Sokkal-sokkal jobb lett a Yarisom
!!!
Páran talán emlékeztek, hogy miután megvettem, panaszkodtam itt és érdeklődtem: NORMÁLIS dolog az, hogy a motor, kb. 1500-1600-as fordulat alatt, szó szerint HALOTT? Nem gyenge - halott! Mint egy kis turbódízel, mikor nem tölt a turbója. Enyhe emelkedőn, 15 km/óránál egyesbe kellett visszakapcsolni, meg ilyenek...
Kb. meg lettem nyugtatva, hogy igen, ez így normális - lévén ez egy pici, egyliteres, négyhengeres motor. Nem teljesen nyugodtam meg, mert pl. a 45 LE/66 Nm Starletem is 1.0 négyhengeres volt, mégis sokkal erősebb alacsony fordulaton
... nade OK, elfogadtam, hozzászoktam. Ne értsetek félre: nem hibáztatok senkit, messziről nagyon nehéz autót diagnosztizálni
... fordított helyzetben valszeg én is azt gondoltam volna, hogy na, Palaczk átült a 2.0 Camryből az 1.0 Yarisba, aztán most naná, hogy kevesli (...node ott volt a Starlet is, ugye).
Aztán szerelőm vezette pár hónapja az autót - és hüledezve kérdezte, hogy mi baja van ennek, miért nem megy, hogy tudok én így ezzel közlekedni?! ...
Lényeg a lényeg: egy hete végre lehetőségem nyílt rá, hogy pár napra nála hagyjam az autót (én addig Erdélybe mentem a Camryvel). És láss csodát: a kocsit megtáltosodva kaptam vissza
!!! Nem fullad, húz 1000-1500 között is (persze, amennyire egy 1.0 húzhat
), SOKKAL jobban gyorsul és bírja az emelkedőket alacsony fordulaton
!
Megcsinálta az egy ideje szörnyen nehezen járó váltót is: megtisztította és megkente a bowdeneket. Azóta megint lehet egy ujjal kapcsolni
Emellett kicserélt egy szivárgó hűtőcsövet, megkente a kuplungpedált (recsegett), kicserélte a pollen-, lég- és olajszűrőt, meg persze a motorolajat is (LM TopTec 4300, ismét).
Mindez került, anyaggal és munkával, összesen 30 ezerbe