim és vennem kéne egy új autót előreláthatólag 3-5 évre? Van azért itt Kia Ceed, Civic Tourer kéremszépen :D
Vezettem ezt a hibrid Aurist, meg azt vallom ha a kocsiban ülsz, akkor a szélvédőn kell kibámulni és nem a műszerfalat nézni, de ettől merőleges műszerfaltól akkor is klausztrofóbiám lett már első próba alatt  :no:
Lehet műszakilag ott van a szeren (a panorámatető pont annyit vett el a fejtérből hogy a buksimnak már ne legyen), de valahogy sehogy sem vált ki semmiféle birtoklási vágyat (ez még az E11-nek is sikerült).
Nem. Hibrid esetén nem 3-5 évben kell gondolkodni. Ezt hagyd meg a dízelt vásárlóknak, meg a francia-olasz autó vásárlóknak...  ;) A Toyota hibriddel lazán tervezhetsz 10 évet. Minél tovább tartod, annál inkább nem akarsz megválni majd tőle. Arról nem is beszélve, hogy a Ceed és Civic nem hibridek, jelen pillanatban még tervben sincs náluk ilyesmi, ha jól tévedek.

Nem vált ki semmilyen birtoklási vágyat, mert vezetted pár km-t. Ez semmi. Annyit tapasztaltál, hogy működik az autó. Semmi többet. Hogy magamból induljak ki: a Corolla megvétele számomra a lehető legracionálisabb és abszolút hideg vérű döntés volt, elvégre a családomban csak németek és dízelek mozogtak és mozognak a mai napig (na, jó, tesóm is vett egy Yarist 3 hónapja, hogy a városközi utakra azzal járjanak, ne a Sharannal). Nekem 1 évembe telt, mire átfodultak az érzelmeim az autóm iránt és lettem fanatikusa.
Ha hozzá veszem, hogy a hibridség önmagában is egyedülálló dolgo a mai autógyártásban és azt, hogy a mai Toyoták is sokkal jobbak a 10-15 évvel ezelőttiekhez képest, biztosra veszem, hogy használva az Auris HSD is könnyedén megfertőzi az embert és a függője lesz. Nem akar majd átülni más, dízel hajtású autóba...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5987 Dátum: 2014.01.14 14:10:25 »
Csak azok nem hibridek...  :whistling:

Az igaz, de ha a hibridnek ez az ára akkor inkább nem, köszi! :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5988 Dátum: 2014.01.14 14:11:57 »
Az igaz, de ha a hibridnek ez az ára akkor inkább nem, köszi! :)
Ne mondj ilyet, amíg nem vezetted...  ;) A hibrid önmagában sok mindent átértékeltet az emberrel és nem az lesz fontos, ami addig az volt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5989 Dátum: 2014.01.14 14:26:06 »
Ne mondj ilyet, amíg nem vezetted...  ;) A hibrid önmagában sok mindent átértékeltet az emberrel és nem az lesz fontos, ami addig az volt.

De mondok mert nekem számít az autó, műszerfal kinézete is, ahogy érzed magad az autóban! (IS300h-nál nem is voltak gondok ezekkel mikor tesztvezetésen voltam ;))
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5990 Dátum: 2014.01.14 14:33:51 »
De mondok mert nekem számít az autó, műszerfal kinézete is, ahogy érzed magad az autóban! (IS300h-nál nem is voltak gondok ezekkel mikor tesztvezetésen voltam ;))
Ne haragudj meg, de ilyet mondani egy Carina tulajaként, enyhén szólva is nevetséges...  :lol: :D

Persze, gondolom, nem a mostani autódra kihegyezve értetted, hanem egy esetleges új autó vásárlásakor, mert úgy oké. De igazából ez megint szubjektív megítélés kérdése.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5991 Dátum: 2014.01.14 14:47:11 »
De mondok mert nekem számít az autó, műszerfal kinézete is, ahogy érzed magad az autóban! (IS300h-nál nem is voltak gondok ezekkel mikor tesztvezetésen voltam ;))
nyilván másoknak is számít. ezért tervezi át a toyota másfél év után.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5992 Dátum: 2014.01.14 14:48:03 »
a veszteséget nem akkor realizálod, amikor eladod.
A nagy turot nem. A veszteseg/nyereseg realizalas egy definicio, es pont azt jelenti amit irtam.
De logikusan atgondolva total nem erdekes es nem is tudom szamszerusiteni, hogy pl behemoton mennyit buktam 1.5 ev alatt. Majd fel ev mulva eladom es akkor buktam. Addig nem  :)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5993 Dátum: 2014.01.14 14:54:23 »
Nem. Hibrid esetén nem 3-5 évben kell gondolkodni. Ezt hagyd meg a dízelt vásárlóknak, meg a francia-olasz autó vásárlóknak...  ;) A Toyota hibriddel lazán tervezhetsz 10 évet. Minél tovább tartod, annál inkább nem akarsz megválni majd tőle.
Nagyon szűk az a réteg, aki ilyen hosszan tervez egy autóval. Általános vélekedés az 5-6 év (válság előtt ez ugye ilyen 3 volt). Lehet hogy Excel tábla szerint behozza az árát, de 10 év múlva lesznek újabb, még gazdaságosabb Toyota Hybridek, meg olyan Excel táblák, amik kihozzák hogy ha becseréled a 3 éves hibridedet egy újabbra, akkor évi 20%-ot spórolsz.
Vicces amúgy hogy akármilyen válság van, ami siker kategóriának számít, azok az irracionális és túlárazott divat/retro gépek (Smárolós merci, Mini, Fiat 500, de ott vannak a prémiumok is: Merci, BMW, Audi, Ferrari, akik képtelenek kiszolgálni a mennyiségi igényeket).
Várjuk meg mit hoznak ki a faceliftből.
De nem csak racionális érvek vannak, mint ahogy autóba ülésre sincsenek racionális érvek az esetek 99%-ban :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5994 Dátum: 2014.01.14 15:00:37 »
Ne haragudj meg, de ilyet mondani egy Carina tulajaként, enyhén szólva is nevetséges...  :lol: :D

Persze, gondolom, nem a mostani autódra kihegyezve értetted, hanem egy esetleges új autó vásárlásakor, mert úgy oké. De igazából ez megint szubjektív megítélés kérdése.  :hug:

Miért lenne nevetséges? Nekem tetszik a Carina E, jól érzem magam benne, nincs az a fura érzésem mint az Aurisban, jó az összkép! Nem vettem volna meg, ha nem tetszik. Auris meg hogy néz már ki a kortársaihoz képest? LOL Szerinted ez így rendben van 2013-ban?

Másik példa: Auris hibridnél meg nem sokkal drágább a Lexus CT200h az is hibrid és mérföldekkel szebb mint az Auris!
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5995 Dátum: 2014.01.14 15:12:54 »
A nagy turot nem. A veszteseg/nyereseg realizalas egy definicio, es pont azt jelenti amit irtam.
De logikusan atgondolva total nem erdekes es nem is tudom szamszerusiteni, hogy pl behemoton mennyit buktam 1.5 ev alatt. Majd fel ev mulva eladom es akkor buktam. Addig nem  :)
hát ha arra gondolsz, hogy a vagyontárgyaid értékét forintra váltod, akkor annak valóban van egy meghatározott időpontja, de a kocsi értéke folyamatosan csökken...már most is buktál a kocsin, és ez minden egyes nappal tovább nő. mondhatod, hogy ma még nem buktál rajta, csak majd akkor buktál, amikor forintra váltottad, de ez szerintem, khm, szimplán csak nem igaz  :surrender:
egyébként meg valóban mindegy, a lényeg, hogy eladáskor kevesebbet fog érni, mint vételkor.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5996 Dátum: 2014.01.14 15:14:01 »
Miért lenne nevetséges? Nekem tetszik a Carina E, jól érzem magam benne, nincs az a fura érzésem mint az Aurisban, jó az összkép! Nem vettem volna meg, ha nem tetszik. Auris meg hogy néz már ki a kortársaihoz képest? LOL Szerinted ez így rendben van 2013-ban?
nincs rendben. mondtam már, hogy másfél év után fészliftelik?  :devil: egyértelmű a kudarc a toyota számára is

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5997 Dátum: 2014.01.14 15:30:21 »

Ha hozzá veszem, hogy a hibridség önmagában is egyedülálló dolgo a mai autógyártásban és azt, hogy a mai Toyoták is sokkal jobbak a 10-15 évvel ezelőttiekhez képest, biztosra veszem, hogy használva az Auris HSD is könnyedén megfertőzi az embert és a függője lesz. Nem akar majd átülni más, dízel hajtású autóba...

A hibridség tök jó dolog, egyetértek Veled és valóban könnyen megfertőzi az embert, vagy legalábbis bizonyos embereket, főleg olyanokat akik fogékonyak az ilyen dolgok iránt. Egy új lépcsőfok és egy óriási dolog amit a Toyota elért ezzel.

De a cikkírónak szerintem igaza van ott, amikor azt írja, hogy nagyon jó az autó, csak nincs rendesen befejezve. A 400h-nál is tök gagyinak tartom, hogy ugyanolyan modullal kell a külső tükröket állítani, mint amilyen a 95-ös gyártású Suzukinkban volt... És további ilyen kapcsolókat is simán tudnék mutatni még benne, vagy akár rá tudnék mutatni az ülésfütés csavarkákra vagy a fényszórómosót aktiváló gombra, ami úgy van oda dobva a közép konzol aljára, mintha a műszerfalat tervező dizájner 3-es fia random mutatott volna rá az apja által korábban rajzolt képre. "Jól van fiam, akkor itt lesz..."

Persze az autó nagyon jó, de ezek a dolgok gagyik benne. A 400h már több éves konstrukció, de már akkor sem illett volna ezeket így megoldani benne. Szerencsére a mostani Lexusokra ez már nem jellemző annyira, de sajnálattal látom, hogy a toyotákra még mindig a jelek szerint. És igen, én is úgy gondolom, hogy egy hasonló kategóriájú VW műszerfala bizony szebb, összeszedettebb és kellemesebb benyomást kelt mint a cikkben bemutatott Auris esetében.

Megvan a nagyon jó termék és pár részletre meg nem figyeltek...Ezeket azért idővel orvosolni kéne a cégnek.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5998 Dátum: 2014.01.14 15:40:53 »
Miért lenne nevetséges? Nekem tetszik a Carina E, jól érzem magam benne, nincs az a fura érzésem mint az Aurisban, jó az összkép! Nem vettem volna meg, ha nem tetszik. Auris meg hogy néz már ki a kortársaihoz képest? LOL Szerinted ez így rendben van 2013-ban?

Másik példa: Auris hibridnél meg nem sokkal drágább a Lexus CT200h az is hibrid és mérföldekkel szebb mint az Auris!
Figyi, a Te Carinád belső kinézete az én Avensisemével egyetemben egy ócskavas az Auriséhoz képest kinézetre. Ha azt mondod, hogy a Carina jobban néz ki belülről, hát, szíved joga... Nem kicsit túlzol.  ::)
Az Auris belével sincs különösebb gond, csak a tesztben is említett apró részleteket valahogy a helyükre kellene rakni, és egy-két burkolat anyagát le kellene cserélni, hogy egy egység jöjjön ezzel létre, ne kvázi találomra szétszort '80th-ből származtatott gombokkal. Engem legjobban továbbra is a két oldalsó kerek rostély zavar. Ezt nem értem ki és hogyan gondolta oda, amikor az új Corollán minden rostély szögletes és ott meg is van ezzel az egység.

A Carina és az Ave anyagválasztása valóban minőségibbnek néz ki, de megnézném ezt az Aurist is 13 évesen, hogy mennyire öregszenek az anyagok, mennyire kopásállók a kárpitok (mivel a minőséÉRZET korát éljük, nagyon is aktuális részemről ez a megkülönböztetés a valódi minőség és a minőségérzet között) . Ha azt veszem számba, hogy a Carinától kezdve az Avensis, E11 Corolla, E12 Corolla is már több, mint 10 éves és jellemzően bírják a strapát a belső anyagaik, akkor joggal lehet feltételezni, hogy ez az auris is bírni fogja. Persze, lehet, hogy ettől még nem fogja mindenki szépnek látni, de ez 10 éves autónál szvsz másodlagos kérdés.

A Lexus CT példád is erősen sántít: 9 Millától indul, ha jól rémlik, miközben az Auris kombi(!, aminek még véletlenül sem azonos a célközönsége a Lexiével) legfullosabb verziója 8,3-nál megáll. Ha almához alámát akarunk hasonlítani (legalább a felszereltség terén, ha már másban nemigen lehet), akkor a CT ára inkább 10-11millió Ft, ami nagyon nem kevéssel több a 8,3-nál. De minőségre jobb az Aurisnál, persze, ez igaz, csak nagyon nem érdemes a két autót még gondolati szinten sem összehasonlítani, mert másról szólnak. Igen, az alapjaik megegyeznek, de ez kevés...

A kérdésedre válaszolva, pedig, persze, egyáltalán nem gondolom helyesnek 2013-14-ben, hogy ilyen részletformákkal dob piacra EU-ban autót a Toyota. Ezt én is hibának tartom, és, ahogy csufár többedjére írta, az idei nyári facelift alkalmával kíváncsian várom, mit fognak rajta változtatni...
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.14 15:44:41 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5999 Dátum: 2014.01.14 15:42:19 »
A hibridség tök jó dolog, egyetértek Veled és valóban könnyen megfertőzi az embert, vagy legalábbis bizonyos embereket, főleg olyanokat akik fogékonyak az ilyen dolgok iránt. Egy új lépcsőfok és egy óriási dolog amit a Toyota elért ezzel.

De a cikkírónak szerintem igaza van ott, amikor azt írja, hogy nagyon jó az autó, csak nincs rendesen befejezve. A 400h-nál is tök gagyinak tartom, hogy ugyanolyan modullal kell a külső tükröket állítani, mint amilyen a 95-ös gyártású Suzukinkban volt... És további ilyen kapcsolókat is simán tudnék mutatni még benne, vagy akár rá tudnék mutatni az ülésfütés csavarkákra vagy a fényszórómosót aktiváló gombra, ami úgy van oda dobva a közép konzol aljára, mintha a műszerfalat tervező dizájner 3-es fia random mutatott volna rá az apja által korábban rajzolt képre. "Jól van fiam, akkor itt lesz..."

Persze az autó nagyon jó, de ezek a dolgok gagyik benne. A 400h már több éves konstrukció, de már akkor sem illett volna ezeket így megoldani benne. Szerencsére a mostani Lexusokra ez már nem jellemző annyira, de sajnálattal látom, hogy a toyotákra még mindig a jelek szerint. És igen, én is úgy gondolom, hogy egy hasonló kategóriájú VW műszerfala bizony szebb, összeszedettebb és kellemesebb benyomást kelt mint a cikkben bemutatott Auris esetében.

Megvan a nagyon jó termék és pár részletre meg nem figyeltek...Ezeket azért idővel orvosolni kéne a cégnek.
Egyetértek minden szavaddal.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i