Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344812 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

batya76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10680 Dátum: 2017.03.01 21:25:03 »
Corolla Verso 2.2d4d 136 lőerős motorral szerelt kocsim, reggeli hideg indításkor kopogósan jár, de kb. 1 km megtétele után elhalkul a kopogó hang. Van-e ötletetek mi lehet a gond?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10681 Dátum: 2017.03.01 22:59:29 »
Corolla Verso 2.2d4d 136 lőerős motorral szerelt kocsim, reggeli hideg indításkor kopogósan jár, de kb. 1 km megtétele után elhalkul a kopogó hang. Van-e ötletetek mi lehet a gond?
Izzítógyertya?

batya76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10682 Dátum: 2017.03.02 15:46:43 »
Az izzítógyertyák jók.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10683 Dátum: 2017.03.02 17:11:50 »
És izzít is? (Relé, vezérlők, stb...)

Kopogás lehet még kopott porlasztócsúcsoktól is, de az menet közben is érződne, teljesítménycsökkenés, füstölés, stb...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10684 Dátum: 2017.03.02 17:48:29 »
Ha azt mondja hogy jók, akkor biztos mind a hatot ellenőriztette... Indulás után rövid időn belül elmúló kopogás pedig nem nagyon lehet más.

batya76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10685 Dátum: 2017.03.06 18:31:08 »
A hengerekhez tartozó 4 db izzítógyertyákat ellenőriztettem, azok jók. Van még valahol kettő?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10686 Dátum: 2017.03.06 21:10:43 »
Hűtőkörben van még kettő ami hidegben rásegít a gyorsabb bemelegedés érdekében.

X-polgár

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10687 Dátum: 2017.03.10 15:47:13 »
Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem.... :(  van egy 98-as (facelift) Rav4-em 2.0 benzin 4wd.... 3S-FE... manual ...a probléma a következő: 2000 alatt hirtelen gyorsításra, padló gáz... (2. 3. fokozatban érezhető leginkább) ...rángat aztán kisimul, kidolgozza magát, finom gázadásra nem rángat. Nekem égés kimaradásnak tűnik...  Amin túl vagyok: 4 gyertya csere gyári denso, gykábel csere... benzinszuro csere... full kuplung csere volt kb 20e km ezelőtt... lehet valto/difi talan?  gyújtótrafó amit még nem cseréltem... Még esetleg oxigén/lambda/MAP (ebben nincs légtömeg mérő) szenzor... vagy valami vákumcső talán??? tanácstalan vagyok...  Köszönöm

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10688 Dátum: 2017.03.10 21:27:30 »
Ezek után én is trafókra gondolnék.
Vezérlés rendben van? Esetleg valamelyik (hőmérséklet) szenzor? Gázpedál jeladó?
Lehet, hogy tök rossz nyom, de injektorok? Lehet, hogy a keverékképzéssel van valami.

De itt sokan nálam sokkal jobban értenek ehhez, én csak ötletelek.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

X-polgár

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10689 Dátum: 2017.03.10 21:46:09 »
Igen én is gondoltam hőmérséklet jeladóra... esetleg víz hőfok jeladóra...:S injektor hmm az is lehet... nem tudom... érdekes mert 2000-től megy mint állat nem erőtlenedik el, kidolgozza magát injektor kérdésnél végig szar lenne nem? pfuu nem tudom

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10690 Dátum: 2017.03.10 22:00:18 »
Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem.... :(  van egy 98-as (facelift) Rav4-em 2.0 benzin 4wd.... 3S-FE... manual ...a probléma a következő: 2000 alatt hirtelen gyorsításra, padló gáz... (2. 3. fokozatban érezhető leginkább) ...rángat aztán kisimul, kidolgozza magát, finom gázadásra nem rángat. Nekem égés kimaradásnak tűnik...  Amin túl vagyok: 4 gyertya csere gyári denso, gykábel csere... benzinszuro csere... full kuplung csere volt kb 20e km ezelőtt... lehet valto/difi talan?  gyújtótrafó amit még nem cseréltem... Még esetleg oxigén/lambda/MAP (ebben nincs légtömeg mérő) szenzor... vagy valami vákumcső talán??? tanácstalan vagyok...  Köszönöm
A hibához nem tudok hozzászólni(főleg azért, mert ez szerintem nem hiba), a "2000 alatt hirtelen gyorsításra, padló gáz" rész viszont nagyon meredeknek hangzik. Lehet maradi vagyok, de szerintem benzinmotort 2000 rpm alatt ne hajtsunk meg hirtelen gyorsítással. 2000 alatt hirtelen gyorsítást adni neki, lepadlózni, semmi esetre sem a legideálisabb használat, pláne a 2 literesnél. Eddig úgy vettem észre, ha 1500 körül megtaposok bármilyen benzinest, akkor rángatni fog. Ez nem hiba, ez ilyen. Ami 2000 nem rángat, azt úgy hívjuk hogy dízel. Ha már taposni kell, akkor kapjon a motor rendes olajnyomást. Tessék visszaváltani vagy finoman gázt adni, aztán 2300 környékétől nyomni neki.


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10691 Dátum: 2017.03.10 22:10:31 »
A hibához nem tudok hozzászólni(főleg azért, mert ez szerintem nem hiba), a "2000 alatt hirtelen gyorsításra, padló gáz" rész viszont nagyon meredeknek hangzik. Lehet maradi vagyok, de szerintem benzinmotort 2000 rpm alatt ne hajtsunk meg hirtelen gyorsítással. 2000 alatt hirtelen gyorsítást adni neki, lepadlózni, semmi esetre sem a legideálisabb használat, pláne a 2 literesnél. Eddig úgy vettem észre, ha 1500 körül megtaposok bármilyen benzinest, akkor rángatni fog. Ez nem hiba, ez ilyen. Ami 2000 nem rángat, azt úgy hívjuk hogy dízel. Ha már taposni kell, akkor kapjon a motor rendes olajnyomást. Tessék visszaváltani vagy finoman gázt adni, aztán 2300 környékétől nyomni neki.
Mondjuk ebben nagyon igazad van. Én 2500 alatt, de inkább 2800 alatt nem is nyomok nagy gázt. Ha parkettázni kell, akkor visszaváltok és hagy menjen, nem zavar ha belemeg az 5500-ba...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

X-polgár

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10692 Dátum: 2017.03.10 22:40:17 »
Nem full padló gáz ebben igazatok van... de például kijövök egy körforgóból 3. fokozattal és nyomnám a gázt akkor is rángat... és semmi padló gáz.. mintha nagyobb terhelés/áttételnél nem tudna égetni rendesen... égés kimaradás... de azért vicces mert eddig nem csinálta... szóval valami nem jó itt az biztos...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10693 Dátum: 2017.03.10 22:46:24 »
Mondjuk ebben nagyon igazad van. Én 2500 alatt, de inkább 2800 alatt nem is nyomok nagy gázt. Ha parkettázni kell, akkor visszaváltok és hagy menjen, nem zavar ha belemeg az 5500-ba...
Így-így. 3000 alatt nem is nyomok full padlót. Mikor dízelről benzinesre váltottam, eleinte féltettem a magas fordulattól, de egy hónap után úgy voltam vele, hogy 2000 alatt soha nem nyomom. Ha igényli a szituáció, inkább visszaváltok és 3000-5000 közt húzzon. Plusz ha a katalizátort rendesen akarjuk tartani, úgyis kell fél óra legalább 3000-es fordulaton.

Nem full padló gáz ebben igazatok van... de például kijövök egy körforgóból 3. fokozattal és nyomnám a gázt akkor is rángat... és semmi padló gáz.. mintha nagyobb terhelés/áttételnél nem tudna égetni rendesen... égés kimaradás... de azért vicces mert eddig nem csinálta... szóval valami nem jó itt az biztos...
Engem úgy tanítottak, hogy 2-esben kanyarodunk. Múltkor 3-asban felejtettem és nekem is bereszelt egy finom kigyorsítástól. Ugyanez van ha túl hamar váltok fel 1-esből 2-esbe. De lehet te a sima reszelésnél valami intenzívebbet tapasztalsz. Toyota szerelőnek kell megmutatni olyan helyen, ahol rendesen fel vannak műszerezve diagnosztikára. Mayer, ToyoTeam például. Ha abnormális jelenség, akkor műszerekkel lehet hogy jobban fel tudják deríteni a probléma okát. Mi így neten max gyurcsók féle távenergiát tudunk küldeni(na, érzed már?), boljakov számok kíséretében. :D

X-polgár

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10694 Dátum: 2017.03.10 23:00:23 »
Várjunk várjunk.... nem az a tipikus alsó fordulattartományos remegés azt tudom milyen az OK azzal nincs baj... :) elkezdem nyomni neki (nem full padló na de erősebb gyorsítás) és elkezd menni majd 2-3 erősebb rángás de tényleg erős... és szépen kisimul. Értem én mire gondoltok de nem az a dolog amikor magas fokozatban padlózom 30-nál... :D :D azért ennyire nem vagyok szakbarbár :)