Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344822 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9630 Dátum: 2014.07.09 22:07:24 »
Én 90°C fölé nem tudtam menni a dízellel, azért írtam ennyit. Egy benzinesnek lehet szélesebb, vagy magasabban van az üzemi hőmérséklet tartománya.

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9631 Dátum: 2014.07.11 13:23:16 »
Értem én, hogy gőzgép, csak mi hajtsa?  :lol:
Csak zárójelesen megjegyezném, hogy a műanyag végű/borítású nívópálca, közel sem olyan forró, hopgy ne lehessen megfogni. Sőt még az olajbetöltő nyílást záró műanyag kupakot is ki lehet tekerni még akár üzem közben is, itt persze csak a hőmérsékletére gondolok. A műanyag ugyanis nagyon rossz hővezető, ahogy megfogjuk egy pillanatig forró, de hamar leesek a hőmérséklete a műanyag felületnek, és megszorítható erős fájdalomérzés nélkül.

Na ez az, de nekem a nívópálcám végén lévő műanyag olyan meleg volt, hogy lényegében puszta kézzel már rosszul esett megfogni. Saccra olyan 50 fokos lehetett a pálca műanyag része ilyenkor. De ha az 1,8-as VVTI motornál ez normális, akkor elfogadom.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9632 Dátum: 2014.07.14 17:50:51 »
Múlt héten szét kellett szednem a féket mert nyikorgott/cicergett menet közben, azelőtt nem... jobb oldali fékbetéteknél el volt csúszva a vékony lemez ami a fékbetétre van ragasztva és beleért a tárcsába,(nem a fékezett részébe) húzott is egy kis szép vájatot képen látni mindent...

Azt tudni kell hogy a bal oldalt a fékbetétek és a dugattyú között vékony lemezforma van, de a jobb oldalt nincs valamiért. Régebben ezzel nem volt bajom mert nem volt ilyen ragasztott lemez a gyári betéteken, ott a márka és az írás a fémbe volt nyomva.

Létezik hogy ez miatt ment el az a ragasztás, mert nincsenek meg jobb oldalt azok a lemezek? de ha igen, nem is értem hogy egyáltalán miért...? (Kanyarban való fékezésektől?? akkor érheti nem merőleges irányú erő a fékbetéteket...? )
Nincs valakinek használtan ilyen fékbetét burkolatlemeze? Mondjuk már mindegy mert letéptem elég könnyen a betétről fém részéről így fékezésnél fémet éri a dugattyú... Kép hogy miről van szó:

Köszönöm az ötleteket!

Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9633 Dátum: 2014.07.17 15:09:25 »
üdv djbogy!

Jól értem, hogy a bal oldalon egyáltalán nincsen lemez a betétek hátulján?
Amúgy formára teljesen egyformák a betétek, gondolok itt az akusztikus kopásjelzőre is, az van mindegyiken?
Ha igen, akkor az történt nálad, hogy egy oldalra lettek berakva a lemezes betétek, holott azokat kellene a dugattyú felöli oldalra tenni, jobb és bal oldalon is!

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9634 Dátum: 2014.07.19 21:37:25 »
Sziasztok,

Egy Toyota Yaris 2000-es évjáratú 1000cm3-es autóról lenne szó.
Hiba: hidegen nagy gáznál beránt, be dadog a kocsi 500-1800-as fordulatig kb. ahogy melegszik be a hiba egyre jobban kezd elmúlni.
Lambda szonda jó (fogyasztás 4,8-5,2L). Légtömeg mérő 2-t kipróbáltunk már. üzemanyagszűrő cserélve. gyertyákba kb 5000km. fals levegőt elsőre nem találtunk. shellnél tankoltam sima 95-os benzint. Check engine lámpa világít túl szegény keverék hiba üzenettel.
Ami érdekes, hogy mikor kivesszük a hibakódot csak melegben jön elő újra a hibakód.

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9635 Dátum: 2014.07.19 21:49:54 »
P0171?

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9636 Dátum: 2014.07.19 21:51:40 »
azt pontosan nem tudom annyit mondott a szerelő hogy túl szegény keverék de szerintem az.

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9637 Dátum: 2014.07.19 22:05:54 »
Szedjétek le az összes vákum és levegőcsövet ami csak létezik és az egyik végét befogva próbáljatok belefújni, repedést-sérülést keresve. Szívósor tömítést is ellenőrizzétek.
Ez a hibakód sajnos nagyon összetett dolog és sok minden lehet, de általában fals levegő okozza.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9638 Dátum: 2014.07.19 22:06:11 »
Vajon lehet-e ilyen "rossz" benzintől, akár nagy etanol-aránytól?  :hmmmm:
Az meg ráadásul leold mindenfélét, és a szennyeződés bekerül a rendszerbe...  :?:
Shellnél voltak már rossz tapasztalatok, ahogy emlékszem  :wacko:

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9639 Dátum: 2014.07.19 22:08:13 »
Vajon lehet-e ilyen "rossz" benzintől, akár nagy etanol-aránytól?  :hmmmm:

Etanoltól biztos hogy lehet, de azt nem írta, hogy tette volna bele és reméljük nem is tett...

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9640 Dátum: 2014.07.19 22:13:01 »
Etanolt nem tettem bele csak stp benzin adalekot de az is kb 2-3 tankolassal elotte

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9641 Dátum: 2014.07.19 22:36:43 »
Sziasztok, lenne meg egy kerdesem esetleges problema ugyben: Ma mentem egy hosszabb, 90 km-es nyugis, kruzolos kort az MR2-esemmel. Az autokazas vege fele jott ketszer elo, hogy 2-esben akartam nyugodt tempoban kigyorsitani 20-rol a kocsival, de ezt a kocsi olyan vonakodva "teljesitette". Ez trafo, vagy elosztofedel (ha van ebben egyaltalan ilyen) lehet? A gyertyak uj Densok, olaj, legszuro, szinten cserelve.

Neha pedig allo helyzetben azt ereztem,  mintha az alapjarat tulzottan leesne ( a mutato olyan 6-700 korul lehetett), volt, hogy ekkor epp parkolaskor tekertem a kormanyt gyorsan jobbra es balra, mikozben neha megnehezedett a kormanyzas, mintha a szervo nem tudna lepest tartani velem, es egy pillanatra nem segitene ra. Tud valaki tanacsot adni, mi lehet ez? Lehet, hogy nalam is kihagy egy henger neha?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9642 Dátum: 2014.07.19 22:37:28 »
Etanoltól biztos hogy lehet, de azt nem írta, hogy tette volna bele és reméljük nem is tett...
Etanolt nem tettem bele csak stp benzin adalekot de az is kb 2-3 tankolassal elotte
Arra gondoltam, hogy a kútnál volt esetleg magas a benzinben az etanol aránya.

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9643 Dátum: 2014.07.20 09:55:20 »
a lényeg ami reggel is feltűnt, hogy addig csinálja amíg a műszerfalon a vízlámpa világít kéken, hogy hideg, utána is van a hiba jelenség, de alig észre vehető már ott. esetleg még az injektorra gondoltam, hogy azok vannak eldugulva és az első indítás ma reggel picit nehezebb volt mintha valamivel tovább tartott volna, de a következő már jó volt egyből.

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9644 Dátum: 2014.07.20 21:48:32 »
Öcsém 1.6-os E12-ese is ezt a hibakódot dobta, 2800-3000 fordulat között produkált egy furcsa rezonanciát.
Nem volt egyszerű levadászni a hibát.  Egy duplán burkolt vákumcsövön volt egy pici repedés.

De mint írtam a P0171 nagyon összetett dolog...
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.20 21:54:04 írta TZoli »