Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344851 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9615 Dátum: 2014.07.07 01:04:13 »
Sziasztok,

Mi okozhatja azt ha az auto beinditàsa utàn szinte rögtön megàll a motor (elsö sorban elsö, hideg motoros inditàskor)?

Megjegyzem, nem Toyotàrol van szo!

Elöre is köszönöm a véleményeket.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12157
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9616 Dátum: 2014.07.07 10:44:00 »
ha ledadog a motor akkor ac pumpa, illetve egr szelep stb. talán..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9617 Dátum: 2014.07.07 13:06:41 »
Nem tudom, hogy szàmit-e, de benzines motorrol van szo. Inkàbb hirtelen àll le, nem dadog le, mintha elvàgtàk volna... nem kaphat rendesen benzint vajon, vagy koszos lehet az üzemanyagszürö is esetleg?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9618 Dátum: 2014.07.07 14:16:47 »
Sziasztok!

Toyota Corolla Verso, 1.8, benzines, 2004-es.
Megint egy probléma, már kezd elég lenni…

Azt veszem észre az utóbbi időben, hogy amikor meleg az idő, akkor járó motornál (tehát működő szervónál), amikor jobbra fordítanám akármilyen állásból a kormányt, egy kattanó hang hallatszik és érezni a kormányon is, hogy megakad. Az akadás után már végig lehet tekerni akár a másik végállásáig is mindenféle ellenállás és kattanás nélkül. Csak akkor jelentkezik ez, amikor elmozdítanám álló helyzetéből a kormányt, mintha akkor beragadna valami. Most már tízből kilencszer ezt csinálja. Balra fordításnál nincs ilyen jelenség. Álló motornál sem érezni/hallani ezt a kis akadást, úgyhogy attól félek, nehogy a szervónak legyen valami baja…

Próbáltam rájönni, hogy honnan jön a kattanó hang, de hallani lehet mindkét oldalon elöl a rugóknál, érezni lehet a kormányösszekötőket megfogva is, meg az utastérben a kormányoszlop kardáncsuklójánál és még akár a kormányrúd is akadhat valahol.

Valakinek volt már hasonló élménye? Vagy hol nézessem meg, ahol nem kontárok dolgoznak?

Köszönöm!

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9619 Dátum: 2014.07.08 08:11:51 »
Nem tudom, hogy szàmit-e, de benzines motorrol van szo. Inkàbb hirtelen àll le, nem dadog le, mintha elvàgtàk volna... nem kaphat rendesen benzint vajon, vagy koszos lehet az üzemanyagszürö is esetleg?
Szia!
Ugyanezt csinálta a fiam Corsája is. Benzinpumpa csere lett belőle, mert egyszer csak végleg megadta magát a pumpa. Hallgasd meg, hogy a gyújtást ráadva, de a motort még nem beindítva üzemel-e a pumpa. Ha szakadozott hangot ad, akkor valószínűleg a végét járja. De lehet koszos a szűrő is, ahogy írtad.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9620 Dátum: 2014.07.08 10:32:55 »
ha ledadog a motor akkor ac pumpa, illetve egr szelep stb. talán..

Valószínűleg a tüzelőanyag pumpa halódik, v. küszködik az eldugulással. Az EGR szelep dugulása nem okoz motor leállást, legfennebb a keverék képzés megváltozását.   
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9621 Dátum: 2014.07.08 21:12:08 »
Nem tudom, hogy szàmit-e, de benzines motorrol van szo. Inkàbb hirtelen àll le, nem dadog le, mintha elvàgtàk volna... nem kaphat rendesen benzint vajon, vagy koszos lehet az üzemanyagszürö is esetleg?

Szia,
Jól mondják a többiek, üzemanyg nyomás lesz a probléma. Egyrészt lehet maga a szivattyú, de ugyanezt csinálhatja a nyomásszabályozó is. Meg kell mérni a tüzelőanyag nyomását: hengerenkénti befecskendezésnél min. 3 bar, központinál min. 2,5 bar-nak kell lennie, de az autó konstrukciójától is függ. Gyújtással nem minden típus indítja egyből a szivattyút, van, amelyik csak indítózáskor indítja el.

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9622 Dátum: 2014.07.09 08:53:12 »
Sziasztok, szerintetek jelenthet hibát az alábbi:

A nemrég vett MR2-esemen (1,8-as, 2000-res évjáratú) egy lájtos 10 km-es, 40 perces  városi krúzolás után a motor úgy felmelegedett, hogy szinte a nívópálca végén lévő műanyagot se tudtam puszta kézzel megfogni, és a motorháztető is nagyon forró volt. Kint volt ugyan 32 fok, de a Nap már nem sütött túl durván. A motor hőmérsékletét jelző mutató végig középtartományban volt, így látszólag minden OK, csak furcsa nekem, hogy egy motor ennyire átmelegedjen.

Hozzátartozik még, hogy mikor megvettem, a hűtővízbe kellett utántölteni kb. 4 decit, így csak hidegen áll a maximum jelzésen a víz, meleg motornál felmegy fölé vagy 2 centivel. Kifolyásnak nincs nyoma.

Köszi a választ!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9623 Dátum: 2014.07.09 12:54:57 »
Sziasztok, szerintetek jelenthet hibát az alábbi:

A nemrég vett MR2-esemen (1,8-as, 2000-res évjáratú) egy lájtos 10 km-es, 40 perces  városi krúzolás után a motor úgy felmelegedett, hogy szinte a nívópálca végén lévő műanyagot se tudtam puszta kézzel megfogni, és a motorháztető is nagyon forró volt. Kint volt ugyan 32 fok, de a Nap már nem sütött túl durván. A motor hőmérsékletét jelző mutató végig középtartományban volt, így látszólag minden OK, csak furcsa nekem, hogy egy motor ennyire átmelegedjen.

Hozzátartozik még, hogy mikor megvettem, a hűtővízbe kellett utántölteni kb. 4 decit, így csak hidegen áll a maximum jelzésen a víz, meleg motornál felmegy fölé vagy 2 centivel. Kifolyásnak nincs nyoma.

Köszi a választ!

Végy egy megfelelőnek tartott konyhai edényt (pl; kukta, v. fedővel lefedhető egyéb edényzet), majd melegítsd fel a félig feltöltött edényben lévő vizet forrásig. Vedd le a "tűzről" és várj addig amíg a víz már nem mozog a belső hőmozgás hatására, ( ha teheted egy megfelelően kalibrált mérővel ellenőrizd a folyadék hőmérsékletét ) ~87-93 oC. Majd fogd meg az edény falát kívülről és erősen gondolj arra, hogy mennyire hasonlít az érzés arra amikor a nívópálcát tapiztad. Amennyiben hasonló érzést generál benned a kísérlet, úgy a kérdésedre a válasz nem. Majd a megnyugtatásod végett nézz utána, hogy a járműved üzemi hőmérséklete mekkora értéket takar, a Celsius skálán. 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9624 Dátum: 2014.07.09 13:16:15 »

Hozzátartozik még, hogy mikor megvettem, a hűtővízbe kellett utántölteni kb. 4 decit, így csak hidegen áll a maximum jelzésen a víz, meleg motornál felmegy fölé vagy 2 centivel. Kifolyásnak nincs nyoma.

Köszi a választ!
Nekem termosztát cserénél kapott új vizet a rendszer, hazavittem a kocsit, maxon állt a szint a kiegyenlítőben. Mivel akkor még garázsban állt, egyszer csak megfigyeltem a rózsaszín csöppeket a kocsi alatt. Hetekig tartott a csöpögés, majd abbamaradt. Ekkor a kiegyenlítőben MIN szinten volt a víz. Azóta sincs semmi baja. Szal nem bug, feature.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9625 Dátum: 2014.07.09 14:16:18 »
Végy egy megfelelőnek tartott konyhai edényt (pl; kukta, v. fedővel lefedhető egyéb edényzet), majd melegítsd fel a félig feltöltött edényben lévő vizet forrásig. Vedd le a "tűzről" és várj addig amíg a víz már nem mozog a belső hőmozgás hatására, ( ha teheted egy megfelelően kalibrált mérővel ellenőrizd a folyadék hőmérsékletét ) ~87-93 oC. Majd fogd meg az edény falát kívülről és erősen gondolj arra, hogy mennyire hasonlít az érzés arra amikor a nívópálcát tapiztad. Amennyiben hasonló érzést generál benned a kísérlet, úgy a kérdésedre a válasz nem. Majd a megnyugtatásod végett nézz utána, hogy a járműved üzemi hőmérséklete mekkora értéket takar, a Celsius skálán.

Értem én, hogy gőzgép, csak mi hajtsa?  :lol:
Csak zárójelesen megjegyezném, hogy a műanyag végű/borítású nívópálca, közel sem olyan forró, hopgy ne lehessen megfogni. Sőt még az olajbetöltő nyílást záró műanyag kupakot is ki lehet tekerni még akár üzem közben is, itt persze csak a hőmérsékletére gondolok. A műanyag ugyanis nagyon rossz hővezető, ahogy megfogjuk egy pillanatig forró, de hamar leesek a hőmérséklete a műanyag felületnek, és megszorítható erős fájdalomérzés nélkül. Természetesen a fémfelületek tapizását 93 fokos állapotban én nem javaslom, erősen ellenjavallt.  :lol:

Hogy kicsit ON is legyek, azt már én is megkérdeztem a szerrellőmtől  :), hogy mennyire normális az, ha a hűtővíz hőmérséklet jelző beáll középre ozt onnan ki se mozdul, se télen, se nyáron, még 40 fokban sem. Persze értem én, hogy az a jó ha nem, de ennyire pöpec a hűtőrendszer? Bármilyen más autónál azért látni egy pindurka ingadozást fölfele, lefele. Persze azt mondta, hogy teljesen normális, nincs annak semmi baja, azaz jól mér. Jó sok bajunk van nekünk, már akkor is gyanakszunk, ha valami (túl) jó...  :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9626 Dátum: 2014.07.09 17:19:22 »
hogy mennyire normális az, ha a hűtővíz hőmérséklet jelző beáll középre ozt onnan ki se mozdul, se télen, se nyáron, még 40 fokban sem. Persze értem én, hogy az a jó ha nem, de ennyire pöpec a hűtőrendszer? Bármilyen más autónál azért látni egy pindurka ingadozást fölfele, lefele....
A kocsikban lévő gyári hűtővízhőfok kijelzőknek annyira kicsi a felbontása, hogy abból szinte semmit nem látni, szinte csak jelképesek. Talán ezért is hagyják el egyre többől.-(
Rendes műszerrel nézve, vagy az ECU-ból kiolvasva  persze már más a helyzet, de ez úgy sem fogja befolyásolni a vezetését senkinek.
A zárt hűtőrendszer automatikusan lekezeli a terhelésváltásokból adódó plusz hőterhelést és normál üzemi hőfokon tartja a motort, ezért van a termosztát és a ventilátor, és egyes járműveknél a hűtőzsaluzat szabályzása.
Úgy vettem észre, hogy a mi éghajlatunknál átlagos terhelés esetén a túl gyakran bekapcsoló venti a hűtőfolyadék elhasználódására utal (feltéve, hogy a hűtőrendszer többi része kifogástalan) és cseréje után jelentősen többet üzemel a rendszer rásegítés nélkül.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9627 Dátum: 2014.07.09 17:33:33 »
Amikor rossz volt a termosztát, azért képes volt követni, de hasonlóan a üzemanyagszint méréséhez, erősen csillapított a műszer. Utóbbinál is lehet látni, hogy nagyobb kanyarban, emelkedőn-lejtőn lassan változik, de csillapítva, hiszen eléggé zavaró lenne, ha követné az üzemanyag lötyögését  ;)

Szóval a hűtőrendszer eléggé stabilan tartja a hőmérsékletet!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9628 Dátum: 2014.07.09 18:12:56 »
A megnyugtató középállást 10-15°C-os tartományban tartja. Tehát 75, és 90°C-os hűtőfolyadék esetén is középen áll kb.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9629 Dátum: 2014.07.09 21:22:59 »
középállást 10-15°C-os tartományban tartja. ...
Van az egy kicsivel több is, én inkább úgy fogalmaznék, normál üzemi hőmérsékleten van középállásban.
A legutóbb olvasott egyik Toyotás szerviz leírás szerint 92C kapcsol be a venti, és 96 nál lesz maxon a fordulata. Ezt még simán középállásnak mutatja a legtöbb visszajelző.