Sziasztok.
2001-es faceliftes Corollámnál időről időre eljátszom a gondolattal, hogy egy kicsit jobb hangzású zenét tennék bele. Ami adott, az az új típusú gyári hifi, vagyis alul fejegység, felül kijelző+kezelőszervek. A fej egy teljesen automata, kazettás verzió, távirányítóval
A problémám ott kezdődik, hogy nem szívesen belezném ki a gyári fejegységet, hoyg a műszerfal tetején középen egy fedélzeti kompjútert, meg egy halott kezelőfelületet nézegessek, így a CD, vagy Mp3 lejátszása mindenféle problémába ütközik. Jelenleg ott tartok, hogy van egy FM mododulátorom, meg egy Walkman telefonom, és ezzel a kominációval többé-kevésbé (inkább kevésbé) tudok sjaát zenét hallgatni. Nem szívesen veszem elő, mert meglehetősen körülményes: mivel az FM modulátor leszívja az elemet 3 nap alatt, ha teszek bele (köszi tervező!), ezért szivargyújtóról megy, meg ugye egy másik vezeték megy a telefonba, a telefonnak viszont a headsetje két részből állt, ezért a fülset le kell csatlakoztatni, hogy a modulátort rá tudjam tenni..... egszóval nagyjából agyrém, és kizárólag hosszabb utakon veszem a fáradságot arra, hogy ezt a vezetékerdőt elrendezzem magam körül (arról nem beszélve, hoyg a telefon antennatevékenysége durván beleduhog a lágy, dallamos zenébe...).
Szóval a lényeg az, hogy ez így nem jó. Nézegettem a carlink.hu-t, láttam, hogy olyan 23 ezerért boldog tulajdonosa lehetek a megoldásnak, egyetlen vezetékkel. Hurrá, vezetékerdő kipipálva.
Na de ekkor jön a képbe a dinamika kérdésköre menet közben. Egyesek szerint a kettő összeegyeztethetetlen, én az ilyen igénytelen típusba tartozom inkább, aki menet közben szeretne zenét hallgatni. Márpedig az álló autónál és motornál, valamint mérsékelt hangerőnél éppen megfelelő dinamikát a mozgás nagyon durván lerontja. Amit tervezek (egyszercsak) az egy komponens szett előre, meg egy kisebb méretű mélyláda hátulra, mert nem az utcára zenélek.
Az elülső komponens szett kokrétan körvonalazódott. Ahogy meghallgattam, nekem a Hertz DSK 165-ös szett hangzása tetszett a leginkább. Mi a véleményetek róla? Persze nyilván egy nagyáruházban zárt dobozban egész máshogy hangzik, mint egy ajtóban, de valahogy a többi közül ez tetszett a legjobban. Volt DLS is a közelben, de annak a magas tartománya kicsit már lágy volt.
Ha tehát jó, az elülső szett kipipálva. Az ezzel kapcsolatos kérdés az, hogy vajon meg kell-e külön erősíteni, vagy elég a gyári fejegység kimenő teljesítménye ahhoz, hogy ez normálisan megszólaljon? Egyáltalán mekkora az én autómban lévő gyári fej teljesítménye?
Ha nem elég, akkor van-e olyan kimenete ennek a kivitelnek, amelyikre erőstítőt lehet kötni? Ha nincs, akkor ez esetben van-e olyan megoldás, ami nem gányolás, és a viszonylag normális nahgzás megmarad? Hallottam erősített jel visszaalakítóról, de nem sok bizodalmam van vele, lévén kábé annyiba kerül, mint az FM modulátorom, így a hatodik érzékem azt súgja, hogy nagyjából annyit is ér...
Vagy van-e olyan erősítő, amelyik tud olyan jelet fogadni, ami már - mondjuk egy gyári hifi által - erősített?
Elmondom az én verzióimat.
1.: ha a fej alkalmas a Hertz (vagy bármi más elülső komponens szett) meghajtására, akkor megmarad, és onnan kerül meghajtásra, hátra meg megy egy aktív mélyláda, kivehető verzióban, mert előfordul, hogy kell a hely
2.: ha a fejen van erősítő kimenet, akkor négycsatornás erősítő, és rá az első szett, meg hídba kötve a hátsó mélyláda, aminek így nem kell aktívnak lenni
3.: első szett fejről, hátsó láda egy ősöreg Blaupunkt erősítőről (költségkímélő, mert az erősítő megvan, 2 csatornás)
Csak hát ugye az a nem mindegy, hogy simán rá tudok-e tolni egy erősítőt, vagy ha nem, meg lehet-e oldani akár jelátalakítóval, akár anélkül mondjuk a hátsó hangszórókhoz futó vezetékek felhasználásávan (csak hogy minél kevésbé kelljen megbontani a gyári kábelezést-burkolatokat) az erősítést?
4.: hagyjam az egészet a 'csába és
a kocsiban....
Azt számolgattam, hogy carlink 23, meg átalakító 5, meg vezeték, meg anyámkínja, nagyjából ott vagyok, ha veszek egy mp3-as Cd-s fejegységet AUX bemenettel/USB csatlakozóval, meg erősítő kimenettel 4x45W teljesítménnyel, aztán jóreggelt. Csak hát mint mondtam, nem szívesen bontanám meg a gyári állapotot.....
Szóval van-e valami ötletetetk, véleményetek?