Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304446 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3270 Dátum: 2010.05.15 13:59:34 »
Nekem is kellene 3. szinkront cseréltetnem, de nekem nincsen rá most pénzem sajnos... :cry:

Azért eléggé drágá ez a nyomorék gyűrű, vicc, hogy 100e-res tétel ezt kicseréltetni...

Nemcsak a szinkrongyűrűt cserélték, hanem a 3-as fogaskerekét is, mert állítólag azt egyben kell cserélni...
A szinkrongyűrűt körbe lehet kézzel forgatni a fogaskeréken, és azt magyarázta a szerelő, hogy az fékezi le a fogaskereket, tehát ha már annyira kopott, hogy kézzel forgatható, akkor annak tényleg vége volt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3271 Dátum: 2010.05.15 14:05:12 »
Én még nem hallottam ilyet, hogy a szinkronnal együtt a fogaskereket is kell cserélni. Pont elvileg azért van a szinkron, hogy az hozza megfelelő sebességűre a fogaskerekeket, így az kopik és nem a drága fogaskerék. Nos, ha a fogaskereket is kell cserélni, akkor minek a szinkron?! Azért hogy kissé ritkábban kelljen cserélni?! Ezt nem értem teljesen...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3272 Dátum: 2010.05.15 14:09:55 »
Én még nem hallottam ilyet, hogy a szinkronnal együtt a fogaskereket is kell cserélni. Pont elvileg azért van a szinkron, hogy az hozza megfelelő sebességűre a fogaskerekeket, így az kopik és nem a drága fogaskerék. Nos, ha a fogaskereket is kell cserélni, akkor minek a szinkron?! Azért hogy kissé ritkábban kelljen cserélni?! Ezt nem értem teljesen...

Én sem értem, de mivel annyira nem értek a sebességváltóhoz, ezért elfogadtam, amit mondanak. Egyébként az ősszel, (amikor már szintén feltűnt, hogy nehéz a 3-as) több szervízt megkérdeztem és kb hasonló árakat mondták, tehát máshol is így csinálják.
Egyébként a fogaskeréken is látszik, hogy elég rendesen elkopott az a felülete, ahol csúszik a szinkrongyűrűn.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #3273 Dátum: 2010.05.15 15:05:40 »
2004-ben at lett tervezve a 3-as es 4-es fogaskerek es a 3-as es 4-es szinkron is. Ezert csereltek parban.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3274 Dátum: 2010.05.15 15:56:10 »
2004-ben at lett tervezve a 3-as es 4-es fogaskerek es a 3-as es 4-es szinkron is. Ezert csereltek parban.
Ezt nem értem teljesen. Tudtommal neki csak a 3-as szinkront és a hozzá tartozó fogaskereket cserélték, nem? Azt nem mondta, hogy a 4-es fogaskerék és szinkron is lett volna cserélve...

Miben más az újabb konstrukciós 3-as és 4-es fogaskerék?

Ha az én 2001-es C150-es váltós kocsimban ki szeretném a 3. fokozat szinkronját cseréltetni, akkor feltétlen a fogaskereket is cserélnem kell? Illetve ha az újabb konstrukciót szeretném, akkor a teljes 3. és 4. fokozatot cserélni kell szinkronostól, fogaskerekestől?

Én számomra már az is fura volt, hogy kicserélték a 3. fogaskerekét. Tudtommal csak a szinkront kell cserélni, ha azzal van a baj. Milyen nyomorék egy konstrukció, ha a fogaskerék is elkopik a szinkronnal...
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.15 15:57:54 írta barna.czukor »

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3275 Dátum: 2010.05.15 16:49:41 »
2004-ben at lett tervezve a 3-as es 4-es fogaskerek es a 3-as es 4-es szinkron is. Ezert csereltek parban.

Tehát a facelift utáninál cserélték ???
Az enyém japán, akkor a váltóm jobb mint az angol gyártmányoké ???

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3276 Dátum: 2010.05.15 17:13:49 »

Ezt nem értem teljesen. Tudtommal neki csak a 3-as szinkront és a hozzá tartozó fogaskereket cserélték, nem? Azt nem mondta, hogy a 4-es fogaskerék és szinkron is lett volna cserélve...

4-es fogaskerékről valóban nem volt szó. Most nincs nálam a számla, de ha gondoljátok bescannelem és szívesen közszemlére teszem (a személyi adatok takarásával), és akkor cikkszám alapján meg tudjuk nézni, hogy mi a helyzet. Érdekel benneteket?
Juteszembe, tudok valahol erről a váltóról egy robbantott ábrát nézni? Szívesen megnézném a működését.
Ha kicsit nyugalmasabb lesz az időjárás (most itt eléggé esik) akkor lemegyek és lefotózom a kiszerelt alkatrészeket, abból is kiderül, hogy mi a pontos helyzet.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3277 Dátum: 2010.05.15 17:14:24 »
Milyen nyomorék egy konstrukció, ha a fogaskerék is elkopik a szinkronnal...

Ebben mondjuk igazad van  ::)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3278 Dátum: 2010.05.15 17:14:55 »
Engem a szla és a fotók is izgatnak. Lécci!

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3279 Dátum: 2010.05.15 17:18:02 »
Engem a szla és a fotók is izgatnak. Lécci!

Rendben, akkor majd intézem. Nem ígérem, hogy ma, de legkésőbb holnap felrakom. Érdekes, hogy 2,5 liter váltóolajat számoltak fel, pedig a kézikönyvben emlékeim szerint 1,9 van. Én is legutóbb 2 liter Eneost vittem nekik, és nem mondták, hogy kevés.

Más: A szinkron mitől kopik el? Mondjuk attól, ha ész nélkül váltogat valaki?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3280 Dátum: 2010.05.15 17:22:27 »
Elvileg a 2. és 3. fokozatokat használja a legtöbbet az ember, ezért ezek kopnak el minden kocsiban a leghamarabb. Az már más kérdés, hogy mennyire hamar kopnak ki ezek az alkatrészek.

A sok váltás koptatja ki a szinkronokat, ami a városi használatban gyakran előfordul.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3281 Dátum: 2010.05.15 17:31:51 »
Ezt értem, de ne mondja nekem senki, hogy 120 ezer km alatt (sőt a szinkronnal már korábban is volt gond) el tud kopni. Előtte régi swiftem volt, aminek gondolom sokkal egyszerűbb és olcsóbb a váltója, és nem volt vele ilyen gond. Sem nekem, sem mással... Ja, de bocs, az egyik srácnak, aki pizzafutárkodott a kocsival, valahol 250 ezer km körül tönkrement a váltója.

Lehet, hogy a régi tulajdonosnak nem volt igazán érzéke a váltáshoz? (egyébként női autó volt, ez csak zárójel, mert szerintem a nők nem vezetnek rosszabbul mint a férfiak, de a páromon is láttam, hogy az autó apró rezdüléseire nem figyelt oda, pedig jól vezet és évi 60 ezer km körül beleteker az autójába a munkájából adódóan).

Úgy gondolom, hogy az előző tulajdonos nagyrészt pályán járt a kocsival, de majd írok neki egy e-mailt és megkérdezem.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3282 Dátum: 2010.05.15 22:58:27 »
...mert szerintem a nők nem vezetnek rosszabbul mint a férfiak.

Pedig de :sorcerer:

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #3283 Dátum: 2010.05.15 23:02:37 »
Ezek a váltóproblémák akkor is jelentkeznek, ha az olaj le volt benne cserélve ?
Arra gondolok, hogy nem mindenki a szalonból vette a kocsiját --- tehát pontos előélete sem biztos, sem a valós km futás.
A C50 es török váltó az milyen ebből a szempontból ?
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #3284 Dátum: 2010.05.15 23:07:42 »
...mert szerintem a nők nem vezetnek rosszabbul mint a férfiak.

Pedig de :sorcerer:
Nagyon gyorsan túl szeretnének lenni a váltáson - megfigyeltem, hogy nem szeretik elengedni a kormányt.
Vannak kivételek, melyek erősítik a szabályt
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-