Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1394604 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1455 Dátum: 2012.01.07 20:48:32 »
Sajnos az utóbbi időben én is észrevettem, hogy az enyém (2006-Avensis-D-CAT) is elég jelentős mennyiségű kékes füstöt ereget időnként. :wacko:
A motor hőmérséklete ilyenkor még általában 1/4 körül van, szóval még nem éri el teljesen az üzemi hőmérsékletet.
Elég zavaró és ciki, hogy egy egyébként a tisztaságáról elhíresült, zöld D-betűs D-CAT úgy füstöl, mint egy régi rossz Opel Kadett. Vitte már valaki hasonló panasszal szervízbe az autóját? Mi lehet ennek az oka?
Kínosan vigyázva van az autóra, kénmentes gázolajat kap, amíg nem éri el az üzemi hőfokot, nincs széthajtva, leállítás előtt mindig várok a turbó miatt, stb...

Régi téma, de szerintem ma is meglévő hiba. Szeretném kérdezni, hogy van e erre a füstölés problémára tökéletes megoldás?

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1456 Dátum: 2012.01.08 07:06:12 »
Ezen jelenség nem probléma bármilyen furán is hangzik.A sok városi használat miatt folyamatosan égeti magát a DPF.Nagyon komoly köröket szaladtam anno én is e miatt.Ijesztő de ez van.Amúgy csak a hidegebb idő kezdetétől jelentkezik.Mutatok rá egy azonnali megoldást :


[a csatolmányt egy admin törölte]

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1457 Dátum: 2012.01.08 09:07:43 »
Ezen jelenség nem probléma bármilyen furán is hangzik.A sok városi használat miatt folyamatosan égeti magát a DPF.Nagyon komoly köröket szaladtam anno én is e miatt.Ijesztő de ez van.Amúgy csak a hidegebb idő kezdetétől jelentkezik.Mutatok rá egy azonnali megoldást :

 ::) A csatolt "megoldás" nem rossz ötlet, de szerintem csak tűzoltó munka, a probléma csak részlegesen oldódik meg.  Mindenesetre élág gáz úgy közlekedni, hogy a hátad mögött lévők kénytelenek tompítottat kapcsolni, hogy lássanak is valamit a nagy füstben....
Harmadik fokozatban 3500 fordulat körül tartani a motort úgy 10-15 percen keresztül.... akkor talán kiégeti magát, de sajnos erre a mutatványra csak autópálya alkalmas, köszönhető a kiváló minőségű úthálózatnak....
Nehéz hozzászokni a gondolathoz, hogy egy Toyota így működjön "normálisan".   :eek:   

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1458 Dátum: 2012.01.08 20:19:46 »
Igen fura ez a dolog. A D-Cat motort nem igazán a városi poroszkálásra fejlesztették ki.Ha hetente legalább egyszer autópályázol akkor nem lesz ez a jelenség.Ha csak városban poroszkálsz vele,akkor nem volt igazán jó választás a D-Cat.Fura de ez azért van,hogy megtaposd. :yes:

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1459 Dátum: 2012.01.09 18:35:26 »
Egyetértek az előttem szólóval. Nem az első jármű, amit vezetek, nekem az a véleményem és ezért is vettem, hogy kb. 90%-ban autópályás utazásokat kényelmesen tegyem meg. Ha megnézzük, hogy a 6-ik milyen sebességnél kapcsolható, egyértelmű, hogy nem városba való, ellentétben a Yaris 6-ikjával.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1460 Dátum: 2012.01.10 19:36:21 »
::) A csatolt "megoldás" nem rossz ötlet, de szerintem csak tűzoltó munka, a probléma csak részlegesen oldódik meg.  Mindenesetre élág gáz úgy közlekedni, hogy a hátad mögött lévők kénytelenek tompítottat kapcsolni, hogy lássanak is valamit a nagy füstben....
Harmadik fokozatban 3500 fordulat körül tartani a motort úgy 10-15 percen keresztül.... akkor talán kiégeti magát, de sajnos erre a mutatványra csak autópálya alkalmas, köszönhető a kiváló minőségű úthálózatnak....
Nehéz hozzászokni a gondolathoz, hogy egy Toyota így működjön "normálisan".   :eek:

a toyota normális, a használat módja nem!

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1461 Dátum: 2012.01.10 20:34:02 »
a toyota normális, a használat módja nem!

Áááhhh...... értem a célzást. Köszi. Halkan azért megsúgom neked, hogy nem most kezdtem taposni a gázt.

peter198712

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1462 Dátum: 2012.01.19 07:02:35 »
Mi pont tegnap robbantunk le a Hungária körúton, úgyhogy kénytelen voltunk autót bérelni. Mennyi idő alatt javítanak meg egy indítómotort kb.? Előre is köszi a választ! :ph34r:

reklám törölve...
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.10 09:25:09 írta MiCKEY »

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1463 Dátum: 2012.01.26 09:49:57 »
Ma reggel az IS nekem is olyan IFA-kat megszégyenítő kék füstöt eregetett, hogy csak néztem. Az utóbbi kb 2000-2500 km-ben mondjuk nem nagyon tudtam kiszabadulni a városból sajnos.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1464 Dátum: 2012.01.30 14:58:22 »
A kat fszúl ilyenkor, vigyázz rá :surrender:

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
D-4D & D-CAT
« Válasz #1465 Dátum: 2012.02.02 15:12:41 »
Fagyott be valakinek ma reggel a gázolaj, rajtam kívül?!?!  :censored:

-13-ban az indítással nem volt gond, de egy kis emelkedőn elment az ereje, majd megállt.... utána meg 2x-3x elindítottam de ereje nem volt több mint előtte, lehet hogy csak várnom kellett volna, hagynom kellett volna bemelegedni, hogy kicsit befütse az üzemanyagszüröt.... ??!!?!

Szerintem nem bírt elég gazolajat átszívni a szűrön, pedig minden második olajcserénél cserélve van (MANN).
Másképp volt erőtlen mit amikor a nyomásszabályozó szelepek döglődnek!



'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1466 Dátum: 2012.02.02 16:20:41 »
Szerintem nem a gázolaj a probléma nálad :no:  -30 -ig nem lehet gond a normális gázolajjal

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1467 Dátum: 2012.02.03 20:41:58 »
Sziasztok.
Nekem kb minden 1-1.5 tank gázolaj után beugrik a "check engine, VSC, TRC off" lámpák. Kiolvasom a hibakódot és azt mondja, hogy P1386.
Papírforma szerint az 5. injektorral van gond, de ezen belül nagyon sok hibaforrás lehet.
Ha kitörlöm a hibakódot, akkor visszajön ismét kb 1-1.5 tank gázolaj elfogyasztása után.
Az autón semmilyen teljesítmény illetve fogyasztásbeli külömbség nem tapasztalható, se igy se úgy.
Volt ilyen problémája valakinek?
Mindennemű választ elöre is köszönök.
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1468 Dátum: 2012.02.03 21:08:29 »
Sziasztok.
Nekem kb minden 1-1.5 tank gázolaj után beugrik a "check engine, VSC, TRC off" lámpák. Kiolvasom a hibakódot és azt mondja, hogy P1386.
Papírforma szerint az 5. injektorral van gond, de ezen belül nagyon sok hibaforrás lehet.
Ha kitörlöm a hibakódot, akkor visszajön ismét kb 1-1.5 tank gázolaj elfogyasztása után.
Az autón semmilyen teljesítmény illetve fogyasztásbeli külömbség nem tapasztalható, se igy se úgy.
Volt ilyen problémája valakinek?
Mindennemű választ elöre is köszönök.

Márkaszervízben jártál vagy csak egyéb műszerrel lett kiolvasva a hibakód?
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1469 Dátum: 2012.02.03 21:25:07 »
Márkaszervízben jártál vagy csak egyéb műszerrel lett kiolvasva a hibakód?

Szia.
Nem voltam márkaszervízben, ez egy Launch Creader-el lett kiolvasva, illetve törölve.
T180