Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344862 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10485 Dátum: 2016.08.31 18:58:42 »
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni van egy 2006-os 2.2-es diesel avensisem , az a gondom vele megnövekszik a nyomás a hűtővíz tartályba és kinyomja a vizet a túlfojó csövön . a szalon szerint az egr hűtő miatt , de ezt ledugóztuk és nem jó. Hengerfejes sem lehet mert azt is megcsináltattam . Segítségeteket előre is köszönöm.

Pedig ez tipikus kettő-kettes hengerfejhibának tűnik. Első blikkre megnövekedett kartergáz nyomása miatt.   Keresd a ToyoTeamGarage topikban Szutit, több ilyet csináltak már, van tapasztalat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palló Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10486 Dátum: 2016.09.01 18:00:56 »
Köszönöm szépen!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10487 Dátum: 2016.09.01 19:59:11 »
Ráadásul a hengerfejesség nem ritka hiba ennél a motornál.
music     

szamay

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10488 Dátum: 2016.09.03 14:41:41 »
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, 2009-es évjáratú Yarisom van, törötten vettem Németbe, itthon tökéletesen meg lett javítva. Minden nagyon jó, rendesen működik a gép, csak a start-stop rendszer nem akar! Magyarul, nem hajlandó leállni a motor. Minden ötletből kifogytam, hálás lennék a segítségért. Előre is köszi!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10489 Dátum: 2016.09.03 18:51:33 »
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, 2009-es évjáratú Yarisom van, törötten vettem Németbe, itthon tökéletesen meg lett javítva. Minden nagyon jó, rendesen működik a gép, csak a start-stopv rendszer nem akar! Magyarul, nem hajlandó leállni a motor. Minden ötletből kifogytam, hálás lennék a segítségért. Előre is köszi!
Hmm, nem találkoztam ilyen problémával, de így látatlanban vagy valami nem lett összedugva, vagy egyszerű KH van mögötte. Persze nem derült ki, hogy hol és mi volt törve azon az autón.  Egyébként a start-stop rendszerért nem kár, de ez szigorúan a saját véleményem.

Végezetül: fel kellene tenni egy gyári diagra, biztos okosabb lenne utána az ember fia. Ehhez a ToyoTeamGarage szerintem a jó választás, amennyiben nem márkaszervizbe akarod vinni.  A fórumban van külön topicjuk, vagy az FB-n keresd Szendrei Józsefet!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

szamay

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10490 Dátum: 2016.09.04 11:00:18 »
Köszönöm, megpróbálom. Esetleg valakinek nincs rajza a stop-start ról? az is komoly segítség lenne. Az a baj, hogy nem tudom pontosan milyen feltételeknek kell teljesülni ahhoz, hogy leállítsa a motort.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10491 Dátum: 2016.09.04 20:15:58 »
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, 2009-es évjáratú Yarisom van, törötten vettem Németbe, itthon tökéletesen meg lett javítva. Minden nagyon jó, rendesen működik a gép, csak a start-stop rendszer nem akar! Magyarul, nem hajlandó leállni a motor. Minden ötletből kifogytam, hálás lennék a segítségért. Előre is köszi!

A slusszkulcsot próbáltad már a gyújtási iránnyal ellentétes irányba elfordítani?? A motor leállításában esetleg segítségedre lehet! ;) :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10492 Dátum: 2016.09.04 20:47:53 »
Lehet, hogy az övé nyomógombos indítású. ;)
music     

pecagabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10493 Dátum: 2016.09.05 20:41:49 »
Sziasztok. írtam hogy az avensisem 6 ikban berezonál 120 felett kicentíroztattam a kerekeket nem szünt meg a jelenség de most a kormányt is rázza nagyon zavaróan többen a féltengelyekre gyanakszanak ezt hogyan tudom kideríteni kizárni . nem fordulat hanem sebesség függő a probléma 120- 170 felette nem próbálom                      köszönöm a segítséget.......

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10494 Dátum: 2016.09.05 20:45:09 »
Sziasztok. írtam hogy az avensisem 6 ikban berezonál 120 felett kicentíroztattam a kerekeket nem szünt meg a jelenség de most a kormányt is rázza nagyon zavaróan többen a féltengelyekre gyanakszanak ezt hogyan tudom kideríteni kizárni . nem fordulat hanem sebesség függő a probléma 120- 170 felette nem próbálom                      köszönöm a segítséget.......

Gumi mikori, milyen állapotú. Van hogy kicentrírozzák radiálisan, de van axiális ütése (8-as van benne) e miatt rázza a ... mindent. Az ilyen tipikusan sebességfüggő.

:) és 130 fölött is csak németben próbáld :P
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10495 Dátum: 2016.09.15 09:43:08 »
Valószínűleg nem kell már vele törődni, de az oka érdekel, ha tudja valaki esetleg...
Két napja a Yarisszal jöttem haza vidékről, és kb. 80 km autózás után vettem észre, (mivel  egy kedves, nagyon-nagyon siető autóstárs elém vágott közvetlen az autópálya kijáratnál, emiatt egy rendeset kellett fékeznem) hogy a fékpedál lenyomásakor egy leginkább nyiszogásra-nyöszörgésre emlékeztető, de semmiképpen sem a kopásjelző hangot lehet hallani egyértelműen kintről, gondolom a fékek felől. Mintha kevésbé is fogott volna harapósan a fék, de erre nem vennék mérget.
Azt nem tudtam megállapítani, hogy elölről vagy hátulról, esetleg jobbról vagy balról jön a hang, csak hogy kintről, nem az utastérből. Aztán ahogy lakott területen mentem jobbkezes kereszteződésekkel sűrűn ellátott területen, ezáltal gyakran kellett fékeznem, egyre kevésbé tapasztaltam, értem ezalatt: egyre mélyebben kellett nyomni a pedált a hanghatás előidézéséhez, és olyan 15 fékezés után meg is szűnt a jelenség, nem is jött elő azóta.
Jól sejtem, hogy esetleg valami idegen anyag kerülhetett oda, ami az egy-két tucat fékezés alatt elpárolgott/lekopott onnan? (Ha igen, hogy került oda?) Vagy valami más lehet az oka?
music     

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10496 Dátum: 2016.09.15 10:13:46 »
Valószínű "előröltél" egy kisebb kavicsot.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

gabor.soltesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10497 Dátum: 2016.10.10 10:32:01 »
Sziasztok!

Két hónapja vettem egy Previát Németországból (2004-es, 2.0 d4d). Az autót kint magánszemélytől vettem, a szervizkönyv mellé számlák is vannak, így a km óra által mutatott 180 ezer számomra teljesen hihető.

Két napja történt az eset, amivel kapcsolatban a  segítségeteket szeretném kérni:
Előzésnél azt vettem észre, hogy elfogy az erő, majd kicsit később újra próbálva a gyorsítást, 3000-es fordulatnál elfogy az erő, motorhibát jelez és ég a TRC OFF. Ezután gyakorlatilag teljesen elment az ereje, ami egy leállítás-újraindítással aztán rendeződött: motorhiba ég, TRC OFF nem (ez ugye minden újra indításnál alaphelyzetbe áll).
Beugrottam szervizbe P1251-es hibát írt, amit aztán kiütöttek. Magamtól az elejétől turbóhibára gyanakodtam, amit a hibakód után keresgélve több helyen is írtak. Volt aki azt írta a hibára, hogy neki évente 2-3 alkalommal történik ez meg, így aztán a hiba kiütése után "próbálgattam" és 4000-es fordulat fölött sem jelentkezett a gond, sem motorhiba, sem más és az erővel sem volt gond.

A gondom most igazából az is, hogy ha nem jelentkezik a probléma minden alkalommal, akkor simán lehet hogy elköltöm a vagyont turbófelújításra (vagy bármi más egyébre), boldogan járok vele napokig-hetekig-hónpokig, aztán megint előjön, mert nem az volt a fájdalma...

Van ilyen tapasztalatok? Merre érdemes keresgélni?

Köszönöm szépen!

remrendes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10498 Dátum: 2016.10.10 15:18:42 »
Egy olyan kerdesem lenne egy T3-X Avensissel kapcsolatban, hogy a valto es a konyoklo kozotti tarolo ajtaja hogyan zarodik? Nem szednem szet, amig nincs hozza alkatresz, de semmilyen robbantott abrat nem talalok.

Tapatalkkal küldve az én Nexus 6 eszközömről
Toyota Avensis T3-X 2.0 2004
BMW E30

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10499 Dátum: 2016.10.11 09:28:50 »
Sziasztok!

Két hónapja vettem egy Previát Németországból (2004-es, 2.0 d4d). Az autót kint magánszemélytől vettem, a szervizkönyv mellé számlák is vannak, így a km óra által mutatott 180 ezer számomra teljesen hihető.

Két napja történt az eset, amivel kapcsolatban a  segítségeteket szeretném kérni:
Előzésnél azt vettem észre, hogy elfogy az erő, majd kicsit később újra próbálva a gyorsítást, 3000-es fordulatnál elfogy az erő, motorhibát jelez és ég a TRC OFF. Ezután gyakorlatilag teljesen elment az ereje, ami egy leállítás-újraindítással aztán rendeződött: motorhiba ég, TRC OFF nem (ez ugye minden újra indításnál alaphelyzetbe áll).
Beugrottam szervizbe P1251-es hibát írt, amit aztán kiütöttek. Magamtól az elejétől turbóhibára gyanakodtam, amit a hibakód után keresgélve több helyen is írtak. Volt aki azt írta a hibára, hogy neki évente 2-3 alkalommal történik ez meg, így aztán a hiba kiütése után "próbálgattam" és 4000-es fordulat fölött sem jelentkezett a gond, sem motorhiba, sem más és az erővel sem volt gond.

A gondom most igazából az is, hogy ha nem jelentkezik a probléma minden alkalommal, akkor simán lehet hogy elköltöm a vagyont turbófelújításra (vagy bármi más egyébre), boldogan járok vele napokig-hetekig-hónpokig, aztán megint előjön, mert nem az volt a fájdalma...

Van ilyen tapasztalatok? Merre érdemes keresgélni?

Köszönöm szépen!

Én ennyiből  azt tanácsolnám tapasztalataim alapján, hogy első körben nézd végig alaposan a vákumcsöveket, melyek a Turbó, a nyomásszabályozó szelep és a környező perifériákhoz mennek.  Nekem annó hasonló tüneteknél ez lett a megoldás, az egyik cső random módon elengedte a vákumot, ami ugye szabályzásban játszik szerepet. Az ok az volt, hogy valamely oknál fogva a cső kiszopósodott nem volt olyan passzentos (ezek nálam nem voltak bilinccsel rögzítve) és bizonyos helyzetekben (motormozgás) elengedte a nyomást.  Ezt látszólag nem lehet észrevenni, végig kell menni a csatlakozásokon és átvizsgálni egyesével.  Na ezt egy szerviz nem csinálja meg, babra meló és sokáig tart.  Szóval vagy made in Home, vagy egy lelkiismeretes szerelő.

Egyébként nálam a vákumcső kiszerelését követően - mivel éppen nem volt már kéznél - egy benzncsővel helyettesítettem, míg vettem egy méter odaillő vákumcsövet.  Remélem Nálad is csak ennyi lesz a baj.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.