Sziasztok cartarsak!
Egy ideje nem írtam, jelentem minden oké, fut a szekér lassan belevágunk egy kuplungszett cserébe, de ez 250e. km-nél azért illő is...
Viszont, feleségemnek egy elég furcsa hibajelenség állt fel az autójánál: az autó nem Toyota, de maga a jelenség különlegessége miatt szeretném, megosztani azt veletek és segítséget kérni. VW Lupo 1.0 benzin, termosztát csere, mivel az állandóan nyitva volt (szerelő szerint) és menet közben a vízhőfok nem érte el az üzemi hőfokot, álló helyzetben alapjáraton viszont elérte, de ha közlekedtünk vele visszacsökkent olyan ~65-75°C-ra.
Kétszer cseréltük ki a termosztátot már eddig:
1. Az első csere után ugyanúgy fenn állt a hibajelenség annyi különbséggel, hogy 100km/h felett pályán közlekedve a vízhőfok már felment 80-85°C-ra azaz majdnem üzeimre, DE ahogyan vissza lassítottam 80-90km/h-ra csökkeni kezdett ~70°C-ra. Kicseréltük hát újra (arra gyanakodva, hogy elromlott mikor a régi rossz műanyag házzal tettük vissza amiből egy műanyag kitámasztó kitört).
2. Most a második csere után pedig a víz felmegy ugyanúgy ha alapjáraton kegyeg a motor, mint azelőtt üzeimre, DE ha hidegen elindulunk meg sem moccan a mutató 20km után sem, az előtt ugye felment azért ~70°C környékére, most pedig semmi.
Néztem ekkor a motortérben a motorba és a hűtőből kivezető két külön álló csövet, nem volt forró, de meleg volt, mutató pedig ~60°C környékén állt, fűtés is van bent. Ötlet?
Köszönöm a segítséget mindenkitől!