Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344713 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10305 Dátum: 2015.12.11 15:19:30 »
nekem sem rémlik,pedig ugyaolyan motorom volt mint mondinak...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10306 Dátum: 2015.12.11 15:38:10 »
Szuper hír! Gondolom, nem létezik belőle utángyártott (bár, nem is biztos, hogy érdemes lenne vele foglalkozni). Kíváncsi lennék a fojtószelepházad felépítésére. Amikor pár hete szétkaptam az Avensisét, és töviről hegyire kitakarítottam, nem láttam benne érzékelőt. Vagyis, ami benne volt, az nem érzékelőnek nézett ki.  :hmmmm:
Utángyártott nincs, természetesen. Ma megyek érte, megkérdezem.
Lehet, hogy nem a házban, de a lényeg, hogy az a szenzor, ami a gázpedál állását érzékeli. 
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10307 Dátum: 2015.12.12 09:14:50 »
Szuper hír! Gondolom, nem létezik belőle utángyártott (bár, nem is biztos, hogy érdemes lenne vele foglalkozni). Kíváncsi lennék a fojtószelepházad felépítésére. Amikor pár hete szétkaptam az Avensisét, és töviről hegyire kitakarítottam, nem láttam benne érzékelőt. Vagyis, ami benne volt, az nem érzékelőnek nézett ki.  :hmmmm:
Biztos takarítás után nézted, és akkor már azt is kitakarítottad azért lehetett hűlt helye!? :D :whistling:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Aattila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10308 Dátum: 2015.12.31 18:50:04 »
Sziasztok,
Van egy 96-os évjáratú Rav4-em.
2 honapig nem volt használva, lemerült az aksi, fel lett töltve.
Az autó elindul és megy amig le nem merül az akumlátor, de a müszerfalon semmi sem müködik, nincs féklámpa, index hátsó hejzetjelzö, elektromos ablak, ablaktörlö, nem mutatja a sebeséget, km-et, höfokot.
Ami van : indul és megy az autó, fényszoró, vészvilogó.
Találkozott már valaki ilyen hibával?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10309 Dátum: 2015.12.31 20:20:20 »
Sziasztok,
Van egy 96-os évjáratú Rav4-em.
2 honapig nem volt használva, lemerült az aksi, fel lett töltve.
Az autó elindul és megy amig le nem merül az akumlátor, de a müszerfalon semmi sem müködik, nincs féklámpa, index hátsó hejzetjelzö, elektromos ablak, ablaktörlö, nem mutatja a sebeséget, km-et, höfokot.
Ami van : indul és megy az autó, fényszoró, vészvilogó.
Találkozott már valaki ilyen hibával?
Autó villanyászhoz esélytelen, hogy eljuss vele? Biztosítéktáblát végignézted szakadt bizti után?

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10310 Dátum: 2015.12.31 22:52:02 »
Mivel nincs töltés sem, én első körben a generátor (alternator) biztosítékát nézném meg (kb. 120A)
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.31 22:54:54 írta xpet »

tejesember78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10311 Dátum: 2016.01.23 20:44:13 »
Sziasztok!

1 hónapja vásároltam egy 2011-es évjáratú Toyota verso 2.0D .Egy olyan dologra lettem figyelmes hogy ha bemelegszik az autó megyek vele 25-30 Km-t és utána megállok a motor alapjárata pár másodperc után el kezd emelkedni olyan 1000-1200-ig.Nem tudom ez mennyire rendellenes vagy természetes.Ha valaki találkozott ilyen jelenséggel és megosztaná a tapasztalatát  velem azt megköszönném.

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10312 Dátum: 2016.01.29 18:46:27 »
Sziasztok!

Segítségeteket kérném.
Vettünk nem rég egy 
Toyota Avensis sedan linea 1.6 benzin  110le 2000 4. havi Váltás elötti.
Carina motorral!
Előző tulaj elmondása alapján Hengerfejezés, szelepek cseréje amit elhiszek mert szomszéd. 
Problémám:
Beindítás után Hidegen szépen jár a motor alig van hangja mindtha új lenne, ahogy felmelegszik csattogó hang mintha dizeleseknél  Van aki azt mondja szelep állítás van aki motor mögött hallja a hangot:(
Még 1 észrevétel nemtudom összefügg vagy nem:Ha egyből indulok indítás után hidegbe akkor erőtlen akadozva gyorsuló mindha le lenne folytva a motor utána ha felmelegszik megszünik a jelenség és jön a kattogó hang de visszatér az ereje bár furcsa mert csak 3000fordulat után érzek a lovakból.Bár mondtaák hogy a Toyoták amúgyis onnantól huznak!


Válaszokat és ötleteket előre is köszönöm! 

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10313 Dátum: 2016.01.29 19:08:45 »
Karcsi, az üzeneteid osztódással szaporodnak...  :innocent:

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10314 Dátum: 2016.01.29 23:20:30 »
Karcsi, az üzeneteid osztódással szaporodnak...  :innocent:

Hát igen!  ::)  :innocent:  :surrender: kitartó vagyok!Hátha felgyullad a fény az alagút végén! Szeretjük nagyon ezt a kocsit, de sajnos az előző gazdija nagyon elhanyagolta és probálom rendbe rakni!  :helpsmilie:
 :cool2:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10315 Dátum: 2016.01.30 04:35:21 »
Sziasztok!

Segítségeteket kérném.
Vettünk nem rég egy
Toyota Avensis sedan linea 1.6 benzin  110le 2000 4. havi Váltás elötti.
Carina motorral!
Előző tulaj elmondása alapján Hengerfejezés, szelepek cseréje amit elhiszek mert szomszéd.
Problémám:
Beindítás után Hidegen szépen jár a motor alig van hangja mindtha új lenne, ahogy felmelegszik csattogó hang mintha dizeleseknél  Van aki azt mondja szelep állítás van aki motor mögött hallja a hangot:(
Még 1 észrevétel nemtudom összefügg vagy nem:Ha egyből indulok indítás után hidegbe akkor erőtlen akadozva gyorsuló mindha le lenne folytva a motor utána ha felmelegszik megszünik a jelenség és jön a kattogó hang de visszatér az ereje bár furcsa mert csak 3000fordulat után érzek a lovakból.Bár mondtaák hogy a Toyoták amúgyis onnantól huznak!


Válaszokat és ötleteket előre is köszönöm!
Szia! Nem véletlen, hogy látatlanban távgyógyászatot nem szívesen vállal senki. Én is csak ötletelek. Feltételezem, hogy nincs hibakódod, mert az volna az első ilyenkor (ez akkor is lehet, ha a check engine nem ég). A motorod tehát 4A-FE (de áttervezett szívókamrával, leömlővel).
Az első tünetet okozhatja elkokszosodott hengertér. Ui. a felmelegedésig a szívató üzemben bejutott többlet üzemanyagot a vékony szénréteg képes abszorbeálni, így lényegében dús helyett szegény üzem alakul ki. Ilyenkor a ECU nem szabályoz, nincs hibakód. A lambda szonda szabályozás belépésével normális lesz az arány.
Előfordulhat a hőgomba hibája, vagy rossz érintkezése is (a termisztora szabályozza az alapjárati szelep nyitását), érdemes lenne felmelegedés közben feszültséget mérni - bár elvileg lennie kellene hibakódnak.
A második esetben megtörténhetik, hogy a már felmelegedett olaj kisebb nyomása elégtelen a kenéshez. Esetleg már elöregedett, felhígult benzinnel. Egy csere mindenképpen megérné (hidegen nincs gond, tehát 5W40-esnek jónak kell lennie). Ha szelephézaggal lenne gond, az mindenkor hallatszana. a motor karakterisztikája szerint 2500-tól kellene érezni a nyomaték növekedését, 3000-től kicsit jobban.
(Ui.: a motorral kapcsolatos kérdéseidet nyugodtan felteheted a Carina fórumban is, mert mi nem gyakran dugjuk ki az orrunkat onnan  :)  )

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10316 Dátum: 2016.01.30 19:12:56 »
Szia! Nem véletlen, hogy látatlanban távgyógyászatot nem szívesen vállal senki. Én is csak ötletelek. Feltételezem, hogy nincs hibakódod, mert az volna az első ilyenkor (ez akkor is lehet, ha a check engine nem ég). A motorod tehát 4A-FE (de áttervezett szívókamrával, leömlővel).
Az első tünetet okozhatja elkokszosodott hengertér. Ui. a felmelegedésig a szívató üzemben bejutott többlet üzemanyagot a vékony szénréteg képes abszorbeálni, így lényegében dús helyett szegény üzem alakul ki. Ilyenkor a ECU nem szabályoz, nincs hibakód. A lambda szonda szabályozás belépésével normális lesz az arány.
Előfordulhat a hőgomba hibája, vagy rossz érintkezése is (a termisztora szabályozza az alapjárati szelep nyitását), érdemes lenne felmelegedés közben feszültséget mérni - bár elvileg lennie kellene hibakódnak.
A második esetben megtörténhetik, hogy a már felmelegedett olaj kisebb nyomása elégtelen a kenéshez. Esetleg már elöregedett, felhígult benzinnel. Egy csere mindenképpen megérné (hidegen nincs gond, tehát 5W40-esnek jónak kell lennie). Ha szelephézaggal lenne gond, az mindenkor hallatszana. a motor karakterisztikája szerint 2500-tól kellene érezni a nyomaték növekedését, 3000-től kicsit jobban.
(Ui.: a motorral kapcsolatos kérdéseidet nyugodtan felteheted a Carina fórumban is, mert mi nem gyakran dugjuk ki az orrunkat onnan  :)  )

Tisztel kalapos!Köszönöm a tippeket!Pont erre voltam kiváncsi!Gondoltam hogy tutira senkise tud segíteni,de mivel ez egy ilyen forum ezért ismeritek ezt a tipust... :ph34r:
Elindulok ezeken a vonalakon! Hibakód nincs! Azt elfelejtettem írni hogy gázosítva van a kocsi!Nemtom befolyásol-e valamit. A tippet is köszönöm a karina csoportal!Akkor ott is osztodom majd!  :clap: :sorcerer: :sorcerer:

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10317 Dátum: 2016.01.30 19:34:37 »
Tisztel kalapos!Köszönöm a tippeket!Pont erre voltam kiváncsi!Gondoltam hogy tutira senkise tud segíteni,de mivel ez egy ilyen forum ezért ismeritek ezt a tipust... :ph34r:
Elindulok ezeken a vonalakon! Hibakód nincs! Azt elfelejtettem írni hogy gázosítva van a kocsi!Nemtom befolyásol-e valamit. A tippet is köszönöm a karina csoportal!Akkor ott is osztodom majd!  :clap: :sorcerer: :sorcerer:

Ui:2szer is volt cserélve az olaj pont a hengerfejezés miatt! Bár 10w40olaj került bele mert a szerelőm mondta felejtsem el az 5w40et mert 420 000km van benne!  :wacko:
Gyújtó kábelek még a gyárik!Sztem az is csere!Az okoshatja valamelyik jelenséget!Persze méricskélünk egyet de az tuti kicserélem!Ngk-ra! Remélem az jó lesz hozzá! Mégegyszer köszi!  :surrender: ;)


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10318 Dátum: 2016.01.31 07:36:17 »
Tisztel kalapos!Köszönöm a tippeket!Pont erre voltam kiváncsi!Gondoltam hogy tutira senkise tud segíteni,de mivel ez egy ilyen forum ezért ismeritek ezt a tipust... :ph34r:
Elindulok ezeken a vonalakon! Hibakód nincs! Azt elfelejtettem írni hogy gázosítva van a kocsi!Nemtom befolyásol-e valamit. A tippet is köszönöm a karina csoportal!Akkor ott is osztodom majd!  :clap: :sorcerer: :sorcerer:
:eek:  :wacko: Akkor vissza az alapvonalra. Gáz van.
Gázos szagértőhöz kellene fordulni. Van ilyen topic is.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10319 Dátum: 2016.01.31 07:40:03 »
Ui:2szer is volt cserélve az olaj pont a hengerfejezés miatt! Bár 10w40olaj került bele mert a szerelőm mondta felejtsem el az 5w40et mert 420 000km van benne!  :wacko:
Gyújtó kábelek még a gyárik!Sztem az is csere!Az okoshatja valamelyik jelenséget!Persze méricskélünk egyet de az tuti kicserélem!Ngk-ra! Remélem az jó lesz hozzá! Mégegyszer köszi!  :surrender: ;)
Ismerem ezt a szerelői gondolkodást. Az enyém közel ennyit futott, bontatlan motor, 5W40, nem eszi.