Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344889 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10275 Dátum: 2015.11.19 18:33:43 »
Mik az első jelei annak, ha kuplung kezdi feladni a harcot? És mikor van, amikor már cserélni kell? Azért kérdezem, mert inkább megelőzni szeretném a dolgot, mint egyszer hirtelen megoldani, amikor sürgős. Köszönöm!

A pedál csak fent fog, a végjátékban már kiengedett állapotban is csúszik.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10276 Dátum: 2015.11.19 18:48:43 »
Dízel, füstöl. Tehát működik.  :D
A számítógép fűstől, tehát működik .... ja nem, megdöglött  :D

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10277 Dátum: 2015.11.19 23:54:04 »
A pedál csak fent fog, a végjátékban már kiengedett állapotban is csúszik.
Akkor még itt nem tartunk. Ami feltűnt, hogy mostanában elég bizonytalan a fogáspont, szóval lehet közeleg a vég.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10278 Dátum: 2015.11.20 22:48:28 »
A pedál csak fent fog, a végjátékban már kiengedett állapotban is csúszik.
Avagy, tövig nyomva is recsegve veszi be a rükvercet, és vagy már nincs utánállítási lehetőség, vagy ha még van, hamar újra eléri a fentebbi állapotot. De mintha a Corolláé önbeállós lenne, akkor meg nincs mit csavargatni...
music     

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10279 Dátum: 2015.11.21 14:34:29 »
Akkor még itt nem tartunk. Ami feltűnt, hogy mostanában elég bizonytalan a fogáspont, szóval lehet közeleg a vég.
Bizonytalan (változó) fogáspont? Nem lehet hogy munkahenger kezdi megadni magát? Mert az szeret meglepit okozni, Murphy szerint pont akkor, amikor nem kéne.
Bár most pont van pár szép Lancia Kappa, ha csalódnál a japán technikában :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10280 Dátum: 2015.11.21 17:30:32 »

Akkor még itt nem tartunk. Ami feltűnt, hogy mostanában elég bizonytalan a fogáspont, szóval lehet közeleg a vég.
Ha a tárcsa kezd köpni, akkor az van, amit trotter írt. Ha a kinyomó csapágy fárad, akkor épp ellenkezője, túl hamar kezd fogni a kuplung. Nekem előbbi volt az Avensisnél és utóbbi a Corollánál. Én azon a véleményen vagyok, hogy bármi legyen is a baja, szettben illik/ajánlott cserélni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10281 Dátum: 2015.11.21 20:26:43 »
Mik az első jelei annak, ha kuplung kezdi feladni a harcot? És mikor van, amikor már cserélni kell? Azért kérdezem, mert inkább megelőzni szeretném a dolgot, mint egyszer hirtelen megoldani, amikor sürgős. Köszönöm!

Néhány tipikus jel.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10282 Dátum: 2015.11.21 22:11:10 »
Avagy, tövig nyomva is recsegve veszi be a rükvercet, és vagy már nincs utánállítási lehetőség, vagy ha még van, hamar újra eléri a fentebbi állapotot. De mintha a Corolláé önbeállós lenne, akkor meg nincs mit csavargatni...
Hidraulikus, tehát nincs állítási lehetőség. De köszi, erre a hátramenetre majd figyelek. Néha recseg, de nem mindig.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10283 Dátum: 2015.11.21 22:12:44 »
Ha a tárcsa kezd köpni, akkor az van, amit trotter írt. Ha a kinyomó csapágy fárad, akkor épp ellenkezője, túl hamar kezd fogni a kuplung. Nekem előbbi volt az Avensisnél és utóbbi a Corollánál. Én azon a véleményen vagyok, hogy bármi legyen is a baja, szettben illik/ajánlott cserélni.
Igen, szettben lesz cserélve mindenképpen. Már konzultáltam is TZolival erről  ::) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10284 Dátum: 2015.11.21 22:21:30 »
Bizonytalan (változó) fogáspont? Nem lehet hogy munkahenger kezdi megadni magát? Mert az szeret meglepit okozni, Murphy szerint pont akkor, amikor nem kéne.
Bár most pont van pár szép Lancia Kappa, ha csalódnál a japán technikában :D
Végülis már túl a 200 ezer kilométeren szerintem belefér egy kuplungcsere. Tudod, kopóalkatrész  ::) .

Az sokkal inkább zavar, hogy tegnap a feleségem vitt az autót és a gyereket, és kétségbe esetten hívott, hogy azt csinálja az autó, hogy váltáskor, vagy üresbe kapcsolva jelentősen megemelkedik a fordulatszám (bőg a motor), pont úgy, mint a régi autókon amikor nem nyomtuk vissza a szívatót. Egy hosszabb megállás után megjavult és ezt azóta nem produkálta. Mi lehet az oka?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10285 Dátum: 2015.11.21 22:26:59 »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10286 Dátum: 2015.11.22 00:10:13 »
Végülis már túl a 200 ezer kilométeren szerintem belefér egy kuplungcsere. Tudod, kopóalkatrész  ::) .

Az sokkal inkább zavar, hogy tegnap a feleségem vitt az autót és a gyereket, és kétségbe esetten hívott, hogy azt csinálja az autó, hogy váltáskor, vagy üresbe kapcsolva jelentősen megemelkedik a fordulatszám (bőg a motor), pont úgy, mint a régi autókon amikor nem nyomtuk vissza a szívatót. Egy hosszabb megállás után megjavult és ezt azóta nem produkálta. Mi lehet az oka?
Későn vette le a lábát a gázról.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10287 Dátum: 2015.11.22 07:38:36 »
Végülis már túl a 200 ezer kilométeren szerintem belefér egy kuplungcsere. Tudod, kopóalkatrész  ::) .

Az sokkal inkább zavar, hogy tegnap a feleségem vitt az autót és a gyereket, és kétségbe esetten hívott, hogy azt csinálja az autó, hogy váltáskor, vagy üresbe kapcsolva jelentősen megemelkedik a fordulatszám (bőg a motor), pont úgy, mint a régi autókon amikor nem nyomtuk vissza a szívatót. Egy hosszabb megállás után megjavult és ezt azóta nem produkálta. Mi lehet az oka?

Egy kis vakarózás az tüza. rendszer körül nem ártana sztem.
1.) Amennyiben mostanában volt rá példa, hogy a tankot "szárazra" kipumpáltattátok, akkor a párod kétségbe esése ennek betudható. :yes: Hamahama helyre jön, de nem érdemes ismételni. :no: :no:

2.) Érdemes átnézni az égési légellátó rendszer minden porcikáját, a légtömörtelenség okát keresve. :yes:
Amikor fals levegőt tud szívni a motor, akkor a jármű kis buksija odarak egy adag tüzát. kompenzációnak, a helyesnek vélt keverék arány helyrehozása érdekében. Ekkor a "borda as.párod" 2ségbe es (okkal?!) és telefonál. :innocent: 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10288 Dátum: 2015.11.22 07:56:01 »
Köszi, ez jó anyag, le is mentettem.

A 2. fejezet (8. oldal teteje) látszik a legjobban az egyik igazán kopó rész. Nem a csapágy kopik (v. "elfárad"), hanem koptat. Annak látszik a következménye és ez (is)hozzá járul a kapcsolási nehézséghez.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10289 Dátum: 2015.11.22 10:15:49 »
Későn vette le a lábát a gázról.
Én is ezt mondtam, de azt mondta hosszabb álláskor is és nem ejtette a fordulatot...
Egyébként pedig elég sokat vezeti ezt az autót észreveszi, ha valami nincs rendben. Arról nem is beszélve, hogy a vezetési gyakorlata bőven több, mint az itt lévők többségének (évi 60 ezer km), ha az autóval gond van, mindig előbb észreveszi, mint én...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...