Ha egy autó eszi az olajat, NEM a hidegoldali viszkozitást kell növelni! Amúgy meg ki kell próbálni kissé más minősítésű, sűrűbb olajat és nem növelni sehova az 5W40-et. Ha már zabálja az olajat, akkor meg kell szüntetni a hiba okát, nem sűrű olajjal elfedni a gondot.
Olajat egyébként évente vagy 15 ezrenként kell cserélni a Toycinkon, amelyik előbb bekövetkezik.
Igen, valszeg a köv olajcserénél kipróbálok egy másik olajat, mondjuk Mobil1-et, vagy Castrolt.
Gyakorlatilag nem látható-érezhető semmilyen jele annak, hogy olajfogyasztás van azon kívül, hogy 13.000 megtett km után 1 litert utána töltök. Nincs ezzel semmi baj, a modern motorok függetlenül attól, hogy benzines, vagy dízel, csipegetik az olajat.
Az autó nem füstöl, kifejezetten jó "illata" van a kipuffnak (nem az etanol óta, hanem előtte is!), nincs olajfolyás, -pára, -folt, semmi. A szerelő szerint abszolút korrekt állapotú autót sikerült kifognom (nincs jele gányolásnak, még, ha kellett is esetleg javítani), hihető 99.000km-rel. Ráadásul minden káros hang, vagy rezgés nélkül jár a motorja is.
Hiszek neki, mert bár engem sem lehet használtautó vásárlásnál nagyon átverni, de ő jobban ért a konkrét dolgokhoz.
Bár, remélem, valamelyik találkozón összefutunk és szívesen átadom alapos megtekintésre, úgy gondolom, nincs semmilyen takargatnivalója. 10. éves idén, de azért még oda lehet vele pirítani
Egyedül néhány helyen látszik fényezési hiba, amit majd a jövőben igényesebben megcsináltatok.