Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344851 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9300 Dátum: 2013.09.10 22:41:12 »
Az a vastagságméret inkább a féknyereg miatt van megadva, teljesen elkopott betét esetén, 26mm vastag tárcsával nagyon kint lenne a dugattyú a nyeregből. 
Ebből adódik, hogy egy szabályozott tárcsával már óvatosan kell használni a fékbetétet. De ha kopásjelzőig használjuk, az még simán belefér. (Ekkor még van 1-1mm kopóréteg a betéten simán.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9301 Dátum: 2013.09.10 23:26:53 »
Akkor csúszik, ha nincs holtjáték, mivel a kiemelővilla folyamatosan nekifeszül a kiemelő szerkezetnek. És a holtjáték eltűnhet a kuplung kopásától. (Egyre közelebb kerül a tárcsa a lendkerékhez, és ezzel együtt a kinyomócsapágy is a villához.) Rá kéne nézni, de szerintem nem állítható.  :no:
Bingo  :yes: ... én még olyat nem nagyon hallottam, hogy csúszott, aztán állítás után nem csúszott. Olyat igen, hogy nem emelt ki a túl nagy holtjáték miatt, és ezen lehetett állítással segíteni. De a fordítottjáról, ilyen modern autók esetében, nem igazán.

Persze, én örülnék a legjobban, ha mégis meg lehetne így oldani  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9302 Dátum: 2013.09.10 23:35:49 »
Nem értettem félre. Amire egy betét elkopik, 1-2mm válla lesz a tárcsának. Ha a betétbe időközben szorult egy kavics, vagy ilyesmi, esetleg felüvegelték a betétet, és ezzel a tárcsát is megégették, simán kophat egyenletlenre a felület.
Én azt tettem szóvá, hogy nem automatikusan "félmunka" az, ha a betét-cserét nem követi tárcsa-szabályozás (vagy csere). Mert a dolog állapot-függő. Nade meg is beszéltük ezt :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9303 Dátum: 2013.09.10 23:40:08 »
Bingo  :yes: ... én még olyat nem nagyon hallottam, hogy csúszott, aztán állítás után nem csúszott. Olyat igen, hogy nem emelt ki a túl nagy holtjáték miatt, és ezen lehetett állítással segíteni. De a fordítottjáról, ilyen modern autók esetében, nem igazán.

Persze, én örülnék a legjobban, ha mégis meg lehetne így oldani  :D
Ha időben észreveszed, akkor pedig van ilyen, hogy állítás után jól működik. Szerintem.  Reméljük, hogy időben vetted észre  :otlet:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9304 Dátum: 2013.09.11 00:14:21 »
Én azt tettem szóvá, hogy nem automatikusan "félmunka" az, ha a betét-cserét nem követi tárcsa-szabályozás (vagy csere). Mert a dolog állapot-függő. Nade meg is beszéltük ezt :)
Nem követi, hanem megelőzi. Amennyiben szükséges.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9305 Dátum: 2013.09.11 00:20:57 »
Bingo  :yes: ... én még olyat nem nagyon hallottam, hogy csúszott, aztán állítás után nem csúszott. Olyat igen, hogy nem emelt ki a túl nagy holtjáték miatt, és ezen lehetett állítással segíteni. De a fordítottjáról, ilyen modern autók esetében, nem igazán.

Persze, én örülnék a legjobban, ha mégis meg lehetne így oldani  :D

Ha belegondolsz, az történik, mintha csúsztatnád a kuplungot. Ezért old a legkisebb pedálmozdulatra, mert máris kiemel. Tehát nincs holtjáték. Ha a kuplungmunkahengeren állítható a kinyomócsap hossza, akkor nyertél pár napot...
Ha a szegecselésig elkopik, akkor visz magával sokmindent, nem várnám meg...  :nono:

Cserét úgyse tudod megúszni, ez már igencsak a végét jelenti, de legalább nem dől rád a határidőnaplód...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9306 Dátum: 2013.09.11 00:33:54 »
Ha belegondolsz, az történik, mintha csúsztatnád a kuplungot. Ezért old a legkisebb pedálmozdulatra, mert máris kiemel. Tehát nincs holtjáték. Ha a kuplungmunkahengeren állítható a kinyomócsap hossza, akkor nyertél pár napot...
Ha a szegecselésig elkopik, akkor visz magával sokmindent, nem várnám meg...  :nono:

Cserét úgyse tudod megúszni, ez már igencsak a végét jelenti, de legalább nem dől rád a határidőnaplód...
Én sem akarnám semmiképpen megvárni, míg végképp bekaputtol... Isten ments  :nonono: !

Abban meg, hogy itt még állítással lehetne valamit korrigálni, nem igazán tudok hinni. Szarakszik már ez a kuplung egy ideje... eleve ott indul a sztori, hogy mióta megvan az autó (!), vagyis 63 ezret futott kora óta, a kuplung hidegen búg. Aztán ehhez kezdtek jönni nyár elején az egyéb tünetek... egyre feljebb fogott, de pl. pár hete meg éppenséggel NEM EMELT KI néhány alkalommal  :ph34r: ... most pedig ez  ::) ... áh, kész, vége van szerintem.

Szerencsére jövő héten pont megyünk Erdélybe, barátokkal, öt napra - s bár elvileg az volt a terv, hogy a Yarissal megyünk, de ez módosítható. A Yarist meg otthagyom ez idő alatt szerelőmnél, s abban az öt napban csak talál majd rá valamikor alkalmat, hogy megcsinálja a kuplungot.

A következő nagy kérdés: elég lesz-e vajon a tárcsát cserélni, vagy komplett szettre lesz szükség  :wacko: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9307 Dátum: 2013.09.11 00:35:22 »
Nem követi, hanem megelőzi. Amennyiben szükséges.
Megelőzi? Értem mire gondolsz, de szerintem érhető volt az is, ahogy én írtam.

Igen: amennyiben szükséges - így stimmel a dolog szerintem is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9308 Dátum: 2013.09.11 05:30:47 »
A fékkel kapcsolatban: Peti, félreértetted Palaczk mestert. Őt ismerve arra gondolt és tök igaza van, hogy automatikusan NEM szükséges a tárcsákat szabályozni pusztán a betétek cseréjekor. Akkor kell, ha azoknak érezhető válla van. Ennyi. Én mondjuk nem szabályoztatom, cserélem a tárcsákat is. ;)
Bár majd meglátjuk az Avensisnél mennyit bírnak, mert darabja 13000 ft, párban nem biztos, hogy minden betét cserénél volna kedvem ennyit pluszban kiadni.
Általános ökölszabályként: 1 tárcsa nagyjából két garnitúra betétet szolgál ki.  Persze ez sok mindentől függ, de zsínórmértékként jól alkalmazható.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9309 Dátum: 2013.09.11 05:34:22 »
Én sem akarnám semmiképpen megvárni, míg végképp bekaputtol... Isten ments  :nonono: !

Abban meg, hogy itt még állítással lehetne valamit korrigálni, nem igazán tudok hinni. Szarakszik már ez a kuplung egy ideje... eleve ott indul a sztori, hogy mióta megvan az autó (!), vagyis 63 ezret futott kora óta, a kuplung hidegen búg. Aztán ehhez kezdtek jönni nyár elején az egyéb tünetek... egyre feljebb fogott, de pl. pár hete meg éppenséggel NEM EMELT KI néhány alkalommal  :ph34r: ... most pedig ez  ::) ... áh, kész, vége van szerintem.

Szerencsére jövő héten pont megyünk Erdélybe, barátokkal, öt napra - s bár elvileg az volt a terv, hogy a Yarissal megyünk, de ez módosítható. A Yarist meg otthagyom ez idő alatt szerelőmnél, s abban az öt napban csak talál majd rá valamikor alkalmat, hogy megcsinálja a kuplungot.

A következő nagy kérdés: elég lesz-e vajon a tárcsát cserélni, vagy komplett szettre lesz szükség  :wacko: ?

Sajnálom Mester!

Szerintem a múltkori ötvennél egyesbe akció tette be a kaput a kuplungnak.  Akkor azért kapott rendesen terhelést, nem vitás.

A tárcsa vs. komplett szett szükségessége csupán szétszerelést követően állapítható meg.   Persze ez attól függ, hogy milyen távra tervezel a kocsival és a rendelkezésedre álló szabadfelhasználású Mátyás királyok száma sem mindegy. 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9310 Dátum: 2013.09.11 06:29:33 »
Én sem akarnám semmiképpen megvárni, míg végképp bekaputtol... Isten ments  :nonono: !

Abban meg, hogy itt még állítással lehetne valamit korrigálni, nem igazán tudok hinni. Szarakszik már ez a kuplung egy ideje... eleve ott indul a sztori, hogy mióta megvan az autó (!), vagyis 63 ezret futott kora óta, a kuplung hidegen búg. Aztán ehhez kezdtek jönni nyár elején az egyéb tünetek... egyre feljebb fogott, de pl. pár hete meg éppenséggel NEM EMELT KI néhány alkalommal  :ph34r: ... most pedig ez  ::) ... áh, kész, vége van szerintem.

Szerencsére jövő héten pont megyünk Erdélybe, barátokkal, öt napra - s bár elvileg az volt a terv, hogy a Yarissal megyünk, de ez módosítható. A Yarist meg otthagyom ez idő alatt szerelőmnél, s abban az öt napban csak talál majd rá valamikor alkalmat, hogy megcsinálja a kuplungot.

A következő nagy kérdés: elég lesz-e vajon a tárcsát cserélni, vagy komplett szettre lesz szükség  :wacko: ?
Egyértelmű, hogy szettet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9311 Dátum: 2013.09.11 08:37:03 »
Egyértelmű, hogy szettet.
+1  :yes:

Nekem úgy mondták, hogy  15000-nél kezdődik a munkadíj, ha le kell venni a váltót. Ha kiderül utólag valami, akkor megint ennyinél kezdődik  :wacko:
Sőt, még a hátsó főtengelyszimmeringet és a váltón a nyelestengely szimmeringet is szokták ilyenkor cserélni, ha már szétkapták.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9312 Dátum: 2013.09.11 08:40:27 »
Ráadásul, a Yarist ugyan nem ismerem, de az E11 Corin és az Avén is le kell bontani a fél motorteret alulról(!), hogy hozzá lehessen férni. Márkaszerviz 5 normaórát ad meg a cserére. Bármit csinálsz, a rezsi ugyanannyi, így célszerű szettet cserélni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9313 Dátum: 2013.09.11 11:24:42 »

A következő nagy kérdés: elég lesz-e vajon a tárcsát cserélni, vagy komplett szettre lesz szükség  :wacko: ?

Szerintem ne szopasd magad szándékosan. Csak tárcsát cserélni félmegoldás. Főleg, hogy oktatsz is vele, mindenféleképpen szettet cseréltess.
Könnyen lehet, hogy a szerkezet vagy a kinyomócsapágy megadják magukat egy fél év múlva és akkor megint szét kell szedni és ami még rosszabb, le is kell állítani az autót, időpontot kell kérni, időkiesés, etc.
Olyan ez mint a féktárcsa szabályzás, az is félmegoldás. Ha szabályozni kell, ki kell dobni és venni egy újat.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9314 Dátum: 2013.09.11 13:58:35 »
Szerintem ne szopasd magad szándékosan. Csak tárcsát cserélni félmegoldás. Főleg, hogy oktatsz is vele, mindenféleképpen szettet cseréltess.
Könnyen lehet, hogy a szerkezet vagy a kinyomócsapágy megadják magukat egy fél év múlva és akkor megint szét kell szedni és ami még rosszabb, le is kell állítani az autót, időpontot kell kérni, időkiesés, etc.
Olyan ez mint a féktárcsa szabályzás, az is félmegoldás. Ha szabályozni kell, ki kell dobni és venni egy újat.
:yes: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i