Jó régen volt itt bejegyzés, hát nosza…
4 napja vettem az új céges autót, ismerkedünk vele.
Adatok: S-Cross 1,4T mild hibrid 6man, GLX, Allgrip (csak a panorámatető és az automata váltó hianyzik belőle, egyébként minden benne van, amit ma a Suzuki tud.)
Jelenleg van benne 430km. Az eddigi tapasztalatok alapján ez egy tök jó és szerethető autó. Racionális, nem tud felesleges dolgokat és főleg nem akar több lenni, mint ami, így semmiféle gumírozott bevonat nincs benne, ellenben, itt-ott picit keményebb, viszonylag olcsó anyagokból épül, de az összeszerelés minősége közel hibátlan.
Hely van benne, bár sztem a vezetőülés méretét alultervezték és a legnagyobb hibája, hogy deréktámasz nincs benne (pontosabban, nem állítható).
Futóműve optimum ehhez az építési módhoz: nem döcög, feszes-kenyelmes a rugózása. Ugyan emiatt pályatemponál jelentős a szélzaj. A motor kellemes (nyomatékos, rugalmas), a mild hibrid rásegítés is jól működik, motorfék a kis méretű aksi visszatöltése miatt erősebb, mint egy hagyományos autó esetében.
Váltója most még karcos, meg-megakad, ez majd bejáratódik. A ledfényszóró pazar, az összes asszisztens idegesítő, de azért van az a szitu, amikor jól jönnek.
A 4WD rendszer általános igényekre van méretezve (hó, láza talaj), komoly terepezésre túlmelegedés miatt nem való, le is tilt.
Jelenlegi átlagfogyasztás (nem mérvadó 1. tank) 6,1 L/100km, ez biztató.
Fedélzeti rendszere korrekt (9coll, Apple CarPlay, Android Auto vezeték nélkül, 360 fokos kamera), működését kicsit tanulni kell, nem minden megy hamar. Navija megfelelő, bár a hang rosszul ragoz néha.
A megdöbbentő az ára: ma listaáron ez 11M Ft. Akciósan 10M. A hahun vannak csábító ajánlatok alapszínnel 8,5M körül, aztán annak ki tudja, mi lesz a valós vége… ennyit nem ér ez az autó, de tény, hogy jól felszerelt, minőségi bakijai túlélhetők. De 11M. 🫣
Képeket próbálok varázsolni…