Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344945 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10095 Dátum: 2015.01.23 08:15:03 »
Koszi a valaszokat! Rakerestem a Charlie Bt-re, majd felhivom oket.

A gyuruzes bevalt nektek vegulis? Mennyibol jott ki?

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10096 Dátum: 2015.01.23 08:45:57 »
Koszi a valaszokat! Rakerestem a Charlie Bt-re, majd felhivom oket.

A gyuruzes bevalt nektek vegulis? Mennyibol jott ki?
Én a gyürüzés óta mentem kb.50 ezret.Most kb.2-3 deci olajat eszik 5w40-ből 10-ezerre.Àrat nem irok,mett a munkát evy rokonom csinàlta jelképes összegèrt,az anyagot pedig a Bárdinál vettem,de ott nekem mindenböl 30% törzsvásárlói kedvezményem van.Ja,és lukakat nem furtam Neked sem ajánlom.És a Toyotások is határozottan kérték,hogy ezt hanyagoljam.

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10097 Dátum: 2015.01.23 10:30:34 »
Köszönöm, ha egy gyűrűzés is ennyit segít, akkor lehet, hogy belevágok. nekem vegülis 50 ezret az Mr2 soha nem fog menni, kb. Evi 4000-ret megyek vele, viszont zavar, hogy folyton az olajszintet kell ellenőríznem hosszabb utak előtt.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10098 Dátum: 2015.01.23 16:59:03 »
Köszönöm, ha egy gyűrűzés is ennyit segít, akkor lehet, hogy belevágok. nekem vegülis 50 ezret az Mr2 soha nem fog menni, kb. Evi 4000-ret megyek vele, viszont zavar, hogy folyton az olajszintet kell ellenőríznem hosszabb utak előtt.

Neked k.b. mennyi olajat fogyaszt a vvt-i motor? mert ha ilyen keveset mész vele, szerintem csak extrém nagy olajfogyasztás(1liter/1000 km fölött) esetén érdemes gyűrűzni.. ha egyébként jól működik. :otlet:

Olvastad az egész sztorimat a fenti linktől? Ezekről értekeztünk a sorstársakkal... :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10099 Dátum: 2015.01.23 17:32:51 »
Neked k.b. mennyi olajat fogyaszt a vvt-i motor? mert ha ilyen keveset mész vele, szerintem csak extrém nagy olajfogyasztás(1liter/1000 km fölött) esetén érdemes gyűrűzni.. ha egyébként jól működik. :otlet:

Olvastad az egész sztorimat a fenti linktől? Ezekről értekeztünk a sorstársakkal... :whistling:

Köszi, végigolvastam. :) Ez biztató, ezek szerint a gyűrűzés beválhat. Az olajfogyasztásra nincs egzakt értékem. Szeptemberben utántöltöttem majdnem maximumig, mentem vele 500 km-t, és kb. 5-6 deci olaj ment bele. Amúgy az a fura, hogy nem füstöl, míg az utcán sok olyan kocsit látok (régi Mitsubishik, Suzuki Wagon R+-ek, vagy legutóbb egy ráncfelvarrott I-es Avensis), amelyek látható kék füstöt produkálnak minden gázadásra. Azok vajon mennyi olajat ehetnek?

Én meglennék az olajtöltögetéssel tulajdonképp, de a folytonos figyelés mellett két dolog zavar: Egyesek szerint legálisan nem megy át majd a vizsgán így. (bár ezen az aggodalmon tompít, hogy nemrég kiüttettem az előkatalizátort, mert a szervíz szerint mállani kezdett, és jelenleg rossz az egyik szondám fűtése, így úgyis ég a check engine lámpa. Vettem ugyan bontott szondát hozzá, de kérdés, hogy ha a szonda jó is lesz, nem jelez-e majd be a pre-cat hiánya miatt. Ha pedig bejelez, úgyis ügyeskedni kellhet, mégha van OBD olvasóm, amivel a kódot vizsga előtt ki lehet ütni.) Persze ha átmenne a vizsgán, és a rendes katalizátort az olajfogyasztás (amúgy Castrol 5W30 van benne) nem tenné tönkre, ellennék így is.

A másik gond, hogy a júliusban betett Denso gyertyáimat 2000 km alatt csúnyára koptatta az olajfogyasztás, bár amúgy még jól működnek. Mivel gyertyát cserélni én nem tudok ezen, így macerássá teszi, ha fél évente gyertyacserére is kell vinnem. Így jó lenne mindenkorra letudni a macerát, ahogy te tetted. Végülis ez a kocsi értékét is növelné, mégha eladni nem is akarom. Amúgy Charlie így látatlanban 200e körüli árat mondott ma rá nekem a telefonban. Ez még épp beleférne, ezzel lenne nekem 2 millióban a kocsi.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10100 Dátum: 2015.01.23 17:48:02 »
Ha kivetted az elökatarizàtort (értem ezalatt a porozus belsö keràmiaboritàst), akkor szerintem még jo lambdaszondàval is hibakodot fog dobni...

Màskülönben a müszaki vizsga elött azt is ellenörizni kell, hogy az elökatalizàtor kiiktatàsàval miképpen alakul a kàrosanyagkibocsàjtàs?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10101 Dátum: 2015.01.23 17:49:06 »
Annak idején a '96-os 4E-FE motoros Corollánk kb. 800-900 km-enként megivott majdnem 1 liter 5W-40-es olajat (Mobil1-et), és tökéletesen húzott, nem füstölt, és a vizsgán is mindig szépen átment (én vittem sajátkezüleg, akkor még külön volt a környezetvédelmi vizsga gyakrabban). Egy kicsit csörgő hangja volt.
Aztán untam már az olaj beletöltögetést, és áttértem 15W-40-re, ebből már jóval kevesebbet ivott, de még mindig átlagon felül. Gyertyákat sose bántottam...
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.23 17:50:54 írta robi (Robi) »

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10102 Dátum: 2015.01.23 18:04:56 »
Ha kivetted az elökatarizàtort (értem ezalatt a porozus belsö keràmiaboritàst), akkor szerintem még jo lambdaszondàval is hibakodot fog dobni...

Màskülönben a müszaki vizsga elött azt is ellenörizni kell, hogy az elökatalizàtor kiiktatàsàval miképpen alakul a kàrosanyagkibocsàjtàs?

Hát, ha kicseréltetem a lambdaszondát, kíváncsi leszek, hogy ha lesz hibakód, akkor mi lesz az. A mostani kifejezetten a szonda fűtését reklamálja, remélem, hogy a pre-cat hiánya más kódot okozhat.

Ahogy utánaolvastam, a pre-cat csak a hidegüzemi értékekért felel, elvileg nincs szerepe, ha meleg motorral megy vizsgára az ember, nem?

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10103 Dátum: 2015.01.23 18:09:29 »
Annak idején a '96-os 4E-FE motoros Corollánk kb. 800-900 km-enként megivott majdnem 1 liter 5W-40-es olajat (Mobil1-et), és tökéletesen húzott, nem füstölt, és a vizsgán is mindig szépen átment (én vittem sajátkezüleg, akkor még külön volt a környezetvédelmi vizsga gyakrabban). Egy kicsit csörgő hangja volt.
Aztán untam már az olaj beletöltögetést, és áttértem 15W-40-re, ebből már jóval kevesebbet ivott, de még mindig átlagon felül. Gyertyákat sose bántottam...

Hú, ugyanilyen Corollám nekem is volt.:) Nekem is ette a 10W40-et, igaz kb. 1 liter/10ezer km mértékben, de az akkori szerelőm már ezen is ajvékolt, hogy közeleg a gyűrűcsere.

A szervíz szerint a gyertyakoszolódást az olaj okozhatja. Fene tudja, én annyit tudok, hogy a nyáron, vétel után cserélt gyertyák is baromi csúnyák voltak, meg ez a 2000 km-t futottak se túl szépek már.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10104 Dátum: 2015.01.23 18:14:21 »
Miota kiiktattad az elökatalizàtort nem dobott soha ezzel kapcsolatos hibakodot?

Nàlam pont meleg motornàl jött elö a P0420 hibakod (és aztàn meg is maradt még ki nem ütötték), a katalizàtor (esetemben az elökatalizàtor) hibàjàt mutatva (küszöb alatt volt a szürési hatàrérték).
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10105 Dátum: 2015.01.23 18:38:00 »
Miota kiiktattad az elökatalizàtort nem dobott soha ezzel kapcsolatos hibakodot?

Nàlam pont meleg motornàl jött elö a P0420 hibakod (és aztàn meg is maradt még ki nem ütötték), a katalizàtor (esetemben az elökatalizàtor) hibàjàt mutatva (küszöb alatt volt a szürési hatàrérték).

Most nem emlékszem a kódra, holnap megnézem, kíváncsi leszek, milyen kódom van most (ami egyébként a kiütés után egy fél órával később jött vissza).

Igazság szerint az előkatalizátor kiszedés úgy történt, hogy előtte 1 héttel egyszercsak kigyulladt a Check engine, elvittem egy közeli szervízbe, ott kiolvasták a hibát, és megnézték az előkatalizátor állapotát, és mondták, hogy cserés, mert porlik. Kiszedni nem vállalták (felhívtam a Mayert, szerény nettó 320e-s anyagárat mondtak a leömlővel együtt árult pre-catre, így a cserét kilőttem), de adtak egy elérhetőséget, ahol megcsinálták. Ezután vettem egy OBDII szkennert, kiütöttem a meglévő kódot, ami ugyanaz volt, mint ami az előkatalizátor kiszedése előtt is felvillant.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10106 Dátum: 2015.01.23 19:26:26 »
Akkor valoszinü, hogy az elökatalizàtor okozta és okozza most is a hibakodot... Nézzél szét a bontokban elökatalizàtor+leömlö ügyben. En is végül bontottra cseréltem.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.23 19:42:04 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10107 Dátum: 2015.01.23 20:24:14 »
Köszi, végigolvastam. :) Ez biztató, ezek szerint a gyűrűzés beválhat. Az olajfogyasztásra nincs egzakt értékem. Szeptemberben utántöltöttem majdnem maximumig, mentem vele 500 km-t, és kb. 5-6 deci olaj ment bele. Amúgy az a fura, hogy nem füstöl, míg az utcán sok olyan kocsit látok (régi Mitsubishik, Suzuki Wagon R+-ek, vagy legutóbb egy ráncfelvarrott I-es Avensis), amelyek látható kék füstöt produkálnak minden gázadásra. Azok vajon mennyi olajat ehetnek?

Én meglennék az olajtöltögetéssel tulajdonképp, de a folytonos figyelés mellett két dolog zavar: Egyesek szerint legálisan nem megy át majd a vizsgán így. (bár ezen az aggodalmon tompít, hogy nemrég kiüttettem az előkatalizátort, mert a szervíz szerint mállani kezdett, és jelenleg rossz az egyik szondám fűtése, így úgyis ég a check engine lámpa. Vettem ugyan bontott szondát hozzá, de kérdés, hogy ha a szonda jó is lesz, nem jelez-e majd be a pre-cat hiánya miatt. Ha pedig bejelez, úgyis ügyeskedni kellhet, mégha van OBD olvasóm, amivel a kódot vizsga előtt ki lehet ütni.) Persze ha átmenne a vizsgán, és a rendes katalizátort az olajfogyasztás (amúgy Castrol 5W30 van benne) nem tenné tönkre, ellennék így is.

A másik gond, hogy a júliusban betett Denso gyertyáimat 2000 km alatt csúnyára koptatta az olajfogyasztás, bár amúgy még jól működnek. Mivel gyertyát cserélni én nem tudok ezen, így macerássá teszi, ha fél évente gyertyacserére is kell vinnem. Így jó lenne mindenkorra letudni a macerát, ahogy te tetted. Végülis ez a kocsi értékét is növelné, mégha eladni nem is akarom. Amúgy Charlie így látatlanban 200e körüli árat mondott ma rá nekem a telefonban. Ez még épp beleférne, ezzel lenne nekem 2 millióban a kocsi.
Amelyik füstöl,az kevés olajat eszik.Azok a szelepszárszimmering mellett eszik....

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10108 Dátum: 2015.01.24 13:54:51 »
Akkor valoszinü, hogy az elökatalizàtor okozta és okozza most is a hibakodot... Nézzél szét a bontokban elökatalizàtor+leömlö ügyben. En is végül bontottra cseréltem.

Mindenesetre kiütöttem a hibakódot az előbb, újra P0155 volt. Az OBD kód oldalon ezt írják rá:

"This code refers to the front oxygen sensor on Bank 2. The heated circuit in the oxygen sensor decreases time needed to enter closed loop. As the O2 heater reaches operating temperature, the oxygen sensor responds by switching according to oxygen content of the exhaust surrounding it.

Read more at: http://www.obd-codes.com/p0155
Copyright © OBD-Codes.com"

Persze lehet, hogy a pre-cat hibája majd hiánya okozhat(ott) ilyen tüneteket, amit az autó a szonda fűtés hiányának ismer fel, azt nem tudom. Kíváncsi leszek az "új" szondára.

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10109 Dátum: 2015.01.24 13:58:29 »
Amelyik füstöl,az kevés olajat eszik.Azok a szelepszárszimmering mellett eszik....

Köszi, ezt nem tudtam.