Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344832 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9705 Dátum: 2014.08.02 14:43:58 »
Nincs jó megoldás... ha megcsináltatom, akkor nem jön vissza az ára, főleg, ha márkaszervizben csinálják (300e Ft...) Utángyártottal jó eséllyel kb 1 év múlva újra előjön a gond (legalábbis nem ez lenne az első ilyen eset), igaz, az már "nem az én gondom"...
Ha szépen ecsetelem a leendő tulajnak, hogy tulajdonképpen bármikor leszakadhat a lánc (kicsit lesarkítva), nem lesz olyan hülye, aki megveszi...
Egyelőre parkolópályára került, aztán vmit kitalálunk...

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9706 Dátum: 2014.08.02 15:12:52 »
el kell adni. és télen meleg motorral hátra nem nézve a vevőnek.
Többek között az ilyen gondolkodású rohadékok miatt tart ott az ország, ahol. :censored: :devil:
Corolla 1,4 VVT-i 2005

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9707 Dátum: 2014.08.02 16:53:51 »
Nincs jó megoldás... ha megcsináltatom, akkor nem jön vissza az ára, főleg, ha márkaszervizben csinálják (300e Ft...) Utángyártottal jó eséllyel kb 1 év múlva újra előjön a gond (legalábbis nem ez lenne az első ilyen eset), igaz, az már "nem az én gondom"...
Ha szépen ecsetelem a leendő tulajnak, hogy tulajdonképpen bármikor leszakadhat a lánc (kicsit lesarkítva), nem lesz olyan hülye, aki megveszi...
Egyelőre parkolópályára került, aztán vmit kitalálunk...

Ezt én értem.
De biztos vagyok benne, hogy Te is érted, hogy semmiképpen nem javaslom azt, hogy valaki fejét át kell verni, mint amit írtam az előbb.
Amikor a Marutit eladtam, minden (!) általam ismert baját elmondtam, amit kérdezett, őszintén válaszoltam. 23 éves autó, nyilván volt neki, akkor is, ha egy csomó minden meg lett csinálva rajta. Áron alul adtam el persze (két autó sok lett), de nyugodt a lelkiismeretem, és hála Istennek azóta sem jött senki (fél éve, tehát már nem is jöhetne nagyon), hogy b*meg öreg, ez a baja, nem mondtad, stb...
Nincs két egyforma helyzet persze, de ezt tudom javasolni. Egy hátránya van, kevesebb pénzt kap az ember és azt is később. Hacsak nem talál valakit, aki értékeli az eladó korrektségét és megveszi (mivel máshol úgyis jól átvágnák ilyen állapotú kocsival).
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.02 17:13:12 írta vd1234 »

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9708 Dátum: 2014.08.02 18:33:13 »
Nekem csütörtökön egy frissen vásárolt C Corsát 1.2 16V hoztak (11 éves) szervizre, nagyon csúnya számnál tartunk már és még nincs vége.
Motorolaj+összes szűrő, gyertya, első féktárcsák, fékbetétek, féltengelycsuklók, féltengelygumiharangok, kormányösszekötőgömbfej, kipufogó flexicső, hátsó kipufogódob és a klíma még nem megy.
Döbbenet milyen autókat megvesznek emberek és úgy tudom hogy ez is márkakereskedésből való.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.02 18:37:12 írta TZoli »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9709 Dátum: 2014.08.02 18:36:27 »
Többek között az ilyen gondolkodású rohadékok miatt tart ott az ország, ahol. :censored: :devil:

menj már a piba, barátom!  engem te ne rohadékozzál.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.02 18:38:45 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9710 Dátum: 2014.08.02 20:11:26 »
Jaj... nem ezért kérdeztem rá, hogy a végén rohadékozás legyen belőle!!!  :surrender:

Találtam elfogadható áron vezérművet (43e-122e Ft, Ashika, Jakoparts, Timing  :hmmmm: ), szelepszár szimmeringet (pld. Reinz készlet 8691 Ft), már csak egy szerelő kell, aki "jó áron" mindezt be is építi (valamiféle számlával lehetőleg, hogy később igazolni lehessen)... ezeket fizetésből meg tudom csináltatni, és ha mégis eladom, akkor elmondhatom, hogy igen, ezért kerül ennyibe, ha megtartom, akkor pedig még "sokáig" jó lesz. Ezt gondolom ma, aztán alszok párat... :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9711 Dátum: 2014.08.02 20:17:57 »
Jól nézesd meg, hogy mitől fogy az olaj!
Én az enyémet szelepszár-szimeringeztem is, de nem lett jobb és nem úsztam meg a gyűrűzést.
Akkor meg kell pluszban legalább egy gyűrűszett és egy hengefejtömítés is, ha nálad is ez van.
De ahogy volt róla szó, ezt eladáskor nem fogják megfizetni. Mi is használjuk az autót, és örülünk, hogy évente elég az egy kanna olaj, mert azóta utántöltögetni sem kellett hála Istennek  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.02 20:21:41 írta vd1234 »

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9712 Dátum: 2014.08.02 20:42:56 »
Gyűrűzésig nem megyek el, motor nem lesz megbontva  :nonono: szelepszárhoz elég a szelepfedél levétel, a vezérléshez is eléggé meg lesz bontva minden... ha ez nem elég, akkor úgy marad (Corollába toltam egy millát tutira, a nagy semmiért, a Micra eddig extrába egy termosztátot kapott emlékeim szerint, egy 150-et most rászánok, utána pihenj!)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9713 Dátum: 2014.08.02 20:47:21 »
Ha indítás/hosszabb alapjára után elindulva is füstöl, akk szimmering. Ha nagyobb fordulaton, akkor gyűrű.
Nem lehet sajnos ennyire határozottan szétválasztani. Ha a gyűrűknél eszi, akkor is csinálja pl. azt, hogy hosszabb alapjárat/motorfék után az első gázadásra kijön egy nagy füstfelhő. És megfordítva: ha nagyon "szimeringes" már, akkor fordulaton is füstöl.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9714 Dátum: 2014.08.02 20:48:43 »
Többek között az ilyen gondolkodású rohadékok miatt tart ott az ország, ahol. :censored: :devil:
Ne nevezzük a fórumtársat rohadéknak, ha kérhetném! Ez a szóhasználat itt nem fér bele!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9715 Dátum: 2014.08.02 20:58:26 »
ez nagyon durva a ladám volt ilyen. el kell adni. és télen meleg motorral hátra nem nézve a vevőnek.
Őszinte vagy  :whistling: ... de azért lehet picit ezt is kevésbé fájdalmassá tenni. Én azt csinálnám (ha eldöntöttem, hogy nem akarok rá költeni), hogy télen 15 W-40, nyáron 20 W-50 olajat tennék bele, a vevővel pedig közölném, hogy fogyaszt "valamennyi" olajat. Hogy pontosan mennyit? Nemtom, barátnőm használta... de kellett néha töltögetni, szóval nézegesse a szintet maga is.  :)

Ezzel legalább attól megvéded csórót, hogy besüljön a motorja, mert mondjuk megy 2000 km-t anélkül, hogy ránézne a szintre  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9716 Dátum: 2014.08.02 21:02:00 »
Gyűrűzésig nem megyek el, motor nem lesz megbontva  :nonono: szelepszárhoz elég a szelepfedél levétel, a vezérléshez is eléggé meg lesz bontva minden... ha ez nem elég, akkor úgy marad (Corollába toltam egy millát tutira, a nagy semmiért, a Micra eddig extrába egy termosztátot kapott emlékeim szerint, egy 150-et most rászánok, utána pihenj!)
Tudom, szelepszárszimering cserét én is így csináltam  :yes:

Nem lehet sajnos ennyire határozottan szétválasztani. Ha a gyűrűknél eszi, akkor is csinálja pl. azt, hogy hosszabb alapjárat/motorfék után az első gázadásra kijön egy nagy füstfelhő. És megfordítva: ha nagyon "szimeringes" már, akkor fordulaton is füstöl.
Igen, de akkor mindkét esetben valóban nagyon oda kell legyen az adott részegység. Nekem a szelepszárszimeringek elég ramatyok voltak, mégis jól zártak: a csere után sem lett jobb a motor. Nem evett semmivel sem kevesebbet. Ráadásul általában nem hirtelen lesz ekkora az olajfogyasztás.
A gyűrűk miatt viszont a vége felé (1000-en 1 liter fölött olajfogyasztásnál) már alapjáraton is füstölt a motor.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9717 Dátum: 2014.08.02 21:02:09 »
a Micra eddig extrába egy termosztátot kapott emlékeim szerint, egy 150-et most rászánok, utána pihenj!)

Feri, most ezt a te micrád csinálja?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9718 Dátum: 2014.08.02 21:03:55 »
Nincs szomorúan bólogató smiley, szóval igen, az enyém...  :cry:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9719 Dátum: 2014.08.02 21:05:13 »
Utoljára 5W 40-es ment bele...
Nosza, akkor lehet váltani 15 W-40-re - nagymértékben csökkenni fog a fogyasztás.

Mikor megvettük a Daihatsut, 10 W-40 olaj volt benne. És 500 (!) km-en benyelt egy liter olajat. Átálltunk télen 15 W-40, nyáron 20 W-50 használatára - a fogyasztás 1000 km/0.5 literre csökkent. Tehát a negyedére :)

Azt persze tudni kell, hogy ez csak tüneti kezelés. Ha az autót további sok tízezer km-en át szeretnétek használni, akkor a javítás elkerülhetetlen - pláne, hogy a vastag olaj a további kopást felgyorsítja. Ez tehát csak akkor megoldás, ha mondjuk a kocsival keveset mentek (mint mi: havi 300 km körül), és/vagy belátható időn belül tervezitek az eladását.  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )