Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1235009 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4785 Dátum: 2010.02.23 13:55:59 »
Félre ne érts: hogy egy ilyen szívómotor nem veheti fel rugalmasságban a versenyt az újfajta turbókkal, az tiszta sor. Már a 122 lovas Golf TSI-nek is olyan rugalmassági értékei vannak, amelyekkel csak az Auris 2.0 dízele veszi fel a versenyt.

Viszont egy abszolút skálán nézve nem rossz az Auris 1.6-os benzinese.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4786 Dátum: 2010.02.23 13:57:11 »
Nem számoltam be, de ez nagyon felhasználó függő. Alul tényleg nem lódul meg (bár ez most mintha változna így lassan 5000 km megtétele után, nem annyira nyúlós), úgy mondanám inkább, hogy használható. Ha menni akar az ember, akkor legalább 3500 fölé kell pörgetni, ott már tényleg jól megy (és persze ez is relatív). Tudomásul kell venni, hogy ezek az újabb emissziós értékek ilyen karakterisztikára kényszerítik a gyártókat és ugye ez nem egy 3.0 benzines. Talán éppen ezért jelentek meg a turbós változatok.
Szívesen odaadnám kipróbálásra, csak hát messze vagyunk  :hug:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4787 Dátum: 2010.02.23 14:35:33 »
Félre ne érts: hogy egy ilyen szívómotor nem veheti fel rugalmasságban a versenyt az újfajta turbókkal, az tiszta sor.
Ezt a VW is beláthatta, pl mikor az astraH OPC 2.0 turbó überelte a R32 V6 Golf5-öt rugalmasságban, meg talán mindenben..

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4788 Dátum: 2010.02.23 14:45:15 »
Félre ne érts: hogy egy ilyen szívómotor nem veheti fel rugalmasságban a versenyt az újfajta turbókkal, az tiszta sor.
Ezt a VW is beláthatta, pl mikor az astraH OPC 2.0 turbó überelte a R32 V6 Golf5-öt rugalmasságban, meg talán mindenben..
Na ja, nem véletlen, hogy az új csúcs-Golfban már szintén "csak" egy kétliteres turbó van, és mindent jobban tud (a hangot leszámítva): gyorsabb, takarékosabb, és mivel könnyebb, az autó menettulajdonságai is jobbak vele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bilesaron

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4789 Dátum: 2010.02.23 15:21:37 »
Márkakereskedésben gondoltam...
márkában 9e Ft, azt inkább kihagynám:)
valakinek tipp pesten hol lehet hozzá kapni?
régi hozzászólásokban láttam, hogy volt aki vett ilyet !

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4790 Dátum: 2010.02.23 15:30:15 »
Viszont egy abszolút skálán nézve nem rossz az Auris 1.6-os benzinese.

Ez így van, de a korábbi Toyota-fölényből mostanra egy egészen más pozíció alakult ki. Az E12 induló motorválasztéka benzines téren messzemenőkig állta a versenyt a konkurenciával, az 1.4-es magasan a legjobb indulómotor volt 2002-ben, simán állta a sarat a nagy volumenben értékesített Opel-Ford-VW 100 ló körüli 1.6-os motorjaival: ment úgy, és jobban fogyasztott. (Nem titok, én 1.6 Fóka helyett választottam a Corit, más 1.4-es szóba sem jött.) Az 1.6-os messze a kategória legjobbja volt, és a TS is állta a sarat, ha csak a motorokat néztük.

Most viszont benzines fronton a Toyota semmit nem tud felmutatni az Opel, VW, PSA vonal kis turbómotorjaival szemben. Az alacsony(abb) meghibásodási hajlam nem egy erős érv a 3-5 év után lecserélt autók piacán, és lássuk be, az utóbbi idők (mű)balhéit követően a Toyota akkor sem tudna hitelesen megbízhatósággal kampányolni, ha akarna.

Konklúzió: kellene egy 1.4 körüli benyás turbó, nem tudok másra gondolni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4791 Dátum: 2010.02.23 15:39:18 »
Most viszont benzines fronton a Toyota semmit nem tud felmutatni az Opel, VW, PSA vonal kis turbómotorjaival szemben. Az alacsony(abb) meghibásodási hajlam nem egy erős érv a 3-5 év után lecserélt autók piacán, és lássuk be, az utóbbi idők (mű)balhéit követően a Toyota akkor sem tudna hitelesen megbízhatósággal kampányolni, ha akarna.

Konklúzió: kellene egy 1.4 körüli benyás turbó, nem tudok másra gondolni.
Ezt aláírom, nem vitás. Én továbbra is félnék a kis turbóktól (bár talán 3-4 évre vásárolva nem félnék annyira); de hogy a piaci igény kialakult ezekre, az tény.

Ez nyilván világos a Toyota emberei számára is; kérdés, hogy mit lépnek majd.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4792 Dátum: 2010.02.23 15:49:13 »
Márkakereskedésben gondoltam...
márkában 9e Ft, azt inkább kihagynám:)
valakinek tipp pesten hol lehet hozzá kapni?
régi hozzászólásokban láttam, hogy volt aki vett ilyet !
Én a VascoFilters-ben vettem az E12 Corollámra 3400Ft-ért, de ahogy nézem, nekik Aursiba nincs sajna. Így 7-8ezernél olcsóbban nem hiszem hogy tudsz szerezni után gyártottban.... lehet mégis csak a gyárit érdemes megvenni....

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4793 Dátum: 2010.02.23 15:54:07 »
, Én továbbra is félnék a kis turbóktól (bár talán 3-4 évre vásárolva nem félnék annyira); de hogy a piaci igény kialakult ezekre, az tény.
A kisdízelekre is ezt mondták sokan az elején (sokan ledöbbentek, mikor az astraH-ba belekerült az 1250cm3-is Mjet pl), és az 1,3Mjet meg az 1,4d4d is egész jól elketyeg ha értelmesen használják..

bilesaron

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 145
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4794 Dátum: 2010.02.23 16:14:24 »
Márkakereskedésben gondoltam...
márkában 9e Ft, azt inkább kihagynám:)
valakinek tipp pesten hol lehet hozzá kapni?
régi hozzászólásokban láttam, hogy volt aki vett ilyet !
Én a VascoFilters-ben vettem az E12 Corollámra 3400Ft-ért, de ahogy nézem, nekik Aursiba nincs sajna. Így 7-8ezernél olcsóbban nem hiszem hogy tudsz szerezni után gyártottban.... lehet mégis csak a gyárit érdemes megvenni....

na ez az, vascot én is néztem, coriba van csak :( az nem kompatibilis aurissal? :)

TZoli

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4795 Dátum: 2010.02.23 16:15:57 »
Palaczk!

Nem kell félni a kis benzines turbóstól, jóval többet elmennek ésszerű használat során majd mint a  turbós kis dízelek.
Én Fiatot próbáltam benzines turbósba, vigyorogtam mint a tejbetök.
Kíváncsi leszek hogy a Toyota mikor kap észbe hogy csinálni kéne nekik is egy ilyet, 1.33-as motorokkal szórakoznak meg a hibrid marhasággal, nem tudnak egy ütős benzinmotort felmutatni.
Nézd meg a VW sorra kapja az év motorja díját a TSi-vel.

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4796 Dátum: 2010.02.23 16:30:46 »
A hibrid nem marhaság... Két baj van vele. Az egyik, hogy az európai piac idegenkedik a megoldástól. Elég beleolvasni fórumokba, vagy beszélgetni ismerősökkel, amúgy értelmes emberek olyan elképesztő baromságokat tudnak összehordani, ha a hibridek kerülnek szóba, hogy az ember már csak fogja a fejét. A másik pedig az ár, amit nem kell túlmagyarázni. A hibrid amúgy egy kipróbált, megbízható, kényelmes, takarékos, kulturált hajtáslánc, nagy sebességű autópályás haladást leszámítva minden szempontból jobb a dízeleknél, a benzinesekről nem is beszélve. Nem kellene sok az áttöréshez, csak némi agymosás és árcsökkentés.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4797 Dátum: 2010.02.23 17:28:24 »
A hibrid nem marhaság... Két baj van vele. Az egyik, hogy az európai piac idegenkedik a megoldástól. Elég beleolvasni fórumokba, vagy beszélgetni ismerősökkel, amúgy értelmes emberek olyan elképesztő baromságokat tudnak összehordani, ha a hibridek kerülnek szóba, hogy az ember már csak fogja a fejét. A másik pedig az ár, amit nem kell túlmagyarázni. A hibrid amúgy egy kipróbált, megbízható, kényelmes, takarékos, kulturált hajtáslánc, nagy sebességű autópályás haladást leszámítva minden szempontból jobb a dízeleknél, a benzinesekről nem is beszélve. Nem kellene sok az áttöréshez, csak némi agymosás és árcsökkentés.
Ja-ja... Érdekes amúgy, hogy a "buta" amerikaiaknak ez mennyivel kevésbé jelent problémát, mint a "felvilágosult" európaiaknak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4798 Dátum: 2010.02.23 17:29:07 »
Nem kell félni a kis benzines turbóstól, jóval többet elmennek ésszerű használat során majd mint a  turbós kis dízelek.
Én Fiatot próbáltam benzines turbósba, vigyorogtam mint a tejbetök.
Kíváncsi leszek hogy a Toyota mikor kap észbe hogy csinálni kéne nekik is egy ilyet, 1.33-as motorokkal szórakoznak meg a hibrid marhasággal, nem tudnak egy ütős benzinmotort felmutatni.
Nézd meg a VW sorra kapja az év motorja díját a TSi-vel.
Miért fut(na) el többet a benzines turbó, mint a dízel?

A hibrid nem marhaság.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4799 Dátum: 2010.02.23 17:35:32 »
Miért fut(na) el többet a benzines turbó, mint a dízel?

Nem is feltétlenül a turbó miatt, hanem az egyéb nyűgök miatt: a befecskendezés a dízeleknél érzékenyebb, a kéttömegű lendkerék a benzinesekből kimarad, a változó geometriájú turbó sem kimondottan a benzinesek sajátja.

Mondjuk ha a benzinesekhez olyan rövid váltót raknak, mint a Renault az 1.4 TCE-hez, akkor tökmindegy, a benzines elkopik a magas fordulaton.