Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344754 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9375 Dátum: 2013.11.08 17:43:24 »
Üdv!

Szakmai segítségre van szükségem  :helpsmilie:
Megjött a kocsihoz az új vízpimpa, AISIN WPT033A:


Két félből áll, közötte tömítés látszik. Négy darab csavar fogja össze őket, és három átmenő csavarral lehet a helyére rögzíteni, ami ugye még összeúzza a két felet.

A kérdésem az, hogy így mehet-e fel a helyére, vagy le kell tömíteni pasztával, mielőtt beépítem?

Amit kivettem, az pasztás volt, mert szétszedtem a két felet.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.08 17:52:26 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9376 Dátum: 2013.11.08 19:19:41 »
Bocsánat, pumpa  :D

De közben utánajártam, és pasztázva lesz.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9377 Dátum: 2013.11.08 19:22:32 »
Bocsánat, pumpa  :D

De közben utánajártam, és pasztázva lesz.

 [rohog] [rohog]  Most nézem csak: vízpimpa   :D :D :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9378 Dátum: 2013.11.08 19:25:36 »
[rohog] [rohog]  Most nézem csak: vízpimpa   :D :D :D
Az  :D


PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9379 Dátum: 2013.11.08 23:17:52 »
Ez a tuning! VízPIMPa...  :lol:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9380 Dátum: 2013.11.09 13:00:04 »
Ez a tuning! VízPIMPa...  :lol:

Már Kakucson is látszott, hogy Neked is pihent agyad van!  Ez óriási gag volt !!!! :clap: :clap: [rohog] [rohog] [rohog]
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9381 Dátum: 2013.11.09 14:27:28 »
 ;)

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9382 Dátum: 2013.11.12 19:58:15 »
Sziasztok,

Egy külföldi forumon véletlenül talàltam több beszàmolot is, amelyekben a tulajok az E12-es Corolla elsö futomüjéböl indulàskor hallhato koppano hangra panaszkodnak.

Ezeket a véleményeket is belefoglaltàk egy késöbbi, a tipussal kapcsolatos összefoglalo felmérésbe.

Ahogy arrol màr beszàmoltam a Corollàs topikban, az én E12-es Corollàmbol is egyre sürübben hallatszik ez a koppano hang (egyesben indulàskor vagy néha kettesben kigyorsitàskor, abban a pillanatban, mikor a kuplungpedàlt felengedem).
Az emlitett külföldi oldalon, valaki megemlitette, hogy Ö mindent leszedett az elsö fékeknél, bezsirozta a nyergeket és az ott lévö mozgo alkatrészeket (csùszkàk stb.), de igy is csak ideiglenesen oldodott meg a dolog (3000 km utàn visszatért a koppanàs...)
Amùgy nàla is (akàrcsak nàlam) elvileg minden egyéb rendben van az elsö futomü alkatrészeivel.

Itt a forumon màr olvastam olyan beszàmolot is, hogy a fékbetétek mocoroghatnak, és ezek okozzàk azt a bizonyos koppano hangot...

En meg akarom nézetni a szerelömmel, hogy pontosan mi a helyzet a fékekkel, és elsö körben megejteni egy hasonlo zsirozàst, mint amit az illetö is tett.

Azt szeretném kérdezni töletek, hogy ilyenkor végsö esetben mi lehet a megoldàs? Vajon elég a betéteket (és esetleg a tàrcsàt is) cserélni, vagy valoszinü, hogy a féknyereg-csere oldhatja csak meg a gondot (de azt sem értem, hogyan kophat el a féknyereg...)?

Elöre is köszönöm a véleményeket.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.12 20:02:06 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9383 Dátum: 2013.11.12 23:59:08 »
üdv espero!
Ha a fék a bűnös, az inkább használat közben, értsd ezalatt fékezés közben adna hangot, de nem kizárt az ellenkezője sem!
Nézesd meg mindenesetre a motor és váltótartó bakokat is!  ;)

Bizony kophat a nyereg, de nem hinném, hogy 7-8 éves autóknál ez már jelentkezne kopogás formájában..
Egyes tipusoknál idővel vagy a rossz minőségű fékalkatrész, hiányzó rezgéscsillapító is okozhatja a hangot!
Például zörgő fékbetét egyenetlen úton, a fékbetét rezgéscsillapítójának hibájából. Néha elég megspanolni az adott rugót, lemezt, de olykor csak a csere segít.
Előbb mindenképpen be kellene határolni a hiba helyét, ha hiba egyáltalán!
Teljes futómű átrángatás, rugóvizsgálat stb., ha minden oké, csendes parkoló, két ember, egyik vezet a másik kivül hallgatózik.  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.13 00:02:25 írta kamikaze »

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9384 Dátum: 2013.11.13 00:36:45 »
Nézesd meg mindenesetre a motor és váltótartó bakokat is!  ;)
Azt is màr àtnézettem szerelökkel és allitolag minden rendben... ezért kezdek màr ilyen "egzotikusabb" hibàra gyanakodni.

Egyes tipusoknál idővel vagy a rossz minőségű fékalkatrész, hiányzó rezgéscsillapító is okozhatja a hangot!
Ilyen rezgéscsillapitokat adnak minden egyes ùjonan vàsàrolt fékbetétszetthez, vagy ha esetleg nincs rajta, akkor a màrkaszervizben kell majd megvàsàrolni?

Például zörgő fékbetét egyenetlen úton, a fékbetét rezgéscsillapítójának hibájából. Néha elég megspanolni az adott rugót, lemezt, de olykor csak a csere segít.
Igen, hallok elég sürün ilyen fékbetét-billegéshez hasonlo hangot is, mikor egyenetlen ùton (vagy kanyarodàs közben) eröteljesebben fékezek.
Elöbb tehàt ezen rezgéscsillapitok jelenlétét ellenöriztetem le, és ha azok rendben vannak, talàn megejtek egy fékbetét cserét is (elöfordulhat esetleg, hogy most nem a 100%-ig modell-kompatibilis betétek lehetnek fent (amùgy sajnos Bendix a tàrcsa és a betétek is)? Tehàt van egy minimàlis eltérés a különbözö gyàrtok betétei között, ami szintén okozhat mocorgàst és indulàskor a koppano hangot (mert ugyanis engem föként ez a hang zavar...)?   

Előbb mindenképpen be kellene határolni a hiba helyét, ha hiba egyáltalán!
Teljes futómű átrángatás, rugóvizsgálat stb., ha minden oké, csendes parkoló, két ember, egyik vezet a másik kivül hallgatózik.  :otlet:
Elvileg mindezt àtnézték màr, bàr a rugokat nem emlékszem, hogy alaposan megvizsgàltàk volna. De mindenképp valamelyik elkövetkezö hétvégén elviszem a szakihoz és megprobàlom kiderittetni a koppanàs okàt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.13 00:40:32 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9385 Dátum: 2013.11.13 00:45:04 »
Most nem azért, de a fékbetéten mi az isten tudna koppani?  :hmmmm:

Ha szorul a nyereg, akkor olyan hangja van indulásnál, mint amikor félig behúzott kézivel akarnál indulni. Kicsit fémes, pattanó hang. Az a lemezke, még ha hiányzik is, max 1mm-t tud kottyanni a betét, na ha azt valaki meghallja bent, tuti térdre borulok. De egyszerű a dolog, állj nem fék nélkül, pl kézifékkel, vagy gurulj ki. Ha ezután is hallod a hangot, akkor valóban féknyereg, ha nem, akkor valami más.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9386 Dátum: 2013.11.13 01:16:04 »
Most nem azért, de a fékbetéten mi az isten tudna koppani?  :hmmmm:
En arra értettem, hogy a fékbetét bemoccan indulàskor a nyeregben, és akkor elöidéz egy koppanàst...?

Ha szorul a nyereg, akkor olyan hangja van indulásnál, mint amikor félig behúzott kézivel akarnál indulni. Kicsit fémes, pattanó hang.
Hallani kellene, de valami ilyesmit hallok. De nem igazàn fémes a hang, csak egy pattanàs/kattanàs van, mikor egyesben kuplungot felengedve indulok (és pont a kuplung teljes felengedésekor hallatszik)...

De egyszerű a dolog, állj nem fék nélkül, pl kézifékkel, vagy gurulj ki. Ha ezután is hallod a hangot, akkor valóban féknyereg, ha nem, akkor valami más.
Ezt nem igazàn értem, hogy mit is probàljak (a kéziféket vagy a gurulàst illetöen)? De szinte minden indulàsnàl hallom, ha àllo helyzetben nyomom a féket vagy sem, vagy mikor egy pici lendületböl kigyorsitok stb.

Màr arra is gondoltam, hogy vajon nem a kuplung vagy a vàlto csinàlhatja ezt a koppano hangot? Csak most azért fokuszàltam a fékre, mert olvastam azon a forumon az enyémhez hasonlo koppanàsrol és ott a fékekkel hoztàk ezt kapcsolatba...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9387 Dátum: 2013.11.13 01:24:16 »
Ezt nem igazàn értem, hogy mit is probàljak (a kéziféket vagy a gurulàst illetöen)? De szinte minden indulàsnàl hallom, ha àllo helyzetben nyomom a féket vagy sem, vagy mikor egy pici lendületböl kigyorsitok stb.

Màr arra is gondoltam, hogy vajon nem a kuplung vagy a vàlto csinàlhatja ezt a koppano hangot? Csak most azért fokuszàltam a fékre, mert olvastam azon a forumon az enyémhez hasonlo koppanàsrol és ott a fékekkel hoztàk ezt kapcsolatba...
Állj meg egy lejtőn. Húzd be a kéziféket, tedd üresbe a váltót, szállj le a lábfékről. Engedd ki a kéziféket. Az autó elkezd gurulni... na, ekkor figyeld, hogy jelentezik-e a hang?

Ha igen, akkor legalább annyit elmondhatsz, hogy a kuplungnak, váltónak, motornak csakugyan nincs köze hozzá. Tehát szűkül a kör.

Azt próbáltad-e már, hogy álló helyzetben valami lenyomkodja kicsit az autó elejét, te meg ülsz bent, és figyeled, hogy nem jelentkezik-e a hang? Mert okozhatja ám olyasmi is, hogy valami a futóműben mozdul el, amikor induláskor az autó eleje megemelkedik.

PiciPetivel egyetértve, nehezen tudom elképzelni, hogy a fékrendszeren belül bármi akkorát mozdulhatna (pláne induláskor, amikor ugye nem is nyomod a féket), ami ilyen hangot idézhetne elő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9388 Dátum: 2013.11.13 01:48:20 »
Állj meg egy lejtőn. Húzd be a kéziféket, tedd üresbe a váltót, szállj le a lábfékről. Engedd ki a kéziféket. Az autó elkezd gurulni... na, ekkor figyeld, hogy jelentezik-e a hang?
OK, most màr értem. Hàt ki fogom ezt probàlni, de szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy ilyenkor nem jelentkezik a koppanàs. Söt, egyszer a szaki màr probàlta ùgy is, hogy megemelte az auto elejét és igy imitàlt egy pàr indulàst (tehàt üresben forogtak a kerekek), és akkor sem jelentkezett a koppanàs...

Ha igen, akkor legalább annyit elmondhatsz, hogy a kuplungnak, váltónak, motornak csakugyan nincs köze hozzá. Tehát szűkül a kör.
Igen a kuplung, vàlto... de miért csak àllo helyzetböl valo indulàskor hallom akkor, vagy néha kettesben kigyorsitàskor? Ha a kuplung vagy a vàlto lenne, akkor nem jelentkezne minden fokozatban, vagy jelen is van, csak elnyomja a motorzaj?

Azt próbáltad-e már, hogy álló helyzetben valami lenyomkodja kicsit az autó elejét, te meg ülsz bent, és figyeled, hogy nem jelentkezik-e a hang?
Na ezt is ki fogom probàlni a szakival. Amùgy nyomogattuk màr az autot, de kivülröl, igy pedig nem hallatszott (de legközelebb be fogok ülni).

Mert okozhatja ám olyasmi is, hogy valami a futóműben mozdul el, amikor induláskor az autó eleje megemelkedik.
Mintha a koppanàs a bal oldalrol (vezetö felöl) jönne. Ott csak a bal oldali belsö kormànyösszekötö gömbfej nem volt még cserélve, de àllitolag nem is mozog még...
A jobb oldali belsö kormànyösszekötö gömbfej, a két oldali külsö kormànyösszekötö gömbfej, a két oldali stabilizàtor gömbfej, és a bal oldali tàmasztogömbfej is volt màr cserélve kevesebb mint 1 éve...
A szilenteket, motorbakokat is àtnézték többször is... Nem értem, mi lehet még ott? Netalàntàn a féltengelycsukló? De azt is probàltam màr tesztelni, és alászedett kormánynál nem recseg indulásnál...
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.13 01:54:11 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9389 Dátum: 2013.11.13 08:19:09 »
Nekem is volt(ill van is) a Civicen ilyen hang, ahogy felengedem a kuplungot, ilyen csattanásszerű hang, nem hangos. Egyszer néztük cimborával emléxem, végül nem derült ki, de nem is nagyon erőltettük a dolgot, de azt mondta akkor, hogy mintha a váltóból jönne, legalábbis a váltó felől. Úgy tűnik nekjed is onnan jöhet, ha a vezető felől hallod. Egyébként sose lett "megcsinálva", így használtam, és így van azóta is  :hug: