Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304596 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3450 Dátum: 2010.06.03 11:24:05 »
Toyota márkaszerviz meg a hozott olaj miatt 2000Ft-os veszélyes hulladék elszállítási díjat számolt fel nekem...  :innocent:

Mert hagytad.....

Legközelebb ezt dörgöld az orruk alá:
http://www.termekdijinfo.hu/szakertovalasz/SZakcikkek%20dokumentumtra_pdf/kenoolajok_termekdija_20090730_pub.pdf


Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3451 Dátum: 2010.06.03 11:34:13 »
Akkor azt mondják, hogy a kollégának a fáradt olajat arrébb kellett vinni 10m-t, ez a 2000Ft ....

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3452 Dátum: 2010.06.03 11:35:00 »
Akkor azt mondják, hogy a kollégának a fáradt olajat arrébb kellett vinni 10m-t, ez a 2000Ft ....

Akkor öntsd a lába elé a köcsögnek. 1x már kifizetették a díjat ráadásul amit a szerviz lead az után vissza is igényelhet i ugyanezt a díjat.
97 ft 1 kg olaj termékdíja, a 2000 ft-ot nem tudom hogy számolták ki.
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.03 11:44:34 írta tutinet »

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3453 Dátum: 2010.06.03 14:10:46 »
Akkor azt mondják, hogy a kollégának a fáradt olajat arrébb kellett vinni 10m-t, ez a 2000Ft ....

Még jó hogy csak 10m-re volt a gyűjtő, s nem a telephely végén :D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3454 Dátum: 2010.06.03 14:22:32 »
El lehetne ezt is lőni korrekten egyébként:
"Tisztelt Uram! A helyzet az, hogy a szerviznek haszna van az olajon is, amennyiben nem a mi olajunkat használja, úgy csak a munkadíjból tudunk hasznot termeli, amely önmagában nem elegendő a szerviz fenntartásához és a profitábilis üzemeltetéséhez. Így hozott olaj esetén magasabb, 2.000 Ft-tal több munkadíjat számolunk fel, hogy nyereségesek legyünk, különben nem éri meg nekünk a javítást elvállalni. Az árba azonban nem építjük be a magasabb díjat automatikusan, hogy ne terheljük a vásárlóinkat túlzott mértékben, ezzel is ösztönözve őket arra, hogy nálunk vásárolják meg a minőségi termékeinket..."

És akkor a user is más képpen gondolkodna. Nem értem, hogy miért kell állandóan hazudozni. (Ez is hungarikum sajnos.) Egy idő után meg már annyira várják a hazugságot az emberek, hogy az igazságtól fognak meghőkölni...

Ez korrekt lenne és eldöntené a felhasználó, hogy ott szervizeltet-e ennyiért, illetve hogy megéri-e neki vinni az olajat. Ez a mellébeszélés azért nem jó, mert ilyen jogcímen nem jogosultak pénz beszedni és hülyének is nézik a fogyasztót...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3455 Dátum: 2010.06.03 14:51:53 »
Itt alapvető gondok vannak. Az olajat drágán kell adniuk. Miért? Csak. Van egy réteg aki szó nélkül megveszi a márkaszervizes drága olajat, meg a céges autók ugye.
Ellenben van az én fajtám, az alkalmazotti fizuból élő szürke verebek, a 2millás autójukkal. Elviszem márkaszervizbe, bár én is letudnám 3000Ft-ért cseréltetni az olajat, de nem, korrekt szolgáltatást akarok. Ámde a torkomon nem tudják lenyomni a 20-25ezer Ft-os olajat, mikor a webshop 10ért hoz jobbat.
Nyilván azt nem csinálják már(bár volt/van ahol ment), hogy nem lehet hozni olajat, mert akkor egyszerűen a magam fajta szürke veréb alkalmazotti fizuból élő elviszi nagyon máshova a 6éves corolláját.
Így maradt ez a köztes megoldás: hozott olaj után 2 rongy utólag kiszámlázva.
Örök paradoxon marad az olaj kérdés a márkaszervizekben.....

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3456 Dátum: 2010.06.03 19:40:35 »
...az alkalmazotti fizuból élő szürke verebek, a 2millás autójukkal...

Csak szeretnéd.....  :tt2: ;)

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3457 Dátum: 2010.06.03 20:08:15 »
Úgy tűnik még mindig túl sok az ügyfél a márkaszervizekben és a Toyota híres imidzse arra jó, hogy 10W-40-es olajat tegyen egy újszerű VVTI motorba mondván a gépkönyv ugyan 5W-30-at ír minden körülményre de jó az ügyfélnek a a 10W-40-es az olcsóbb. minimum még megfelel ez a híres Toyota megbízhatóság és minőség.

Itt is hoztak egy jogszabályt, hogy a garanciás autókat a garanciás időn belül nem kötelező márkaszervizbe hordani. pl. egy olajcserét megcsinálhat egy kis műhely is. Ezzel rendesen odabaxtak a márkaszervizeknek, nincs több lehúzás. Lehet gondolkodni hogyan tovább a szervizeknek.


nismo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 165
Re: Szerviz
« Válasz #3458 Dátum: 2010.06.03 20:17:07 »

Itt is hoztak egy jogszabályt, hogy a garanciás autókat a garanciás időn belül nem kötelező márkaszervizbe hordani. pl. egy olajcserét megcsinálhat egy kis műhely is. Ezzel rendesen odabaxtak a márkaszervizeknek, nincs több lehúzás. Lehet gondolkodni hogyan tovább a szervizeknek.

max ugrik a gari, ha igaz a cikk...:ph34r:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/06/01/nem_kell_tobbe_markaszervizbe_mennunk/
-------------------------------------
Viszont az autójavítás konkrét esetében az olajcsere – ami a szervizlátogatások döntő többségének az apropója – feltétele a garanciának. És ezzel azok közé a kivételek közé tartozik, amellyel márkaszervizbe kell menni a jövőben is, ha nem szeretnénk elveszíteni a jótállást.
-------------------------------------
de ugye elvileg nem igaz, el kell fogadniuk ha mindez megfelelő dokumentációval történik és nem ugrik a gari......
azért kivancsi leszek majd arra szitura, mikor visszavisznek egy motorhibas autot 2,5 évesen hogy gariba csereljek ki a motort, és a user meg az összes számlát, minosegibizonyitvanyt meg a ***at összeszedi és elkezdik átnyálazni a markaszerivzbe a munkafelvevovel, majd rafogjak hogy nem gyari minosegu olajleereszto alatet kerult  beepitesre ezert nincs gari...
« Utoljára szerkesztve: 2010.06.03 20:28:32 írta nismo »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3459 Dátum: 2010.06.03 21:23:05 »
...az alkalmazotti fizuból élő szürke verebek, a 2millás autójukkal...
Csak szeretnéd.....  :tt2: ;)
Őszintén mondom, hogy jelen pillanatban nem érdekel, hogy 1,4-et, 1,6-ot, 1,8-at vagy 3milliót ér a verdám... :whistling:
Egyébként meg akkor is mentem olajat cserélni, mikor 2,2millát ért a kocsi, és amit írtam általánosságban írtam  :flowers:

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3460 Dátum: 2010.06.03 21:40:16 »
Jóvann no, csak vicc vót.  :flowers:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3461 Dátum: 2010.06.03 21:50:18 »
Jóvann no, csak vicc vót.  :flowers:
Tudom tudom... csak mondom, hogy a szöveg nem értékbecslés volt  ;) Mindketten tudjuk, hogy kell egy nagy adag szerencse az eladáshoz, meg baromira szór az ár.... az én kocsim esetében meg max 100-200ezer Ft szóráson vitázhatnánk, na most 150 000 Ft-ot költöttem csak gumiabroncsra az elmúlt 6hónap alatt....akkor meg miről beszélünk?  :lol:

A márkaszervizeket meg nem akarom szidni, megvan az előnyük, és van ami hátrány bennük. Én többnyire oda viszem a kocsit, nyilván nem véletlenül.


tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3462 Dátum: 2010.06.03 22:14:44 »
De a szakszerviz se jelent feltétlen gondos javítást, főleg ha meg se engedi megnézd mit rak a kocsidba.

"Én még pár éve a gyöngyösi Pugszervízbe jártam gyakszira. Ott is mentek az okosságok. Kiírtak egy csomó cuccot az autóra aminek a fele ment a szekrény mögé. Próbaút alatt a szekrény mögül be a kocsiba a cucc aztán vitték haza. A "garázsmester" tiszta idegbeteg volt állandóan leköpködte az autókat, és Jean-Pierre anyukáját emlegette szerelés közben. Sokszor fingjuk sem volt róla mi lehet a gond. Egy szaros fékbetét-csere annyiba került, mint egy maszeknál egy motorfelújítás. De legalább azóta biztos vagyok benne hogy franciát nem veszek:)"


elvégeztethetünk ezentúl minden karbantartást márkafüggetlen szervizben is, ha ez a gyári technológia szerint történik, megfelelő időközökben és a gyárival megegyező minőségű anyagokkal. Ha mindez megfelelő dokumentációval történik, köteles a gyártó fenntartani a vállalt garanciát a járműre
.

Magyarul: egy maszek kisműhely is elvégezheti a 15.000-es olajcserét és átnézést ha dokumentál és mondjuk fele annyiért megcsinálja mint a márkaszerviz.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #3463 Dátum: 2010.06.03 23:14:01 »
Csak ha a gyár minőségbiztosításos szervizt ír elő, akkor lőttek az olcsó maszeknak, meg a szervizek 90%-nak. Egyébként sem szeretik a kis szervizek a sok parimunkát... A Toyota elektronikus "szerviz füzetet" vezet. Azt hogyan oldják meg a külsősök? Sajnos nem olyan egyszerű dolog ez.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3464 Dátum: 2010.06.03 23:27:21 »
Nekem még "papíros" szervízkönyvem van, nem érdekel a belső eletronikus rendszerük. Mondjuk az én kocsim már nem garis, így nem érdekel az egész szervízkönyv dolog.

Egyébként teljesen biztos, hogy ki fogják találni, hogy hogyan kössék az embereket a kötelező szervízekhez. Ugyanis ezen áll vagy bukik az, hogy megéri-e nekik x év garanciát adni vagy sem. Ha nem lesz kötelező szervíz, akkor lehet, hogy azt mondják, hogy csak 1 év garanciát vállalnak (mert tartós fogyasztási cikk), hiszen a további garanciát nem lesz, ami kitermelné. És ebben azért van némi ráció szerintem. Nem jótékonysági szervezet a Toyota sem, ha nem folyna be több a szervízből, meg az image-építésből, mint amennyi a kiadás (garis javítás pl.), akkor csődbe mennének.

Az embereknek is minden kell egyébként ingyen: legyen sok év garancia, de a sarki Pista bácsi had' csinálja meg a kocsimat occóért utángyártott ócska alkatrészekkel. És fizessen a Toyota, ha baj van, hiszen az autó a rossz, nem a karbantartás lett ám elhanyagolva... Sajnos mindennek ára van, a gari ára az, hogy oda kell hordani szervízeltetni és ellenőriztetni a kocsit. Ha én lennék a szervíz, én is azt mondanám, hogy ha más szereli a kocsit, akkor honnan tudjam én azt, hogy nem amiatt van-e a hiba? Illetve, akkor nekem mi a hasznom a garanciából?! Csak a nagyobb eladás vagy image-építés?!