Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344782 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10155 Dátum: 2015.03.23 21:34:37 »
az újpesti karburátor műhelyt nézted?
az bezárt sztem.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10156 Dátum: 2015.03.23 21:44:25 »
az bezárt sztem.
Találtam egy ilyet: http://injektortisztitas.hu/ ... ugye, nem ez zárt be?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10157 Dátum: 2015.03.23 22:03:23 »
Találtam egy ilyet: http://injektortisztitas.hu/ ... ugye, nem ez zárt be?

nem ez, meg ez nem újpest. kérdezd meg őket.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10158 Dátum: 2015.03.23 22:23:50 »
Találtam egy ilyet: http://injektortisztitas.hu/ ... ugye, nem ez zárt be?
Ez a Zuglói.A Rendezői vasútállomás mögött!

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10159 Dátum: 2015.03.24 07:21:00 »
Palaczk, az újpesti tényleg bezárt, de a fórumuk tovább él, talán ©Karburátor tud segíteni Neked, egy kérdést biztos megér!
http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=karbi&id=1115802195
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.24 07:24:38 írta MFerenc »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10160 Dátum: 2015.03.24 20:42:47 »
Na, most az lesz, hogy az itteni öreg karburátoros szaki (aki azért tény, hogy tudott rajta javítani, még ha nem is lett az igazi) jövő héten megpróbál a három karburátorból összerakni egyet, amelyikkel tényleg minden okés lesz.

Igazából: az autó indul hidegen is, melegen is. A teljesítménye is rendben van, jól húz a motor. Gázadásra hidegen egy picit kihagy, melegen eltűnik ez is. Tehát "csak" annyi a gond, hogy melegen a motor alapjárati, és alacsony fordulaton (saccra úgy kb. 2000-ig) "belefullad" a benzinbe: dadog, szaggatottan jár, a kipufogóból csípős benziszagú fekete füst jön gázadásra. És persze zabál is: teléről háromnegyedre ment le a mutató 78 km-en  ::) ... nem tudom, ez pontosan mekkora benzin-mennyiséget jelent, de lévén ismerjük a Toyota szintmérők járását, és a tank 60 literes, ezért garantáltan nem 7.8 litert. Inkább a dupláját... legalább.

Szóval: "csak" ennyi a gond. Túl sok (MESSZE túl sok) benzint kap, főleg alapjáraton és alacsony fordulaton. Ezt kéne orvosolni.

Sajnos az okok köre elég tág, lévén a karbi hemzseg a szelepektől, membránoktól, érzékelőktől, rugóktól, csövektől és furatoktól... ja, és NÉGY állítócsavar van rajta  ::) : http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1980_TOYOTA_CORONA_TT132L-TLHDSW_2103.html
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10161 Dátum: 2015.04.17 12:31:11 »
Na, kellett nekem mondanom, hogy a COV-val eddig 3,5 év alatt semmi hiba. Most sem az van, illetve nem tudom. Tegnap kigyulladt a műszerfalon 3 sárga lámpa méghozzá egyszerre: a check engine, a TRC OFF és a VSC. A TRC nem is működött, feltételezem, hogy akkor a VSC sem, de nem álltam neki kipróbálni. Reggel lekötöttem az akksisarut pár percre, így törlődött a hibaüzenet, és a TRC is műxik. Azóta mentem is 20 városi km-t. Mondhatnám, hogy minden oké, mert egy eset nem eset, csakhogy ez 3 hete már lejátszódott ugyanígy. Mindkétszer hazafelé jövet gyulladt ki autópályán nem nagy tempónál. (A hazafelé csak annyiban érdekes, hogy pár órával korábban már mentem autópályán kb. 70 km-t, tehát nem szabadna a relatíve nagyobb sebességnek lennie az oknak, mi több közte is volt egy autópályás napom, és akkor nem történt semmi.)
Másfél hónap múlva lesz az éves szervize, akkor majd megemlítem a szervizben, remélem, többször nem játssza el ezt.
Amúgy megnéztem a nívópálcán a szintet: először is szép barnás a színe (10500-at mentem olajcsere óta), és kb. kétharmadon áll a min és a max közt (értelemszerűen az utóbbihoz közelebb). Tehát 4-5 deci fogyott el 10.000 km-en. Na, ezt van, aki már olajevésnek nevezi, én nem.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10162 Dátum: 2015.04.17 21:10:17 »
Na, kellett nekem mondanom, hogy a COV-val eddig 3,5 év alatt semmi hiba. Most sem az van, illetve nem tudom. Tegnap kigyulladt a műszerfalon 3 sárga lámpa méghozzá egyszerre: a check engine, a TRC OFF és a VSC...
http://www.justanswer.com/toyota/4bnrn-toyota-sienna-sc-check-engine-light-vsc-light-trac-off.html

http://www.cargurus.com/Cars/Discussion-c3961_ds548625
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10163 Dátum: 2015.04.17 21:20:06 »
Sokkal-sokkal jobb lett a Yarisom  :yes: :clap: :wub: !!!

Páran talán emlékeztek, hogy miután megvettem, panaszkodtam itt és érdeklődtem: NORMÁLIS dolog az, hogy a motor, kb. 1500-1600-as fordulat alatt, szó szerint HALOTT? Nem gyenge - halott! Mint egy kis turbódízel, mikor nem tölt a turbója. Enyhe emelkedőn, 15 km/óránál egyesbe kellett visszakapcsolni, meg ilyenek...

Kb. meg lettem nyugtatva, hogy igen, ez így normális - lévén ez egy pici, egyliteres, négyhengeres motor. Nem teljesen nyugodtam meg, mert pl. a 45 LE/66 Nm Starletem is 1.0 négyhengeres volt, mégis sokkal erősebb alacsony fordulaton  :lol: ... nade OK, elfogadtam, hozzászoktam. Ne értsetek félre: nem hibáztatok senkit, messziről nagyon nehéz autót diagnosztizálni  :) ... fordított helyzetben valszeg én is azt gondoltam volna, hogy na, Palaczk átült a 2.0 Camryből az 1.0 Yarisba, aztán most naná, hogy kevesli (...node ott volt a Starlet is, ugye).

Aztán szerelőm vezette pár hónapja az autót - és hüledezve kérdezte, hogy mi baja van ennek, miért nem megy, hogy tudok én így ezzel közlekedni?! ...  :eek: :sorcerer: :?: :hmmmm:

Lényeg a lényeg: egy hete végre lehetőségem nyílt rá, hogy pár napra nála hagyjam az autót (én addig Erdélybe mentem a Camryvel). És láss csodát: a kocsit megtáltosodva kaptam vissza  :clap: !!! Nem fullad, húz 1000-1500 között is (persze, amennyire egy 1.0 húzhat :) ), SOKKAL jobban gyorsul és bírja az emelkedőket alacsony fordulaton  :D !

Megcsinálta az egy ideje szörnyen nehezen járó váltót is: megtisztította és megkente a bowdeneket. Azóta megint lehet egy ujjal kapcsolni  :yes:

Emellett kicserélt egy szivárgó hűtőcsövet, megkente a kuplungpedált (recsegett), kicserélte a pollen-, lég- és olajszűrőt, meg persze a motorolajat is (LM TopTec 4300, ismét).

Mindez került, anyaggal és munkával, összesen 30 ezerbe :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10164 Dátum: 2015.04.17 21:24:52 »
Sokkal-sokkal jobb lett a Yarisom  :yes: :clap: :wub: !!!

Páran talán emlékeztek, hogy miután megvettem, panaszkodtam itt és érdeklődtem: NORMÁLIS dolog az, hogy a motor, kb. 1500-1600-as fordulat alatt, szó szerint HALOTT? Nem gyenge - halott! Mint egy kis turbódízel, mikor nem tölt a turbója. Enyhe emelkedőn, 15 km/óránál egyesbe kellett visszakapcsolni, meg ilyenek...

Kb. meg lettem nyugtatva, hogy igen, ez így normális - lévén ez egy pici, egyliteres, négyhengeres motor. Nem teljesen nyugodtam meg, mert pl. a 45 LE/66 Nm Starletem is 1.0 négyhengeres volt, mégis sokkal erősebb alacsony fordulaton  :lol: ... nade OK, elfogadtam, hozzászoktam. Ne értsetek félre: nem hibáztatok senkit, messziről nagyon nehéz autót diagnosztizálni  :) ... fordított helyzetben valszeg én is azt gondoltam volna, hogy na, Palaczk átült a 2.0 Camryből az 1.0 Yarisba, aztán most naná, hogy kevesli (...node ott volt a Starlet is, ugye).

Aztán szerelőm vezette pár hónapja az autót - és hüledezve kérdezte, hogy mi baja van ennek, miért nem megy, hogy tudok én így ezzel közlekedni?! ...  :eek: :sorcerer: :?: :hmmmm:

Lényeg a lényeg: egy hete végre lehetőségem nyílt rá, hogy pár napra nála hagyjam az autót (én addig Erdélybe mentem a Camryvel). És láss csodát: a kocsit megtáltosodva kaptam vissza  :clap: !!! Nem fullad, húz 1000-1500 között is (persze, amennyire egy 1.0 húzhat :) ), SOKKAL jobban gyorsul és bírja az emelkedőket alacsony fordulaton  :D !

Megcsinálta az egy ideje szörnyen nehezen járó váltót is: megtisztította és megkente a bowdeneket. Azóta megint lehet egy ujjal kapcsolni  :yes:

Emellett kicserélt egy szivárgó hűtőcsövet, megkente a kuplungpedált (recsegett), kicserélte a pollen-, lég- és olajszűrőt, meg persze a motorolajat is (LM TopTec 4300, ismét).

Mindez került, anyaggal és munkával, összesen 30 ezerbe :)
Mi volt a lustaság oka alacsony fordulaton?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10165 Dátum: 2015.04.17 21:27:10 »
Mi volt a lustaság oka alacsony fordulaton?
El volt koszolódva valami érzékelő. A fojtószelep környékén. Nem mondta meg pontosan, hogy melyik :)

Amúgy a kocsit már így vettem, pedig akkor még csak 63 ezer volt benne. Igaz, ez szinte kizárólag pécsi városi forgalomban került bele. Szerelőm szerint nem cserélhették rendesen a légszűrőt, azért koszolódott el az a valami. (Légtömegmérőre tippelnék leginkább.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10166 Dátum: 2015.04.17 21:29:48 »
El volt koszolódva valami érzékelő. A fojtószelep környékén. Nem mondta meg pontosan, hogy melyik :)

Amúgy a kocsit már így vettem, pedig akkor még csak 63 ezer volt benne. Igaz, ez szinte kizárólag pécsi városi forgalomban került bele. Szerelőm szerint nem cserélhették rendesen a légszűrőt, azért koszolódott el az a valami. (Légtömegmérőre tippelnék leginkább.)
Én is arra, az enyémen megtisztítottam és nálam is érezhető teljesítmény különbség jött elő. Lényeg, hogy már rendben van. ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10167 Dátum: 2015.04.17 21:40:55 »
Én is arra, az enyémen megtisztítottam és nálam is érezhető teljesítmény különbség jött elő. Lényeg, hogy már rendben van. ;)
Jaja  :yes:

Mondjuk, bakker, elég bosszantó, hogy közel 5 éven át így jártam vele  ::) ... tényleg BORZASZTÓ szar volt alacsony fordulaton  :wacko: ! Nyáron, városban, klímával annyira kellett neki taposni, hogy akár 10-et is meg tudott enni  :nonono: ! De sajnos tényleg elhittem, hogy ez így normális  ::) - amiben, mondjuk, segített, hogy pörgetve hozta a gyári értékeket: 14 alatt gyorsult 100-ra, ment óra szerint 170-et (német autópályán), rugalmassága is rendben volt. "Csak" alacsony fordulaton volt halott  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10169 Dátum: 2015.04.18 12:06:21 »
Gondolod, hogy ez a COV-n is így néz ki?
Nemtom. Rákerestem, ezt találtam. De sanszos, hogy a COV-on is így van, hisz látod, különböző típusokon is ugyanígy nyilvánul ez meg.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )