Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1243528 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Auris II facelift 1,2T tesztvezetés
« Válasz #6255 Dátum: 2015.07.06 11:41:08 »
Hali! Kipróbáltad végül az új Avét?
Nem, sajna nem volt rá időm.  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

yamaha50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6256 Dátum: 2015.07.11 09:19:19 »
Sziasztok! Éppen most regisztráltam, mert nagy szükségem lenne a segítségetekre.
2012-es évjáratú Aurisunk van (E15) 1.4 D-4D motorral, nemsokára lejár a 3 éves garancia.
Kb. 11.500 km-nél kicserélték az intercoolert visszahívási akció keretében. Most 12.700 km van benne és a következő a problémám: Az autóval szemben állva (nyitott motorház tetővel) a jobb oldalon már a hangszigetelő motorburkolat alól is látszik a motoron valami fehér por lerakódás (észre vettem, mert rendszeresen töltöm az akkut, hiszen sokat áll a garázsban). Ez kb 200 km-rel azután jelent meg, hogy elhoztam a szervizből. Azóta egyre jobban látható és terjed bal oldalrai is. Levéve a burkolatot az látszik, hogy a motor jobb szélén levő alkatrészek valamelyikétől kiindulóan, mintha festékszóróval fújtak volna fehér festéket, de ez valójában kézzel letörölhető száraz por, befedi a csöveket is. de nem egyformán. Ahol a "kifúvás" útjában alkatrész van, amögötti felületen nincs por. Az intercooler csere előtt ez egyáltalán nem volt észlelhető, fémtiszta volt minden. Nem tudom mi ez a por, mert a szervizben egyszer azt mondják, gyári motorvédő viasz, másszor pedig tömítés vizsgáló anyag, minden új autót ezzel kezelnek le a gyárban és eddig is rajta volt.  Természetesen a szalonban levő autókon ilyet nem tudtak mutatni, azokon állításuk ellenére sem volt. Meg is fenyegettek, hogy lefényképezik és jelentik a Toyotának, hogy én hozzányúltam a motorhoz, mert különben nem tudhatnék erről. Az ügyfelek ugyanis nem nézegetik a motort. Mégis úgy kellett szólnom, hogy akkor készüljenek már azok a fényképek.  Szerintem le akarnak rázni és abban sem vagyok biztos, hogy az intercooler csere az oka. Nem ismerem a motort sem (eddig benzines autóim voltak), nem tudom mi hol van rajta, melyik alkatrész az amelyik okozza.
   A szerviz agresszív reakciója és a mismásolás miatt már az is megfordult a fejemben, hogy esetleg donornak használták az autónkat és valamelyik alkatrészt kicserélték használtra.
   Találkozott már valaki ezzel a hibajalenséggel, mi okozza? Mit tudnék tenni ebben a helyzetben?
   A válaszokat előre is köszönöm! (Elnézést a hosszúságért, a keserűség miatt nem tudtam tömörebben.)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6257 Dátum: 2015.07.11 09:49:58 »
készíts róla képet - fotó, videó - és menj másik szervizbe! Ha kis mennyiségben is rövid idő alatt reprodukálható, akkor menjetek próbakört. Nem írtad, melyik szerviz volt ilyen "segítőkész", de az ország nagy részén találhatsz megbízható márkaszervizt, a megfelelő topikban rá tudsz keresni a tapasztakatokra.
music     

yamaha50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6258 Dátum: 2015.07.11 10:19:01 »
  Köszönöm a válaszod! Szekszárdi a tapasztalat.

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6259 Dátum: 2015.07.11 13:59:39 »
Kiégett az Auris bal első tompított H11 izzója. Azt hittem sebész előképzettség kell a cseréhez (a jelenelegi autókon nagyon nehézkes a hozzáférés), ráadásul a bal oldalon még az akku is csökkenti a helyet, de meglepetésre igen könnyen ki tudtam venni, majd visszarakni. Gyárilag Phillips H11 volt benne, most Tungsrammot kapott. (Az autóval kapott izókészletben persze nincs ilyen, hiszen az egy átlagos izzókészlet, amiben valami régebbi halogén van)
A cseréhez el kell távolítani a műanyag takarólemezt (egy kisebb sima csvarhúzó kell hozzá), ezt kb. 6 patent tartja, majd az izzót a csatlakozónál fogva kb. 40 fokban elfordítani, majd kihúzni, végül lehúzni a csatlakozót. Visszarakni fordított sorredben. Érdemes negnézni, hogy a csatlakozó merre áll a kivételkor, mert így könnyeb a visszarakás. Így elsőre is megvolt 20 perc alatt, másodjára már 5 perc elég lenne a cseréhez.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6260 Dátum: 2015.07.11 16:28:43 »
yamaha, nem tudom, melyik esik közelebb, de jó tapasztalat van a kaposvári és a kiskőrösi szervizzel.
music     

yamaha50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6261 Dátum: 2015.07.11 18:07:25 »
Kiskőrös alig 80 km-re van, Köszönöm!
Képet fel lehet tölteni valahogy?

TZoli

  • Vendég
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6262 Dátum: 2015.07.11 21:58:49 »
Meg is fenyegettek, hogy lefényképezik és jelentik a Toyotának, hogy én hozzányúltam a motorhoz, mert különben nem tudhatnék erről.

Na!! Itt remélem azért elküldted őket a retkes g.cibe....

yamaha50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6263 Dátum: 2015.07.11 23:07:25 »
   Szia! Köszönöm együttérzésedet.
   Igyekszem, hogy ilyen szituációban ne ereszkedjek le arra a szintre, amit ők akkor képviseltek. Arra azonban rávilágítottam, mennyire összefüggéstelen az érvelésük. Biztosítottam őket finoman arról is, rám ennyire kezdetlegesen kidolgozott presszió nem hat. Kedvesen érdeklődtem, volt-e már, aki ennek bedőlt. Rávilágítottam a csúsztatásokra.
   Tulajdonképpen érdekes volt megfigyelni, ahogy képtelenek voltak a bejáratottnak tűnő, de most nem igazán működő (ügyfél riasztó) kerékvágásból kitérni. (Minden logikát nélkülöző magyarázat a jelenségre, amit megcáfolnak, "az új is ilyen", (aztán szembesítik vele, hogy mégsem), ijesztgetés hatósággal, bírósággal, fényképezéssel. ami nem hat, sőt az ügyfél kéri, legyen szíves már hozni azt a fényképezőgépet, sokat futott autón hasonló, de kisebb mértékű jelenség beállítása gyári új etelonként, amiről az ügyfél megkérdezi, mennyi km van benne, a válasz "szerintem"-mel kezdődik. Hiteltelen társaságnak tűntek ebben a szituációban és nevetségeseknek az  erőfeszítéseik. Végül meghunyászkodó, de semmitérő igéret: "...természetesen utánanézünk a jelenségnek és értesíteni fogjuk."
   Természetesen ilyen szituációban nemigen lehet nyugodtnak lenni. A legrosszabb, hogy ők bizonyára jogosnak és helyénvalónak érzik a viselkedésüket. Sokan ennél kevesebbért veszítettek el munkahelyet. Nem a Toyota Hungary ilyen, csak ezek a személyek. Sajnos, mégis a Toyota "jó hírnevét" öregbítették.
   Még rákérdezek, mit sikerült intézniük, aztán tovább lépek.

yamaha50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6264 Dátum: 2015.07.11 23:41:35 »
Ide sikerült néhány képet berakni: 29838 hsz.  http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9007452

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6265 Dátum: 2015.07.12 10:56:46 »
Ide sikerült néhány képet berakni: 29838 hsz.  http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9007452

Ha jól értem, az alábbi fórumokon is ez a fehér por a téma:
http://www.yarisworld.com/forums/archive/index.php/t-20813.html
http://www.rav4world.com/forums/123-4-4-general/141865-brand-new-engine-corrosion.html
Ott az aluminium korroziójára fogják.
Szerintem emailben keresd meg a Toyota Hungary-t csatolva a képekkel, kérj magyarázatot a jelenségre.

yamaha50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6266 Dátum: 2015.07.12 21:05:50 »
   Köszönöm, hogy utánanéztél angolul is. Magyarul nem találtam semmit a neten, meg is lepődtem rajta.
   Nagyon jó lenne, ha csak ez okozná a jelenséget, egyébként teljesen logikusnak is tűnik.
   Az azonban már érthetetlen, ha a fejlesztő mérnökök nem gondolnak az anyag összetételének megválasztásakor erre. Elvégre egy autó motorja ki van téve hidegnek, melegnek, olajnak, víznek, tulajdonképpen a legkülönfélébb fizikai és kémiai behatásoknak. Ráadásul ez a motor nem is mai fejlesztés, kellene lenni róla tapasztalatnak bőven. (Talán itt jönnek képbe a beszállítók, ha időközben olcsóbb, vagy más ötvözetből akarják megoldani a blokk egyes részeit). A Toyotának, mint autógyárnak azonban feltétlenül tudnia kell erről, akkor pedig a márkaszervizeknek is.
   Megoldást is ki kell dolgozzanak rá, hiszen a lerakódó (alumínium ötvözet?) por káros lehet az egészségre, a hőháztartásra, a mechanikai kötések oldhatóságára (lsd. kiszerelhetetlen, beszakadó izzítógyertyák, a hollandi- és egyéb csavarkötések, amik oldhatónak tervezett és nevezett kötések, mindaddig, amíg a finom por - esetleg különféle folyadékokkal keveredve - össze nem gyógyítja). Beszélhetnénk többek közt arról is, hogy az elektromos csatlakozásokra is káros hatással lehet, (elektromos kontaktus megszűnése, kondenzvíz vagy egyéb folyadék vezetővé teheti a port (üzembiztonság megszűnése, tűzveszély) vagy kémiai reakcióba lépve roncsolhatja az érintkezőket, fém felületeket és azokat a felületeket is, amelyek egymással érintkezve mozognak akár az oxidáció helyétől távolabb is.
   Ez a por olyan finom szemcseméretű, hogy nagyon sok helyre bejuthat, ahol semmi keresnivalója nem lenne, mert bajt okoz.
Mindezek természetesen csak az én eszmefuttatásaim, amik elsőre beugrottak az oxidáció kifejezésre.
   A Toyota Central Europe Kft-vel én már korábban is levelezésben voltam, nagyon kedvesen és szogálatkészen válaszolnak minden kérdésre, sőt ők ajánlották fel, hogy bármilyen témában forduljak hozzájuk (egyszer sem kellett hibajelenséggel kapcsolatos kérdést feltenni, csupán kíváncsiságomat kielégítendő dolgokat kérdeztem eddig).  Ez lesz majd az első kérdésem hozzájuk, ami egy problémának tűnő jelenség lehetséges megoldására vonatkozik. Előbb azonban megvárom amíg az előző levelemre válaszolnak. Talán pár nap telik el még addig.
   Időpontot e-mailben már kértem az egyik ajánlott márkaszerviztől, leírást és fényképeket mellékelve a jelenségről. Még arra is választ várok.
   Megragadom az alkalmat, hogy megkérdezzem, van-e valami tapasztalat a csomagtér ajtó teleszkóppal kapcsolatban? A garázsunk panelház alatt van, tehát +5 C-nál alacsonyabb még sohasem volt a hőmérséklet télen. Ekörüli hőmérsékleten azonban sosem nyomta fel teljesen az 5. ajtót, akármeddig vártam is. Az utolsó 5-10 cm-t kézzel kell felnyomni, érezve, hogy ott már semmit nem dolgozik. Ilyenkor, melegben természetesen végig nyitja. Télen elfeledkeztem róla, hogy elvigyem, utoljára meg jószándékúan befújták szilikonnal. Aztán voltunk hosszabb úton, autó parkolóban, hajnali hőmérséklet +11 Celsius. Ugyanúgy kézzel kellett felnyomni, ezt videóra is vettem.
   Szervizben én ezt már garancia idő alatt a -meleg miatt- már nem fogom tudni reprodukálni. Úgy tudom, van előírt nyomóerő ennél az alkatrésznél.

yamaha50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6267 Dátum: 2015.07.15 20:19:15 »
   Ma visszahívott egy másik személy abból a szervizből, ahova már emailben elküldtem a fényképeket, a jelenség leírását és időpontot is kértem. Ő sem találkozott még ezzel a fehér porral eddig. A képek hatására nézett meg egy diesel motoros autót, amin ugyanezt látta. Azt mondta, hamarosan beérkezik egy újabb diesel, addig várjunk, ne menjek be, mert azt is meg akarja nézni.
   A porral borított alkatrészeket is bizonyára javítják a márkaszervizek. Alkalmaznak vajon ilyen port?

yamaha50

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6268 Dátum: 2015.07.15 22:19:29 »
   Azért kérdezem, hogy használnak-e ilyen port a márkaszervizek, mert:   
   - A Toyota Europe Kft. közben azt írta, hogy a fehér por még a gyárban került az üzemanyagrendszer csatlakozó elemeire azért, hogy szivárgás esetén a gyári végellenőrzéskor azonnal látni lehessen, ha valami tömítetlenség van.
   - Az Index fórumán is azt válaszolta valaki, hogy a motort tesztelik beépítés előtt, így figyelik meg, hogy van-e üzemanyagszivárgás.
Számomra ez nagyon-nagyon megnyugtató lenne, remélem, ez lesz a valódi magyarázat.
   Viszont:
   - A tanácsotokra választott szervizben is már két személlyel beszéltem telefonon, eddig nem hallottak róla.
   - A márkaszervizek azokat az alkatrészeket is javítják ill. látják, melyeket nálam a por borít.   
   - Kedves ismerősöm a kollégáinak mutatta a képeket (haszongépjárműveket javítanak, tehát dieselek) és nem tudták, mi okozza.
   - A hangszigetelő burkolat alól kilátszik az egyik porral borított motor alkatrész, (nagynyomású szivattyúnak nevezte valaki) én pedig ahányszor töltöm az akkumulátort, mindig látom.
   - Intercooler csere másnapján hosszabb útra mentünk, csak a visszatérés után valamikor vettem észre.
   Mindenki tévedhet, de nem lehet, hogy a szervizben valami miatt port fújtak rá, úgy, hogy most már oda is került belőle, ami kilátszik a burkolat alól?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6269 Dátum: 2015.07.15 23:48:17 »
Ha gyárilag rajta volt ez a por, hogy lehet hogy a szervizben dolgozó szerelő, aki beszerelte az autódba, nem vette észre, mikor beszerelte?  :hmmmm:

Vagy a szervizen belül van komoly információ-áramlási hiba, vagy valami nem stimmel...
Amúgy a port simán el tudom képzelni gyári technológiának a szivárgás indikálására. Viszont hogy erről senki nem tud a Toyotánál, az már nevetséges...  :no: