Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344885 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10575 Dátum: 2016.12.05 12:09:22 »
Tudom, azért írtam oda a COV-hoz, hogy az nyomógombos. Amúgy a Yaris II-től kezdve a csúcsfelszereltségű többi típus - így a Verso és a Yaris II - is nyomógombos, de azok a "zsebben hordós" fajták.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.05 12:11:08 írta music »
music     

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10576 Dátum: 2016.12.06 08:12:12 »
Hosszú leszek, és lehet, hogy sűrű is :)
Panaszkodtam régebben a „P0420 – katalizátor hatásfok alacsony” hibára. Volt 0,5 liter/1000 km-es olajfogyasztásom. Utána egy gyertyatörésem.


Ugyanaz az autónk , ugyanaz a hiba . Nálam már múlt idő. :clap:
Ugyanezeken végigmentem , Avensis fórumban megtalálható.
Szondakiemelő megoldotta.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10577 Dátum: 2016.12.06 08:17:13 »
Ugyanaz az autónk , ugyanaz a hiba . Nálam már múlt idő. :clap:
Ugyanezeken végigmentem , Avensis fórumban megtalálható.
Szondakiemelő megoldotta.

Naiv voltam - vagyok. Még keresem a hibát... de már hajlok arra, hogy ezt is beszerzem. (bele sem merek gondolni, hogy azzal együtt is dobja majd a hibát  :wacko:)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10578 Dátum: 2016.12.06 11:10:31 »
Sztem nem fogja ;)

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10579 Dátum: 2016.12.06 12:47:48 »
Naiv voltam - vagyok. Még keresem a hibát... de már hajlok arra, hogy ezt is beszerzem. (bele sem merek gondolni, hogy azzal együtt is dobja majd a hibát  :wacko:)
Sokat nem veszthetsz. 5000 ft-ból megjön. ;)

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10580 Dátum: 2016.12.12 06:34:31 »
Sziasztok cartarsak! :)

Egy ideje nem írtam, jelentem minden oké, fut a szekér lassan belevágunk egy kuplungszett cserébe, de ez 250e. km-nél azért illő is...

Viszont, feleségemnek egy elég furcsa hibajelenség állt fel az autójánál: az autó nem Toyota, de maga a jelenség különlegessége miatt szeretném, megosztani azt veletek és segítséget kérni. VW Lupo 1.0 benzin, termosztát csere, mivel az állandóan nyitva volt (szerelő szerint) és menet közben a vízhőfok nem érte el az üzemi hőfokot, álló helyzetben alapjáraton viszont elérte, de ha közlekedtünk vele visszacsökkent olyan ~65-75°C-ra.
Kétszer cseréltük ki a termosztátot már eddig:
1. Az első csere után ugyanúgy fenn állt a hibajelenség annyi különbséggel, hogy 100km/h felett pályán közlekedve a vízhőfok már felment 80-85°C-ra azaz majdnem üzeimre, DE ahogyan vissza lassítottam 80-90km/h-ra csökkeni kezdett ~70°C-ra. Kicseréltük hát újra (arra gyanakodva, hogy elromlott mikor a régi rossz műanyag házzal tettük vissza amiből egy műanyag kitámasztó kitört).
2. Most a második csere után pedig a víz felmegy ugyanúgy ha alapjáraton kegyeg a motor, mint azelőtt üzeimre, DE ha hidegen elindulunk meg sem moccan a mutató 20km után sem, az előtt ugye felment azért ~70°C környékére, most pedig semmi.

Néztem ekkor a motortérben a motorba és a hűtőből kivezető két külön álló csövet, nem volt forró, de meleg volt, mutató pedig ~60°C környékén állt, fűtés is van bent. Ötlet?
Köszönöm a segítséget mindenkitől!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10581 Dátum: 2016.12.12 19:35:27 »
Sziasztok cartarsak! :)

Egy ideje nem írtam, jelentem minden oké, fut a szekér lassan belevágunk egy kuplungszett cserébe, de ez 250e. km-nél azért illő is...

Viszont, feleségemnek egy elég furcsa hibajelenség állt fel az autójánál: az autó nem Toyota, de maga a jelenség különlegessége miatt szeretném, megosztani azt veletek és segítséget kérni. VW Lupo 1.0 benzin, termosztát csere, mivel az állandóan nyitva volt (szerelő szerint) és menet közben a vízhőfok nem érte el az üzemi hőfokot, álló helyzetben alapjáraton viszont elérte, de ha közlekedtünk vele visszacsökkent olyan ~65-75°C-ra.
Kétszer cseréltük ki a termosztátot már eddig:
1. Az első csere után ugyanúgy fenn állt a hibajelenség annyi különbséggel, hogy 100km/h felett pályán közlekedve a vízhőfok már felment 80-85°C-ra azaz majdnem üzeimre, DE ahogyan vissza lassítottam 80-90km/h-ra csökkeni kezdett ~70°C-ra. Kicseréltük hát újra (arra gyanakodva, hogy elromlott mikor a régi rossz műanyag házzal tettük vissza amiből egy műanyag kitámasztó kitört).
2. Most a második csere után pedig a víz felmegy ugyanúgy ha alapjáraton kegyeg a motor, mint azelőtt üzeimre, DE ha hidegen elindulunk meg sem moccan a mutató 20km után sem, az előtt ugye felment azért ~70°C környékére, most pedig semmi.

Néztem ekkor a motortérben a motorba és a hűtőből kivezető két külön álló csövet, nem volt forró, de meleg volt, mutató pedig ~60°C környékén állt, fűtés is van bent. Ötlet?
Köszönöm a segítséget mindenkitől!

Ennyiből én azt mondanám, hogy levegős a rendszer és azért csinálja. Vagy csak simán a hőgomba KH-s.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ferry80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10582 Dátum: 2016.12.12 21:21:32 »
Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy 2005. avensis 177le autóm.
A következő problémával szembesültünk.
Az autó minimális gyorsulásnál vagy folyamatos 2200 fordulat környékén elveszi a gázt,majd gondol egyet és vissza jön.
Eddig 2x fordult elő hogy megtorpant állapotban maradt,azt újraindítással orvosoltuk.
Ami eddig lett vele csinálva: összes vákuum cső átnézve takarítva ,turbó is,egr tisztítva,Magic tuning által az 5. injektor kiírva (mellesleg ők se tudták megoldani,a gép nem mutat semmit,azt mondták mechanikus probléma lehet),
fék kuplung kapcsoló cserélve.
Kifogytunk az ötletekből és lassan a pénzből is :)Sziasztok.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10583 Dátum: 2016.12.13 12:00:16 »
Ennyiből én azt mondanám, hogy levegős a rendszer és azért csinálja. Vagy csak simán a hőgomba KH-s.

inkább levegős a rendszer vagy valami a hűtőkörben a gond. termosztátnál az össze tömitést stb jól összeraktátok?

fócvágennél a hőgomba a meleg -hideginditási  benzin dúsításért felel. ha pl hidegen indul, bemelegszik, és melegen nem indul , szenved. ez a hőgomba gond.  honnan tudom? én is cseréltem a sajátomon.  :devil:
de megpróbálhatod ezt is.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10584 Dátum: 2016.12.13 14:46:02 »
inkább levegős a rendszer vagy valami a hűtőkörben a gond. termosztátnál az össze tömitést stb jól összeraktátok?

fócvágennél a hőgomba a meleg -hideginditási  benzin dúsításért felel. ha pl hidegen indul, bemelegszik, és melegen nem indul , szenved. ez a hőgomba gond.  honnan tudom? én is cseréltem a sajátomon.  :devil:
de megpróbálhatod ezt is.

Figyelem ébrsztő ötletek, annyi kérdésem volna Trotter66, hogy a 'KH-s' mit is jelent? :)
Az meg, hogy levegős a rendszer hogyan orvosolható? A fékrendszerről hallottam eddig, hogy ott levegős lehet...

Nagy szerelési összerakás nem volt, egy pici kis termosztátról van szó, maga egy műanyag (keményebb féle) házba ül bele és a kitámasztó része is ide ül bele. Ebből a házból is kivolt törve az ültető része, egy párr mm-es átmérőjű darab, azért cseréltük azt is (de hogy műanyagból csinálták pff, német mérnökök...)
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.13 14:53:06 írta djbogy »
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10585 Dátum: 2016.12.13 14:57:57 »
KH-s = Kontakt Hibás  ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10586 Dátum: 2016.12.13 15:52:04 »
Figyelem ébrsztő ötletek, annyi kérdésem volna Trotter66, hogy a 'KH-s' mit is jelent? :)
Az meg, hogy levegős a rendszer hogyan orvosolható? A fékrendszerről hallottam eddig, hogy ott levegős lehet...

Nagy szerelési összerakás nem volt, egy pici kis termosztátról van szó, maga egy műanyag (keményebb féle) házba ül bele és a kitámasztó része is ide ül bele. Ebből a házból is kivolt törve az ültető része, egy párr mm-es átmérőjű darab, azért cseréltük azt is (de hogy műanyagból csinálták pff, német mérnökök...)
Üdv! murray-t erősítve a beszerelés körülményessége miatt írom le a saját tapasztalatomat. Anno hasonló jelenség volt nálam is, ahogy fent írtad. Kivéve kiderült, hogy nem a termosztát volt rossz, hanem a körötte lévő szigetelő gumigyűrű volt rosszul feltéve, deformált lett, és átengedte a hűtővizet, hasonló tüneteket produkálva, mint amikor nyitva megragad.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10587 Dátum: 2016.12.13 18:15:14 »
illetve várjunk..visszakerestem a skoda javitási excellembem ( :devil:)  mi vót a hőgombánál és nekem is feküdt melegen a mutató illetve ugrált.
szal cseréld ki.  :hmmmm:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Hiaced4d

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10588 Dátum: 2016.12.19 20:12:03 »
Kedves forumozok,

Szeretnek kerni egy kis segitseget, Hiace D4D -m (2002 es evjarat) elekezdte azt csinalni, hogy idonkent, amikor leesik a fordulatszam (pl uresbe teszem), akkor motorhibat jelez es veszuzemmodba kapcsol, ujrainditas utan a jelzes megszunik.
Mielott a hiba megjelenik, semmit nem lehet eszrevenni a kocsin, nem rangat, nem fustol, szepen huz, ha a hibalampa nem villanna fel, nem tudnam, hogy van valamilyen baja.
a hibakod a kovetkezo: p1226
Voltam egy ket szerelonel, de ide-oda kuldozgetnek :(
Esetleg valaki talalkozott mar ilyen jelenseggel?

A segitseget elore is koszonom :)
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.19 20:22:55 írta Hiaced4d »

Anzsul

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10589 Dátum: 2016.12.20 10:08:05 »
Sziasztok. Egy hete vásároltam egy 2005-ös 4.havi Avensis ferdehátút. 2.0 benzines. Ma vettem észre hogy a fedélzeti komputeren a pillanatnyi fogyasztás városi közlekedésnél 4.seb. fokozatba 50km/h nál 23-28litert ír. Ha lekapcsolok 3.fokozatba akkor leugrik 9-13literre. Nagyon aggasztó ezt látni. Ha valakinek van valami ötlete,hogy mi ez a jelenség akkor azt szívesen meghallgatom. 
 Üdv.: Petya