Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385968 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: D4-D & D-CAT
« Válasz #810 Dátum: 2009.03.07 23:35:03 »
Áthoztam ide, felesleges még egy szeparált dízel téma
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D4-D & D-CAT
« Válasz #811 Dátum: 2009.03.07 23:43:02 »
Kukacoskodas, de D-4D nem D4-D.  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: D4-D & D-CAT
« Válasz #812 Dátum: 2009.03.07 23:48:47 »
Kukacoskodas, de D-4D nem D4-D.  :flowers:
Úgy biza!  :yes:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: D-CAT
« Válasz #813 Dátum: 2009.03.07 23:53:54 »
Télleg, ma kérdezte egy barátom, mi a D-CAT?
Ez.
még klikkelni kell kettőt, hogy kijöjjön a megfelelő oldal.
Az volt a kérdés, minek a rövidítése.
Új dízelkatalizátor...
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: D-CAT
« Válasz #814 Dátum: 2009.03.08 01:11:29 »
Az volt a kérdés, minek a rövidítése.
Ha ez volt a kérdés, akkor ezt kell megkérdezni... :tt2:
music     

HUN337

  • Vendég
Re: D-CAT
« Válasz #815 Dátum: 2009.03.08 03:37:17 »
Télleg, ma kérdezte egy barátom, mi a D-CAT?
Ez.
még klikkelni kell kettőt, hogy kijöjjön a megfelelő oldal.
Az volt a kérdés, minek a rövidítése.
Új dízelkatalizátor...

Diesel Clean Advanced Technology

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #816 Dátum: 2009.03.08 07:07:44 »
Annyit beszéltek a dízelekről, hogy a végén még én is azt veszek legközelebb!
BekeN

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #817 Dátum: 2009.03.08 08:51:32 »
Ha még egyszer valaki azt írja, hogy egy D-CAT motorral szerelt autót csak az vesz, aki fiatal suhancként szereti a száguldozást, kiiratkozok innen. :devil: :ph34r:
Ha a Te nicknevedben szereplő szám a születési évedet jelöli, akkor (sajnálattal :flowers:) közlöm veled, hogy én már elkerültem a negyvenet és ennek ellenére egyáltalán nem érzem, hogy csak azért nem kellene egy 177LE-s kocsit tartanom, mert már kiöregedtem abból a korból. :cry:
Ez szerintem egy teljesen téves nézet. :nonono:
Egy hibrid, villanymotoros autó teljesítményét és pláne nyomatékát meg értelmetlen összevetni mondjuk a D-CAT-tal.
Ennek a témának lassan egy új topikot lehetne nyitni, mert előbb-utóbb kimoderálnak bennünket innen. ;)

Hát van aki sose nő fel... ;) :D :flowers: De most komolyan, 3 gyerkőccel a háta mögött nem ugrál az ember, nem siet sehová. Legalábbis én. :)

Miért ne lenne? A Priusnak is megvan egy összteljesítménye (figyelem, nem nyomatéka! :)), ha jól emlékszem 110LE körül van, amit össze lehet vetni más autókéval.

Mindig félre szoktak érteni, ezért megpróbálom érthetően megfogalmazni a lényeget:

- nem mondtam, hogy a D-CAT (vagy akár más TD) rosszul megy, jól megy, csak nem a nagy nyomatéka miatt
- a kerekekre jutó nyomaték nagysága csak és kizárólag a pillanatnyi leadott teljesítménytől függ, ezért a D-CAT azért megy jól már alul is, mert nagy az alacsony fordulaton leadott _teljesítménye_
- az erős motor jó dolog (nekem is volt erős autóm, ha a 210LE annak számít :)), de szvsz mégis "jobb" lehet vezetni egy gyengébbet. Pl. a kis 1.4-es, duplakarburátoros, 90LE-s 4G Civic, ami csak kb. 110-ig megy jól (0-100: 9,7s), de hajszálpontos a kormányzása, kicsi a tömege, igényes a futóműve, amivel pontosan érzed hol a határ és ha elkezd csúszni, akkor nem tolja az orrát, hanem finoman mind a négy kerekével elkezd letérni az ívről. De ez már csak nagyon nagy kanyarsebességnél jön elő. Szóval ezt a kis szutykot "jobb" vezetni, mint pl. az A4 V6 TDi Quattrot, pedig azzal hasonló kanyarsebességet lehet elérni.
- a fentiek miatt _számomra_ pl. az 1.8-as és a D-CAT Avensis III között használati értékben gyakorlatilag nincs különbség. Nem "érdekel" se a +30LE, se a turbos karakterisztika

Remélem most már érthető az álláspontom. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #818 Dátum: 2009.03.08 09:11:49 »
Azt meg megnézném, hogy egy 2.0 vagy akár egy 1.8-as benzines Avéval kijönnék-e átlag 7.9 benzinből. ::) Főleg úgy, hogy vagy városban, vagy pályán közlekedem. Hasonló körülmények között az 1.4 Corolla nálam 7.4-7.6 között volt (nyár-tél).

Az Ave II esetében szvsz azonos használattal az 1.8-assal olyan 8 körül, a kétliteressel 8.5 körül lenne a fogyasztásod (vö. a miénkkel és musicéval; a miénknek jelenleg 8.36 az összesített átlagfogyasztása). Az Ave III 1.8-asa jóval kevesebbet eszik, és nem csak a gyári adatok, hanem az eddigi próbák szerint is. Azzal szvsz olyan 7-7.5 között eljárkálnál.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #819 Dátum: 2009.03.08 09:13:36 »
Az a 90 lovas Civic nem 1.5-os?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #820 Dátum: 2009.03.08 09:16:34 »
Az a 90 lovas Civic nem 1.5-os?

Nem. Volt 1.4-es duplakarburátoros és 1.5-ös injektoros (meg 1.3-as, háromféle 1.6-os). Mindkettő 90LE, de az 1.4-esnek kellemesebb, laposabb a karakterisztikája (a CO-ja meg nyilván magasabb).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #821 Dátum: 2009.03.08 09:29:08 »
- nem mondtam, hogy a D-CAT (vagy akár más TD) rosszul megy, jól megy, csak nem a nagy nyomatéka miatt
- a kerekekre jutó nyomaték nagysága csak és kizárólag a pillanatnyi leadott teljesítménytől függ, ezért a D-CAT azért megy jól már alul is, mert nagy az alacsony fordulaton leadott _teljesítménye_

Dehogynem a nagy nyomatéka miatt. Azért nagyobb a teljesítménye alacsony fordulaton, mert nagyobb a nyomatéka. A gyakorlat az, hogy két, kb. azonos csúcsteljesítményű autó közül az fog jobban húzni (az lesz rugalmasabb), amelyiknek nagyobb a maximális nyomatéka, és/vagy azt alacsonyabb fordulatszámon adja le. Maradhatunk az Avensisnél: a kétliteres dízel sokkal rugalmasabb, mint a kétliteres benzines. Amikor egy autó adatait nézzük, a nyomatékból következtethetünk a rugalmasságra, a teljesítményből a maximális gyorsulásra.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.08 09:31:17 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #822 Dátum: 2009.03.08 09:36:34 »
Dehogynem a nagy nyomatéka miatt. Azért nagyobb a teljesítménye alacsony fordulaton, mert nagyobb a nyomatéka. A gyakorlat az, hogy két, kb. azonos csúcsteljesítményű autó közül az fog jobban húzni (az lesz rugalmasabb), amelyiknek nagyobb a maximális nyomatéka, és/vagy azt alacsonyabb fordulatszámon adja le. Maradhatunk az Avensisnél: a kétliteres dízel sokkal rugalmasabb, mint a kétliteres benzines. Amikor egy autó adatait nézzük, a nyomatékból következtethetünk a rugalmasságra, a teljesítményből a maximális gyorsulásra.

Tévedsz. Egyszer már levezettem, de most nincs időm még1x, mert húzunk Siónak az fokára. :) Szóval a nyomaték önmagában nem mond semmit, csak és kizárólag a hozzá tartozó fordulatszámmal együtt. A kettő szorzata meg a teljesítmény. Ezt könnyű belátni, majd szerdán levezetem. :)


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #823 Dátum: 2009.03.08 09:50:55 »
Tévedsz. Egyszer már levezettem, de most nincs időm még1x, mert húzunk Siónak az fokára. :) Szóval a nyomaték önmagában nem mond semmit, csak és kizárólag a hozzá tartozó fordulatszámmal együtt. A kettő szorzata meg a teljesítmény. Ezt könnyű belátni, majd szerdán levezetem. :)

Nem kell megmagyaráznod, mert értem :) ... De nem is tévedek, annak alapján sem, amit te is írsz. Persze, hogy nézni kell azt is, hogy mekkora fordulaton adja le a nyomatékát a motor. De ez azért jellemzően kb. ugyanott van (mármint nagyságrendileg). Ez pont ugyanolyan, mint hogy a teljesítmény esetében sem mindegy, hogy mekkora fordulaton jelentkezik - de azért a primer információk mégis ezek, amiket elsősorban figyelembe egy motorról: "90 LE, 190 Nm". Ez alapján már nagyjából tudni fogod, hogy mit tud az adott motor (az adott autóban). Persze ha pontosítani akarod a képet, meg kell nézned a hozzájuk tartozó fordulatszámokat is - ez tiszta sor  :yes: ... De ezek a fő információk. Viszont ha csak annyit tudsz, hogy az adott motor 90 LE, akkor ebből még nem igazán tudsz arra következtetni, hogy mennyire rugalmas - mert azt a 190 Nm jellemzi elsődlegesen. Remélem, érthetően sikerül ezt megfogalmaznom  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #824 Dátum: 2009.03.10 01:25:30 »
Az Ave II esetében szvsz azonos használattal az 1.8-assal olyan 8 körül, a kétliteressel 8.5 körül lenne a fogyasztásod (vö. a miénkkel és musicéval; a miénknek jelenleg 8.36 az összesített átlagfogyasztása). Az Ave III 1.8-asa jóval kevesebbet eszik, és nem csak a gyári adatok, hanem az eddigi próbák szerint is. Azzal szvsz olyan 7-7.5 között eljárkálnál.
Oké, de a ti lábatok alatt egy tucat hímestojás van, és pusztán piacvédelmi szempontból nem termeli az autótok a naftát, hanem fogyasztja  :lol:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok