Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344809 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10080 Dátum: 2015.01.17 12:39:36 »
mért nem szedeted szét a szervizben? a mókus ha van ötlete miért nem nézte meg ő a kontakhibát?
még ha ki is szeded és megnézed utána úgyis szerviz kell a légzsák beállitáshoz szerintem.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10081 Dátum: 2015.01.17 13:02:01 »

Mennyi meló kikapni az anyósülést?
Széthúzhatom a csatikat az ülés alatt úgy is h az akksit nem kötöm le?


Max 10 perc! Burkolatok le, 4 csavar csatikat széthúz és kint is van az ülés.
Én úgy húztam szét semmi baja nem lett.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10082 Dátum: 2015.01.17 14:19:51 »
Sziasztok!

Tudnátok segíteni alábbi problémában?
2005 CoV, utasülés foglaltság érzékelő egy időben még jelzett (csipogott ha nem volt az utas bekötve).
Aztán elhagyta ezt a tulajdonságát.
Pár hónapra rá légzsák lámpa be-bevillan ment közben.
Kis szünet után tartunk pillanatnyilag ott, hogy már állandóan világít a légzsák lámpa.
Viszont voltak olyan útjaim, amikor nem világított (akár 1-2 órás út alatt sem).
Ilyen volt pl, amikor össze kellett préselnem az anyósülést a csomagok miatt, akkor nem jelzett a lámpa.
Lehet e van e összefüggés az ülésfoglaltság jelző és a lufilámpa között?
Ahogy emlékszem a csipogás sokkal hamarabb hagyta el, mint hogy világított volna a lámpa.
Voltam a győri Toyotánál, hibakód olvasás: B1153 seat position sensor assembly
Kitörölték, de a 3. indítás után ismét van hiba.
A szervizes szerint kontakt lesz (ő a hét éve alatt nem rendelt még egy ilyen szenzort sem).
Viszont azt mondta, ha hibát jelezz lufira a rendszer, akkor nem nyílnak a légzsákok (egyik sem, ha kell sem!).
Én is az anyósülés környékén gyanakodnék valami kontaktra.
Van ötletetek?
A Corolla topicban már dobtam fel képeket mi látszik az ülés alatt, de én ettől nem lettem okosabb.
Mennyi meló kikapni az anyósülést?
Széthúzhatom a csatikat az ülés alatt úgy is h az akksit nem kötöm le?
Melyik kábel (ülés alatt)mire szolgál/mit vezérel?
Volt/van vkinek hasonló hibája?
Mit keressek/nézzek?
Köszönöm a segítséget.
A kocsi 2005.12 Corolla Verso 2.2 D-Cat D4D
 :yes:
Hát de én ezt nem értem! Márkaszerviz kitörli a hibakódot? Elintézik annyival, hogy "valszeg kontakthiba"? Miközben tudják (és mondják is), hogy ennek milyen súlyos következményei lehetnek, egy baleset esetén?!  :ph34r: Ez MIIIIII? Vidd vissza, szedjék szét ők, nézzék meg, csinálják meg, ha szükséges cseréljék ki azt a szenzort! Agyam eldobom, mikor ilyeneket olvasok  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10083 Dátum: 2015.01.17 17:53:38 »
én simán turkálok otthon a kocsira kötött notin a VW diagnosztikai progival , egyvalamihez nem nyúlok: a légzsák vezérlőhöz.   most a kolléga, széthúzza , összedugja , jó. és akkor mi van? jó esetben nem ég a visszajelző de ez nem jelentiazt hogy jó, és aktiv a vezérlő. pont ezért szerviz.  mondjuk nem ez, hanem egy másik.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10084 Dátum: 2015.01.17 18:04:04 »
Hát de én ezt nem értem! Márkaszerviz kitörli a hibakódot? Elintézik annyival, hogy "valszeg kontakthiba"? Miközben tudják (és mondják is), hogy ennek milyen súlyos következményei lehetnek, egy baleset esetén?!  :ph34r: Ez MIIIIII? Vidd vissza, szedjék szét ők, nézzék meg, csinálják meg, ha szükséges cseréljék ki azt a szenzort! Agyam eldobom, mikor ilyeneket olvasok  ::)

Hello!

Konkrétan én kértem csak a hibakód kiolvasást, mondván hogy majd az autóvillamossági szerelőm megnézi.
Bár azon meglepődtem, hogy a munkafelvételi pultnál gépelő kisasszony hozta ki a kocsihoz a számítógépet, s ő olvasta ki
a hibát illetve (kérdés után) törölte azt.
Túl sok kérdést nem is tudtam feltenni a hölgyek a problémával kapcsolatban :-)
Az szinte biztos hogy ők is megnézték volna a dolgot, de ismerve a márkaszervizek díjait köszönöm, inkább viszem tovább.
Pláne hogy a szerelő akihez vinném, tényleg érti a dolgát.
Na de visszatérve a problémára annyit azért leszűrtem, hogy a kocsi komputere nem csak indításkor ellenőrzi a rendszert,
hanem közben is "figyel".
Ez csak azért volt hasznos számomra mert autóztam haza úgy ca 1,5 órás utat hogy a probléma már megvolt
azonban az anyósülés hajtogatását követően hiba nélkül tettem meg az utat.
Ma a jó időre tekintettel lemostam a vasat, s utána persze bohóckodtam picit az anyósüléssel.
No el is tűnt a hiba, beléptem a házba asszonyért., hogy jöjjön már ki s csücs be mellém, amíg nincs hiba
hogy kiderüljön az ülésfoglaltság szenzor működik e.
Mire kiért addigra megint világítani kezdett a lufi lámpa (pedig a kocsi helyben állt, járó motorral.)

Utána már hiába bolygattam a kábeleket, hiába húztam szét-össze a sárga kábelt, nem lett javulás.
Melyik kábel, melyik az ülés alatt? Van egy sárga csatis. Van egyfehér csatis. Illetve van egy ami az üléshátuljához megy
s a csatlakozója után szalagkábelként megy be az ülésbe.
Melyik melyik?
Köszönöm


barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10085 Dátum: 2015.01.17 18:13:41 »
én simán turkálok otthon a kocsira kötött notin a VW diagnosztikai progival , egyvalamihez nem nyúlok: a légzsák vezérlőhöz.   most a kolléga, széthúzza , összedugja , jó. és akkor mi van? jó esetben nem ég a visszajelző de ez nem jelentiazt hogy jó, és aktiv a vezérlő. pont ezért szerviz.  mondjuk nem ez, hanem egy másik.

Hello

Igen, a probléma az volt, hogy a szerelőmnek nem volt spec szoftvere, így neki csak "ismeretlen hibát" írt ki.
Másik sráccal is olvastattam , ugyan ez volt a kód.
Bent a Toyotánál a lentebb megadott hibakódot adta a gép.
Így most valszeg visszagurulok a szerelőhöz megmondom neki mit mondtak a szakszervizesek, oszt hajrá keresse.
Szinte tuti hogy valami kábel v csatlakozó, mert bolygatásra hosszabb-rövidebb időre elhagyja.
Na jó, csak nagyon remélem...  ;)

 

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10086 Dátum: 2015.01.17 18:19:57 »
Hello

Igen, a probléma az volt, hogy a szerelőmnek nem volt spec szoftvere, így neki csak "ismeretlen hibát" írt ki.
Másik sráccal is olvastattam , ugyan ez volt a kód.
Bent a Toyotánál a lentebb megadott hibakódot adta a gép.
Így most valszeg visszagurulok a szerelőhöz megmondom neki mit mondtak a szakszervizesek, oszt hajrá keresse.
Szinte tuti hogy valami kábel v csatlakozó, mert bolygatásra hosszabb-rövidebb időre elhagyja.
Na jó, csak nagyon remélem...  ;)
A márkaszervizben nem lett volna egyszerűbb megcsináltatni, mint szaladgálni egyik helyről a másikra és találgatni? :) Nem beszélve arról, ha velük csináltatod, tuti még a kiolvasást sem számolták volna fel.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10087 Dátum: 2015.01.17 18:26:33 »
Hello!

Konkrétan én kértem csak a hibakód kiolvasást, mondván hogy majd az autóvillamossági szerelőm megnézi.
Bár azon meglepődtem, hogy a munkafelvételi pultnál gépelő kisasszony hozta ki a kocsihoz a számítógépet, s ő olvasta ki
a hibát illetve (kérdés után) törölte azt.
Túl sok kérdést nem is tudtam feltenni a hölgyek a problémával kapcsolatban :-)
Az szinte biztos hogy ők is megnézték volna a dolgot, de ismerve a márkaszervizek díjait köszönöm, inkább viszem tovább.
Pláne hogy a szerelő akihez vinném, tényleg érti a dolgát.
Na de visszatérve a problémára annyit azért leszűrtem, hogy a kocsi komputere nem csak indításkor ellenőrzi a rendszert,
hanem közben is "figyel".
Ez csak azért volt hasznos számomra mert autóztam haza úgy ca 1,5 órás utat hogy a probléma már megvolt
azonban az anyósülés hajtogatását követően hiba nélkül tettem meg az utat.
Ma a jó időre tekintettel lemostam a vasat, s utána persze bohóckodtam picit az anyósüléssel.
No el is tűnt a hiba, beléptem a házba asszonyért., hogy jöjjön már ki s csücs be mellém, amíg nincs hiba
hogy kiderüljön az ülésfoglaltság szenzor működik e.
Mire kiért addigra megint világítani kezdett a lufi lámpa (pedig a kocsi helyben állt, járó motorral.)

Utána már hiába bolygattam a kábeleket, hiába húztam szét-össze a sárga kábelt, nem lett javulás.
Melyik kábel, melyik az ülés alatt? Van egy sárga csatis. Van egyfehér csatis. Illetve van egy ami az üléshátuljához megy
s a csatlakozója után szalagkábelként megy be az ülésbe.
Melyik melyik?
Köszönöm
Csak ismételni tudom magam: ne próbálkozz ezzel, szakemberhez vidd. Élet múlhat rajta.

Amúgy igen, persze, a rendszer nem csak indításkor ellenőriz, hanem folyamatosan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barizo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 77
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10088 Dátum: 2015.01.17 18:28:47 »
A márkaszervizben nem lett volna egyszerűbb megcsináltatni, mint szaladgálni egyik helyről a másikra és találgatni? :) Nem beszélve arról, ha velük csináltatod, tuti még a kiolvasást sem számolták volna fel.

De igen valszeg egyszerübb lenne.
De ismerve a márkaszrvízeket, kb erre számítanék:
kábel vagy csati kontakt--> komplett kábelköteg csere csatival (gyári persze)
Vezérlő--> gyári csere
mondjuk ülésfoglaltság szenzor --> gyári csere
Ja akkor még erre a szakszervízes óradíj (8-10 ezer/óra tuti van már)

Na most ha a szerelőm megtalálja a gikszert, akkor adott kábel szakasz csere. Opelnek a vezérlő számítógépébe is bele
mert nyúlni (klíma vezetéke volt félig-meddig leszakadva a vezérlő számítógépbe), igaz ráment
a napja, de megtalálta megforrasztotta s jó lett. Elkért érte 25 kilót, de bontóból 60-80 magassága lett volna az a sz.gép
+felprogramozás.
Valószínűleg ebbe is bele merne nyúlni ha kellene.
Igazából ezért próbálom vele megcsináltatni.
Megadom ami kell a vasnak, de a felesleges lehúzást nem szeretem  :no:

Persze ha majd minden kötél szakad, s nem találjuk meg a bibt, akkor beviszem a Twinhez.
Nyílván nem azért van benne 6-7-8-9 mitudom én mennyi lufi, hogy ne működjön. Amikor vettem fontos szempont volt (3 gyerek mellett)
a masszív, biztonságos autó.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10089 Dátum: 2015.01.17 19:24:16 »
De igen valszeg egyszerübb lenne.
De ismerve a márkaszrvízeket, kb erre számítanék:
kábel vagy csati kontakt--> komplett kábelköteg csere csatival (gyári persze)
Vezérlő--> gyári csere
mondjuk ülésfoglaltság szenzor --> gyári csere
Ja akkor még erre a szakszervízes óradíj (8-10 ezer/óra tuti van már)

Na most ha a szerelőm megtalálja a gikszert, akkor adott kábel szakasz csere. Opelnek a vezérlő számítógépébe is bele
mert nyúlni (klíma vezetéke volt félig-meddig leszakadva a vezérlő számítógépbe), igaz ráment
a napja, de megtalálta megforrasztotta s jó lett. Elkért érte 25 kilót, de bontóból 60-80 magassága lett volna az a sz.gép
+felprogramozás.
Valószínűleg ebbe is bele merne nyúlni ha kellene.
Igazából ezért próbálom vele megcsináltatni.
Megadom ami kell a vasnak, de a felesleges lehúzást nem szeretem  :no:

Persze ha majd minden kötél szakad, s nem találjuk meg a bibt, akkor beviszem a Twinhez.
Nyílván nem azért van benne 6-7-8-9 mitudom én mennyi lufi, hogy ne működjön. Amikor vettem fontos szempont volt (3 gyerek mellett)
a masszív, biztonságos autó.
Persze, rendben, de a kiolvasós kislányon kívül én beszéltem volna ott egy szerelővel. Lehet megoldotta volna neked 10 perc alatt. :) Nem mindegyik szerviz lehúzós. Pl Debrecenben nagyon korrektek, nem is vinném máshova az enyémet, felesleges lenne.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10090 Dátum: 2015.01.19 21:19:12 »
mondjuk ülésfoglaltság szenzor --> gyári csere
És ezzel mi a gond :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10091 Dátum: 2015.01.22 18:14:49 »
Utánakerestem a fórumon, de nem találtam egyértelmű választ, de bocs, ha már volt: Tudnátok esetleg olyan motorfelújító szervízt ajánlani, ahol az 1,8 VVT-i motorom olajevési hajlamát orvosolni tudnák gyűrűcserével (és vagy a dugattyút kicserélnék, vagy fúrnának bele még lukat, ahogy a gyáriak tették)?

Ha egyébként csak gyűrűt cseréltetnék, a dugattyúkat pedig esetleg kitisztíttatnám, és nagyon figyelnék az olajra ezután, történhetne javulás az olajfogyasztás terén, vagy ez már nem segítene rövidebb távon (20-30ezer km-en mondjuk) sem?

A vizsgán amúgy legálisan át tud menni egy olyan autó, aminek nincs látható füstje, nem is büdös, de megeszik 800-1000 km-en 1 liter olajat?

Köszi a tanácsot!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10092 Dátum: 2015.01.22 18:52:39 »
valami csárli bt vagy ilyesmi a neve.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10093 Dátum: 2015.01.22 20:52:23 »
Utánakerestem a fórumon, de nem találtam egyértelmű választ, de bocs, ha már volt: Tudnátok esetleg olyan motorfelújító szervízt ajánlani, ahol az 1,8 VVT-i motorom olajevési hajlamát orvosolni tudnák gyűrűcserével (és vagy a dugattyút kicserélnék, vagy fúrnának bele még lukat, ahogy a gyáriak tették)?

Ha egyébként csak gyűrűt cseréltetnék, a dugattyúkat pedig esetleg kitisztíttatnám, és nagyon figyelnék az olajra ezután, történhetne javulás az olajfogyasztás terén, vagy ez már nem segítene rövidebb távon (20-30ezer km-en mondjuk) sem?

A vizsgán amúgy legálisan át tud menni egy olyan autó, aminek nincs látható füstje, nem is büdös, de megeszik 800-1000 km-en 1 liter olajat?

Köszi a tanácsot!

Nekem tavaly gyűrűzték az autót. Itt kitárgyaltuk a dolgot: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=95.msg592579#msg592579
Hátha van a sztoriban valami számodra használható infó. ;)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10094 Dátum: 2015.01.22 22:38:19 »
Utánakerestem a fórumon, de nem találtam egyértelmű választ, de bocs, ha már volt: Tudnátok esetleg olyan motorfelújító szervízt ajánlani, ahol az 1,8 VVT-i motorom olajevési hajlamát orvosolni tudnák gyűrűcserével (és vagy a dugattyút kicserélnék, vagy fúrnának bele még lukat, ahogy a gyáriak tették)?

Ha egyébként csak gyűrűt cseréltetnék, a dugattyúkat pedig esetleg kitisztíttatnám, és nagyon figyelnék az olajra ezután, történhetne javulás az olajfogyasztás terén, vagy ez már nem segítene rövidebb távon (20-30ezer km-en mondjuk) sem?

A vizsgán amúgy legálisan át tud menni egy olyan autó, aminek nincs látható füstje, nem is büdös, de megeszik 800-1000 km-en 1 liter olajat?

Köszi a tanácsot!
Én is szétkaptam anno!Simán meg lett gyürüzve.A plusz lukak fúrását nagyon nem ajánlom....a kiegyensulyozatlanság miatt...