Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344802 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9390 Dátum: 2013.11.13 10:28:10 »
Nekem is volt(ill van is) a Civicen ilyen hang, ahogy felengedem a kuplungot, ilyen csattanásszerű hang, nem hangos.
Valoban nem tùl hangos, de én napi hasznàlatban most màr szinte mindig hallom... Szerintem inkàbb koppanàshoz/kattanàshoz hasonlit ez a hang mint csattanàshoz, de lehet ez relativ.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9391 Dátum: 2013.11.13 20:12:47 »
Kiprobàltam ma azt amit javasoltatok: lejtön kéziféket kiengedve üresben gurultam le, és ekkor nem hallottam semmi féle koppanàst...

Vajon, amikor egyesben indul az auto, akkor nincs nagyobb terhelésnek kitéve minden (fékek stb.) mint, ha csak ùgy gurul?

A fékeket azért legközelebb àtnézetem, de összefoglalva, akkor a következök is felmerülhetnek mint hiba- (koppanàs-) forràs: kuplung, vàlto,  féltengelycsukló.
Valamit kifelejtettem?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9392 Dátum: 2013.11.13 20:21:03 »
Kiprobàltam ma azt amit javasoltatok: lejtön kéziféket kiengedve üresben gurultam le, és ekkor nem hallottam semmi féle koppanàst...

Vajon, amikor egyesben indul az auto, akkor nincs nagyobb terhelésnek kitéve minden (fékek stb.) mint, ha csak ùgy gurul?

A fékeket azért legközelebb àtnézetem, de összefoglalva, akkor a következök is felmerülhetnek mint hiba- (koppanàs-) forràs: kuplung, vàlto,  féltengelycsukló.
Valamit kifelejtettem?

Hát amikor felengeded a kuplungot, megfeszül a hajtáslánc, és a futómű. De sztem nem a futómű lesz, ez tipikusan hajtáslánc, tartóbak lehet sztem. De a bakokat már kizártátok. LEhet a féltengely is simán. Egyébként kívülről nem behatárolható a hang egyáltalán, mégis honnan, merről jön ?

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9393 Dátum: 2013.11.13 20:48:06 »
De sztem nem a futómű lesz, ez tipikusan hajtáslánc, tartóbak lehet sztem.
A hajtàslàncon a motor hajtàslàncàt érted? De azt is akkor miért csak àllo helyzetböl indulàsnàl hallanàm? A motorbol amùgy semmi gyanùs hangot nem hallok...
Az biztos, hogy a tartobakokat àtnézték màr, és nincs egyértelmü lötyögés egyiknél sem...

En belülröl ùgy hallom, hogy a koppanàs az auto bal (vezetö felöli) oldalàtol jön, mintha egy kicsit lentebbröl, a kerék irànyàbol hallanàm, bàr nem vennék mérget rà, hogy nem a kuplungtol vàltotol ered...

A féltengellyel kapcsolatban pedig alàszedett kormànnyal indulàsnàl semmi rendellenes nem hallhato... A szerelöm szerint az nem lehet, mert a gumiharang is jo àllapotban van, nincs szivàrgàs.

Amùgy amint màr irtam, ez a hang elég halk azért. Néhàny honapja, mikor még nem hallatszott ennyire sürün, a szerelömet beültettem vezetni, de Ö azt mondja nem hall semmit... En sem tudom azért mindig elöidézni, mikor akarom, de az esetek többségében most màr sikerül.
Nem eröteljes indulàsokkor jön elö, vagy hirtelen felengedve a kuplungot, hanem normàlisan, de hatàrozottan indulva.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9394 Dátum: 2013.11.13 21:01:09 »
Hát ha neki nem tűnt fel, akkor nem lehet olyan súlyos :) AMúgy próbáltál más E12t, abban hallani e ?

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9395 Dátum: 2013.11.13 21:10:06 »
Hàt sùlyosnak lehet nem sùlyos, de az igazat megvallva a gondom az, hogy màr eléggé zavar ez a koppanàs... ezért szeretnék màr a végére jàrni, és megtalàlni a forràsàt.

Màsik E12-t nem probàltam még, de a csalàdban van egy francia auto, meg egy Opel is, de egyikben sem hallhato ilyen fajta koppanàs indulàsnàl... azért szerintem valami csak nincs rendben az én automon (noha ez mégiscsak egy Toyota)...
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.13 21:28:06 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9396 Dátum: 2013.11.13 21:36:32 »
Kiprobàltam ma azt amit javasoltatok: lejtön kéziféket kiengedve üresben gurultam le, és ekkor nem hallottam semmi féle koppanàst...

Vajon, amikor egyesben indul az auto, akkor nincs nagyobb terhelésnek kitéve minden (fékek stb.) mint, ha csak ùgy gurul?

A fékeket azért legközelebb àtnézetem, de összefoglalva, akkor a következök is felmerülhetnek mint hiba- (koppanàs-) forràs: kuplung, vàlto,  féltengelycsukló.
Valamit kifelejtettem?
Azt felejtetted ki, hogy szedd ki a féket a listából ;) ... Gondolj már bele: mégis miféle terhelést kapna induláskor a fék?

Mi történik, ha egyesben mész az autóval, elengeded a gázt, aztán újra gázt adsz? Így nem tudod produkálni a hangot?

Azt is ki kéne próbálnod, hogy mi történik, ha fiiiiinoman, csúsztatva, lassan felengedett kuplunggal indulsz el? Ilyenkor is van hang?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9397 Dátum: 2013.11.13 21:43:26 »
A hajtàslàncon a motor hajtàslàncàt érted? De azt is akkor miért csak àllo helyzetböl indulàsnàl hallanàm? A motorbol amùgy semmi gyanùs hangot nem hallok...
Az biztos, hogy a tartobakokat àtnézték màr, és nincs egyértelmü lötyögés egyiknél sem...

En belülröl ùgy hallom, hogy a koppanàs az auto bal (vezetö felöli) oldalàtol jön, mintha egy kicsit lentebbröl, a kerék irànyàbol hallanàm, bàr nem vennék mérget rà, hogy nem a kuplungtol vàltotol ered...

A féltengellyel kapcsolatban pedig alàszedett kormànnyal indulàsnàl semmi rendellenes nem hallhato... A szerelöm szerint az nem lehet, mert a gumiharang is jo àllapotban van, nincs szivàrgàs.

Amùgy amint màr irtam, ez a hang elég halk azért. Néhàny honapja, mikor még nem hallatszott ennyire sürün, a szerelömet beültettem vezetni, de Ö azt mondja nem hall semmit... En sem tudom azért mindig elöidézni, mikor akarom, de az esetek többségében most màr sikerül.
Nem eröteljes indulàsokkor jön elö, vagy hirtelen felengedve a kuplungot, hanem normàlisan, de hatàrozottan indulva.
Hajtáslánc: ami eljuttatja a motor erejét, a motortól a kerekekig.

Egy ilyen halk (mert ha szerelőd nem hallotta, akkor biztos halk) koppanást előidézhet kb. bármi. A bakok is, függetlenül attól hogy nem lötyögnek. A féltengelycsuklók is, függetlenül attól hogy szemre épek és nem produkálnak más hibajelenséget. Bármi. Kerékcsapágy, hogy csak egy példát mondjak. Meg még sokminden más.

Én nem foglalkoznék vele  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9398 Dátum: 2013.11.13 21:46:14 »
Mi történik, ha egyesben mész az autóval, elengeded a gázt, aztán újra gázt adsz? Így nem tudod produkálni a hangot?
Igy is tudom néha produkàlni, eröteljesebb kigyorsitàsnàl (vagy kettesben is ugyanigy), de sokkal ritkàbban mint az elsö indulàsnàl.

Azt is ki kéne próbálnod, hogy mi történik, ha fiiiiinoman, csúsztatva, lassan felengedett kuplunggal indulsz el? Ilyenkor is van hang?
Ezt is probàlgattam màr és ilyenkor se nagyon hallom. Ha nagyon odafigyelek az indulàskor és nyugodtan dolgozok a kuplungpedàllal, akkor nem hallatszik.
De ha a kuplungpedàlt egy kicsit is hatàrozotabban engedem el, akkor szinte mindig koppan.

Azt felejtetted ki, hogy szedd ki a féket a listából ;) ... Gondolj már bele: mégis miféle terhelést kapna induláskor a fék?
Gondoltam nagyobb erö adodik àt és nagyobb igy a valoszinüsége, hogy bemoccanjon ott is valami ha véletlenül nem rögzül ùgy, ahogy kell...?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9399 Dátum: 2013.11.13 21:54:11 »
Egy ilyen halk (mert ha szerelőd nem hallotta, akkor biztos halk) koppanást előidézhet kb. bármi. A bakok is, függetlenül attól hogy nem lötyögnek. A féltengelycsuklók is, függetlenül attól hogy szemre épek és nem produkálnak más hibajelenséget. Bármi. Kerékcsapágy, hogy csak egy példát mondjak. Meg még sokminden más.

Én nem foglalkoznék vele  :flowers:
Ezzel köszönt el tölem a szerelö is: hogy szinte bàrmi lehet, és idövel ha tényleg mindig hallhato lesz, és be lehet mérni pontosan, akkor majd ùjbol megnézi.
Egy biztos, hogy mindig ugyanonnan hallom ezt a koppanàst, tehàt valami okozza...
A gond csak az, hogy nap mint nap hallom, minden egyes indulàsnàl... nehezen birom ràvenni magamat, hogy ne vegyem észre és ne zavarjon...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9400 Dátum: 2013.11.13 22:17:39 »
Ezzel köszönt el tölem a szerelö is: hogy szinte bàrmi lehet, és idövel ha tényleg mindig hallhato lesz, és be lehet mérni pontosan, akkor majd ùjbol megnézi.
Egy biztos, hogy mindig ugyanonnan hallom ezt a koppanàst, tehàt valami okozza...
A gond csak az, hogy nap mint nap hallom, minden egyes indulàsnàl... nehezen birom ràvenni magamat, hogy ne vegyem észre és ne zavarjon...
Valami okozza, igen, ez biztos ;) ...

A legutóbbi leírásaid alapján: valami, ami akkor mozdul el a megfelelő mértékben, mikor határozottabban indulsz, és/vagy váltasz kettesbe, és/vagy egyesben motorfékezés után újra gázt adsz. A féket én full kizárnám. A leírás új elemei alapján, igen nagy valószínűséggel a hajtásláncot is (féltengelyeket is beleértve). Tartóbakok lesznek szerintem; vagy valami a futóműben, ami el tud mozdulni függőlegesen.

Viszont ha futómű-elem lenne, annak máskor is kéne koppannia, mikor út-egyenetlenségek miatt elmozdul! Úgyhogy: én a bakokra tippelnék.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9401 Dátum: 2013.11.13 22:36:12 »
OK. Akkor még egyszer megnézetem majd a bakokat. Vajon érdemes lenne elvinni ezért a màrkaszervizbe? Ha a bakokkal lenne a gond, akkor cserélni kellene öket vagy szoritani rajtuk?

A féltengelyeket te akkor kizàrnàd? Annak màs jele is lenne, ha onnan jönne a koppanàs?

Marad még a kuplung meg a vàlto, vagy azok valamilyen hibàjàt se tartod valoszinünek?
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.13 22:40:10 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9402 Dátum: 2013.11.13 23:39:20 »
OK. Akkor még egyszer megnézetem majd a bakokat. Vajon érdemes lenne elvinni ezért a màrkaszervizbe? Ha a bakokkal lenne a gond, akkor cserélni kellene öket vagy szoritani rajtuk?

A féltengelyeket te akkor kizàrnàd? Annak màs jele is lenne, ha onnan jönne a koppanàs?

Marad még a kuplung meg a vàlto, vagy azok valamilyen hibàjàt se tartod valoszinünek?
Az általad leírtakból következtetek arra, amit írtam. Újat nem nagyon tudok hozzátenni  :) ... nem vagyok szerelő, és ez amúgy is távdiagnózis. Csak próbálok következtetés alapján tippelni. Szerelődnek kéne beülni, és pl. meghatározni, hogy pontosan hogyan, milyen körülmények között jelentkezik a hang.

Egyik szerelő ismerősöm, egy autó hasonló hibájának a diagnosztizálása során csinált olyat, hogy beálltunk a kocsival a műhelybe, kinyitottuk a motorháztetőt, a munkatársát beültette a kocsiba, ő pedig a nyitott motortér mellett állva nézett/fülelt. A munkatárs beindította a motort, behúzta jó erősen a kéziféket, egyesbe tette a váltót, és nekiállt a kuplungot hirtelen, ugrásszerűen felengedni addig, amíg kezdett fogni - aztán kinyomta újra. A behúzott kézifék miatt persze az autó helyben maradt, de az egész hajtáslánc, motorostul, rendesen meg-megmozdult. Nagyon hamar kiderült, hogy az egyik váltó-tartóbak a ludas.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9403 Dátum: 2013.11.13 23:54:12 »
Ertem. Gondolom amikor maga a motor ràntja meg az autot, akkor sokkal nagyobb erö mozditja ott meg, mintha kézzel (vasrùddal) probàlja emelgetni, feszegetni a szaki. A nagyobb mozgàsokat meg lehet igy kézzel is talàlni, de a kisebb moccanàsokat szerintem is csak ùgy lehet megtalàlni, ahogy leirtad.

Ilyen motortarto bakokat gondolom csak a màrkaszervizen keresztül lehet beszerezni, vagy online alkatrész-üzletekben is kaphatoak ilyesmik? Vagy ott is elég csak a gumi részét cserélni esetleg? Lehet elsö körben a bal (vezetö felöli) oldalon lévö bakokat kellene alaposan szemügyre venni.

Ha lehet nyugtass meg, hogy a leirtak alapjàn valoszinüleg nem a vàlto lesz a lùdas...?!

Mivel a kuplungpedàl felengedésével egyidejüleg jelentkezik a koppanàs, a kuplungnàl nincs vajon olyan rész ami ilyen koppanàst tudna okozni (tàrcsa, kinyomocsapàgy, stb.)? 

Köszi a türelmedet @Palaczk!
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.13 23:56:14 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9404 Dátum: 2013.11.14 08:28:55 »
Az általad leírtakból következtetek arra, amit írtam. Újat nem nagyon tudok hozzátenni  :) ... nem vagyok szerelő, és ez amúgy is távdiagnózis. Csak próbálok következtetés alapján tippelni. Szerelődnek kéne beülni, és pl. meghatározni, hogy pontosan hogyan, milyen körülmények között jelentkezik a hang.

Egyik szerelő ismerősöm, egy autó hasonló hibájának a diagnosztizálása során csinált olyat, hogy beálltunk a kocsival a műhelybe, kinyitottuk a motorháztetőt, a munkatársát beültette a kocsiba, ő pedig a nyitott motortér mellett állva nézett/fülelt. A munkatárs beindította a motort, behúzta jó erősen a kéziféket, egyesbe tette a váltót, és nekiállt a kuplungot hirtelen, ugrásszerűen felengedni addig, amíg kezdett fogni - aztán kinyomta újra. A behúzott kézifék miatt persze az autó helyben maradt, de az egész hajtáslánc, motorostul, rendesen meg-megmozdult. Nagyon hamar kiderült, hogy az egyik váltó-tartóbak a ludas.

Sztem is ezt kellene csinálni. Legalább a hang irányát behatárolni.