Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2305363 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8940 Dátum: 2013.12.03 14:52:48 »
Valóban. A fék volt az. Durván megragadtak a fékbetétek jobb elől. Ki lett tisztítva, megkenve, megjáratva.
Mindenesetre jól átvertem magamat. Alattomosan jött ez a "ragadás". Még ma délelőtt is, a várost járva, sokszor hagytam kigurulni az autót, és úgy éreztem, nem fogja vissza semmi. Közben meg...
Most, hogy a fék rendben, egyből feltűnt a különbség kigurulásoknál. És az a gyanúm, hogy a fogyasztásmérőn is észre fogom venni.
E11-eken típusbetegség, hogy a bal vagy jobb első befog. Tök 8, mit csinálsz vele, előbb-utóbb ez lesz. Az a durva, amikor Érdről megyek az M7-esen Budaörs felé és a dombon lefele LASSUL az autó!!!  :eek: :D
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8941 Dátum: 2013.12.03 15:09:29 »
juszufáté e12. szép piros hb.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8942 Dátum: 2013.12.03 16:18:25 »
Nem típusbetegség ez. Minden autónál előfordul, ami nem kapja meg a megfelelő megelőző karbantartást. Megcsináltuk mindkét autón, újabb 5 évig nem lesz rá gond...

Nem bántásból mondom, mert tudom, hogy nem hanyagolod el a verdát, de ez bizony megelőzhető, és megelőzendő dolog.  ;)

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Szerviz
« Válasz #8943 Dátum: 2013.12.03 18:09:36 »
Igen, negyed-fél óra alatt meg volt egy fék kipucolása, és a fene gondolta volna, hogy az éppen három éves tárcsák, betétek közül az egyik, a hosszú autópályás út előtt így rám ijeszt. A másik oldalon a csapágycserekor rendben volt minden.
Úgy látszik, ezt a tisztítást nem ártana kétévente, pl. műszaki vizsga előtt megcsinálni.

Ja Robi, szép - egyre mattabb - piros HB. Az olaszok megcsodálják most az utakon, hogy ki az az ízlésficamos, aki ebben a kategóriában ilyen színű autót vesz. De legalább figyelnek rám, mert megint hüledezek ezen a közlekedésen, ami itt van.
1.4VVti (2004)

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #8944 Dátum: 2013.12.04 11:15:52 »
A beragadós féket E12-nél tíoushibának írták.
A probléma abból adódik, hogy a szakinak nem csak vissza kellene nyomni, hanem megnézni a tömítéseket, a pineket újra zsírozni stb.

Kollegának van egy BMW motorkerékpárja és cserélte a betéteket, és Fehérváron mondta a szerlő aki a rendőr mocikat is csinálja, hogy járassa meg, csúszkákat tisztítsa meg stb.
A baj az, hogy sok esetben nem előírás szerint csinálják, persze a saját kocsiját úgy csinálná...
Konrád

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #8945 Dátum: 2013.12.04 15:32:47 »
A beragadós féket E12-nél tíoushibának írták.
A probléma abból adódik, hogy a szakinak nem csak vissza kellene nyomni, hanem megnézni a tömítéseket, a pineket újra zsírozni stb.

Kollegának van egy BMW motorkerékpárja és cserélte a betéteket, és Fehérváron mondta a szerlő aki a rendőr mocikat is csinálja, hogy járassa meg, csúszkákat tisztítsa meg stb.
A baj az, hogy sok esetben nem előírás szerint csinálják, persze a saját kocsiját úgy csinálná...
Az enyémnél, az a hiba, hogy a csúszkán lévő gumi elnyúlt így nem passzol pontosan és alá megy a kosz és utána jön a szorulás.
Ezek a "super" gumitömítések sem bírják a zsírt, és az időjárás viszontagságait.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8946 Dátum: 2013.12.04 18:56:48 »
Nem típusbetegség ez. Minden autónál előfordul, ami nem kapja meg a megfelelő megelőző karbantartást. Megcsináltuk mindkét autón, újabb 5 évig nem lesz rá gond...

Nem bántásból mondom, mert tudom, hogy nem hanyagolod el a verdát, de ez bizony megelőzhető, és megelőzendő dolog.  ;)
Az enyémen 3 év alatt 3x kellett megcsinálni. Látókörömben van szerviz szempontjából 3 másik E11, mindegyiknél ugyanez a helyzet.  :wacko:
         

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Szerviz
« Válasz #8947 Dátum: 2013.12.04 19:06:26 »
Akkor passz. Nálunk már lassan 4. éve van meg az E11, idén csináltuk meg a csúszkák újrazsírozását. Se előtte, se utána nem ragadt meg....
Amikor megvettük fogott egy kicsit a bal hátsó dobfék, de annak elég volt egy takarítás...

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #8948 Dátum: 2013.12.04 19:39:23 »
Ez az, zsirozni kell a csuszkakat olyan mint a bicikli pucolas minden egyes tura utan es akkor nincs gond:)
Persze dontse el mindenki megeri vagy nem, de neha egy szakadt o gyoru miatt megy por bele, kosz, a csuszkak meg kikopnak stb...
Konrád

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8949 Dátum: 2013.12.04 19:59:56 »
Ez az, zsirozni kell a csuszkakat olyan mint a bicikli pucolas minden egyes tura utan es akkor nincs gond:)
Persze dontse el mindenki megeri vagy nem, de neha egy szakadt o gyoru miatt megy por bele, kosz, a csuszkak meg kikopnak stb...

E12-nél szeret megragadni a fék...
De elég sok autónál előfordul, az a baj legtöbb helyen zsírozzák és ha gumigyűrűs, akkor zsírtól megdagad a gumi...
szilikonzsírt kell használni, de sok szervizben nem használják...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Szerviz
« Válasz #8950 Dátum: 2013.12.04 20:21:01 »
Igazad van, a zsir megnevezes nem pontos o is valami szilikon alaput hasznalt a bmwhez...
Konrád

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #8951 Dátum: 2013.12.15 12:55:02 »
Ugy veszem észre, hogy a kézifékem csak a legfelsö pozicioban, az utolso kattanàskor fogja meg igazàn az autot egy nagyobb lejtön...

Vajon meg kellene hùzni/szoritani ezért a kéziféket, és ha igen ehhez hol kell beavatkozni a féknél?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Szerviz
« Válasz #8952 Dátum: 2013.12.15 14:01:46 »
Ha jól emlékszem a középkonzol alatt ( könyöklő résznél) van egy állítási pont, azzal lehet állítani hogy mennyire fogjon fent. A keréknél pedig automata az állítása.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #8953 Dátum: 2013.12.15 14:03:44 »
Igen. Ellenanyát letekerni, beállítni a kívánt kattanásra a csavart és ellenanyát visszatenni.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Szerviz
« Válasz #8954 Dátum: 2013.12.15 14:21:46 »
Köszönöm az ùtbaigazitàst.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos