Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344931 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10005 Dátum: 2014.11.28 18:55:22 »
A "friss levegő" beömlő nyílása kb. úgy lehet kialakítva, mint az E12-eké. Ekkor a tűzfalon lévő csapadékelvezető csatornában felgyűlő szemét képes a csapadékvizet annyira torlasztani, hogy az átbukjon a peremen és akkor jön a zagyzuhany.

Megerősítem.  Ki kell takarítani a csatornát.  Motorháztető kinyit, torony mögött-mellett intenzíven takarít.  Mindkét oldalon.  Esetleg a műanyagelemeket- ha vannak - leszerel. Eközben az enteriőrt szárogatja.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10006 Dátum: 2014.11.28 19:08:04 »
Köszönöm a vàlaszokat. Be lesz akkor ütemezve egy kis takaritàs azon a bizonyos auton.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10007 Dátum: 2014.12.01 20:30:28 »
sziasztok,

bejött ez a szép esős idő és kezdődik egy igen idegesítő dolog, hogy a főtengely szíjtárcsánál a csapágy cicereg idegesítően WD40-el illetve szilikonnal szoktam nyáron befújni és 1-2 hónapra le van róla a gond esetleg vkinek vmi ötlete, hogy ilyen vizes, párás, hideg időben mivel lenne érdemes befújni, aminél tartósabb a dolog 1-2 napnál?

Köszönöm

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10008 Dátum: 2014.12.02 08:03:14 »
sziasztok,

bejött ez a szép esős idő és kezdődik egy igen idegesítő dolog, hogy a főtengely szíjtárcsánál a csapágy cicereg idegesítően WD40-el illetve szilikonnal szoktam nyáron befújni és 1-2 hónapra le van róla a gond esetleg vkinek vmi ötlete, hogy ilyen vizes, párás, hideg időben mivel lenne érdemes befújni, aminél tartósabb a dolog 1-2 napnál?

Köszönöm

Biztos csapágy? Milyen szíj van fent? Dayco, Gates?  E két szíj hajlamos a hidegindításkori(párás időben is) nyeszergésre, ciccegésre.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10009 Dátum: 2014.12.02 08:40:54 »
Biztos csapágy? Milyen szíj van fent? Dayco, Gates?  E két szíj hajlamos a hidegindításkori(párás időben is) nyeszergésre, ciccegésre.
Szerintem nem szij jó kérdés Toyotánál raktak fel... Este lefényképezem h mit kell befujnom h ne ciceregjen. Amúgy 20ezer km van a szijvan

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10010 Dátum: 2014.12.02 09:29:59 »
Voltam ma (ismerős) lakatosnál egy off autóval kipuff ügyben. Konkrétan a középdob szét van égve-rohadva, nem érdemes javítani. Ajánlott nekem egy más autóra való új középdobot 5e-ért.

ne viccelj már egy más típusu autó dobnak tök más a a cső íve, a felfogató pontja  ott fog lógni a kipu vagy veri a kocsi alját a fekvörendőrőn! ha meg ráheftöl a gyári tartóbilincsre illeszkedő felfogató rudat ez meg elfog rohadni és kuka, elenged a hegesztés még a lánggal hegesztett is.
amugy meg  :censored:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10011 Dátum: 2014.12.02 09:31:17 »

2008-ban a Swiftemen közép és hátsó dobot (+ csövek) cseréltek, 47 ezer volt az anyagköltség, igaz minőségi cucc ment rá (Bosal).

nem arról volt szó hogy szuzukinak soha semmi baja?  :hmmmm:  de most tényleg.. :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10012 Dátum: 2014.12.02 16:57:07 »
ne viccelj már egy más típusu autó dobnak tök más a a cső íve, a felfogató pontja  ott fog lógni a kipu vagy veri a kocsi alját a fekvörendőrőn! ha meg ráheftöl a gyári tartóbilincsre illeszkedő felfogató rudat ez meg elfog rohadni és kuka, elenged a hegesztés még a lánggal hegesztett is.
amugy meg  :censored:

Nem. Ki lehet cserélni csak a dobot is vágással, a csövek maradnak. Lehet h ez bevett dolog és működik is, de volt aki azt mondta nem tanácsos, ill erősebb autó dobját nem célszerű gyengébbre tenni, mert "túlöblíthet" a motor.(kisebb lehet az ellennyomás a kipuffban, keverék távozhat a kipufogószelepen, ami meg is égetheti azt) Ha meg fordítva van, akkor nagyobb lehet a fojtás, levehet a teljesítményből.
De végülis sikerült vaterázni egy új, igaz 1.4esre való dobot (1.5ösre) 12e ft+postáért. Csak ezen majd alakítani kell kicsit, meg kell toldani az elejét, mert az 1.4esen a dob előtt van a katalizátor, az 1.5nél meg a leömlőn. Ja persze típusazonos dob :)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10013 Dátum: 2014.12.02 19:38:58 »
jó  :)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

k.bence

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10014 Dátum: 2014.12.03 13:04:09 »
Sziasztok új vagyok itt és van egy 1990es 1.3xli-m e9es (ae92) és van vele egy kis problémám. Amit az autóról tudni kell hogy nyilván nem fiatal és van is benne kb 300ekm, de felújítás után/közben van tehát elég jó állapotban van, viszont mostanában hidegen indításnál kicsit többet kell indítózni mint kellene és amikor beindul kb 1 másodperc után a fordulatszám felmegy 2500-3000 közé és amikor sebességbe rakom nyilván visszamegy normálisra, de amikor benyomom  a kuplungot szintén felpörög, emellett sebességben is ha elveszem a lábam a gázról nem kezd el lassulni tehát valamiért olyan mintha nyomnám a gázt. Az autó nemrég kb fél éve és 10ekm előtt lett átalakítva gázra is és amikor 2-3 km megtétele után átvált gázra a fordulatszám normális lesz, kuplungozásnál nem pörög fel és motorféknél lassul is, ha visszaváltok benzinre azzal is normálisan megy. A fogyasztás viszonylag normális legalábbis gázzal, kb 8liter, benzinnel nem tudom mivel azt csak addig szoktam használni amíg át nem vált, viszont a kipufogó túl kormos (500km autópálya után is az maradt) illetve ebbe van már az a bizonyos economy fogyasztásmérő ami az e10esekben már tudtommal mindegyikben volt, sárgán vagy zölden világít a pillanatnyi fogyasztástól függően és nekem mindig is sárgán világított (tehát több a fogyasztás mint kéne).
Kb 5000km-mel ezelőtt volt a motor gyűrűztetve, a szelepszárszimeringek is cserélve lettek és a gyertyák is újak. Az autó a mostani használat előtt állt kb fél évet lehet hogy valahol emiatt lerakódott valami vagy utána bekerült valami piszok az üzemanyagrendszerbe és ez okozza a problémát? olvastam már elég sok mindent ennek kapcsán, más típusokkal is, de esetleg van olyan itt akinek ilyen vagy más autójával volt már ilyen problémája és tudja mi okozza ezt?
Minden segítséget előre is köszi.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10015 Dátum: 2014.12.03 13:07:53 »
Sziasztok új vagyok itt és van egy 1990es 1.3xli-m e9es (ae92) és van vele egy kis problémám.

nézd mivel át lett alakitva gázosra így semmitz nem lehet rá biztosra mondani. azelőtt is csinálta ezt?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

k.bence

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10016 Dátum: 2014.12.03 13:13:12 »
Azelőtt is igen, habár ez kisebb mértékben és néha volt és csak néha így akkor még nem foglalkoztam vele egyébként gondolom az ennek hibának a kezdete lehetett, plusz egyszer kétszer leesett a fordulatszám akár 600ra is, de a fordulatszám esése a motor felújításánál eltűnt.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10017 Dátum: 2014.12.03 22:11:32 »
Azelőtt is igen, habár ez kisebb mértékben és néha volt és csak néha így akkor még nem foglalkoztam vele egyébként gondolom az ennek hibának a kezdete lehetett, plusz egyszer kétszer leesett a fordulatszám akár 600ra is, de a fordulatszám esése a motor felújításánál eltűnt.
Behalt alapjárati szabályzó motor hibának tűnik a dolog...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10018 Dátum: 2014.12.03 23:25:11 »
nem arról volt szó hogy szuzukinak soha semmi baja?  :hmmmm:  de most tényleg.. :surrender:
9 évesen elrohadt a kipufogója, azért szerintem nem rossz. Amúgy a használttesztekben is mindig ezt írták mint legnagyobb hiba, hogy a kipufogó nem bírja sokáig.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10019 Dátum: 2014.12.04 09:40:21 »
a corimról olyan 18 éves korában vettük le az eredeti kipufogó dobot. "hát igen" ennyit mondott a gyömröi kipus koma  ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002