Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1235142 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5715 Dátum: 2013.07.24 16:02:35 »
Miután azt mondtátok, hogy a hibridnél a városi fogyasztás alacsonyabb :D az országutinál, úgy logikus, hogy autópályatempó  csak magasabbra húzza az átlagot.
Ez jól hangzik, de sajnos nem ilyen 1xű és 1értelmű. Nekem elég furának, megmagyarázhatatlannak tűnnek egymás mellett a korábbi adatok.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.24 16:06:34 írta Agyarka »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5716 Dátum: 2013.07.24 21:27:14 »
OK szóval nem kell érteni :szemez:
Mondjuk az energiamegmaradás törvénynek ellent mondana, ha többet lassitanánk mint gyorsítanánk ;) és akkor még jön a hatásfok, ami nem lehet 100%.
Végül is én nem is azt kérdeztem mi a sporolósabb a városban, hanem hogy a hibrid az országuthoz képest (ahol ideális esetben alig gyorsítasz ill. fékezel), hogy lehetne még takarékosabb fogyasztása a városban. Ez max. pillanatnyi fogyi lehet (vagy amit az országuton betárolt, azt használja-de ez elég kevés, hiszen villanymotorral max. 1km-t tud menni).
OK azt mondtátok, hogy országúton nagy a légellenállás-ez valóban számit valamit.
Leírtad pedig a lényeget: országúton egyenletes a tempó. Ráadásul ez a tempó akkora, amihez már nem elég a villanymotor önmagában. És, ahogy írod: alig van lassítás, ergo alig van visszatöltés. Viszont folyamatosan mennie kell a benzinmotornak - ráadásul nagyobb közegellenállást leküzdve (normális, törvénytisztelő, óra szerint 90-100-as országúti haladásról beszélek).

Így áll össze a kép. De ha alaposabban érdekel a téma, találsz róla rengeteg olvasnivalót a neten. A működési elvről, és a fogyasztás "titkáról" egyaránt  :yes:

Tény: a hibrid kevesebbet eszik egy átlagos városi forgalomban, átlagos vezetési stílussal, mint mondjuk országúton 100-as utazóval. Ez nem nonszensz, hanem a valóság, és nyilván nem mond ellent a fizikának :) ... megvan a magyarázata.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5717 Dátum: 2013.07.24 21:41:36 »
Leírtad pedig a lényeget: országúton egyenletes a tempó. Ráadásul ez a tempó akkora, amihez már nem elég a villanymotor önmagában. És, ahogy írod: alig van lassítás, ergo alig van visszatöltés. Viszont folyamatosan mennie kell a benzinmotornak - ráadásul nagyobb közegellenállást leküzdve (normális, törvénytisztelő, óra szerint 90-100-as országúti haladásról beszélek).

Így áll össze a kép. De ha alaposabban érdekel a téma, találsz róla rengeteg olvasnivalót a neten. A működési elvről, és a fogyasztás "titkáról" egyaránt  :yes:

Tény: a hibrid kevesebbet eszik egy átlagos városi forgalomban, átlagos vezetési stílussal, mint mondjuk országúton 100-as utazóval. Ez nem nonszensz, hanem a valóság, és nyilván nem mond ellent a fizikának :) ... megvan a magyarázata.
OK beláttam , hogy országúton a légellenálás nagy tétel a fogyastásban, ami a városban jelentéktelen.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5718 Dátum: 2013.07.25 01:09:57 »
OK beláttam , hogy országúton a légellenálás nagy tétel a fogyastásban, ami a városban jelentéktelen.
De, ezzel az erővel, minden autónak kevesebbet kéne enni városban, mint országúton. Márpedig, a hibridet kivéve, nem ez a helyzet. bepi írta le a lényeget. Városban a villanymotor pont olyankor dolgozik be, amikor a belső égésű motor fogyasztása a leginkább az egekbe szökne: induláskor, gyorsításkor. És, mivel ilyenkor a lassítás is gyakori, ezért ehhez van is elég energiája.

Okosan ki van találva  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5719 Dátum: 2013.07.25 09:14:59 »
Prius II, óra szerint 90-100-al, java részt tempomattal kevesebbet eszik országúton, mint városban, országút 3,7-4,0, város 4,1-4,3 (1,5 év majd 20 ekm tapasztalat alapján).
Nem tudom hogy az auris hogy van hangolva v mi a különbség, légellenállásba biztos a prius a nyerőbb.
Városban több a fékezésből visszanyert energia, de országúton meg nagyobb sebességről való gurulás és fékezés történik, igaz ritkábban viszont jelentősebb ez.
Városban pulzálással lehet az országúti fogyasztás alá menni, de azzal jelentősen. :whistling:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5720 Dátum: 2013.07.25 09:34:57 »
Nem esküdnék meg rá, de, mintha a két autó légellenállása közel azonos lenne (Auris 0,28, PII 0,27)...  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5721 Dátum: 2013.07.25 11:21:54 »
Az igazság az, hogy a pill fogyasztás kijelzését nem találtam meg az Aurison. Viszont az feltűnt, hogy városból kiérve az addigi átlag elkezdett felfelé lépkedni (3.9-ről 4.4 is volt az átlag) Bp-Abony távon az M0 és a 4-es út igénybevételével.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5722 Dátum: 2013.07.25 11:34:58 »
Prius II, óra szerint 90-100-al, java részt tempomattal kevesebbet eszik országúton, mint városban, országút 3,7-4,0, város 4,1-4,3 (1,5 év majd 20 ekm tapasztalat alapján).
Nem tudom hogy az auris hogy van hangolva v mi a különbség, légellenállásba biztos a prius a nyerőbb.
Városban több a fékezésből visszanyert energia, de országúton meg nagyobb sebességről való gurulás és fékezés történik, igaz ritkábban viszont jelentősebb ez.
Városban pulzálással lehet az országúti fogyasztás alá menni, de azzal jelentősen. :whistling:
1.Na végre egy Priusos is azt mondja, hogy városban csak több a fogyasztás.
2.Fékezésből nyert energia akár pariban is lehet város vs országút. Csak országúton akár 100km-t is el lehet menni hogy alig kell fékezni- tehát itt nem tud sokat visszanyerni a hibrid.
3.milyen trükk ez a pulzálás?

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5723 Dátum: 2013.07.25 12:15:20 »
A város és országút fogyasztás aránya attól függ az adott szakaszon milyen dinamikával lehet menni.
Mindkettőnél akkor lesz a lehető legalacsonyabb a fogyasztás ha lehet sokat gurulni - amikor a benzinmotor sem megy és az akkumulátorból sem veszel ki sok energiát.
Ez országút esetében a sok átkelési szakasszal tagolt utat jelenti, ahol a lakott településeken szinte át lehet gurulni, kevés beznin és kevés elektromos energia használatával.
Ugyanez városban, főleg főútvonalon haladva, ahol nincsenek túlzottan sűrűn jelzőlámpás csomópontok, állóra nem kell fékezni, vagy csak olyan esetben amikor ez már jó előre látható és messziről ki lehet gurulni.
Prius-szal az, ilyen szakaszokon, laza forgalomban, kis odafigyeléssel, extrém bűvészkedés nélkül lehet 3-4 liter/100 km-es fogyasztást hozni. Ahogy nő a sebesség, illetve a megállások száma úgy megy fel a fogyasztási érték.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5724 Dátum: 2013.07.25 12:18:45 »
3.milyen trükk ez a pulzálás?
Úgy tudom amcsi vki kísérletezte ki hibridnél, hogy pulzálva vezetve a priust, ami annyit tesz, hogy felgyorsítasz x sebességre aztán hagyod kigurulni, így alacsonyabb a fogyasztás, mert a visszatáplálás/gyors felgyorsulás/kigurítás miatt kevesebb lesz a fogyi:D
A gyakorlatba úgy néz ki, hogy mondjuk 40-70 km/h között gyorsíratsz/kigurulsz és a fogyi 5 perces diagramja fogyasztást 2,5-4 közé teszi, sokszor akár 2,5 közelébe és a visszatáplálás meg 2-3 zöld kocsi, nagyon durva, persze ezt nehéz használni, ha rövid útszakaszok v nagy forgalom van csak kínlódna az ember, én akkor szoktam használni ha van rá lehetőség hogy gyorsabban visszatöltsem az akkut a szokásos 2 csík híján.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.25 12:22:36 írta Hammer »

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5725 Dátum: 2013.07.25 12:28:44 »
Nem esküdnék meg rá, de, mintha a két autó légellenállása közel azonos lenne (Auris 0,28, PII 0,27)...  :hmmmm:
Azért ne tegyünk egyenlőségjelet a légellenállási együttható és a légellenállás közé!  :nono:
Ott van még a homlokfelület is a képletben - ami persze valószínűleg szintén nagyjából egyforma.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5726 Dátum: 2013.07.25 12:30:33 »
Nem azért irreális a hybridek gyári fogyasztási értéke, mert feltöltött akkumlátorral kezdik és rövid táv?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5727 Dátum: 2013.07.25 12:34:02 »
Azért ne tegyünk egyenlőségjelet a légellenállási együttható és a légellenállás közé!  :nono:
Ott van még a homlokfelület is a képletben - ami persze valószínűleg szintén nagyjából egyforma.
Igen, igen, de ebbe szándékosan nem akartam belemenni...  :surrender: ;) (a légellenállási együtthatóra, Cd értékre gondoltam)
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.25 12:50:33 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5728 Dátum: 2013.07.25 12:37:52 »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104