Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304499 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

ricochet

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
    • dldshop
Re: Szerviz
« Válasz #3840 Dátum: 2010.07.15 13:55:36 »
Sziasztok!

E12 corollánál egy első féktárcsa+betét csere és egy féltengely gumiharang cseréje márkaszervízben 150-160k összegért nem nevetséges kicsit?
Mert kicsit kerekedik a szemem az árajánlat láttán... :eek:

Most cseréltem saját kezűleg fékbetéteket. Nagyan egyszerű fél óra alatt megvolt a kettő. 7000ft-ért hoztak nekem japán fékbetéteket.
A tárcsát se nehezebb cserélni. Tárcsák ára még plusz 34 ezer lett volna.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3841 Dátum: 2010.07.15 14:00:05 »
Tudok jóárasítva szerezni alkatrészeket (olahjojo a megmondhatója ;) ), csak utána legyen, aki berakja ezeket.  :)
         

Zoolander

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Szerviz
« Válasz #3842 Dátum: 2010.07.15 14:14:54 »
végül megalkudtunk, mert az anyag költség volt csak maga 60-70k, cigánykodásból ismét jelesre vizsgáztam  :devil:
Made in Japan

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Szerviz
« Válasz #3843 Dátum: 2010.07.16 19:52:06 »
Na, most gondban vagyok. A jobb első ajtón nem tudok feltekerni az ablakot. Az ablaknak két gumi közt kellene végigcsúsznia, de alája került a külső oldali guminak, így most nem a két gumi közt csúszik, hanem mindkét gumi az ablaktól a kocsi belseje felé van. Amikor még kb. 15 centit kellene feljebb jönnie, akkor beszorul már a gumi alá, és nem jön feljebb. Így most nem tudom feltekerni teljesen, így persze bezárni sem.
Az autó egy E11 sedan, '98-as. Ha valakinek van ötlete, hogy hogyan lehetne ezt megoldani, jólesne.

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Szerviz
« Válasz #3844 Dátum: 2010.07.16 20:36:04 »
Na, most gondban vagyok. A jobb első ajtón nem tudok feltekerni az ablakot. Az ablaknak két gumi közt kellene végigcsúsznia, de alája került a külső oldali guminak, így most nem a két gumi közt csúszik, hanem mindkét gumi az ablaktól a kocsi belseje felé van. Amikor még kb. 15 centit kellene feljebb jönnie, akkor beszorul már a gumi alá, és nem jön feljebb. Így most nem tudom feltekerni teljesen, így persze bezárni sem.
Az autó egy E11 sedan, '98-as. Ha valakinek van ötlete, hogy hogyan lehetne ezt megoldani, jólesne.
Elkezdtem elbontani az ajtókárpitot, de az ablakemelő karjánál (ez még manuális) elakadtam...

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Szerviz
« Válasz #3845 Dátum: 2010.07.16 21:48:05 »
Sötétedés miatt feladtam. Reggel meg irány valami szerviz, mert már abban se vagyok biztos, hogy, ha szét tudom szedni, akkor meg tudom csinálni. Zárt udvarban állok, kicsi szerencsével nem veszik észre reggelig senki, hogy van 7-8 centi rés az ablakon... Riasztó bekapcsolva, nyitott ablaknál alszom.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Szerviz
« Válasz #3846 Dátum: 2010.07.16 23:35:46 »
Most cseréltem saját kezűleg fékbetéteket. Nagyan egyszerű fél óra alatt megvolt a kettő. 7000ft-ért hoztak nekem japán fékbetéteket.
A tárcsát se nehezebb cserélni. Tárcsák ára még plusz 34 ezer lett volna.

Az elsők nekem 6500ba a hátsók pedig 6000be álltak meg
A toyota ezekre 53000Ft.-ot mondott.
Én meg fogtam és otthon  kicseréltem.Ha nincs nagy baj csak kopó alkatrészek cseréje azt én már rég magam végzem.
Az tuti ki van cserélve:mosóolaj 30000-renként meg minden ami kell.
Hameg nem boldogulok vele akkor az autószerelő haverom segít egy pár sör mellett,ha neki se menne akkor vinném valami komoj szakműhelybe de szerintem nem toyota márkaszervízbe.
Mert ezeknél drágábbat még nem tapasztaltam.
Mindenkit alapból hüjének néznek és próbálnak lehúzni.Aki hagyja magát az így járt aki meg nem az elmegy máshová vagy esetleg ki tud harcolni valami komolyabb engedményt.
« Utoljára szerkesztve: 2010.07.17 08:17:57 írta kleingy »

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: Szerviz
« Válasz #3847 Dátum: 2010.07.17 09:47:50 »
Sötétedés miatt feladtam. Reggel meg irány valami szerviz, mert már abban se vagyok biztos, hogy, ha szét tudom szedni, akkor meg tudom csinálni. Zárt udvarban állok, kicsi szerencsével nem veszik észre reggelig senki, hogy van 7-8 centi rés az ablakon... Riasztó bekapcsolva, nyitott ablaknál alszom.
Az éjszakát megúsztam, reggel meg szakember megcsinálta.

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3848 Dátum: 2010.07.17 18:09:11 »
Attus, ez tipikusan olyan dolog, amire gyakorlott kéz fél perc alatt rányúl, mi meg gyakorlat nélkül szívunk, mint a torkosborz. Még a Trabanttal ( :wub: ) voltak ilyen eseteim, néhány óra szitkozódás és levert kéz után adtam fel mindig, szerelő cimbora két mozdulattal megigazította az eltévedt üveget, gumit, sínt, akármit. Ha véletlenül megfordult volna a fejedben a "de béna vagyok" mondat, felejtsd el. ;)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3849 Dátum: 2010.07.18 18:24:00 »
Nos ma, kerek 177 ezernél megvolt az éves kötelező szerviz. Castrol Edge 5W30, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gyertyák és fékolaj.
Az autó sokkal halkabb lett, jobban megy (holnap autópályán is kipróbálom, hogy húz), a fék pedig brutál jó lett fékolajcsere után. Sokkal hamarabb megáll a kocsi. :clap:

Képek

A jobb hátsó lámpát hamarosan kiszedjük, mert most már nem csak párásodik, hanem tényleg beázik, a hátsó féket is később cseréljük (fékpofák), valamint a szelepfedéltömítés is jövő hónapban lesz esedékes.

         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3850 Dátum: 2010.07.18 20:06:02 »
Azok a gyertyák eléggé le voltak élve, nagyon ideje volt már kicserélni őket. A légszűrő is koszos volt eléggé, én nem vártam volna ennyit ezzel sem. A pollenszűrőn nem csodálkozom (csak az árán, hogy milyen k.rva drága), az egy hónap után is már ki tud így nézni...

Az olajak összehasonlításánál vedd figyelembe, hogy a régi olaj fáradt volt és új gyertyákat is kapott az autó. Szóval teljesen normális, hogy halkabb lett. Ha nem mennél 10e km-nél többet egy olajjal, akkor nem lenne ekkora különbség a cserekor.

Furcsa, hogy a fékfolyadék csere után bármi változást is tapasztaltál. Én sosem veszek észre semmi változást sem. (Igaz, én évente 1x cserélem a fékfolyadékot is, ami kb 30e km-t jelent.)
A megnövekedett fékhatás hátterében szerint az állt, hogy levegős volt előtte a rendszer és nem megfelelően közvetítette a pedálerőt. Amúgy milyen gyertya lett most betéve és milyen fékfolyadék?


Nálam is most patent a fék, bekopott az új Ferodo fékpofa hátul. Most feljebb fog a pedál kicsit (hiszen rendesen be lehetett állítani, mert nincs ovál már a dobban sem), nem bólint annyira előre a kocsi fékezéskor és azonos fékerővel nagyobbat lassul az autó. Eddig meg vagyok elégedve a fékbetéttel teljesen, méretben is tökéletesen passzol. Kicserélni rohadtul féreg dolog, van benne sok rugó és nagyon könnyen szét is esik az egész állító mechanika szerelés közben...  :censored:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3851 Dátum: 2010.07.18 20:15:47 »
A két gyertyafotó valójában egy gyertya két oldala, állítólag mind a négy ilyen kétoldalas lett, egyébként kerek 43 ezer km volt bennük mindössze (ugye mindenki 60 ezrenként cserélte volna csak), ugyanúgy NGK ment bele, mint volt és mint a gyári előírás.

A fékfolyadék Mintex, nálam 2.5 év alatt nem volt fékolaj cserélve, előtte meg isten tudja... Szóval akár 3-8 éves is lehetett, nem tudom (most nincs kedvem előkeresni a régi számláit, abban tuti ott van vhol).

A narancs légszűrő nem volt annyira retkes sztem kinézetre, de a pollenszűrőn csodálkoztam. A kereten kívül ugyebár az új hófehér... Ez szó szerint retkes volt, nem csak simán piszkos. Legkésőbb fél év múlva csekkolás jön, ezek szerint 15 ezer is kevés a cseréhez.  :wacko:

Az olajnál nem csodálkozom, vártam is, hogy sokkal jobb lesz a verda (főleg a gyertyacserével együtt ugyebár), és így is történt.  :yes: Elégedett vagyok.  :hug:

Örülök, hogy jó lett a féked! ;)
         

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Szerviz
« Válasz #3852 Dátum: 2010.07.18 21:08:56 »
kleingy!
A pollenszűrő engem is meglep mindig!  :eek: Ez a valóság, ezt belélegezzük szűrő nélkül, autón kívül  :hmmmm: Én már kb. három havonta cserélem.
Fery

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3853 Dátum: 2010.07.18 22:13:52 »
kleingy!
A pollenszűrő engem is meglep mindig!  :eek: Ez a valóság, ezt belélegezzük szűrő nélkül, autón kívül  :hmmmm: Én már kb. három havonta cserélem.

 :eek:

Aktívszenesre ?

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3854 Dátum: 2010.07.18 22:23:13 »
Nemrég csináltam  a kolegám dízel E12-jén a 45.000-res szervízt:
Elöl fékbetéteket is kellett cserélni
http://imagerz.com/QFdCCQ9SC14
ATE betéteket kapott, volt egy kis válla a tárcsának ami zavarta a szememet, elvittem esztergályoshoz hogy kapja le, nem huzattam meg az egész tárcsát, csak a vállakat vetettem le:
http://imagerz.com/QFdCCQ9SCwM
http://imagerz.com/QFdCCQ9SCwA
Már "válltalanul":
http://imagerz.com/QFdCCQ9SClc

Kipucoltam a hátsó fékeket is, jó sok rittyó megült már a tárcsa "kalap" részében  a kéziféknél:
http://imagerz.com/QFdCCQ9SClM
http://imagerz.com/QFdCCQ9SClE
Már tisztán:
http://imagerz.com/QFdCCQ9SCgI

Lezsíroztam a nyergek csuszkáit is, tudjon könnyen mozogni:
http://imagerz.com/QFdCCQ9SCgA

Gyári olaj+levegőszűrő, olcsóbb pollen, LM Top Tec4300, szaladhat a masina :clap: