Jahjah...de a beszívott levegő mennyisége egyenes arányban van a benzinnel...
Ez így nem teljesen igaz. Különféle paraméterek (az egyes érzékelők aktuális értékei), illetve ECU program függvényében az ECU menet közben dúsíthatja/szegényítheti a benzin-levegő arányt.
Illetve magamat is ki kell javítanom, nem közvetlen a beáramló levegő mennyiségétől függ, hogy kapcsol-e az economy műszer, hanem a beáramló levegő mennyiségében történő növekvés mértékétől. Szóval ha negyed gázzal megyünk és hirtelen lenyomjuk félig a pedált, akkor kb addig fog világítani a lámpa amíg annyi levegő nem megy be a mociba ami a félig lenyomott pedálhoz megfelelő mennyiség. Ha felgyorsult a kocsi, akkor újra zölden fog világítani a lámpa, pedig valójában többet fogyaszt a motor, mint negyed gázzal. Ha szépen lassan nyomjuk le a gázpedált negyedről félre, akkor végig zöldet fog mutatni a lámpa, mert nem éri el a beáramló levegő növekedése azt az értéket (nem kelt akkora vákumot), ami a műszert átkapcsolja.
Tehát gyakorlatilag csak a gyorsítás mérséklésére figyelmeztet minket az economy lámpa, azzal, hogy egy adott beáramló levegő mennyiségkülönbség fölött kezd csak el világítani.
Így már remélem világos mire értettem hogy "semmi köze a fogyasztáshoz"
(illetve remélem érthető voltam)