Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304487 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Szerviz
« Válasz #7815 Dátum: 2013.01.06 09:57:31 »
Kisérletező tipus vagyok.
Kitapasztalom,h melyikkel megy legjobban a vas és azt fogom használni,mig meglesz a kocsi.
Ezt most komolyan gondolod? :lol: Azt hiszed, hogy fogsz bármilyen különbséget tapasztalni az autó teléjesítményét illetően a különböző (toptec 4300, esp, sustina) olajokkal? Biztos vagyok benne, hogy nem. Egy szempontóbl lehet különbség: fogyasztás. Én eddig ESP-t használtam, legutóbb TopTec 4300 került bele. Utóbbival talán 1-2 decivel jobb fogyasztást érek el (általában azonos vezetési stílus mellett, azonos útvonalon autózom).
Corolla 1,4 VVT-i 2005

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #7816 Dátum: 2013.01.06 10:30:39 »
Teljesítményében talán nem, főleg ha csak az emberi érzékelésére hagyatkozik. Ellenben hatásfokában ( azonos időszakra és futásteljesítményre vizsgált tüzelőanyag fogyasztás) bizonyosan.Leginkább akkor ,ha fokozatosan csökkenő viszkozitású olajat alkalmaz. Az összevetési időt pedig azonos periodicitásban alkalmazza. Pl;1. per. 10W40 ; 2. per. 5W30 ; 3.per. 0W20
Azt viszont nem értem,. hogy miért várna, amíg (használattól függően) 2-2,5*104 km -rel kopottabb motort "babusgathat" a 0W20 olajjal?  :?: :?: Pl; Eneos PU  0W20 v. Sustina 0W20  :hug:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Szerviz
« Válasz #7817 Dátum: 2013.01.06 17:59:30 »
A próbákat meg tudom érteni,de akkor inkább a ESP->LM->Sustina lenne a logikus...
Már mind1,LM benne van,majd jövőre kap sustinát.
Az esp-t kihagyom.
Majd talán - ha jól muzsikál a sustinával és nem eszi - kap egyszer,pl.a 135ezer km olajcserénél egy 0w20 eneost :-):-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #7818 Dátum: 2013.01.06 18:14:30 »
A 0W-20 nagyon vékony olaj a sima vvt-i-be.  :nono: Csak hipermillereknek javallott, mert könnyen megszakadhat az olajfilm réteg a henger falán, ha nyári melegben pályázol, pl. nyaralni.
Ebbe motorba az 5W-30 a gyári ajánlás, erre az éghajlatra meg pláne, ha már vki a 0W-30-at használ már messzemenőkig túlbiztosította a motorja élettartamát.
Én a 0W-20-at a valevematic motorok kivételével mellőzném. Egyszerűen pocséklás. De nem is vagyok hipermiller. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Szerviz
« Válasz #7819 Dátum: 2013.01.06 20:59:19 »
... ha már vki a 0W-30-at használ már messzemenőkig túlbiztosította a motorja élettartamát.
Ezzel egyetértek, amennyiben a gyári előírás nem 0W20. (Ebben az esetben ugye 5W30,azaz teljes egészében igazad van)

A 0W-20 nagyon vékony olaj a sima vvt-i-be.  :nono: Csak hipermillereknek javallott, mert könnyen megszakadhat az olajfilm réteg a henger falán, ha nyári melegben pályázol, pl. nyaralni. ...
Én a 0W-20-at a valevematic motorok kivételével mellőzném. Egyszerűen pocséklás.
Egy olaj akkor vékony,ha a megadott fordulaton nem lehet vele elérni a gyár által előírt olajnyomást.
A fordulatszám emelésével a vastagabb olajjal hamarabb éri el a motor a max. olajnyomást, azaz egy bizonyos fordulat felett az olaj mennyiségét nem tudod növelni, mert a megkerülőszelepen keresztül az olaj visszafolyik a karterba. Vékonyabb olaj magasabb áramlási sebességre képes nagy fordulaton mint a vastagabb, jobban hűt, jobban látja el a feladatát. Az aláírásomba betettem 2 linket erről, érdemes a hozzászólásokat is elolvasni.

Egyszerűen pocséklás.
Ez olaj,és beszerzőhely kérdése. Én is pénz kidobásnak tartom a 7-10Ft/l áron a Toyota 0W20 olaj használatát, akármennyire jó is. Az USA-ban elérhető 20$/4l esetében már nem mondanám ezt.
Nálunk Eneos esetén vállalható a sima 5W30-hoz képest a 0W20 kb.2e felára. A 8700-9700/4l versenyképes más neves gyártók 5W30-as áraihoz képest.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Szerviz
« Válasz #7820 Dátum: 2013.01.06 21:05:18 »
Nekem most eredeti Toyota olaj került a kocsiba, az eddigi nemtom milyen helyett, mintha könnyedebben pörögne fel az autó ... már amikor nem fog be a fék :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Szerviz
« Válasz #7821 Dátum: 2013.01.06 21:37:15 »
A 0W-20 nagyon vékony olaj a sima vvt-i-be.  :nono: Csak hipermillereknek javallott, mert könnyen megszakadhat az olajfilm réteg a henger falán, ha nyári melegben pályázol, pl. nyaralni.
Ebbe motorba az 5W-30 a gyári ajánlás, erre az éghajlatra meg pláne, ha már vki a 0W-30-at használ már messzemenőkig túlbiztosította a motorja élettartamát.
Én a 0W-20-at a valevematic motorok kivételével mellőzném. Egyszerűen pocséklás. De nem is vagyok hipermiller.
Hát,öszintén szólva 0w30 eneost akartam irni,de nemvok benne biztos,h nemtudnék eljárni a 0w20 olajjal is.
Nyáron hypermillerkedtem vidékre egyik este...majd 500km-en 5l/100km fogyiátlagom lett klímával vékony gumival.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:Szerviz
« Válasz #7822 Dátum: 2013.01.06 21:41:42 »
Hát,öszintén szólva 0w30 eneost akartam irni,de nemvok benne biztos,h nemtudnék eljárni a 0w20 olajjal is.
Nyáron hypermillerkedtem vidékre egyik este...majd 500km-en 5l/100km fogyiátlagom lett klímával vékony gumival.
Taposd ki a belit, legalább azt a hátralévő 3-5 évet élvezd ki ami még hátra van a totális széthullásig :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:Szerviz
« Válasz #7823 Dátum: 2013.01.06 21:45:32 »
Taposd ki a belit, legalább azt a hátralévő 3-5 évet élvezd ki ami még hátra van a totális széthullásig :D
Azért nem az jellemző, hogy egy  széthullás közeli autó 5 l-t fogyasszon, inkább egyre többet :D

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #7824 Dátum: 2013.01.06 21:45:43 »
Hát,öszintén szólva 0w30 eneost akartam irni,de nemvok benne biztos,h nemtudnék eljárni a 0w20 olajjal is.
Nyáron hypermillerkedtem vidékre egyik este...majd 500km-en 5l/100km fogyiátlagom lett klímával vékony gumival.

0W30 as Eneossal biztosan nem fogsz. :nonono: Sajnos!! ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Szerviz
« Válasz #7825 Dátum: 2013.01.06 21:49:23 »
0W30 as Eneossal biztosan nem fogsz. :nonono: Sajnos!! ;)
Mert olyan nincs is [rohog]

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:Szerviz
« Válasz #7826 Dátum: 2013.01.06 21:50:17 »
Azért nem az jellemző, hogy egy  széthullás közeli autó 5 l-t fogyasszon, inkább egyre többet :D
Én még nem mértem soha 6 alatti átlagfogyit
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Szerviz
« Válasz #7827 Dátum: 2013.01.06 21:53:19 »
0W30 as Eneossal biztosan nem fogsz. :nonono: Sajnos!! ;)
Mit nem fogok?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Re:Szerviz
« Válasz #7828 Dátum: 2013.01.06 22:12:03 »
Én még nem mértem soha 6 alatti átlagfogyit

De mértél, csak a megtett km nem volt megfelelő :D

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:Szerviz
« Válasz #7829 Dátum: 2013.01.06 22:15:33 »
De mértél, csak a megtett km nem volt megfelelő :D
Mindig az Orczy Lukoiltól mérem a közeledben lévő Agip kútig :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer