Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385984 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Roger_Beep

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re: D4D
« Válasz #765 Dátum: 2008.12.03 22:01:22 »
Sziasztok!

Lassan belekerült az első általam levezetett 10 e km a Drágaságba, nyáron túl esett a 120 000 km-es szervizen (motorolajból Castrol 10W40-et kapott Monoron), és a hideg idő (10 fok alatt) beálltával egy érdekes, korábban nem tapasztalt jelenségre lettem figyelmes. Hidegen (amíg a hőfokmérő el nem éri a 3-dik vonalat) 1600 1/min fordulaton stabil gázon (nem gyorsítva, vagy lassítva) kicsit "dadogósan" megy, enyhe remegés járja át az autót. Amint bemelegszik, a jelenség megszűnik. Nem tudom, hogy ennek van-e köze az olajcseréhez (nem tudom, hogy előtte milyen olaj volt benne, a kocsi talján import), de tavaly télen még nem csinálta.

Van valakinek ötlete, hogy ez mitől lehet ??? Esetleg tapasztalt már más is hasonlót ?

10W-40??? Uram-atyám... Nézz át az Általános/olajos topicba!

Én bíztam a szervizesekben, ezek szerint hiba volt. Nos, akkor Toyota Kovács Monor, újabb fekete pont (egyet már kaptak a pollenszűrő cserekor összekarcolt kesztyűtartó fedél miatt).
Megyek, megkukkantom ezt az olajos topikot :)
2005 Wagon 2.0 D4-D

deccc

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: D4D
« Válasz #766 Dátum: 2008.12.04 07:31:19 »
Köszönöm, a szervíz címét szívesen fogadom.
Nem hiszem, hogy a gumik miatt lenne, nemrég váltottam nyáriról a télire, és hasonló a helyzet.

Konstansan huz az egyik iranyba, vagy attol fuggoen, hogy merre leejt az ut.
Az enyimnel az elejen megijedtem, aztan ra kellett jonnom, hogy az elektromos szervo ilyen... kicsit jobbra leejt az ut, akkor jobbra akar menni es forditva. Szinte nem is lathato dolesnel is csinalja. Eros dolesnel, sokaig ratartani egesz faraszto mutatvany  :excl:
Olyan autokban, amikben nem eletromos volt a szervo ilyet nem tapasztaltam.

Valahogy így, ahogy írod. Valamelyik irányba majdnem mindig el akar menni. És ha annyira dől az út, hogy már látható is, akkor tényleg rendesen rá kell tartani.
Akkor próbálom megszokni, és figyelem a gumikat nem koptatja-e, nehogy tényleg a futómű legyen   
RAV4 HYBRID 2020

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D4D
« Válasz #767 Dátum: 2008.12.04 12:13:02 »
van a használtautón egy alig futott avensis igen kedvező áron, csak az a baja, hogy kétüléses :censored: a kérdésem az lenne, hogy ezt így gyártották vagy kipakolták belőle? ill. tudjátok e úgy hozzávetőlegesen, hogy milyen összegből lehetne bele üléseket rakni, ha lehet egyáltalán, köszi.

Kétüléses ?!? Kombi, gondolom... Furgonnak használták alkalmasint, nyilván vmi cégautó lehetett, amire nagyon "vigyáztak"  :whistling: ...

Bontottan amúgy biztosan lehet szerezni üléseket, de én inkább keresnék másik autót :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D4D
« Válasz #768 Dátum: 2008.12.04 12:14:28 »
2 üléses, 3 ajtós Avensis.
Ritka darab.
 :devil:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D4D
« Válasz #769 Dátum: 2008.12.04 12:21:25 »
Sziasztok!

Lassan belekerült az első általam levezetett 10 e km a Drágaságba, nyáron túl esett a 120 000 km-es szervizen (motorolajból Castrol 10W40-et kapott Monoron), és a hideg idő (10 fok alatt) beálltával egy érdekes, korábban nem tapasztalt jelenségre lettem figyelmes. Hidegen (amíg a hőfokmérő el nem éri a 3-dik vonalat) 1600 1/min fordulaton stabil gázon (nem gyorsítva, vagy lassítva) kicsit "dadogósan" megy, enyhe remegés járja át az autót. Amint bemelegszik, a jelenség megszűnik. Nem tudom, hogy ennek van-e köze az olajcseréhez (nem tudom, hogy előtte milyen olaj volt benne, a kocsi talján import), de tavaly télen még nem csinálta.

Van valakinek ötlete, hogy ez mitől lehet ??? Esetleg tapasztalt már más is hasonlót ?

Ez az olaj katasztrofálisan rossz választás ebbe a motorba  :excl: Ezt márkaszervíz töltötte bele ?!? No comment bammeg, de tényleg, no comment  :2guns: :2guns: :2guns:

Én a helyedben haladéktalanul kicseréltetném 5 W-30-ra, azon belül olyanra, ami teljesíti az ACEA B1 vagy ACEA B5 specifikációt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D4D
« Válasz #770 Dátum: 2008.12.04 12:22:38 »
Sziasztok!

Kb. két éve használom az Avensisem 2.0 D4D (126LE), és mostanában azt tapasztaltam, hogy üresben kb. 1600-1800 fordulat környékén érezhetően az egész autó beremeg. Mintha valami kiegyensúlyozatlanság lenne valahol. Alapjáraton és e fölött a fordulat fölött semmit nem érezni.
A másik "jelenség",  szintén üresben valamilyen csörgő-zörgő hang hallatszik (elég hangos, és jól hallható a motorzaj mellett is), ami ha a kuplungot kinyomom teljesen megszűnik. Tapasztalt már valaki hasonlót, esetleg valakinek valami tippje mitől lehet ez.

A futóművel kapcsolatban és szeretném kérndezni, milyen tapasztalataitok vannak. Konkrétan én már 3szor állíttattam futóművet 30000 km. megtétele alatt, és most sem tökéletes. Az Ave előtt már több autóm volt de futóművet egyiknél sem kellett soha állíttatnom, tehát valószínűleg nem a futóműgyilkos stílusom miatt van.

Újonnan vetted az autót? Ha igen, akkor még nyilván garanciális - irány a szervíz!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D4D
« Válasz #771 Dátum: 2008.12.04 12:24:37 »
Köszönöm, a szervíz címét szívesen fogadom.
Nem hiszem, hogy a gumik miatt lenne, nemrég váltottam nyáriról a télire, és hasonló a helyzet.

Konstansan huz az egyik iranyba, vagy attol fuggoen, hogy merre leejt az ut.
Az enyimnel az elejen megijedtem, aztan ra kellett jonnom, hogy az elektromos szervo ilyen... kicsit jobbra leejt az ut, akkor jobbra akar menni es forditva. Szinte nem is lathato dolesnel is csinalja. Eros dolesnel, sokaig ratartani egesz faraszto mutatvany  :excl:
Olyan autokban, amikben nem eletromos volt a szervo ilyet nem tapasztaltam.

Valahogy így, ahogy írod. Valamelyik irányba majdnem mindig el akar menni. És ha annyira dől az út, hogy már látható is, akkor tényleg rendesen rá kell tartani.
Akkor próbálom megszokni, és figyelem a gumikat nem koptatja-e, nehogy tényleg a futómű legyen   

Ez a futómű-dolog nem hibának hangzik, hanem sajátosságnak, amit meg kell szokni  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D4D
« Válasz #772 Dátum: 2008.12.04 12:29:21 »
Ez a futómű-dolog nem hibának hangzik, hanem sajátosságnak, amit meg kell szokni  ::)

Bizony :excl: Anno en is bementem emiatt a szervizbe. Elmentunk probakorre, a szalonvezeto vezetett. O is tapasztalta, hogy jobbra megy. Majd egyszer csak mondta, hogy : "Ezt nezd" es atment a szembe savba, onnantol balra huzott. (Az ut, kozepen a legmagasabb, onnan ejt lefele mindket iranyba) Ekkor nyugodtam meg.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: D4D
« Válasz #773 Dátum: 2008.12.04 13:27:22 »
Sziasztok!

Kb. két éve használom az Avensisem 2.0 D4D (126LE), és mostanában azt tapasztaltam, hogy üresben kb. 1600-1800 fordulat környékén érezhetően az egész autó beremeg. Mintha valami kiegyensúlyozatlanság lenne valahol. Alapjáraton és e fölött a fordulat fölött semmit nem érezni.
A másik "jelenség",  szintén üresben valamilyen csörgő-zörgő hang hallatszik (elég hangos, és jól hallható a motorzaj mellett is), ami ha a kuplungot kinyomom teljesen megszűnik. Tapasztalt már valaki hasonlót, esetleg valakinek valami tippje mitől lehet ez.




Én félek, hogy ez a híres kéttömegű lendkerék hibája lesz. Típusbetegség!!!
Lehet készíteni a pénztárcát!

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: D4D
« Válasz #774 Dátum: 2008.12.04 17:12:34 »
Én félek, hogy ez a híres kéttömegű lendkerék hibája lesz. Típusbetegség!!!
Lehet készíteni a pénztárcát!
A 126 lovasnál is??  :eek:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D4D
« Válasz #775 Dátum: 2008.12.04 17:31:06 »
Én félek, hogy ez a híres kéttömegű lendkerék hibája lesz. Típusbetegség!!!
Lehet készíteni a pénztárcát!
A 126 lovasnál is??  :eek:

Szerintem nem. Sőt, a 116 lovasoknál is csak a korábbi évjáratokban jött elő. És nem 30 ezer km után.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: D4D
« Válasz #776 Dátum: 2008.12.05 00:00:02 »
Lehet készíteni a pénztárcát!
Ha 2 éves a kocsi 30e km-rel, pláne ha típushiba, akkor nincs pénztárca, gari van...
music     

deccc

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: D4D
« Válasz #777 Dátum: 2008.12.05 08:12:45 »
Én félek, hogy ez a híres kéttömegű lendkerék hibája lesz. Típusbetegség!!!
Lehet készíteni a pénztárcát!
A 126 lovasnál is??  :eek:

Szerintem nem. Sőt, a 116 lovasoknál is csak a korábbi évjáratokban jött elő. És nem 30 ezer km után.

Én is csak a 116 lovasoknál hallottam erről, mint tipushibáról. De majd a szerviz megmondja mi a gond. Jövő héten viszem is, mert egyre erősebb a zaj. 
RAV4 HYBRID 2020

deccc

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: D4D
« Válasz #778 Dátum: 2008.12.05 08:19:08 »
Sziasztok!

Lassan belekerült az első általam levezetett 10 e km a Drágaságba, nyáron túl esett a 120 000 km-es szervizen (motorolajból Castrol 10W40-et kapott Monoron), és a hideg idő (10 fok alatt) beálltával egy érdekes, korábban nem tapasztalt jelenségre lettem figyelmes. Hidegen (amíg a hőfokmérő el nem éri a 3-dik vonalat) 1600 1/min fordulaton stabil gázon (nem gyorsítva, vagy lassítva) kicsit "dadogósan" megy, enyhe remegés járja át az autót. Amint bemelegszik, a jelenség megszűnik. Nem tudom, hogy ennek van-e köze az olajcseréhez (nem tudom, hogy előtte milyen olaj volt benne, a kocsi talján import), de tavaly télen még nem csinálta.

Van valakinek ötlete, hogy ez mitől lehet ??? Esetleg tapasztalt már más is hasonlót ?

10W-40??? Uram-atyám... Nézz át az Általános/olajos topicba!

Én bíztam a szervizesekben, ezek szerint hiba volt. Nos, akkor Toyota Kovács Monor, újabb fekete pont (egyet már kaptak a pollenszűrő cserekor összekarcolt kesztyűtartó fedél miatt).
Megyek, megkukkantom ezt az olajos topikot :)

Nekem is az első (15e Km) szerviznél. 10W-40-es olajat töltöttek bele Monoron. Azóta én viszem az olajat, gond nélkül beletöltik. Most 5W30 Castrol Edge van benne, arról nem is beszélve, hogy kb. ugyan annyiért vettem literjét, mint amit a szerviz a 10W40-esért számlázott.
RAV4 HYBRID 2020

andzsin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 591
Re: D4D
« Válasz #779 Dátum: 2008.12.07 16:29:59 »
van a használtautón egy alig futott avensis igen kedvező áron, csak az a baja, hogy kétüléses :censored: a kérdésem az lenne, hogy ezt így gyártották vagy kipakolták belőle? ill. tudjátok e úgy hozzávetőlegesen, hogy milyen összegből lehetne bele üléseket rakni, ha lehet egyáltalán, köszi.

Kétüléses ?!? Kombi, gondolom... Furgonnak használták alkalmasint, nyilván vmi cégautó lehetett, amire nagyon "vigyáztak"  :whistling: ...

Bontottan amúgy biztosan lehet szerezni üléseket, de én inkább keresnék másik autót :excl:

ne mondjátok, hogy nem szép:)
http://www.hasznaltauto.hu/2580139_toyota_avensis_2004