Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344822 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9285 Dátum: 2013.09.10 21:33:55 »
Óóóóóób...meg, a kuplungomnak annyi  :eek: :no: :cry:

Ma elkezdett csúszni  :death: ... kész, vége. Még nem nagyon, de egyértelműen  ::) ... Gyorsítás közben elég a lábaddal megérinteni a kuplungpedált, és már pörög is fel a motor  :wacko: ... emelkedőn pedig, nagy gázzal gyorsítva, még alig észrevehetően, de meg-megugrik felfelé a fordulatszám.

Szóval... csere, igen hamarosan  :surrender: ! És csak reménykedni tudok, hogy ne haljon hirtelen halált, hanem bírja ki még pár napig, míg sikerül szerelőmnek beütemeznie a műveletet. Mert, mondanom sem kell, a naptáram durranásig van: holnap vizsga és 8 óra oktatás... holnapután 10 óra oktatás... pénteken 8 óra oktatás... és így tovább. Óriási káoszt okozna, ha az autó most pár napra kidőlne a sorból  :helpsmilie: ...

Hiányzott ez most, bakker, az új gumik meg a váltóolaj-csere mellé, mint üvegesnek a hanyattesés  :censored: !!!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9286 Dátum: 2013.09.10 21:39:16 »
Óóóóóób...meg, a kuplungomnak annyi  :eek: :no: :cry:

Ma elkezdett csúszni  :death: ... kész, vége. Még nem nagyon, de egyértelműen  ::) ... Gyorsítás közben elég a lábaddal megérinteni a kuplungpedált, és már pörög is fel a motor  :wacko: ... emelkedőn pedig, nagy gázzal gyorsítva, még alig észrevehetően, de meg-megugrik felfelé a fordulatszám.

Szóval... csere, igen hamarosan  :surrender: ! És csak reménykedni tudok, hogy ne haljon hirtelen halált, hanem bírja ki még pár napig, míg sikerül szerelőmnek beütemeznie a műveletet. Mert, mondanom sem kell, a naptáram durranásig van: holnap vizsga és 8 óra oktatás... holnapután 10 óra oktatás... pénteken 8 óra oktatás... és így tovább. Óriási káoszt okozna, ha az autó most pár napra kidőlne a sorból  :helpsmilie: ...

Hiányzott ez most, bakker, az új gumik meg a váltóolaj-csere mellé, mint üvegesnek a hanyattesés  :censored: !!!
Nem gondoltál rá, hogy egy próbát megérne állítani rajta?
Arra gondolok, hogy nincs elegendő holtjáték.

Apu Ignisén 40.000 km körülre szinte eltűnt a holtjáték a gyári kuplungnál. Állítottunk rajta, és jó, hála Istennek.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.10 21:40:47 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9287 Dátum: 2013.09.10 21:53:35 »
Nem gondoltál rá, hogy egy próbát megérne állítani rajta?
Arra gondolok, hogy nincs elegendő holtjáték.

Apu Ignisén 40.000 km körülre szinte eltűnt a holtjáték a gyári kuplungnál. Állítottunk rajta, és jó, hála Istennek.
Dehát csúszik  ::) !

Amúgy közel 153 ezer van benne (úgy, hogy 80 ezer óta oktatok is vele), és még a gyári...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9288 Dátum: 2013.09.10 21:56:04 »
Dehát csúszik  ::) !

Amúgy közel 153 ezer van benne (úgy, hogy 80 ezer óta oktatok is vele), és még a gyári...
A gond akkor van, ha van holtjáték és akkor csúszik. Állítani ingyen van (talán), aztán ha holtjátéknál is csúszik, akkor csere.
Te írtad, hogy kicsit hozzáérsz, akkor csinálja, nem értem  :excl:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9289 Dátum: 2013.09.10 22:04:22 »
Ez automata állítós. Nem igen tudsz rajta állítani, csak a pedál helyzetén néhány centit.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9290 Dátum: 2013.09.10 22:06:36 »
Dehát csúszik  ::) !

Amúgy közel 153 ezer van benne (úgy, hogy 80 ezer óta oktatok is vele), és még a gyári...
Most mond hogy nem időszerű alkatrész cseréről van szó :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9291 Dátum: 2013.09.10 22:08:10 »
A fékkel kapcsolatban: Peti, félreértetted Palaczk mestert. Őt ismerve arra gondolt és tök igaza van, hogy automatikusan NEM szükséges a tárcsákat szabályozni pusztán a betétek cseréjekor. Akkor kell, ha azoknak érezhető válla van. Ennyi. Én mondjuk nem szabályoztatom, cserélem a tárcsákat is. ;)
Bár majd meglátjuk az Avensisnél mennyit bírnak, mert darabja 13000 ft, párban nem biztos, hogy minden betét cserénél volna kedvem ennyit pluszban kiadni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.10 22:10:10 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9292 Dátum: 2013.09.10 22:08:24 »
Ez automata állítós. Nem igen tudsz rajta állítani, csak a pedál helyzetén néhány centit.
Oké, nem ismerem azt a típust.
De nekem szerelő ismerősöm állította, hogy a Carináén nem lehet állítani (sőt, általában a hidraulikus kuplungokon nem lehet). Lehet, hogy eleve gondolják azt, hogy a hidraulikusak "automata állítósak". Aztán mégis lehet. Automata állító meg örökös, nem mehet tönkre? Csak eszembe jutott a kérdés, mivel nem ismerem azt a gépet.
Azért mondtam, hogy egy próbát megér. De ha nem lehet, akkor annyi.
Csak egyből nem ugranék neki cserélni, aztán ha 30.000km után megint esetleg elfogy a holtjáték valamiért, akkor cseréltetek megint, közben már először is csak állítani kellett volna??
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.10 22:11:42 írta vd1234 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9293 Dátum: 2013.09.10 22:11:13 »
Akkor csúszik, ha nincs holtjáték, mivel a kiemelővilla folyamatosan nekifeszül a kiemelő szerkezetnek. És a holtjáték eltűnhet a kuplung kopásától. (Egyre közelebb kerül a tárcsa a lendkerékhez, és ezzel együtt a kinyomócsapágy is a villához.) Rá kéne nézni, de szerintem nem állítható.  :no:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9294 Dátum: 2013.09.10 22:12:22 »
Akkor csúszik, ha nincs holtjáték, mivel a kiemelővilla folyamatosan nekifeszül a kiemelő szerkezetnek. És a holtjáték eltűnhet a kuplung kopásától. (Egyre közelebb kerül a tárcsa a lendkerékhez, és ezzel együtt a kinyomócsapágy is a villához.) Rá kéne nézni, de szerintem nem állítható.  :no:
:yes: Erről van szó, "helyes állapotosság"  :D
Nálam Marutinál a végén már holtjátéknál is csúszott, na akkor cseréltettem ki az egész hóbelevancot.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.10 22:17:57 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9295 Dátum: 2013.09.10 22:12:42 »
Oké, nem ismerem azt a típust.
De nekem szerelő ismerősöm állította, hogy a Carináén nem lehet állítani (sőt, általában a hidraulikus kuplungokon nem lehet). Aztán mégis lehet.
Azért mondtam, hogy egy próbát megér. De ha nem lehet, akkor annyi. Csak egyből nem ugranék neki cserélni, aztán ha 30.000km után megint esetleg elfogy a holtjáték, akkor cseréltetek megint??
Persze, ránézni nem kerül semmibe, de azért egy tanulóautón ~70000 km nem kevés használat és ennek igen jelentős része városban ment bele.
Én azt mondom, időszerű a csere.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9296 Dátum: 2013.09.10 22:16:55 »
A fékkel kapcsolatban: Peti, félreértetted Palaczk mestert. Őt ismerve arra gondolt és tök igaza van, hogy automatikusan NEM szükséges a tárcsákat szabályozni pusztán a betétek cseréjekor. Akkor kell, ha azoknak érezhető válla van. Ennyi. Én mondjuk nem szabályoztatom, cserélem a tárcsákat is. ;)
Bár majd meglátjuk az Avensisnél mennyit bírnak, mert darabja 13000 ft, párban nem biztos, hogy minden betét cserénél volna kedvem ennyit pluszban kiadni.

Nem értettem félre. Amire egy betét elkopik, 1-2mm válla lesz a tárcsának. Ha a betétbe időközben szorult egy kavics, vagy ilyesmi, esetleg felüvegelték a betétet, és ezzel a tárcsát is megégették, simán kophat egyenletlenre a felület.

Persze ha az ember hetente cserél betétet, nem szükséges a szabályozás.  :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9297 Dátum: 2013.09.10 22:29:20 »
Értem. De ezeket a belső hűtésű tárcsákat alapból sem igen lehet szabályozni. 2mm a tűrése a Toyotákon. Nekem legalábbis 28/26 mm van megadva.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9298 Dátum: 2013.09.10 22:37:19 »
A gond akkor van, ha van holtjáték és akkor csúszik. Állítani ingyen van (talán), aztán ha holtjátéknál is csúszik, akkor csere.
Te írtad, hogy kicsit hozzáérsz, akkor csinálja, nem értem  :excl:
Csúszik. Teljesen felengedett állapotban csúszik, vagyis a tárcsa készen van. Ezen mit állítsak  ::) ?

Az, hogy a pedál pici megnyomására is csúszik, csak kiegészítő jelzés arra nézve, hogy a végét járja. TEGNAP még ilyen tünet sem volt.

De megkérdem szerelőmet, mit gondol erről.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9299 Dátum: 2013.09.10 22:38:34 »
Most mond hogy nem időszerű alkatrész cseréről van szó :)
Nem mondtam :) ... igazad van, valóban kibírt épp eleget. De ettől még elég rosszkor romlott el  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )