Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304594 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

czoki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
  • TC Wagon 1,4 vvti, 2005.
Re: Szerviz
« Válasz #3105 Dátum: 2010.04.25 06:13:39 »
Textar, TRW  :flowers:

0,4 mm-es vállat én már leszabályoztattam volna, de ez egyéni vélemény.

Új betétet nem bántanék semmivel sem, kopjon csak be maga...
Szal ua., köszi, ezt nem tudtam!  ;) Apám 61 éves 10 évig esztergályozást-forgácsolást oktatott, autószerelő, autófényező, karosszériás, saját autójavító műhelyt vezetett hosszú éveken át, tehát rengeteg szakmai tapasztalata van. Ezért hallgattam a véleményére, mert először ő is szabályoztatást javasolt, de amikor levettük a kerekeket, és közelről is megnézte, azt mondta felesleges. Állítólag hűtött tárcsák esetében, csak különösen indokolt esetben kell szabályozni. A "bántás" csak annyi volt, hogy egy erősebb smirglivel meghúzta az új betétek szélét, hogy könnyebben beilleszkedjen a helyére!  :)

Üdv!
Nem kívánom a szót szaporítani, csak még annyit, hogy érdemesebb reszelővel mint csiszólóvászonnal (papírral)mert az utóbbiakról leválhat egy-egy szemcse, és igen csak  mély karcokat tud létrehozni.
Üdv. czoki.
mit szeretnétek,hogy veletek tegyék az emberek, Ti is azt tegyétek velük!!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #3106 Dátum: 2010.04.25 06:57:47 »
Állítólag hűtött tárcsák esetében, csak különösen indokolt esetben kell szabályozni.
Ez bizony így van! Utána sokkal könnyebben megvetemedhet a tárcsa. Amíg nem muszáj, nem kell szabályozni. Avensisen & Corollán is volt már válla a tárcsáknak (nem túl sok, de volt) - ennek ellenére sem a kaposvári márkaszervíz, sem a "privát" szerelőm még csak nem is említette a szabályozást.

Ami a betéteket illeti: azokkal sem csináltak semmit, csak mondták, hogy az első néhány alkalommal óvatosan, fokozatosan fékezzek, míg a betét hozzákopik és teljesen felfekszik a tárcsára. És valóban csak úgy kb. az első 4-5 fékezésnél kellett a szokásosnál valamivel nagyobb erővel nyomni a pedált.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3107 Dátum: 2010.04.25 12:12:10 »
A márkaszervizek nem nagyon szeretnek szabályoztatni, inkább kicseréltetik a vevővel a 2 első féktárcsát. A határértékek is úgy vannak megadva, hogy kb 1 garnitúra betét után már lehetne kidobni a tárcsát, mert a következővel biztosan a 2 mm-es kopási küszöb felett lesz. Pl. nálam 25 mm-es a gyári és 23 mm a határérték. Egy betét lekoptatja kb annyira, a második tutira ála menne már. Most akkor 1 betét után dobjam ki a tárcsát?! Én 20 mm-ig használom, az 2-3 garnitúra, utána, mikor már szemmel láthatóan vékonyabb, akkor kicserélem. Nem hiszem, hogy akkora baj lenne, így is tök vastag még a tárcsa. A fékmunkahenger is simán megoldja a feladatot mág egy 20 mm-es tárcsánál is...

Én nem hallottam olyanról, hogy hűtött tárcsát ne kellene szabályoztatni vagy nem tenne neki jót. Szerintem ez is városi legenda, mint az 50-60e km után jobb a 10W-40-es olaj...
Nálam pl. ütött az első tárcsa fékezéskor, majd leszabályoztattam, azóta tökéletes, nem ráz, nem üt picit sem. A faterom kocsiján is minden betét cserekor megy a szabályzása a tárcsának, eddig semmi gond nem volt sosem (kopp, kopp, kopp), mindig tökéletesen bekopott a betét, nem csikorgott, nem volt vele semmi gond.

Az én új betétem elöl olyanok voltak, hogy már gyárilag kicsit a két széle nem túl meredeken le van csapva, kb olyan, mint amit ti csinálhattok reszelővel. Én nem bántom sosem az új betétet, eddig mindegyik a frissen szabályzott tárcsával pillanatok alatt tökéletesre összekopott. Nálam nem szokott a tárcsafél nyikorogni sem, én ha nincsen zajcsillapító tapaszt a betéten (pl. Ferodo), akkor veszek rá egy utólagosan ráragasztható tapaszt (3M) és azzal megelőzöm a bajt. Így nálam a Japanparts betét is kussol, sosem nyikorgott 1 másodpercig sem.

A hátsó dobom üt is és nyikorog is, nem tudom mi a baja. Pedig a pofa része nincsen vészesen elkopva, szóval jónak kellene lennie. Szerintem a dob lehet ovális, nade mitől?!
A munkahengereket ellenőriztem, mindegyik fele működik mindegyiknek, viszont a fékpofák eléggé feszesen állnak a helyükön, elképzelhető, hogy azok rohadtak be. Mondjuk rozsdát sem lehet látni rajta. A többi kocsin a betétet együtt mozgatva lehet rántgatni ide-oda, nálam meg full feszes az egész rendszer. Nem is értem, hogy mi van vele, mi a franctól üt, meg bubububu-zik fékezéskor. :hmmmm:

Gondoltam, kap egy új betétet, persze a kaphatóak közül egyik sem olyan, mint ami nekem kell. Egyedül a Unix ad el olyan alakú és karos fékpofát, ami nekem kell, az 12800 pénz. A többi, picit más alakú csak fele ennyi. Már megint a legdrágább kell valamiért a kocsimba, nem az átlagáras... Ha beraktam ezt a betétet, akkor szabályoztatom az ovális dobot is. Más ötletem már nincsen.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3108 Dátum: 2010.04.25 12:24:02 »







Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #3109 Dátum: 2010.04.25 12:52:15 »
És valóban csak úgy kb. az első 4-5 fékezésnél kellett a szokásosnál valamivel nagyobb erővel nyomni a pedált.
Nekem egyszerre cserélték az első-hátsó betét+tárcsát, gondolhatod milyen volt az első x fékhatás... :wacko:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #3110 Dátum: 2010.04.25 20:35:23 »
Nálam nem szokott a tárcsafél nyikorogni sem, én ha nincsen zajcsillapító tapaszt a betéten (pl. Ferodo), akkor veszek rá egy utólagosan ráragasztható tapaszt (3M) és azzal megelőzöm a bajt. Így nálam a Japanparts betét is kussol, sosem nyikorgott 1 másodpercig sem.
:hmmmm: ... Hogy is van ez? OK fine-ék Alfa 156-osán is nyikorog az első fék, mióta Ferodo betét került bele - csodálkoztunk is, hogy nesze neked, a híres Ferodo  ::) ... Lehet, hogy ez a magyarázat? Mi ez a zajcsillapító tapasz? Nem hallottam még erről.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #3111 Dátum: 2010.04.25 20:51:48 »
nyikorog az első fék, mióta Ferodo betét került bele

El is hataroztam, hogy tobbe semmilyen autoba  nem veszek semmi mast csak gyari betetet, azokkal soha nem volt gond.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3112 Dátum: 2010.04.25 20:52:14 »
Az általam használt Ferodo betétek hátuljára rá van vasalva egy gumiszerű anyag, amely elnyeli a zajt. A Japanparts betét hátulja viszont sima "vas" szürkére lefestve, nincsen rajta semmi gumis, zaj és rezgéscsillapító bevonat.

Lehet kapni olyan öntapadós tapaszt, amely egyik oldala gumis rezgés és zajelnyelős réteg, a másik oldala meg ragasztós. Én 3M-es terméket vásároltam, mely csomag 4 db kis téglalap alakú tapaszt tartalmazott. Ezt öntapadós elven rá kell a betét festett vas hátuljára ragasztani, majd méretre vágni, hogy sehol se lógjon túl, illetve ne legyen útban, viszont a munkahenger teljes kör alakú felületét alulról lefedje. Így ez a gumis réteg csillapítja a zajt, amely keletkezik a fékbetét és a tárcsa súrlódásakor, továbbá a rezgéseket nem közvetíti a betét a rezonanciát a fékrendszer további eleme és a futómű felé.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3113 Dátum: 2010.04.25 21:04:27 »
Én egy 2 éves Citröen Nemo-be tettem nemrég Ferodo betétet előre, mindenféle tapasz nélkül, abszolút nem nyikorog.
A cégesekbe amiket csinálok a sok Octavia, azokhoz AP tárcsákat és Remsa fékbetéteket használok, ez is egy jó párosítás és nem nyikorog. A Remsa betéten  van gyárilag ez a rezgéscsillapító bevonat.

Ez egy Octavia II 1.9PD első féke, talán látszik valamennyire a tapasz:
http://imagerz.com/QFdCDlpVAQI
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.25 21:12:12 írta TZoli »

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3114 Dátum: 2010.04.25 21:06:15 »
Egy régebbi szerelőm mindig megzsírozta a betét hátulját és nem nyikorgott. Vagy tudott valamit vagy nagyon szerencsés volt.  :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #3115 Dátum: 2010.04.25 21:10:11 »
Hm. Ez a kis öntapadós valami képes lenne "elnyelni" azt a csikorgást, amit jól hallhatóan maga a betét anyaga ad ki, mikor hozzáér a tárcsához? Hát nemtom, de az biztos, hogy az Alfában a Ferodo betétek tényleg csúnyán csikorognak. Szép következetesen, minden fékezéskor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3116 Dátum: 2010.04.25 21:19:50 »
Igazából a betétek anyaga miatt szokott nyikorogni a fék, ilyen tapaszt soha nem használtam, csak tudom hogy a Remsa-n van, azért írtam.
Tárcsa jó volt az Alfán?  Nagyon könnyű egy új betétet felégetni ha egy kis difi is van csak a tárcsában, felég egy kis sávban, aztán az már nyikorogni fog örökre.
A kolegám dízel E12-jén is pár ezer km múlva betétet kell cserélni 40.000km van benne, főleg városba megy, elkopott és vállas is a tárcsa.
Vállat esztergályossal lekapatom és a lehető legkisebb fogást a tárcsából, így nem lehet baj az "összekopással"

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3117 Dátum: 2010.04.25 21:24:54 »
Ezt csinálom én is, leszedetem a legkisebb vállat és csíkozást is, így megadom a 100%-os esélyt a betétnek és a tárcsának, hogy összekopjon. Nálam nem is csikorog egyetlen egy tárcsfék sem, pedig nagyon sok féle kombinációt kipróbáltunk már...

A dob fék ütése és rázása és reggelenti csikorgása továbbra is problémás. Ötelet? Képeket is raktam, szerintem ránézésre minden OK, a pofák sem kopottak vészesen.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3118 Dátum: 2010.04.25 21:33:36 »
Nézegettem a fékedet a képeken, az a pofa amin a kézifékkar van, félre van kopva, felül a munkahengernél vastagabb rajta a ferrodol mint lent, legalábbis a képek úgy adják vissza...
Ütés megszüntetésére, fékdob szabályzás, vagy csere. Dobot szabályozni csak akkor ha belefér a méretbe. Bármelyiket választod a pofákat is cseréld.
Már múltkor valahol beszéltünk már erről a pofa cseréről, kétféle van, most már látom hogy Neked az kell ami a karral együtt van, mivel szegecselve van rajta, tehát nem áttehető mint a másikfajta.



barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3119 Dátum: 2010.04.25 21:43:10 »
A kép csalóka sajnos, a kopófelület egyenletesen van viszonylag kopva, nincsen extrém különbség sehol sem, sajnos a fotó nem a legjobb.

A dobot még nem szabályoztattam, a gyi betét félig van kopva, elméletileg egy kis "igazítás" bele kell, hogy férjen a határértékbe.
Tudom, hogy kellene betétet is cserélni, ehhez azonban ku...ra nincsen kedvem, ugyanis az 13e Ft, mert nekem ugye a hülye karos megoldás kell...

Engem első sorban az oka érdekelne, mi lehet a probléma? Azért ezt nem tartom normálisnak, ha van avalami konkrét kiváltó oka, akkor az a drága pofacsere után is előjöhet.

Normális az, hogy a fékpofákat kézzel nem lehet kicsit sem mozgatni? A dobfékes Hondák esetében a két pofa összekötve ugyan, de mozgatható, "kotyog", dobfékes Toyotánk még nem volt, nem tudom, hogy itt normális-e, hogy pici kotyogása sincsen a pofáknak.

A másik kérdésem az lenne, hogy mennyire bízzak meg az automata feszítőben? hagyjam lazán és pár erőteljes fékezés beállítja majd a féket vagy pedig állítsam kézzel annyira feszesre, hogy éppen, hogy a dob el tudjon szorulás nélkül forogni?

Elméletileg az automata feszítő dolgozik, kipróbáltuk 2 emberrel, hogy megy az is, meg a munkahengerek mindegyike is.


Néztem a Haynes javítási útmutatót, az azt írja, hogy csere esetén az alsótányérnak 5 pontjára kell nagy hőtűrő zsírt tenni, arra a felületre, ahol a pofák vasának a 2-3 mm vastag kerete elcsúszik a vason. Elképzelhető, hogy ott nincsen megfelelő zsírzás és emiatt szorul kicsit a pofa? A fék féktisztítóval lett megtisztítva többször, elképzelhető, hogy levitte a zsír réteget, így a betét nehezen tud csak csúszkálni szét és össze az alap vason... Ez hülyeség? Kézzel azért sztem meg kellene tudni mozgatni a betéteket, nem?