Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304552 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #5010 Dátum: 2011.02.27 20:41:47 »
Evvel pont nem vertek át.  :D

Köszi...  :D
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5011 Dátum: 2011.02.28 08:13:36 »
Teljesen iagazad van mindegyik pontban főleg a 3-ban de az én kocsim ezért nem márkaszervizes és ezért kérem ki a tanácsotokat álltalában mindenben és figyelem a hozászolásokat.Remélem hogy ez az olaj jó lessz bár ez a viszkozitás a gyárilag is ajánlott.Valamint a mulkori olajcserénél is mondták a bárdisok hogy nehogy a 10w-40 es szart tegyem bele valmint nekik egyből hozta a jó olajat a gépük.Remélem jó lessz ez így.
Most már csak az érdekel, hogy miben tér el és miért cserélték le az SMX-S-t 75W-90-es viszkozitásúra a Castrolnál?  :?:
Véleményem szerint mindenképpen figyelembe kell venni olajválasztásnál, hogy azonos viszkozitáson belül is mutathatnak az olajok jelentős különbséget bizonyos jellemzők tekintetében. (pl. sűrűség, viszkozitási index, lobbanáspont, stb.) Sőt, meggyőződésem, hogy ha pl több 5W-30-as olajat hasonlítunk össze, van olyan köztük, amelyiket jobban, illetve kevésbé "szeret" a motor, ami simán látható olajfogyásból, vagy akár hang alapján is. (Tesóm pl. így járt a Mobil1 olajjal a OFF Sharan ON esetében. Egyszer rakta bele, hallhatóan hangosabban, több rezonanciával járt a motor, ráadásul meg is evett belőle 1 litert a 15.000km alatt. Neki pl. a Castrol Edge turbodiesel 5W-40 jött be, ezzel a legjobb minden tekintetben.)

Visszatérve a Castrol váltóolajra, remélem, jó lesz és a módosítás is az olaj előnyére változott. Érdekes ez, mert B.S. próbálta a 75W-90-es TAF-X Castrolt is, de neki nem jött be, ellenben az SMX-S-sel. Bennem emiatt fogalmazódik meg némi kétely a viszkozitás miatt, de majd látod, mit a tapasztalatod vele...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5012 Dátum: 2011.02.28 08:47:31 »
Beszámolok majd bármi rendeleneségel találkozom de remélem nem lesz így és minden gördülékenyen fog működni.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #5013 Dátum: 2011.02.28 15:43:15 »
Én úgy tudom hogy a fullsintetic 75w-85 a legjobb ezekbe a toyota váltókba.....
És az E12 1.4 D4D-be?
Na és még hány ezer km-nél?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5014 Dátum: 2011.02.28 15:50:10 »
Én úgy tudom hogy a fullsintetic 75w-85 a legjobb ezekbe a toyota váltókba.....
És az E12 1.4 D4D-be?
Na és még hány ezer km-nél?

Nem tudom, van-e különbség 1,4-es mocinál a dízel és a benzines váltóba szükséges olaj között. Elsőre azt ajánlom, hogy nézd meg a az autód kézikönyvét (manual), ha megvan...

A mi 1,4 vvti-nkbe biztos, hogy GL-4 75W-90 az előírás, vagy a sima 75W.

A csere szerintem a Tiedben is 2 évente, vagy 45.000km.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.28 15:51:56 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5015 Dátum: 2011.02.28 20:19:45 »
Én úgy emlékszem hogy 60.000 km. er a csere periódus.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #5016 Dátum: 2011.02.28 20:31:16 »
én meg 90 re emlékszem, valamint igy van kiirva a márkaszervizben is :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5017 Dátum: 2011.02.28 20:33:34 »
Lehet hogy iagazad van de biztos nem 45.000 az túl kevés lenne.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5018 Dátum: 2011.02.28 21:57:19 »
én meg 90 re emlékszem, valamint igy van kiirva a márkaszervizben is :yes:
A 90.000km az első váltóolaj cserére vonatkozik, után nekem úgy rémlik, hogy 2 év/45.000km, amelyik hamarabb összejön.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5019 Dátum: 2011.03.03 10:04:16 »
Ha minden jól megy, holnap 135.000-es (valójában csak 130.000km-nél) olaj- és szűrő csere:
- Q8 Formula Excel 5W-40 olaj (5200Ft)
- MANN W68/3 olajszűrő (1100Ft)
- Japanparts j1322049 cikkszámú levegőszűrő (1900Ft)
- Pollenszűrő egyelőre marad, tótfalván nincs szmog, hogy folyton cserélgetni kelljen.
- Várhatóan 3000Ft munkadíj.
Ez nagyjából 11-12,000Ft lesz.

Ezeken kívül jelezte a szervizes ismerősöm, hogy megérkeztek a kárpitpatentok is, csomagban (nem tudom, hány darab), valami 4-500Ft lesz, illetve a színkódom alapján rendelt festék/sjavító stiftem is, az 3000Ft. Ideén már nem szeretnék költeni az autóra, tavaly és ez évben eddig nagyon sok mindent kapott, most már rendben lesz, max tavasszal egy klímatöltést kap még.
 :wub: :)

ui.: hudeszeretem.  :wub:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5020 Dátum: 2011.03.03 14:01:12 »
Nem tudja azt valaki hogy mitől lehet az hogy ha hírtelen engedem rá a kuplungot egyes sebeségi fokozatban vagy kettes sebeségi fokozatban belekuplungolok akkor ilyenfurcsa nyikanó hangot lehet hallani (nem a gumiabroncs az) de ha viszont behúzom a kézit és engedem rá a kuplungot akkkor nem csúszik a kuplung hanem leáll tehát lefullad vagy elkapar a kocsi.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5021 Dátum: 2011.03.03 14:16:29 »
 :eek: :?: nem értem...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5022 Dátum: 2011.03.03 14:51:07 »
Na tehát mikor rendesen rendeltetés szerűen használom a kocsit semmi gond.Amikor 1 es sebeségi fokozatban kicsit hirtelen engedem rá a kuplungot (dinamikusan indulok el) akkor hallasz ilyen kis nyikkanást de biztos hogy nem a gumi, valamint amikor 2 es sebességi fokoztaban közlekedek pl.:40 km/h val és belekuplungolok (benyomom a kuplungot gázt nyomok és így jobban felveszi a fordulatot jobban gyúrsúl " megukrik a kocsi) akkor is hallom ezt a nyikanó hangot de biztos hogy nem a gumi kapar meg mert annak más nyikanó hangja van:) . De a kuplung nagy valószinüséggel véleményem szerint nem csúszik mivel ha behúzom a kéziféket és felfelé engedem a kuplungot nem tudom teljesen felengedni a kuplungot mert lefulad ha gázt nyomok meg elkapar. Na remélem érted.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #5023 Dátum: 2011.03.03 15:05:33 »
Kuplung kinyomó csapágy? Csak egy tipp, de ilyesmi jelenség volt anno a Cliómnál is ott, arra tippeltek. (szétszedve, cserélve nem lett, hanem eladva...)
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5024 Dátum: 2011.03.03 15:56:29 »
Na tehát mikor rendesen rendeltetés szerűen használom a kocsit semmi gond.Amikor 1 es sebeségi fokozatban kicsit hirtelen engedem rá a kuplungot (dinamikusan indulok el) akkor hallasz ilyen kis nyikkanást de biztos hogy nem a gumi, valamint amikor 2 es sebességi fokoztaban közlekedek pl.:40 km/h val és belekuplungolok (benyomom a kuplungot gázt nyomok és így jobban felveszi a fordulatot jobban gyúrsúl " megukrik a kocsi) akkor is hallom ezt a nyikanó hangot de biztos hogy nem a gumi kapar meg mert annak más nyikanó hangja van:) . De a kuplung nagy valószinüséggel véleményem szerint nem csúszik mivel ha behúzom a kéziféket és felfelé engedem a kuplungot nem tudom teljesen felengedni a kuplungot mert lefulad ha gázt nyomok meg elkapar. Na remélem érted.
Ja, így már érthető. Hát, ha a kuplung a hibás emaitt, akkor mindegy, hogy melyik része, teljes kuplung szett csere szükséges. :excl: Külön kuplung kinyomó csapágyat-tárcsát cserélni szigorúan tilos!  :excl:
Egy kérdés: 2.-ben miért kuplungolsz rá 40-nél, akkor már van fordulatszám eleve, tök felesleges, csak nyírod a kuplungodat, de Te tudod. Adj olyanokr kövérebb gázt és az autód jobban fog menni. Még, ha alapjáratnál kicsit rásegítesz a kuplunggal az oké, de 40-nél?!  :hmmmm: Így ne csodálkozz, ha hamarabb megy tönkre.  :flowers:

Visszatérve a kérdésedre a "nyikkanó" hanggal kapcsolatban, nem tudom az okát, azt hallani kéne saját füllel, hogy nagyjából azonosítható legyen a hang.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i