Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2304509 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #2700 Dátum: 2010.02.14 21:01:40 »

Teljesítménylépcsőről beszéltem. Ugyanazon motor gyárilag más teljesítménnyel, más számmal az árlistán, vagy kisebb motort vesz valaki, de felchipelve kiváltja a drágább nagyobb motort.. Vagy Kovács úr megvesz egy 1,7es dízelt, feltolja 130pacira, így kiváltja az 1,9-est pl...

jol értem arra gondolsz hogy pl az én esetembe megvehttem volna 2.0 d4d-t is....... de én aztis elvittem volna chipelni.... :innocent:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2701 Dátum: 2010.02.14 21:02:21 »
Ha megnézzük, hogy úgy általában a hatóság milyen lassan reagálja le a való élet változásait, akkor ez még tényleg egész tempósan ment.

Tévedés. A hatóság sosem reagál, nem is az a dolga. A szabályokat se ő hozza.  :flowers:
1 dolga van: a jogszabályt betartatni. Nem reagálni meg jogszabályt hozni csak betartatni, ennyi.

Ha lesz szabály arra, hogy nem illegális az utólagos xenon, akkor már nem büntethet, de mióta ez illegális azóta büntethet, legfeljebb eddig nem tette .

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #2702 Dátum: 2010.02.14 21:13:12 »
jol értem arra gondolsz hogy pl az én esetembe megvehttem volna 2.0 d4d-t is....... de én aztis elvittem volna chipelni.... :innocent:
Nyilván, hisz pár tízezret önmagában megér a plusz kraft. Mondjuk szerintem többek közt ezek a chip-elések is gyengítik a dízel autók használt piaci pozícióját.

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2703 Dátum: 2010.02.14 21:16:06 »
Ha mindenki mindent maga csinálna, sokan éhen halnának....gondolj bele, szinte mindenki tud főzni: üres éttermek, kalákában épülő házak, csődbemenő építési vállalkozások, mindenki otthon szerelgeti a kocsiját: csődbemenő szervizek stb

Micsoda felfedezés ! A mai magyar életviszonyok mellett valóban jó és valóban meg is éri sok mindent magad megcsinálni. Főzni meg tanuljon meg mindenki az sosem árt, attól még az éttermek megélnek. A kalákában épülő házakkal se volt gond, mert az anyagot ahhoz is meg kellett venni és nem is volt annyi hitelre épült ház mint most. Meg uzsorakamat se volt, most talán  jobb ?

Azért , mert otthon olajat cserélek egy kocsiba és azért megy tönkre egy szerviz, akkor az amúgy is tönkrement volna. A csődök nem emiatt vannak hanem a betarthatatlan adószabályoktól és bürokráciától . Nézd meg Ausztriát, rengeteg a kisvállalkozás , megéri adózni is és nincs okmányiroda se.
És ott nem kell 50 milliót kifizetni ha nyitsz egy szervizt (vagy egy cukrászdát ) a hülye eu-s előírások miatt.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #2704 Dátum: 2010.02.14 22:00:33 »

Nézd meg Ausztriát, rengeteg a kisvállalkozás , megéri adózni is és nincs okmányiroda se.
És ott nem kell 50 milliót kifizetni ha nyitsz egy szervizt (vagy egy cukrászdát ) a hülye eu-s előírások miatt.

Így van! Egyszerűen lehetetlen helyzetben vannak. Egyébkénz én az apukámtól azt tanultam, hogy egy ideális társadalomban, mindenki azt csinálja, amihez igazán ért. A kőműves házat épít, az autószerelő szerel, a mérnök tervez. És ha mindenki elég jól keres, akkor meg tudja engedni magának, hogy ne kelljen izzócserével szopnia, hanem kifizeti annak aki ért hozzá. Így az autószerelő is jól fog keresni és végső soron mindenki jól járhat.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #2705 Dátum: 2010.02.14 22:03:55 »
Jaj istenem ez a CSIPP mánia már az agyamra megy :D Miért kell egy 1.4-es motorba chiptuning? Akár benzines akár dízel. Minden szépen gyárilag meg van csinálva, motorvezérlőben a szoftver úgy van megírva hogy biztosítsa a biztonságos üzemet amíg az autó szét nem rozsdásodik és azután, egy kis tartalékkal. Minden úgy van kitalálva hogy jó legyen gyárilag, minek kell ebbe a rendszerbe beleavatkozni mindenféle tuningboxos baromságokkal + ellenállásokkal + ökörségekkel, csakhogy nyerjek 5-10% teljesítménynövekedést. Mondjuk egy böszme nagy dízelmotornál, ott már van értelme a chiptuningnak. Nálunk a MAN-nál ott a 6 hengeres 12 literes 480 lóerős common rail dízel motoroknál egy chiptuning akár több mint 100 lóerőt is rádobhat a teljesítményre, nyomatékra meg vagy 300-400Nm-t. Persze a legtöbbször jönnek be papolni a söfőrök hogy: "hibát ír és nem megy ez egy xar" Aztán ott figyeg a kis doboz a motorvezérlő mellett + kiégetik az EDC paneljét és satöbbi. Lehet fizetni 1.5 milliót :D
 Ha valaki teljesítményt akar növelni egy szívó motornál, az tegyen föl egy turbót és alakíttassa át hozzá a motort, növeljen kompressziót, lökettérfogatot stb. Vagy ha nem elég neki a motor teljesítménye (pl. 1.4 D4D) az vegyen egy 2.2-es DCAT-ot ott már lesz teljesítmény növekedés. Chiptuningnak szerintem 2000 köbcenti alatt semmi de semmi értelme nincsen. Csak vicc az egész. Ráadásul a benzineseknél ezek az 1.4-esek már így is ki vannak hegyezve.
 De amúgy meg mindenki azt csinál amit akar. :flowers: Nekem ez a véleményem.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #2706 Dátum: 2010.02.14 22:21:33 »
Micsoda felfedezés ! A mai magyar életviszonyok mellett valóban jó és valóban meg is éri sok mindent magad megcsinálni.
Vannak emberek, akik maguk megcsinálják, és vannak, akik szakit hívnak. Viszont attól még senki sem hülye, ha valamit a hozzáértővel csináltat. Pl. ha mindenki saját maga festené ki a lakását, akkor az összes szobafestő munka nélkül maradna. Ez pont olyan mint a pincér. Vannak emberek, akik vagy nem adnak borravalót, vagy nevetségesen keveset adnak. Ámde vannak, akik normál vagy extra jattot adnak. Embertípus függő a dolog.

tutinet

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2707 Dátum: 2010.02.14 22:34:38 »
nem adnak borravalót, vagy nevetségesen keveset adnak. Ámde vannak, akik normál vagy extra jattot adnak. Embertípus függő a dolog.

Naja, de nálunk már a borravalót is be kell vallania a pincérnek az adóbevallásában. Abszurd ami itt folyik....
A lakásfestést eleinte én is magam csináltam mert nem volt pénzem festőre viszont kellett egy tisztasági festés. Utána már évekre rá festőt hívtam. Nyilván sokkal szebb lett az egész.  :D :D

Nagyon sok munkát úgy csináltam meg a házon, hogy hívtam a szakembert én meg dolgoztam neki, mint segédmunkás mert még 1 embert már nem tudtam volna fizetni. Nem szégyen a munka ha szükség van rá és nem is büdös.  :flowers:

Vagy ott van az IKEA , elég olcsó ott a bútor , igaz egy részük szemét (szomszéd utcában lévő asztalos szerint ) de végülis magadnak kell összeraknod. A konyhámat én is magam raktam de sajnos több hétig tartott mire kész lett mert nem volt rá időm és sokat tököltem bvele. Itt jobban megérte volna kihívni tőlük 2-3 szakit aki fél nap alatt összepakolta volna.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.14 22:45:07 írta tutinet »

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #2708 Dátum: 2010.02.15 10:08:56 »
Jaj istenem ez a CSIPP mánia már az agyamra megy :D Miért kell egy 1.4-es motorba chiptuning? Akár benzines akár dízel. ....

mondjuk azért kell, mert nem akar az illetö beleesni a luxusado kategoriába.....
és tényleg benzinesnél nem sok mit ér.... de a dieseleket elég jol felehet huzni :yes:

és ha a gyár alapbol igy adná ki, akkor a nagyobb köbcentis autoikat nemtudná eladni.....sokkal többet tudnak ezek a mai korszerü dieselek mint gondolnád....

és ha egy gyári benzines mocit megturbosit az mire jo? full gyári blokot megtölt 0,5 bar-ral..... azok is birják, van itt pl-rá
akkor a dieselnek ami alapobol turbos , meg se kottyan egy kis + paci és nm :whistling:

én igy látom ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

pzs

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2709 Dátum: 2010.02.15 10:21:00 »
Csak az a csunya fekete fustfelho ne jonne folyton a chippelt dizelekbol...  :wacko: Nem tul kellemes mogottuk utazni amikor eppen meg akarnak lepni...

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #2710 Dátum: 2010.02.15 10:35:43 »
Csak az a csunya fekete fustfelho ne jonne folyton a chippelt dizelekbol...  :wacko: Nem tul kellemes mogottuk utazni amikor eppen meg akarnak lepni...

ezt már leirtam, de leirom mégegyszer, ha normálisan van megcsinálva a chip, nem fog jobban kormolni mint elötte.... kivéve a fosvágeneket és társaikat....azok alapbol kormolnak

én nagyon szivesen odaállok egy nem chipes d4d mellé hogy megnézzük melyik kormol jobban :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

pzs

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2711 Dátum: 2010.02.15 10:45:27 »
Csak az a csunya fekete fustfelho ne jonne folyton a chippelt dizelekbol...  :wacko: Nem tul kellemes mogottuk utazni amikor eppen meg akarnak lepni...

ezt már leirtam, de leirom mégegyszer, ha normálisan van megcsinálva a chip, nem fog jobban kormolni mint elötte.... kivéve a fosvágeneket és társaikat....azok alapbol kormolnak

én nagyon szivesen odaállok egy nem chipes d4d mellé hogy megnézzük melyik kormol jobban :D

Sajnos fosvagen es tarsaikbol tobb van az utakon... raadasul a chippelt peldanyok meg inkabb kormolnak. Nagyon orulok, hogy a Tied nem kormol, de ez chippelt peldanyok nagyon kis reszhalmazara igaz... Azt meg ugye Te sem gondolod komolyan, hogy az atlag magyar ember plussz penzt kiad azert, hogy normalisan meg legyen csinalva? Jobban menjen, ennyi a lenyeg...  :clap:

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Szerviz
« Válasz #2712 Dátum: 2010.02.15 16:55:48 »
Csak az a csunya fekete fustfelho ne jonne folyton a chippelt dizelekbol...  :wacko: Nem tul kellemes mogottuk utazni amikor eppen meg akarnak lepni...

ezt már leirtam, de leirom mégegyszer, ha normálisan van megcsinálva a chip, nem fog jobban kormolni mint elötte.... kivéve a fosvágeneket és társaikat....azok alapbol kormolnak

én nagyon szivesen odaállok egy nem chipes d4d mellé hogy megnézzük melyik kormol jobban :D
Ok az enyém nem csipes mikor talizunk Vicet félre téve 1 gyár legyár x motort x emberrel az mind más és más de szoftver csak 1 ami mindegyikkel jó amit ti mondtok csipelésnek igazándiból annak kellene lennie hogy az adott motorhoz megtaláljuk  a legmegfelelőbb  vezérlést szerintem

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Szerviz
« Válasz #2713 Dátum: 2010.02.15 18:02:16 »

 az atlag magyar ember plussz penzt kiad azert, hogy normalisan meg legyen csinalva? Jobban menjen, ennyi a lenyeg...  :clap:

nekem van olyan ismerösöm aki a neten talált tuningprogikat tölti rá a kocsikra, 30 ropié...... nem valami meggyözö, nem is hozzá vittem az enyém...
de van pár jo szaki ,aki tényleg ügyes és sokat csinált már....lehet dupla vagy tripla enyiért dolgozik,de amit kiad a kezéböl az elsörangu munka :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2714 Dátum: 2010.02.15 19:56:01 »

és tényleg benzinesnél nem sok mit ér.... de a dieseleket elég jol felehet huzni :yes:


Nem attól megy jól, hogy diesel, hanem attól, hogy turbo.  ;)