Köszönöm, hogy utánanéztél angolul is. Magyarul nem találtam semmit a neten, meg is lepődtem rajta.
Nagyon jó lenne, ha csak ez okozná a jelenséget, egyébként teljesen logikusnak is tűnik.
Az azonban már érthetetlen, ha a fejlesztő mérnökök nem gondolnak az anyag összetételének megválasztásakor erre. Elvégre egy autó motorja ki van téve hidegnek, melegnek, olajnak, víznek, tulajdonképpen a legkülönfélébb fizikai és kémiai behatásoknak. Ráadásul ez a motor nem is mai fejlesztés, kellene lenni róla tapasztalatnak bőven. (Talán itt jönnek képbe a beszállítók, ha időközben olcsóbb, vagy más ötvözetből akarják megoldani a blokk egyes részeit). A Toyotának, mint autógyárnak azonban feltétlenül tudnia kell erről, akkor pedig a márkaszervizeknek is.
Megoldást is ki kell dolgozzanak rá, hiszen a lerakódó (alumínium ötvözet?) por káros lehet az egészségre, a hőháztartásra, a mechanikai kötések oldhatóságára (lsd. kiszerelhetetlen, beszakadó izzítógyertyák, a hollandi- és egyéb csavarkötések, amik oldhatónak tervezett és nevezett kötések, mindaddig, amíg a finom por - esetleg különféle folyadékokkal keveredve - össze nem gyógyítja). Beszélhetnénk többek közt arról is, hogy az elektromos csatlakozásokra is káros hatással lehet, (elektromos kontaktus megszűnése, kondenzvíz vagy egyéb folyadék vezetővé teheti a port (üzembiztonság megszűnése, tűzveszély) vagy kémiai reakcióba lépve roncsolhatja az érintkezőket, fém felületeket és azokat a felületeket is, amelyek egymással érintkezve mozognak akár az oxidáció helyétől távolabb is.
Ez a por olyan finom szemcseméretű, hogy nagyon sok helyre bejuthat, ahol semmi keresnivalója nem lenne, mert bajt okoz.
Mindezek természetesen csak az én eszmefuttatásaim, amik elsőre beugrottak az oxidáció kifejezésre.
A Toyota Central Europe Kft-vel én már korábban is levelezésben voltam, nagyon kedvesen és szogálatkészen válaszolnak minden kérdésre, sőt ők ajánlották fel, hogy bármilyen témában forduljak hozzájuk (egyszer sem kellett hibajelenséggel kapcsolatos kérdést feltenni, csupán kíváncsiságomat kielégítendő dolgokat kérdeztem eddig). Ez lesz majd az első kérdésem hozzájuk, ami egy problémának tűnő jelenség lehetséges megoldására vonatkozik. Előbb azonban megvárom amíg az előző levelemre válaszolnak. Talán pár nap telik el még addig.
Időpontot e-mailben már kértem az egyik ajánlott márkaszerviztől, leírást és fényképeket mellékelve a jelenségről. Még arra is választ várok.
Megragadom az alkalmat, hogy megkérdezzem, van-e valami tapasztalat a csomagtér ajtó teleszkóppal kapcsolatban? A garázsunk panelház alatt van, tehát +5 C-nál alacsonyabb még sohasem volt a hőmérséklet télen. Ekörüli hőmérsékleten azonban sosem nyomta fel teljesen az 5. ajtót, akármeddig vártam is. Az utolsó 5-10 cm-t kézzel kell felnyomni, érezve, hogy ott már semmit nem dolgozik. Ilyenkor, melegben természetesen végig nyitja. Télen elfeledkeztem róla, hogy elvigyem, utoljára meg jószándékúan befújták szilikonnal. Aztán voltunk hosszabb úton, autó parkolóban, hajnali hőmérséklet +11 Celsius. Ugyanúgy kézzel kellett felnyomni, ezt videóra is vettem.
Szervizben én ezt már garancia idő alatt a -meleg miatt- már nem fogom tudni reprodukálni. Úgy tudom, van előírt nyomóerő ennél az alkatrésznél.