Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344889 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10245 Dátum: 2015.07.11 16:51:21 »
ez alapján nem feltétlenül gondolnám normálisnak. Előző tulaj mit mond?
music     

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10246 Dátum: 2015.07.11 20:30:39 »
ez alapján nem feltétlenül gondolnám normálisnak. Előző tulaj mit mond?

Sajnos ő már az égi autópályán vezet.
Ezért is lett eladva.
Esetleg egy másik yarist kellene kipróbálni és összehasonlítani.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10247 Dátum: 2015.07.13 07:30:02 »
Mi okozhatja a váltóbot enyhe remegését? (OFF PUG 206 2007 1.4)
Szemmel láthatóan nem mozog, de ha megfogom enyhén érezni, hogy nem a kasztniról terjed át a rezgés, hanem a botot remegteti valami, nyilván a rudazaton át a váltó felől jöhet.
Ez komoly probléma? Családban vennének egyet és ezt szúrtam ki, csak annyit tudtam mondani, hogy ez baj, de hogy mekkora azt nem tudtam. (Corollánál ilyen nyomokban sincsen)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10248 Dátum: 2015.07.13 07:39:24 »
Mi okozhatja a váltóbot enyhe remegését? (OFF PUG 206 2007 1.4)
Szemmel láthatóan nem mozog, de ha megfogom enyhén érezni, hogy nem a kasztniról terjed át a rezgés, hanem a botot remegteti valami, nyilván a rudazaton át a váltó felől jöhet.
Ez komoly probléma? Családban vennének egyet és ezt szúrtam ki, csak annyit tudtam mondani, hogy ez baj, de hogy mekkora azt nem tudtam. (Corollánál ilyen nyomokban sincsen)

Ha rudazat van benne, akkor azt mondanám, hogy normális. A motor remegése áttéetelesen ugyan, de rákerül a váltóbotra. Amennyiben "huzalos", mint a legtöbb Toyotán, akkor kevésbé indokolt, de nem lehetetlen. Többnyire akkor jön át a remegés, ha a váltóbotot valamerre kicsit kibillented a nyugalmi állapotából. Ilyenkor a kötél kissé megfeszül és jöhet át rajta keresztül vibráció.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10249 Dátum: 2015.07.13 08:00:55 »
Ok. köszönöm.
Úgy tudom rudazat van.

killerdenisz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10250 Dátum: 2015.07.15 15:04:47 »
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni. 2008-as 2,2 Diesel 177Lovas Toyota Avensisem van.
Felvillant a motor kontroll a TRC OFF és  VSC hibakód a műszerfalon és állandó hiba van benne. Ki olvastattam P2002es hibakód van benne ami a részecske szűrő alacsony hatásfokát jelenti/jelzi. Mi ilyenkor a teendő mert sok helyre telefonáltam már kaptam már a 20.000es javitástól kezdve a 600.000es javitásig ajánlatokat és SZINTE mindenki mást mond mi lehet a baja,vagy hogy mit kéne rajta átnézni kipucolni. Az egyik szerelő azt is mondta hogy a részecske szűrő nyomás mérő szenzorom a rossz rá is mértek kiis prbóálták minden folyamatossan (terhelés alatt és csak simán járó motornál is az érték 0,8 KPSa) egy képet mellékelek még erről az alkatrészről.Találkozott már valaki ezzel a problémával? és ha igen akkor neki mit kellett csinálnia vagy mi volt a probléma hogy oldották meg és milyen anyagi vonzatokkal járt? Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!
 
Szép napot!

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10251 Dátum: 2015.07.30 13:05:59 »
Sziasztok!
Ismét megvolt egy műszaki vizsga és ismét abba a nehézségbe ütköztünk mint az előzőn: a terheletlen emelt fordulatszámot azaz 2800-at nem lehet tartani. Szépen emelkedik odáig, majd hiába nem nyomom jobban a pedált akkor is emelkedik tovább egészen 3000 vagy picit a fölé, persze az ember próbálja ellensúlyozni kevesebb gázzal, de akkor meg túlságosan visszaesik. Gázpedállal nem lehet megtartani 30 mp-ig ezt a tartományt, a pillangószelep kézzel való forgatásával is csak nehezen, többször kellett megpróbálni, mire sikerült...
A motorral egyéb ilyen jellegű probléma nincs, van olajfogyasztása 0,35-0,45 liter/1000km a teljes átlag most 1000 km-re vetítve 0,37l/1000 km. Főként pályás használat mellett szokott 0,45-re felmenni, az alacsonyabb fogyasztás is fele város fele M0-ás használat. Ezen kívül a fogyasztás sem nagy, jól húz, a típusra jellemző motorcsörgés megvan, MaxxMotion95-el elég szépen duruzsol. 190.000 km-t futott, az olajteknő és valószínűleg a hengerfej tömítésnél van némi olajpára, pontosabban az abba belerakodott por van, de folyni nem folyik semmi sehol. Alapjárat is jól működik, pillangószelep, légmennyiségmérő tiszta.
Valakinek vmi ötlete?

Letsgo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10252 Dátum: 2015.08.01 09:41:07 »
Sziasztok!  Valaki meg tudná mondani nekem, hogy 4E-FE motoros, '99-es Corolla LB-nek automata-e a vezérműszíj-feszítője? Történt ugyanis, hogy pár hónapja cseréltettem vezérműszíjat az autón, szokásos dolgokkal, mint feszítőgörgők, vízpumpa stb., és azóta a fülemnek nem tetsző, kicsit sivítós, cicergő hangot ad a motor, alapjáraton halkan cicereg, magasabb fordulaton sivít. Tegnap egy szaki mondta, hogy biztos, hogy a vezérműszíj adja a hangot, mivel új, és a kopott tárcsába még nem fekszik bele teljesen, de ez kb. 30e km után megszűnik. Viszont az is lehet, hogy túl feszes, ami idő előtti szakadáshoz vezethet. Nomármost, ha feszes, akkor lazítani kéne, de ha automata a feszítő, akkor nemigen lehet lazítani. A műhelybe, ahol cserélték, nem szívesen viszem vissza, mert nem voltak meggyőzőek, ami a szakértelmet illeti - persze lehet, hogy ez lesz a vége. Köszönöm a válaszokat!

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10253 Dátum: 2015.08.01 11:50:05 »
üdv,

Az új vezérműszíj beszerelése után a feszítőgörgő csavarját kilazítják (a feszítő rugót is ki kell cserélni egy újra) és a rugóerő feszíti meg a szíjat a kellő mértékben. A motort kétszer át kell forgatni kézzel, aztán rögzíteni a feszítőgörgő csavarját.
Na innentől kezdve az a feszítő görgő vezető görgőként funkcionál a következő vezérműszíj cseréig, nem állít utána automatikusan és manuálisan sem szükséges.
Amikor vez. szíjat cseréltem, akkor az első két nap ütemesen halkuló hangosodó hangja volt a motornak. Nem súrlódott semmi, de mégis az alapjáratán lehetett hallani.
Van az a szokásos varrógép hangja és ez olyankor 2mp-ig folyamatosan hangosodó 2mp-ig folyamatosan halkuló volt.
Gondolom az okozta, hogy a szíj a dobozban tároláskor felvett egy bizonyos alakot, ami azt okozta, hogy a motor időzítése pár tized fokot ide-oda mászkált, amikor a hullámokat különböző erővel kellett kiegyengetnie a vezérlésnek, amikor átfordult. Be kellett járódnia és azóta minden ok.

A vezérműszíj egyébként nem tud csúszni és visítani, mert fogazott szíj... Legfeljebb átugrani, de az már komoly probléma. Ha a vezetőgörgő beáll az tud súrlódni a szíj hátulján, de az sem túl valószínű.

A hosszbordás szíjat kellene megnézni, nem laza e, ami a generátort és vízpumpát hajtja a főtengely tárcsáról. Hiába csinálták meg jól, pár száz km után egy új szíj meg tud lazulni, több ilyet is láttam már.
Az én kocsim esetében is az produkált parajelenséget: 1000-2000 fordulat között, de csak erősen kiterhelt motornál (nagy gáz állás) meg tudott csusszanni a munkaütemben. Olyan hangot produkált, mintha csörögne a motor.
A generátort kell lelazítani, hátratolni a feszesség beállításához, majd meghúzni a csavarját. (Nekem az jött be, hogy lendületből hátra csapni és megtartani addig feszesen, amíg másik kézzel meghúzom a csavart).
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.01 11:52:25 írta Kalmi »

Letsgo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10254 Dátum: 2015.08.01 12:33:59 »
Kalmi, köszönöm szépen a válaszodat! Kiderült belőle, amit tudni akartam, nem automata a feszítő, tehát lehet lazítani a szíjat. Ez lesz a következő lépés.

A motor alapjáratával semmi gond, egyenletesen jár, a cicegő hang, amit hallat, nem hangos, de nem odaillő, ezért zavart. A többi szíjjal nincsenek problémák, azokat már megvizsgáltuk.

A vezérműszíj csúszása fel sem merült bennünk, mert ahogyan írtad is, nem tud csúszni, illetve az már más problémákat is okozna, ha átugrana.

Mégegyszer köszi!

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10255 Dátum: 2015.08.18 22:36:20 »
Sziasztok. Még új vagyok itt a fórumon .Bmw ről nyergeltem àt egy 2002 es Avensis re. 1.6 vvti 3zzfe motoros. Lenne pàr nagyon idegesìtő gondom. Alapjárat sokszor beesik 650 re melegen. Amikor pedig hidegen indítom akkor 1200 1300 2Percig kb. Szóval elèg magas. Ma volt egy folytószelep tisztítás ,hàt mit ne mondjak kokszos volt rendesen. Most mintha jobban menne ,jobban vennè a lapot. Amire nem jöttünk rá az az,hogy amikor vàltanêk minduig ad egy gàzfröccsöt mintha a gázon lenne a lábam. Előre is köszi a tapaztalatokat.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10256 Dátum: 2015.08.19 12:43:46 »
A hidegindításos alapjárat szerintem normális, majd megerősítenek 1,6-os motorú kollégák, de emlékeim szerint a 2,0 benzinesnek is ennyi volt, az 1,8-ast pedig az elején 2000-re(!) viszi föl.
Váltásnál az a normális, ha nem ejti vissza a fordulatot, vagy egy icipicit megemeli.
music     

Bratac

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 498
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10257 Dátum: 2015.08.20 22:19:53 »
Régebben már írtam egy jelenségről:
A nyári szett esetén tapasztalom azt, hogy kitekert kormánynál, minimális sebességnél is (pl parkolás) "nyekken" egyet a kerék, nincs hangja, ez csak érzés. Ezt érzem magasabb aknafedél esetén is + mintha kicsit nyomvonalat is tévesztene.
Szerelő átnézte, futómű beállítás volt a téli gyári szettel, rázópadon volt, de a srác szerint a szilentek nem lógnak, felnik tökéletes, gyári állapotban.

Szerelőm szerint ez amiatt van, mert nem pont gyári méret a felni. Hátsó szilentek azért cserélve lettek, de a helyzet nem változott.
Jelenlegi felni: (Alessio) R424 7.5Jx16H2 ET-38.
A gyári az 45 ET-s, gyárit nehéz találni, a felniwebshopok által a típusra kínált felnik mind 35/38 ETsek.
Várnám a véleményeteket a dologgal kapcsolatban.
Cseréljek egy 6,5 5x100 ET 38as felnire (pl Dezent TD)?
Köszi
2004 Avensis Wagon 1.8  Sol Elegant

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10258 Dátum: 2015.08.21 06:39:05 »
Régebben már írtam egy jelenségről:
A nyári szett esetén tapasztalom azt, hogy kitekert kormánynál, minimális sebességnél is (pl parkolás) "nyekken" egyet a kerék, nincs hangja, ez csak érzés. Ezt érzem magasabb aknafedél esetén is + mintha kicsit nyomvonalat is tévesztene.
Szerelő átnézte, futómű beállítás volt a téli gyári szettel, rázópadon volt, de a srác szerint a szilentek nem lógnak, felnik tökéletes, gyári állapotban.

Szerelőm szerint ez amiatt van, mert nem pont gyári méret a felni. Hátsó szilentek azért cserélve lettek, de a helyzet nem változott.
Jelenlegi felni: (Alessio) R424 7.5Jx16H2 ET-38.
A gyári az 45 ET-s, gyárit nehéz találni, a felniwebshopok által a típusra kínált felnik mind 35/38 ETsek.
Várnám a véleményeteket a dologgal kapcsolatban.
Cseréljek egy 6,5 5x100 ET 38as felnire (pl Dezent TD)?
Köszi
A toronycsapágy is rendben van?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10259 Dátum: 2015.08.21 08:19:59 »
A toronycsapágy is rendben van?
Ezen már túl vagyunk....  :flowers: :flowers: De emlékeim szerint rendben vannak, holott a hibajelenség erre utal.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.