Lehet, hogy a hiba az én készülékemben van, de egy újabb negatív tapasztalattal gazadagítom az itteni hozzászólásokat.
Történt, hogy sajnos bekrepált a generátorom (1 év 50e km...) elég gázos hangja volt(05.26) , ezért úgy döntöttem, hogy nem megyek a jól megszokott, kedvelt M+F-hez, hanem itt Szegeden javíttatok. A dolog pikantériája, hogy a generátor zörgése elõtt egy nappal jelentkezett egy nyikorgás a kuplung felõl, ami ha kinyomtam a pedált elmúlt. Na, ez a hiba okozott késõbb még fejfájást nekem.
Szóval elvittem a gépet meghallgattatni (05.29), aholis a szaki kijött meghallgatta és mondta is, hogy biza generátor, de jöjjek vissza még másnap pontosabb diagnózisért, és, ha lehet, hagyjam ott a gépet. Megtörtént, vittem, hagytam. (05.30) Ígértek hívást ha van hír. Nem történt meg, én telefonáltam. Mehetek, de még nem tudják pontosan. Odaérve szervízes srác mondja, hogy biza csere, de lehet, hogy necc, mert elõttem kicsivel cseréltek generátort egy másikban, amire 1 hónapot kellettt várniuk. Hát mondtam, hogy remélem itt nem ez lesz a szitu és megpedzegettem a cserekocsit. Ezt azzal elhárított, hogy a kocsit lehet így használni, a másikat mikor behozták cserére, sokkal gázosabb hangja volt. :!:
No, én inkább arra voksoltam, hogy a következõ cca 1500 km-es hetemet inkább a céges gépben töltöm (Cordoba... )a kocsimat letettem a garázsba és vártam a megváltó telefont, amit akkora ígértek, mikor az alkatrész megérekzik. Teltek-múltak a napok, a telefon nem jött, így én csörögtem ismét (06.06 vagy 07.) és láss csodát, pont ott volt az alkatrész, volt nagy öröm. Megbeszéltük következõ hétfõre a látogatást. (06.11.)
Vittem a kocsit, és újra jeleztem, hogy a generátor mellett a kuplungból is fura zaj jön, azt is tegyék meg, hogy megnézik. Jó igen, OK.
10.30-ra vittem az autót, jeleztem, hogy du 1-kor el kell induljak vidékre, amit ha kell megoldok más autóval, ezért hívjanak idõben ha kész lesz, ha nem. Vártam a telefont, nem jött. Csörögtem, nincs válasz, csörögtem újra, megint nincs, hívtam a központi számukat, kapcsoltattam, volt válasz: kicserélték a generátort, de a kocsi a másik hangot nem produkálja, majd ha megyek menjünk egy kört, hogy hátha akkor. (megjegyzés: a kuplungnyenyerét felengedett kuplungnál a felengedéstõl számított 2-3 mp-en belül az elsõ alkalomtól kezdve mindig produkálta) Jó, semmi gond, megyek. (12.35 körül beszéltem velük, 12.50 körül értünk ki)
Munkafelvevõ kolléga épp nincs jelen, sebaj indul velem egy másik szervízes srác, de közben befut a mi emberünk is. Jön inkább õ. (most jönnek a pipámat kiváltó elemek)
Mondom vezetek, menjünk egy csendesebb helyre, hogy lehessen hallani. (úgy gondolom, ha hangra vadászunk így normális. kocsiban légkondi bekapcsolva, fúj ezerrel, ezeket visszaveszem arra az értékre, ahol legutóbb hagytam. Irány a 150m-re lévõ Baumax mögötti csendes pakoló út, ahol láss csodát már a kolléga is hallja a bizonyos hangot, irány vissza a szervízbe, közben beszélünk a lehetõségekrõl:
Hát, én szívesen foglakozok az autóval, de:
-ha szétszedik sem biztos, hogy megtalálják
-jöhet a hang bárhonnan a hajtómûbõl
-le kellene tenni újabb pár napra a kocsit (ötlet: pl, ha megyünk nyaralni...Mondom ezzel mennénk)
-felvetõdik bennem a csereautó: sajnos csak akkor, ha a kocsi két hetet áll javításra várva. (sztem az adott paragrafus pontos számát is ismeri)
-szétszedhetik a kuplungot, de ha meg van égve, akkor ez nem rendeltetésszerû használat, és ez bizony nem garanciális :nene: Na, belül ennél a pontnál szakadt el a cérna, és még csak meg sem tudom fogalmazni, hogy miért. De, mégis: a hangnem miatt.
Ez az ember be akart fenyegetni?! Mégis mit gondol? Jó, tudom lehet szó rendellenes használatról: pl sok hegymenet (kb 150km az 50000-bõl) sok városi használatban túl sok csúsztatás (kb 5%-a az 50000-nek) amatõr vezetés (talán nem, de ki tudja?), de mégis, nem az lenne a megfelelõ magatartás, hogy segítõen állunk hozzá a megoldandó problémához?! És még csak igazából egy szavam sem lehet, mert õ: "hát én szívesen foglalkozom az autóval" (ez többször elhangzott, de sajnos minden ismétlés után egyre hiteltelenebbül hangzott)
Lehet, hogy én kívánok sokat, de miért nem lehet a máshol tapasztalt hozzáállást megtalálni itt is? (pl a legutóbbi sajnálatos garanciális hibánál, mikor turbót cseréltek (M+F) akkor egy napra is volt csereautó. Mert akarták és megoldották.
Itt sajnos nem tapasztaltam a vevõmegszerzõ/megtartó magatartást, amit vártam volna.
Szóval a kérdések, amik bennem felvetõdtek:
-ha egy olyan jellegû panasszal megyek, hogy ilyen zaj, olyan zaj, akkor nem az lenne a normális, hogy egy csendes helyen meghallgatjuk és nem a legbotfülûbb kolléga megy próbakörre a város legzajosabb útján?! (ezek csak elképzelések)
-Jó-e ha burkolt fenyegtéseket teszünk az ügyfél fele?
-miért volt az, hogy a cca 45 km-rel azelõtt megtankolt autót, amit 4.8-as fogyimérõ állással vittem oda, majdnem 9 literes mérõállással kapok vissza? (hogy mentek vele, vagy mennyit járatták üresen? (és annyi idõ alatt miért nem halloták amit elõtte leírtam neki?)
-mikor indulni készülök miért látom, hogy a szervízkönyvbe nincs bejegyezve a csere, és a munkalapról sem ajánlottak fel egy másolatot? (ezeket úgy kellett kérnem. A válasz: "újraeladásnál ha vki fellapoza, majd látja, hogy csere így, csere úgy." Én meg úgy gondolom, hogy legyek korrekt eladó. Vagy ez itt nem így mûködik? :hmm:)
-akarok-e még valaha bármilyen kapcsolatba kerülni ezzel a bagázzsal?
Uff, bocsánat ha hosszú és hibás voltam!
Kedves Kgabe!
Olvasva az elõzõ hozzászólásaid, mint a Toyota TMAX Szeged szalonvezetõje nem tudom és nem is szeretném szó nélkül hagyni a fent elhangzottakat.
Elõször is a téli gumis esettel kezdeném ami az elsõ negatív elményt eredményezte. Sajnos a tavalyi téli gumi és felni kiszállítások nem úgy alakultak ahogy mindenki szerette volna. A felnik és gumik, bár nyár közepén elõrendelésbe le lettek adva, a beígért október közepe helyett csak december végére érkeztek meg. Ekkoriban a kollégák bizonytalansága sajnos megalapozott volt, mivel a rengeteg felvett rendelést saját hibánkon kívûl nem tudtuk teljesíteni. Emiatt természetesen elnézést kérünk.
A kövezkezõ eset viszont számomra is több, mint nyugtalanító. Az, hogy tényleg komolyan veszem a dolgot, misem bizonyítja jobban, hogy még most hajnal fél háromkor is a itt ülök és válaszolni próbálok. Nem vagyok egy gyakorlott forumozó - bár régóta regisztrált tag vagyok - ide is csak véletlen jutottam el.
Igyekszem sorrendben reagálni a felmerült problémákra.
Elég gyakran követem figyelemmel a szervízes munkákat. A Te autód esetében sem történt ez másképp, emlékszem rá. A generátor csere nem egy szokványos dolog, talán ezért is ragadt meg bennem. Ha jól tudom nem volt töltés gondja az autónak, "csak" a hangja tért el a megszokottól. Ilyen esetekben azért nem ajánlunk fel csereautót, mivel feleslegesen nem kívánjuk költségbe verni ügyfeleinket. Az alkatrész szerencsére hamarabb ideért, mint az kollégáim gondolták. Természetesen az értesítés hiányát én sem értem, nincs rá magyarázat.
A kuplung zajának problémája valószínû tényleg nem jött elõ a szervizelés során. Tipikus Murphy esete.
Ettõl a ponttól kezdve a komment olvasása során kezdett kerekedni a szemem. Elsõ gondolatom egy személyes találkozó lenne mely során közösen tisztázhatnánk a történteket, mivel olyan vádak merülnek fel melyet nem egy nyílt forumon kellene megbeszélni. (Az általad említett hangnem és fenyegetõzés)
A hang tényleg jöhet több helyrõl és megállapítani, hogy mi hibás csak megbontás után lehet. Nem szeretünk feltevéskbe bocsátkozni.
Nem értem viszont az ellentmondást a soraid között. A Baumax mögötti csendes helyre mentetek meghallgatni az autót vagy ahogy késõbb írtad a város leghangosabb helyére?
A botfülû kijelentést nem értem, nem hiszem, hogy Õ valaha is sértegetett volna téged, amiért kiérdemelné ezt a jelzõt. Szakképzett Toyota elõírásoknak eleget tevõ munkafelvevõink vannak. Mivel nem látnak bele az autóba, nem botfülõnek nevezném, csupán elõvigyázatosnak mivel, mint az feljebb is írtam, nem szeretünk feltevésekbe bocsátkozni
Abban viszont biztos vagyok, hogy kollégám nem fenyegetés képpen mondta, amit mondott. Pusztán kötelessége közölni a lehetõségeket. Ha ezt Õ nem megfelelõ hanglejtéssel vagy hangnemben közölte a nevében is elnézést kérek. Nem vagyunk egyformák. Hidd el mi is meg akarjuk és meg is tudjuk oldani a problémákat. Nem célunk elriasztani és lerázni az ügyfeleinket.
A fogyasztásmérõvel kapcsolatban nagyon könnyû a válaszadás. Mivel aznap a generátort cserélték az akkumulátort is kikötötték. Ezáltal a fogyasztásmérõ is nullázódott és a lassú közös próbálgatás alatt könnyen felszaladhat az átlagmérõ 9 literre, mivel lényegében csak egy gyorsítás és pár méter megtett utat tudott regisztrálni egy viszonylag hosszabb alapjárati járás után. Remélem nem gondolod, hogy közlelkedünk a nálunk ott hagyott autókkal. Lehet, hogy máshol elõfordul, de nálunk nem!
A szervizkönyvbe való beírás elmaradt, ezért ismételten elnézést kérek. Az utána következõ feltételezést nem értem.
A TMAX-os rendszámkeret ferakása 20% munkadíj kedvezményre jogosít fel. Gondoltuk jót teszünk vele, ha a következõ szervizek alkalmával már 20%-al csökkentett munkadíjat számlázhatunk ki. Ha tényleg ekkora problémát okoz levesszük és visszarakjuk a régit.
Persze nem kötelezhetünk rá, hogy ezzel a mi "bagázsunkkal" többet szóba álj, de Én lelkiismeretességem miatt szeretném, ha személyesen tisztázni tudnánk a történteket és a csorbát kiköszörülhetnénk.
Bármikor állok rendelkezésedre, a szalonban 8-tól 6-ig vagy telefonon a 20/5-832-500-as számon (akár este is) és a ludescheradam@tmax.hu e-mailen.
Várva válaszod, tisztelettel:
Ludescher Ádám
Szalonvezetõ
Toyota TMAX Szeged
Elnézést a hibákért, késõ este van már!