Levegőszűrőn látja a szerelő hogy kell-e cserélni?
Ha még nincs durván elkoszolódva, akkor úgy tudod meg, hogy mennyire koszolódott, hogy a legszéle a szűrőnek általában kevésbé sötétedik el, mint a szűrő nagyobb része. Pl. nálunk az angol E11 Corollákba narancs keretes citromsárga színű a szűrő rész. Ez, ha már csereérett, akkor sötét-koszos sárga lesz, de a narancs kerehez közeli fél-1cm általában szép citromsárga marad. A többi típusnál is hasonlóan működik, egyszerű szemrevételezéssel látszik.
Ha sokat használod nagyvárosban (pl. BP) az autódat, akkor hamarabb koszolódik, jóval az olajcsere perióduson (amikor ugye ajánlott cserélni a levegőszűrőt is) belül. Én pl. vidéken használom az autót, jórészt országúton, nekem durván évente elég cserélni és akkor sem néz ki ultra koszosnak, csak el van már színeződve. És amúgy sem drága cucc szerencsére...