Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304427 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Szerviz
« Válasz #3660 Dátum: 2010.06.30 09:24:29 »
En a helyedben ezt  vagy ezt valasztanam. Dragabb, de jobb is.
Helyesen linkelve ez lett volna:
En a helyedben ezt vagy ezt valasztanam.
Ez a két link most jól jött, nemsokára megyek a 45 ezresre és viszek olajat mert a az előző szerviznél sok forintot :wacko: hagytam ott.
Fery

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #3661 Dátum: 2010.06.30 12:31:36 »
2 hete vagyok túl a 120.000-es szervizen:

olaj: Total Quartz 9000 5-40 (ezt egy kicsit azért csipegeti, a szerelőm ajánlására érdemes 10-40-et belerakni, és sűrűbben cserélni (15.000-ként) 7600HUF
olaj szűrő + levegőszűrő: passz, milyen gyártmány: összesen: 1080+1800HUF
4db Denso gyertya (nem irrídiumos): 1000HUF/db
Összesen: akciósan 13500HUF
+
munkadíj: 4000HUF (ebben benne van az előzőek beszerelésén kívül a fékek ellenőrzése, az első körben a fékolaj kicserélve, a hátsó kör leeresztőcsavarja sajna korrodálódott, nem akarta feszegetni, majd legközelebb...saját autójával vitt haza, és hozták az én autómat házhoz ~2X13km)

ui.: Szerintem ez korrekt pénz tekintettel arra, hogy papír szerint "nagyszervíz" volt  :)

Ha valaki Békéscsaba környékén jó szerelőt keres, aki igazi Toyota szaki és mellette a végletekig korrekt hozzáállású: Bencsik Matyi (elérhetősége nálam van!)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3662 Dátum: 2010.06.30 12:43:35 »

olaj: Total Quartz 9000 5-40 (ezt egy kicsit azért csipegeti, a szerelőm ajánlására érdemes 10-40-et belerakni, és sűrűbben cserélni (15.000-ként) 7600HUF

Nem annyinál kellene normálisan is? A sűrűbb nálam <10.000 km-t jelent

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3663 Dátum: 2010.06.30 12:48:49 »
Ha egy autó eszi az olajat, NEM a hidegoldali viszkozitást kell növelni! :nono: Amúgy meg ki kell próbálni kissé más minősítésű, sűrűbb olajat és nem növelni sehova az 5W40-et. Ha már zabálja az olajat, akkor meg kell szüntetni a hiba okát, nem sűrű olajjal elfedni a gondot.

Olajat egyébként évente vagy 15 ezrenként kell cserélni a Toycinkon, amelyik előbb bekövetkezik.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3664 Dátum: 2010.06.30 12:49:06 »
Olaj: gyárilag 15e km a periódusidő, nagy butaság azt túllépni. Én 8-10e km-nél cserélem az olajat, ahogyan itt és az egyéb ismerőseim között is sokan, hiszen sok olaj (0W) már 8-10e km alatt elfárad, telítődik koksszal.

Olajszűrő: elég ócska lehet az 1.000 Ft-os, én kapok kedvezményt, nem kicsit, de csak Alco-ra fussa max egy ezresből. Én inkább vennék egy drágábbat, mondjuk Mann-Filtert vagy gyárit vagy valami jót.

Levegőszűrő: szintén nem lehet túl jó fajta, ha nincsen 2.000 Ft sem, mondjuk az E11-hez és az E12-höz az olcsó utángyártott légszűrők is viszonylag jó minőségűek, ezzel még meg tudnék békélni.

4 gyertya: reális áron adta, 1.000 Ft körül van a piaci ára.

Munkadíj: nem sok érte, kérdés, hogy mit mennyire szakszerűen, alaposan csinálta a dolgokat.


Kérdések:
- Volt-e mostanában hosszbordásszíj csere?
- Volt-e mostanában váltóolaj csere?
- Volt-e mostanában pollenszűrő csere?
- Volt-e mostanában hűtővíz csere?


P.S.: A 120e km-es szervíz nem számít nagy szervíznek, itt csak a gyertyacsere az extra. 105-nél kell elvileg szíjat, szűrőket, stb. cserélni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.30 12:57:44 írta B.S. »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3665 Dátum: 2010.06.30 12:56:54 »
Ha egy autó eszi az olajat, NEM a hidegoldali viszkozitást kell növelni! :nono: Amúgy meg ki kell próbálni kissé más minősítésű, sűrűbb olajat és nem növelni sehova az 5W40-et. Ha már zabálja az olajat, akkor meg kell szüntetni a hiba okát, nem sűrű olajjal elfedni a gondot.

Olajat egyébként évente vagy 15 ezrenként kell cserélni a Toycinkon, amelyik előbb bekövetkezik.
Jah, nem kellene az 5W-s helyett ócska félszintis 10W-s olajat tenni a gépbe, mert csak több olajat fog azzal fogyasztani, hiszen a rosszabb olajnak nagyobb a párolgása, stb...

Egyébként a Total olaja nem rossz, nem feltétlen kellene váltani erről az olajviszkozitásról, még akkor sem, ha 10-15e km alatt 1 litert bele kell önteni.

Kérdés: mennyi olajat eszik 10.000 km-re vetítve? Hány ezer km-enként szoktatok olajat cserélni? Mert az is lehet, hogy messze nem akkor az olajfogyasztás, hogy azzal érdemben foglalkozni kellene.

Mellékesen megjegyzem, hogy az "olajzabáló" kocsik 80-90% nem "megeszi" az olajat, hanem elfolyatja a rossz szimeringek és tömítések mentén. Lsd tacskó parkoló --> tiszta olajfold minden, olyan, mintha 200 l olajat elöntöztem volna. (Nah, ez a környezetszennyezés, nem a szakszerűen leadott és utánkezelt "idő előtt" lecserélt olaj...)

Ha a motorból folyik az olaj a tömítések mentén, akkor érdemes azokat kicserélni és a megfelelő viszkozitású olajat alkalmazni...


Ha a motorból nem folyik kifelé az olaj, valóban elégeti a 40-est is és már zavaró mértékben, akkor érdemes meggyűrűztetni a motort. Az 50-es melegoldalú olaj átmenetileg javít az olajfogyasztási helyzeten, de ez csak átmeneti megoldás, hosszú távon nem működik...

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3666 Dátum: 2010.06.30 13:20:08 »
Nicknév-változás Barna???  :?: Oka?   :?: Álcázod magad?  :D Az ellenség megtévesztése?  [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #3667 Dátum: 2010.06.30 13:24:31 »

olaj: Total Quartz 9000 5-40 (ezt egy kicsit azért csipegeti, a szerelőm ajánlására érdemes 10-40-et belerakni, és sűrűbben cserélni (15.000-ként) 7600HUF

Nem annyinál kellene normálisan is? A sűrűbb nálam <10.000 km-t jelent

Tudtommal a vvti-nél 20.000-ként kell az 5w-t cserélni. Benzines autónál 10.000-ként szerintem pénzpocséklás az olajcsere, bár motor állapottól is függ, meg, hogy hogyan-hol-mennyit van használva. Én nem nem vagyok autószerelő, csak abból az infóból tudok kiindulni, amit a szakim adott.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #3668 Dátum: 2010.06.30 13:37:57 »
Ha egy autó eszi az olajat, NEM a hidegoldali viszkozitást kell növelni! :nono: Amúgy meg ki kell próbálni kissé más minősítésű, sűrűbb olajat és nem növelni sehova az 5W40-et. Ha már zabálja az olajat, akkor meg kell szüntetni a hiba okát, nem sűrű olajjal elfedni a gondot.

Olajat egyébként évente vagy 15 ezrenként kell cserélni a Toycinkon, amelyik előbb bekövetkezik.

Igen, valszeg a köv olajcserénél kipróbálok egy másik olajat, mondjuk Mobil1-et, vagy Castrolt.
Gyakorlatilag nem látható-érezhető semmilyen jele annak, hogy olajfogyasztás van azon kívül, hogy 13.000 megtett km után 1 litert utána töltök. Nincs ezzel semmi baj, a modern motorok függetlenül attól, hogy benzines, vagy dízel, csipegetik az olajat.
Az autó nem füstöl, kifejezetten jó "illata" van a kipuffnak (nem az etanol óta, hanem előtte is!), nincs olajfolyás, -pára, -folt, semmi. A szerelő szerint abszolút korrekt állapotú autót sikerült kifognom (nincs jele gányolásnak, még, ha kellett is esetleg javítani), hihető 99.000km-rel. Ráadásul minden káros hang, vagy rezgés nélkül jár a motorja is.
Hiszek neki, mert bár engem sem lehet használtautó vásárlásnál nagyon átverni, de ő jobban ért a konkrét dolgokhoz.
Bár, remélem, valamelyik találkozón összefutunk és szívesen átadom alapos megtekintésre, úgy gondolom, nincs semmilyen takargatnivalója. 10. éves idén, de azért még oda lehet vele pirítani  :D
Egyedül néhány helyen látszik fényezési hiba, amit majd a jövőben igényesebben megcsináltatok.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3669 Dátum: 2010.06.30 13:40:39 »
Nicknév-változás Barna???  :?: Oka?   :?: Álcázod magad?  :D Az ellenség megtévesztése?  [rohog]
Jah, a HResek megtévesztése... Nem kellene, hogy a google mindent kiadjon, mikor a nevemet beírja valaki...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3670 Dátum: 2010.06.30 13:41:52 »
Tudtommal a vvti-nél 20.000-ként kell az 5w-t cserélni.
Rosszul tudod. :) 15 ezer vagy 1 év. Tessék elolvasni a kezelésijét. ;)
A gyári ajánlás egyébként a vvt-ibe 5W30. Ha nagyon hajtod a kocsit, akkor valóban jobb a 40-es. Az én 4EFE-mbe is 5W30 megy hamarosan! :clap: (de volt már benne 5W40 is, most pedig 0W40-ről váltok).  :)

szerk: nézegesd legalább havonta az olajszintet, ne hagyd, hogy egyszerre 1 litert kelljen utántölteni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.30 13:43:33 írta kleingy »
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3671 Dátum: 2010.06.30 13:46:24 »
Tudtommal a vvti-nél 20.000-ként kell az 5w-t cserélni. Benzines autónál 10.000-ként szerintem pénzpocséklás az olajcsere, bár motor állapottól is függ, meg, hogy hogyan-hol-mennyit van használva. Én nem nem vagyok autószerelő, csak abból az infóból tudok kiindulni, amit a szakim adott.  ::)
Akkor hallgass a szakira és cseréld sűrübben  ;)
15e km az olajcsere, függetlenül, hogy 0W, 5W vagy mittudommilyen olaj

(lassan frissítek, Gyöngyök Gyöngye megelőzött  :D)
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.30 13:48:20 írta Nagycitrooom »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3672 Dátum: 2010.06.30 13:54:42 »
Igen, valszeg a köv olajcserénél kipróbálok egy másik olajat, mondjuk Mobil1-et, vagy Castrolt.
Gyakorlatilag nem látható-érezhető semmilyen jele annak, hogy olajfogyasztás van azon kívül, hogy 13.000 megtett km után 1 litert utána töltök. Nincs ezzel semmi baj, a modern motorok függetlenül attól, hogy benzines, vagy dízel, csipegetik az olajat.
Az autó nem füstöl, kifejezetten jó "illata" van a kipuffnak (nem az etanol óta, hanem előtte is!), nincs olajfolyás, -pára, -folt, semmi. A szerelő szerint abszolút korrekt állapotú autót sikerült kifognom (nincs jele gányolásnak, még, ha kellett is esetleg javítani), hihető 99.000km-rel. Ráadásul minden káros hang, vagy rezgés nélkül jár a motorja is.
Hiszek neki, mert bár engem sem lehet használtautó vásárlásnál nagyon átverni, de ő jobban ért a konkrét dolgokhoz.
Bár, remélem, valamelyik találkozón összefutunk és szívesen átadom alapos megtekintésre, úgy gondolom, nincs semmilyen takargatnivalója. 10. éves idén, de azért még oda lehet vele pirítani  :D
Egyedül néhány helyen látszik fényezési hiba, amit majd a jövőben igényesebben megcsináltatok.  ;)
Egyfelől a szerelődre hivatkozol, hogy onnan vannak ezek az info-id, másfelől meg tök magabiztosan állítasz dolgokat...
Nem jellemző minden mai kocsira az olajfogyasztás, max a korai szériás VVT-i motorokra, de azok közül sem mindegyikre. Az én motorom 8-10e km alatt a létező leghígabb olajból, a 0W-20-asból, sem evett látható mennyiséget, ahogyan az E12-esünk sem. Nem mondom, hogy 1 liter utántöltés 13e km alatt a olyan sok, de azért kevésnek sem mondható, hiszen 5W-40-esről van szó. Ha fokozódna az olajfogyasztás, akkor inkább gyűrűztessed meg a motorját, mint hogy még sűrűbb "kocsikenőcsöt" tegyél bele.

A Toyota olajcsereperiódusát nem tudod jól, 15e km vagy 1 év és 5W-30-as az ajánlott gyári olaja a motornak. A motorolaj maximális futását mindig az autó előírt szervizperiódusa határozza meg, ennél csak rövidebb lehet a periódus, pl. ha sok a városi vezetés, vagy hajtva van erősen a kocsi... Hiába veszel "longlife" olajat, annak a hosszított használatát csak az olyan kocsikban szabad használni, amik ezt megengedik. A Toyota nem engedi meg a hosszított olajcsereperiódust.

Nem cinikusan mondom, de a gépkönyvet nem ártana az embereknek gyakrabban olvasgatni!
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.30 13:57:35 írta B.S. »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3673 Dátum: 2010.06.30 14:00:22 »
Egyébként meg a 13 ezer / 1 liter nincs 1000 km-re vetítve egy 1 deci sem. Sztem tökéletes.  ;)
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3674 Dátum: 2010.06.30 14:01:24 »

Tudtommal a vvti-nél 20.000-ként kell az 5w-t cserélni. Benzines autónál 10.000-ként szerintem pénzpocséklás az olajcsere, bár motor állapottól is függ, meg, hogy hogyan-hol-mennyit van használva. Én nem nem vagyok autószerelő, csak abból az infóból tudok kiindulni, amit a szakim adott.  ::)
A sok "badarság", amit a "szaki" mondott, megkérdőjelezi a szakmai kompetenciáját... ;) Ajánlani éppen ezért bátorság...  :flowers:  :)