Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385972 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2265 Dátum: 2014.04.25 00:09:15 »
Akkor erről beszéltem én is, de nem láttam ezt a multi jelzőt az árlistán. Régebb mintha arról lett volna szó, hogy ez spec. Renault olaj, de itt mást írnak.

hege2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2266 Dátum: 2014.04.25 06:22:20 »
Hát... Én inkább a 5w30-ast tettem volna bele. Mert a 10w a sűrűbb mivolta miatt nem jut el a kenési helyekre amíg hideg.... Így jobban kophat a motor.
Túúúdom ,de előbb cseréltem a Toyota szerviz (Jászberény) ajánlásával,és csak utána csatlakoztam hozzátok és olvasgattam a fórumot.
Most már ezt fordítva tenném! ;)

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2267 Dátum: 2014.04.25 07:45:37 »
Túúúdom ,de előbb cseréltem a Toyota szerviz (Jászberény) ajánlásával,és csak utána csatlakoztam hozzátok és olvasgattam a fórumot.
Most már ezt fordítva tenném! ;)

Kik dolgozhatnak ott vajon? A Toyota szervizben miért mondanak hülyeséget? Egyébként nekem is Eneos van benn.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2268 Dátum: 2014.04.25 17:42:14 »
Ma kiszereltem az intercoolert. A gumicsöveknél az alu elég jól el volt oxidálódva, de elvékonyodva, vagy kilyukadva nincs. A belseje is tiszta volt. Feltöltöttem vízzel, nem folyatott sehol. Kimostam, hozott ki némi sötéttebb koszt, de már a vízzel való feltöltéskor lehetett látni hogy nincs dugulás.
Alaposan kiszárítottam és vissza. A hiba továbbra is megmaradt. Az autó nem úgy megy mint kellene.  :cry: :surrender: A legtöbb időt a lökkös levétele vette el. Nézegettem, szerintem ha azt nem veszem le, máshogy nem férek hozzá a hűtőhöz. A lamellákon van sérülés, több bogarat kiszedtem. Próbáltam a sérűlt lamellákat helyreigazítani de mintha papírból lettek volna. Maradtak úgy ahogy vannak. Az oxidációt letisztítottam és ment vissza minden. Szerintem jönnek a szakemberek. Én feladom.

koltypp

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2269 Dátum: 2014.04.25 18:38:58 »
Akkor erről beszéltem én is, de nem láttam ezt a multi jelzőt az árlistán. Régebb mintha arról lett volna szó, hogy ez spec. Renault olaj, de itt mást írnak.
Így van, valóban előírja a Renault is bizonyos motorjaihoz.
Én alapos utánajárás után töltöttem bele, nagyon szépen muzsikál.

Egyébként ami érdekességet még észrevettem az Eneos honlapján, hogy bizonyos D4D típusokba Sustina 5W30-at ajánl, pedig annak hivatalosan nincsen dízeles minősítése.  ;)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2270 Dátum: 2014.04.25 18:56:28 »
Ma kiszereltem az intercoolert. A gumicsöveknél az alu elég jól el volt oxidálódva, de elvékonyodva, vagy kilyukadva nincs. A belseje is tiszta volt. Feltöltöttem vízzel, nem folyatott sehol. Kimostam, hozott ki némi sötéttebb koszt, de már a vízzel való feltöltéskor lehetett látni hogy nincs dugulás.
Alaposan kiszárítottam és vissza. A hiba továbbra is megmaradt. Az autó nem úgy megy mint kellene.  :cry: :surrender: A legtöbb időt a lökkös levétele vette el. Nézegettem, szerintem ha azt nem veszem le, máshogy nem férek hozzá a hűtőhöz. A lamellákon van sérülés, több bogarat kiszedtem. Próbáltam a sérűlt lamellákat helyreigazítani de mintha papírból lettek volna. Maradtak úgy ahogy vannak. Az oxidációt letisztítottam és ment vissza minden. Szerintem jönnek a szakemberek. Én feladom.
Hi!
Ne keseredj el! Ki kéne próbálnod egy másik ilyen autót, hogy az hogyan megy. Sőt, mondok jobbat. Fogj egy stoppert, és mérd meg a következőket:
Mennyi idő alatt gyorsul:
4. fokozatban 60-ról 100-ra,
5. fokozatban 80-ról 120-ra,
és ha belefér, 3. fokozatban 60-ról 100-ra.

Ezek a mérések nem veszik igénybe a mechanikus elemeket (kuplung, váltó), mint az álló rajtos gyorsulás. Én tudom, mit tudott az enyém (Az Ave I. D-4D).
Két féle képpen mérd meg. Egyszer úgy, hogy a kezdő sebességről (60-ról) kezdesz gyorsítani, és amint lepadlózod 60-nál indítod a stoppert, 100-nál leállítod. Másodszor úgy, hogy 50-nél nyomj padlót, de a stoppert csak 60-nál indítsd, majd 100-nál állítsd meg. Az adatokat küldd el nekem, és összevetem az én régi d-4d adataimmal. esetleg segítségképpen, itt a forumon, akinek ilyen d-4d-je van, az is megmérheti és összevetjük az adatokat. Hidd el, az nagyon sokat el fog árulni.

Sőt, (Moderátorok,) lehetne egy ilyen topic, ahová mindenki (aki kíváncsi, és érdekli) beírná az ilyen méréseit, és össze lehetne vetni az autók rugalmasságát. Esetleg más kondíciók mellett is lehetne mérést csinálni.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2271 Dátum: 2014.04.25 19:12:17 »
Hi!
Ne keseredj el! Ki kéne próbálnod egy másik ilyen autót, hogy az hogyan megy. Sőt, mondok jobbat. Fogj egy stoppert, és mérd meg a következőket:
Mennyi idő alatt gyorsul:
4. fokozatban 60-ról 100-ra,
5. fokozatban 80-ról 120-ra,
és ha belefér, 3. fokozatban 60-ról 100-ra.

Ezek a mérések nem veszik igénybe a mechanikus elemeket (kuplung, váltó), mint az álló rajtos gyorsulás. Én tudom, mit tudott az enyém (Az Ave I. D-4D).
Két féle képpen mérd meg. Egyszer úgy, hogy a kezdő sebességről (60-ról) kezdesz gyorsítani, és amint lepadlózod 60-nál indítod a stoppert, 100-nál leállítod. Másodszor úgy, hogy 50-nél nyomj padlót, de a stoppert csak 60-nál indítsd, majd 100-nál állítsd meg. Az adatokat küldd el nekem, és összevetem az én régi d-4d adataimmal. esetleg segítségképpen, itt a forumon, akinek ilyen d-4d-je van, az is megmérheti és összevetjük az adatokat. Hidd el, az nagyon sokat el fog árulni.

Sőt, (Moderátorok,) lehetne egy ilyen topic, ahová mindenki (aki kíváncsi, és érdekli) beírná az ilyen méréseit, és össze lehetne vetni az autók rugalmasságát. Esetleg más kondíciók mellett is lehetne mérést csinálni.
Az a helyzet hogy én azért keresem a hiba okát, mert az autó változott. G-s Astrát vezettem előtte 4 évig és ahhoz képest mikor megjött a turbónyomás olyan volt mint a rakéta. Na most ez a rakéta :) érzés elmarad. Mindig a fordulatszám-mérőt néztem, hogy most, most, most jön meg és 1800-nál már repült is. Ezzel szemben a jelen állapot az, hogy 2200-2400 körül van most ez, de gyengébben. Szóval tudom hogy változott. Elkenődve nem vagyok, mert az autó használható, csak sok időt elpocsékoltam már a javításra és ez a borzasztó hogy nincs eredménye.

furika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2272 Dátum: 2014.04.26 00:06:58 »
Üdvözlet!
Olajcserével kapcsolatos lenne a kérdésem! Utána olvastam az ACEA C2-C3 típusú olajoknak ami elvileg jó a 177 lovas motorba, a részecskeszűrő miatt. Mi a különbség (mert árban nem sok) a Castrol-Mobil1-Schell ........ olajok között .Ezek mind szintetikus anyagok itt is 10-ezer km a csere intervallum???.Nekem Transit van (a Verso a feleségemé) ott 10 e km a gyári olajjal ami félszintetikus (10W-40), eddig sikerült betartva az olajcseréket 412000km-t menni .
 Köszönettel M

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2273 Dátum: 2014.04.26 08:05:06 »
Az a helyzet hogy én azért keresem a hiba okát, mert az autó változott. G-s Astrát vezettem előtte 4 évig és ahhoz képest mikor megjött a turbónyomás olyan volt mint a rakéta. Na most ez a rakéta :) érzés elmarad. Mindig a fordulatszám-mérőt néztem, hogy most, most, most jön meg és 1800-nál már repült is. Ezzel szemben a jelen állapot az, hogy 2200-2400 körül van most ez, de gyengébben. Szóval tudom hogy változott. Elkenődve nem vagyok, mert az autó használható, csak sok időt elpocsékoltam már a javításra és ez a borzasztó hogy nincs eredménye.
Nem mondanám, hogy nincs eredménye, mert egy csomó dolgot kizártál. Nem lyukas a köztes hűtőd (tényleg, a vékony vákuumcső rajta van? Ami megy fel a fojtószelephez), nincs kirepedve a turbocsöved, ha az intercooler-ed tiszta volt, akkor a turbo nem szórja bele az olajat, egr-szelep kipucolva. Az enyém szinte hajszálra ugyanezt csnálta, amikor "méretlen" levegő jutott a motorba (a turbo előtt), ezért is javasoltam a csövek alapos átvizsgálását, illetve a légtömegmérőt. És továbbra is tartom, hogy a Rail-nyomást meg kellene vizsgálni. Szóval nem nevezném elpocsékolt időnek, amit belefektettél. Amit korábban írtam (turbonyomás szabályzó szelep vezérlő csövének elszorítása/ledugózása, amjd teszt út), azt megpróbáltad?

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2274 Dátum: 2014.04.26 08:44:17 »
Nem mondanám, hogy nincs eredménye, mert egy csomó dolgot kizártál. Nem lyukas a köztes hűtőd (tényleg, a vékony vákuumcső rajta van? Ami megy fel a fojtószelephez), nincs kirepedve a turbocsöved, ha az intercooler-ed tiszta volt, akkor a turbo nem szórja bele az olajat, egr-szelep kipucolva. Az enyém szinte hajszálra ugyanezt csnálta, amikor "méretlen" levegő jutott a motorba (a turbo előtt), ezért is javasoltam a csövek alapos átvizsgálását, illetve a légtömegmérőt. És továbbra is tartom, hogy a Rail-nyomást meg kellene vizsgálni. Szóval nem nevezném elpocsékolt időnek, amit belefektettél. Amit korábban írtam (turbonyomás szabályzó szelep vezérlő csövének elszorítása/ledugózása, amjd teszt út), azt megpróbáltad?

Igen, az a kis cső rajt van. Légtömegmérőt nem mertem tisztítani semmivel a kényessége miatt. Csak óvatosan levegővel. Viszont Hitachi a tipusa. Gondolom Denzonak kellene lennie ennek is. A Waste-gate csövet elszorítani menet közben nem próbáltam még. Azt olvastam az veszélyes lehet ha túlnyomást csinál a turbó. Mikor mértem órával a nyomást, akkor csináltam, de a nyomás nem emelkedett ettől sem. A Rail nyomást gondolom majd megnézi a szerelő. Még átnézem a kábeleket, mert a hiba jelentkezése körül emlékszem hogy nyest nyomokat találtam a kocsin. Vagy macsek volt. Hátha valamit megrágcsizott. Meg még a gázpedálra akarok rákukkantani. Arra is gondoltam, hogy a pedál letaposásakor nem is adteljes töltést.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2275 Dátum: 2014.04.30 10:59:18 »
Nem mondanám, hogy nincs eredménye, mert egy csomó dolgot kizártál. Nem lyukas a köztes hűtőd (tényleg, a vékony vákuumcső rajta van? Ami megy fel a fojtószelephez), nincs kirepedve a turbocsöved, ha az intercooler-ed tiszta volt, akkor a turbo nem szórja bele az olajat, egr-szelep kipucolva. Az enyém szinte hajszálra ugyanezt csnálta, amikor "méretlen" levegő jutott a motorba (a turbo előtt), ezért is javasoltam a csövek alapos átvizsgálását, illetve a légtömegmérőt. És továbbra is tartom, hogy a Rail-nyomást meg kellene vizsgálni. Szóval nem nevezném elpocsékolt időnek, amit belefektettél. Amit korábban írtam (turbonyomás szabályzó szelep vezérlő csövének elszorítása/ledugózása, amjd teszt út), azt megpróbáltad?
Volt egy röpke órám és kicsit kutakodtam ismét. Megcsináltam a javaslatod, lehúztam a Waste-Gate szelep vezérlő csövét. Annyiban változott, hogy mikor épült a turbó nyomás akkor ki-kihagyott. Nem mondanám hogy dadogott, de belerángatott gyorsításkor. Viszont ami érdekes: lehúztam a légtömegmérő elektromos csatlakozóját. Mentem vele egy karikát és nem változott semmi. Az autó ugyan úgy ment, mint a csatlakozó lehúzása előtt. Persze a hibalámpa világított a műszerfalon. Kicsit olyan érzés volt, hogy mindegy a motornak van-e légtömegmérő, vagy nincs. Nem kellett volna a motornak rosszul reagálnia a légtömegmérő hiányára? Lehet hogy nyomon vagyok?
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.30 11:12:12 írta elpaso7708 »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2276 Dátum: 2014.04.30 19:28:54 »
Volt egy röpke órám és kicsit kutakodtam ismét. Megcsináltam a javaslatod, lehúztam a Waste-Gate szelep vezérlő csövét. Annyiban változott, hogy mikor épült a turbó nyomás akkor ki-kihagyott. Nem mondanám hogy dadogott, de belerángatott gyorsításkor. Viszont ami érdekes: lehúztam a légtömegmérő elektromos csatlakozóját. Mentem vele egy karikát és nem változott semmi. Az autó ugyan úgy ment, mint a csatlakozó lehúzása előtt. Persze a hibalámpa világított a műszerfalon. Kicsit olyan érzés volt, hogy mindegy a motornak van-e légtömegmérő, vagy nincs. Nem kellett volna a motornak rosszul reagálnia a légtömegmérő hiányára? Lehet hogy nyomon vagyok?
Csak lehúztad a csövet, vagy le is dugóztad a végét? Le kell dugózni, mert ha nem, akkor ott elszökik a nyomás. Ha ledugóztad, és akkor sem gyorsult jobban (turbo hangosabb volt?), akkor van valami "disturbance in the force", mert: A dadogás ilyenkor normális, ez azt jelenti, hogy mégiscsak tölt a turbod (mégsem érezted, hogy jobban megy)(esetleg az lehet, hogy későn pörög fel a turbo). Ugyanis a megnövekedő turbonyomást érzékeli a turbonyomás mérő, és az ECU a VSV-t vezérelve "elereszti" a túlnyomást. Ezzel együtt a megnövekedett levegőmennyiséghez nem tud elég gázolajat fecskendezni a rendszer. A légtömeg mérő lehúzása az egyik kollégám autóján szintén nem okoz érezhető változást. Ennek az az oka, hogy az ECU előre betáplált "jellegmezővel" (3 dimenziós, pl.: összetartozó motorfordulat-motorterhelés-befecskendezési idő ) működteti a motort. Ez akár észrevehetetlen is lehet adott motornál, leszámítva a MIL-lámpát. (Van a "limp-mode", ami vészüzem, ilyenkor csökkent teljesítmény, erőtlenség, esetleg füst is van)
Szóval összefoglalva: Véleményem szerint a turbod tud nagyobbat tölteni! Az, hogy mégis későn jön lendületbe a kocsi az a következőktől lehet (ha feltételezzük, hogy a turbonyomás-mérőd, a VSV-d és a turbod jó, illetve a légtömegmérő és a turbo közt, vagy a turbo után nincs "szivárgás"):
1. A légtömegmérő jele hamis, így nem fecskendez elég adagot az ECU.
2. A légtömegmérő jele ok, az ECU ki is vezérli az adagot, de nincs meg a kellő üzemanyag nyomás a rail-csőben (SCV, gázolajszűrő)
3. Még sincs elég levegő és kicsi a szívócsőnyomás, ezt az ECU jól méri, és keveset adagol, így nincs teljesítmény. Ha azt mondjuk, hogy a turbo ok, akkor lehet, hogy a kipufogód tömítetlen, és nem képes megforgatni a turbo-t. Esetleg az EGR mégsem zár be rendesen, túl magas a kpufogógáz tartalom a beszívott levegőben. (ilyenkor súlyosabb esetekben erősebb füstölés, esetleg bizonytalanabb alapjárat lehetséges) (Levegőszűrőnek nagy az "ellenállása"...belevaló??)

A légtömegmérőt csak szkóppal lehet egyértelműen kiszűrni, vagy összehasonlító méréssel, hacsak nincs egy másik próbaképpen. Egyébként leginkább kizárni lehet.
Az üzemanyag nyomást, szívócsőnyomást legjobb soros diagnosztikával real-time együtt vizsgálni, vagy a nyomásmérők jeleit szkóppal több csatornán együtt nézni menet közben. Nyomásszenzorok jeleit a szervíz doksiban jól leírja, hogyan lehet mérni. Többnyire ohm-mérés, különböző üzemi körülmények között.
Nekem van Toyotához diagnosztikai cuccom, szívesen rákötném, már csak azért is, hogy a Te autódból miket lehet vele kiolvasni, és elemezni.
A légtömegmérőt kiszedném újra, 96%-os alkoholba beáztatnám a végét, majd hagynám alaposan megszáradni. Én már csináltam nem egyszer, nem okozott problémát. Itt méri a beszívott levegő hőmérsékletét is, ami szintén ad egy korrekciót a befecskendezett mennyiséghez.
Nem olyan bonyolult ez, csak oda kell figyelni. A légtömegmérő annyiban gyanús, hogy (amint már említettem) nekem volt hajszálra ilyen hibajelenségem a turbo és a levegőszűrő ház között lévő cső repedése miatt. Ekkor ugyanis "méretlen" levegő jut a szívócsőbe, ráadásul véletlenszerűen, ahogy a motor billeg, remeg. Nehezen vettem észre a repedést, mert a turbo felőli végén volt, majdnem a tövén, ráadásul alul. Ha Te csöved biztosan jó, akkor simán lehet légtömegmérési problémád.
Ne add fel!  ;)


elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2277 Dátum: 2014.04.30 23:03:35 »
Csak lehúztad a csövet, vagy le is dugóztad a végét? Le kell dugózni, mert ha nem, akkor ott elszökik a nyomás. Ha ledugóztad, és akkor sem gyorsult jobban (turbo hangosabb volt?), akkor van valami "disturbance in the force", mert: A dadogás ilyenkor normális, ez azt jelenti, hogy mégiscsak tölt a turbod (mégsem érezted, hogy jobban megy)(esetleg az lehet, hogy későn pörög fel a turbo). Ugyanis a megnövekedő turbonyomást érzékeli a turbonyomás mérő, és az ECU a VSV-t vezérelve "elereszti" a túlnyomást. Ezzel együtt a megnövekedett levegőmennyiséghez nem tud elég gázolajat fecskendezni a rendszer. A légtömeg mérő lehúzása az egyik kollégám autóján szintén nem okoz érezhető változást. Ennek az az oka, hogy az ECU előre betáplált "jellegmezővel" (3 dimenziós, pl.: összetartozó motorfordulat-motorterhelés-befecskendezési idő ) működteti a motort. Ez akár észrevehetetlen is lehet adott motornál, leszámítva a MIL-lámpát. (Van a "limp-mode", ami vészüzem, ilyenkor csökkent teljesítmény, erőtlenség, esetleg füst is van)
Szóval összefoglalva: Véleményem szerint a turbod tud nagyobbat tölteni! Az, hogy mégis későn jön lendületbe a kocsi az a következőktől lehet (ha feltételezzük, hogy a turbonyomás-mérőd, a VSV-d és a turbod jó, illetve a légtömegmérő és a turbo közt, vagy a turbo után nincs "szivárgás"):
1. A légtömegmérő jele hamis, így nem fecskendez elég adagot az ECU.
2. A légtömegmérő jele ok, az ECU ki is vezérli az adagot, de nincs meg a kellő üzemanyag nyomás a rail-csőben (SCV, gázolajszűrő)
3. Még sincs elég levegő és kicsi a szívócsőnyomás, ezt az ECU jól méri, és keveset adagol, így nincs teljesítmény. Ha azt mondjuk, hogy a turbo ok, akkor lehet, hogy a kipufogód tömítetlen, és nem képes megforgatni a turbo-t. Esetleg az EGR mégsem zár be rendesen, túl magas a kpufogógáz tartalom a beszívott levegőben. (ilyenkor súlyosabb esetekben erősebb füstölés, esetleg bizonytalanabb alapjárat lehetséges) (Levegőszűrőnek nagy az "ellenállása"...belevaló??)

A légtömegmérőt csak szkóppal lehet egyértelműen kiszűrni, vagy összehasonlító méréssel, hacsak nincs egy másik próbaképpen. Egyébként leginkább kizárni lehet.
Az üzemanyag nyomást, szívócsőnyomást legjobb soros diagnosztikával real-time együtt vizsgálni, vagy a nyomásmérők jeleit szkóppal több csatornán együtt nézni menet közben. Nyomásszenzorok jeleit a szervíz doksiban jól leírja, hogyan lehet mérni. Többnyire ohm-mérés, különböző üzemi körülmények között.
Nekem van Toyotához diagnosztikai cuccom, szívesen rákötném, már csak azért is, hogy a Te autódból miket lehet vele kiolvasni, és elemezni.
A légtömegmérőt kiszedném újra, 96%-os alkoholba beáztatnám a végét, majd hagynám alaposan megszáradni. Én már csináltam nem egyszer, nem okozott problémát. Itt méri a beszívott levegő hőmérsékletét is, ami szintén ad egy korrekciót a befecskendezett mennyiséghez.
Nem olyan bonyolult ez, csak oda kell figyelni. A légtömegmérő annyiban gyanús, hogy (amint már említettem) nekem volt hajszálra ilyen hibajelenségem a turbo és a levegőszűrő ház között lévő cső repedése miatt. Ekkor ugyanis "méretlen" levegő jut a szívócsőbe, ráadásul véletlenszerűen, ahogy a motor billeg, remeg. Nehezen vettem észre a repedést, mert a turbo felőli végén volt, majdnem a tövén, ráadásul alul. Ha Te csöved biztosan jó, akkor simán lehet légtömegmérési problémád.
Ne add fel!  ;)

Hát ismét kösz a kimerítő választ. Turbóról leszedett kis csövecskét nem dugóztam le, mert nem volt mivel. Arra gondoltam, hogy talán az a kb 3 mm-es lyukacska nem oszt, nem szoroz. De ha igen, akkor meg kijelenthetjük hogy a rendeszer levegő oldalról tömített, mert rángatás nem volt előtte. Ha jól gondolom. A légtömeg mérő gyanús, de ha azt írod hogy kollégádnál sem számottevő akkor már nem is biztos. Persze az lehet hogy tényleg fals adatot küld az ECU-nak. De hogy ne legyen rá hatással a hiánya.... Kollégám Passátjában egyszer elromlott a légtömegmérő, teljesen elgyengült az autó, füstölt, stb... Persze még az is lehet hogy kábelszakadásom van azon a tájékon, vagy nem tudom védve van e biztivel a mérő... Jó lenne a csere egy próba erejéig hogy ki lehessen zárni, de nem olcsó. A lehetőséget a diagnosztikára ismét köszönöm, de a távolság miatt azt hiszem ez egyenlőre kilőve. Holnap az ünnep miatt csak morfondírozás lesz, de talán pénteken kiderüll valami pozitívum.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.30 23:05:12 írta elpaso7708 »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2278 Dátum: 2014.05.02 13:46:10 »
Mai továbblépés: Semmi  :cry:
Láng autó zárva---->ok. Bárdinál épp nincs légtömeg-mérő tisztító. Pedig szokott lenni-mondja a srác. Az én kocsim ettől még rossz marad.----Ok. Gondoltam nézek alkoholt, a tisztításhoz, mint Spet is írta. Hazafelé 3 gyógyszertárat látogattam meg, mind zárva volt az áthelyezett munkanap miatt. Mentem kb 10 Km-t feleslegesen. Még jó hogy bicajjal mentem, megmaradt az üzemanyag ára :)
Szegény Toyi meg áll a fa alatt és várja hogy jobban legyen  :(

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2279 Dátum: 2014.05.02 13:49:53 »
Hasonló problémajelenségnél nálam a mai légtömegmérő tisztítás csodát tett!!! D-cat motor. Visszakaptam a ,,ménest" :clap: