Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344933 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9165 Dátum: 2013.07.27 15:18:05 »
MAP szenzor esetleg?
Gondolom, hogy ez már nem elosztós gyújtással megy.

Nemtom van e  rajta MAP szenzor,a 99-es Ford Escorton sincs már....és hengerenkénti befecskendezésű,nem elosztós gyújtású.
Szépen haladok,a köv lépés a pcv lesz....imádkozom,hogy be legyen ragadva :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9166 Dátum: 2013.07.27 15:34:52 »
Nemtom van e  rajta MAP szenzor,a 99-es Ford Escorton sincs már....és hengerenkénti befecskendezésű,nem elosztós gyújtású.
Szépen haladok,a köv lépés a pcv lesz....imádkozom,hogy be legyen ragadva :D
Lehet, hogy nincs, de a Ford itt nem támpont szerintem  :otlet:
Az viszont jó lenne, ha PCV lenne simán  :yes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9167 Dátum: 2013.07.27 15:52:14 »
Azt hittem, hogy az 5w40-nel volt ez, rosszul emlékeztem.

Egyébként adatlap szerint más kategória a két 5w30 olaj (LM ACEA A1-04/B1-04, A5-04/B5-04, C2-04, Eneos ACEA A3/B4 (07) and C3 (08) ), már a viszkozitásnál nagy a különbség (sorban 4300 és PH 40 és 100 fokon 54,5 vs. 71,8    9,7 vs. 12), ami eleve okozhatja azt, amiről írsz. Elmegy bele az Eneos PH 5w30 minősítésű olaj is? De gondolom, hogy ebbe Te nem futsz bele.
Nem védem annyira az Eneost, de nem gondolom, hogy olyan olcsó lenne, azt meg főleg nem, hogy rossz. Nálam, és másnál is ahová  lehet tenni, ott jól teljesít (igaz, hogy megbízható helyről volt mindig), nem a Hunoil-Tesco-akármi kategória. LM meg nyilván prémium kategória, az árából is látszik, de azért más is gyárt elfogadható minőségű olajat, jobb áron szerintem. Mondjuk ha hamisítanák, az már eleve nem a gagyi kategória jellemzője  :wacko: Nálad valamiért nem vált be, nem fogod használni, rendben is van (persze nem örülök, hogy nem vált be), de azzal nem értek egyet, hogy az illene rá, hogy "olcsó olajat nem veszünk, mert az olyan is."
Nekem túl vékony lenne ez a 4300, de a Premium Hyper 5w30 nem akkora változás a LM Top Tec 4100 5w40 után (85 és 14 viszkozitással), de szerintem észrevehető lesz. Remélem pozitívan lesz az  ;) Majd kiderül talán, azért én megpróbálom.
Sustinában is gondolkodtam, de az 5w40 még viszkózusabb a 4100-nál is, az 5w30 meg szintén túl vékony az enyémbe szerintem.
Kicsit sarkítottam az olcsó olajas szöveggel, nyilván  :) ... természetesen nem akarom összekeverni az Eneost az 1000 Ft-os literenkénti árú vacakokkal. Azok számomra a "vállalhatatlan" kategória  :lol: ... a 2000-2500-as literenkénti árú mezőny pedig az "olcsó".

Nézd... a különbségek extrém igénybevételnél jönnek ki. Márpedig ez nálam eléggé adott. És, lám, ki is jött a különbség. Igen, tudom, hogy a PH a "sűrűbb" olaj - OK, ez megmagyarázza, miért lomhább vele kicsit a kocsi, és miért eszik kicsit többet. DE! A csúnyább motorhangot, intenzívebb lánccsörgést, és főleg az egyértelműen koraibb elöregedést, bizony nem magyarázza meg. Azt csak egy dolog magyarázza meg: a kétharmadnyi árért cserébe kapott, alacsonyABB minőség.

Én többet nem kísérletezem vele (amúgy ilyen került legutóbb az Avénkba is, oda sem kerül többet). A Sustinát lehet, hogy kipróbálom majd még - de ezt nem.

Én amúgy a helyedben maradnék az 5 W-40-es viszkozitásnál.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9168 Dátum: 2013.07.27 15:54:41 »
Kicsit sarkítottam az olcsó olajas szöveggel, nyilván  :) ... természetesen nem akarom összekeverni az Eneost az 1000 Ft-os literenkénti árú vacakokkal. Azok számomra a "vállalhatatlan" kategória  :lol: ... a 2000-2500-as literenkénti árú mezőny pedig az "olcsó".

Nézd... a különbségek extrém igénybevételnél jönnek ki. Márpedig ez nálam eléggé adott. És, lám, ki is jött a különbség. Igen, tudom, hogy a PH a "sűrűbb" olaj - OK, ez megmagyarázza, miért lomhább vele kicsit a kocsi, és miért eszik kicsit többet. DE! A csúnyább motorhangot, intenzívebb lánccsörgést, és főleg az egyértelműen koraibb elöregedést, bizony nem magyarázza meg. Azt csak egy dolog magyarázza meg: a kétharmadnyi árért cserébe kapott, alacsonyABB minőség.

Én többet nem kísérletezem vele (amúgy ilyen került legutóbb az Avénkba is, oda sem kerül többet). A Sustinát lehet, hogy kipróbálom majd még - de ezt nem.

Én amúgy a helyedben maradnék az 5 W-40-es viszkozitásnál.
Az olajos topicban válaszoltam  :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9169 Dátum: 2013.07.28 06:16:38 »
LM olajjal valami probléma?
Nincs.
Magam részéről jó nagyot csalódtam a "japó" Eneos Premium Hyperben. 5 W-40-es és 5 W-30-as viszkozitással egyaránt mellényúlásnak bizonyult.
Ein fall! Esetleg túl nagy volt az Advent.
Csöpp a statisztikai tengerben.
Csúcstámadás--> Eneos Sustina 5W30
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.28 06:19:53 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9170 Dátum: 2013.07.28 07:28:44 »
Nincs.Ein fall! Esetleg túl nagy volt az Advent.
Csöpp a statisztikai tengerben.
Csúcstámadás--> Eneos Sustina 5W30
Igen, azt még elképzelhető, hogy kipróbálom majd. Most legközelebbre mindenesetre már megrendeltem az LM TopTecet.

PH: nem azt mondom, hogy rossz. Alapvetően tette a dolgát - ha ledobtam volna 15 ezernél, nem is észleltem volna ezt a gyorsabb elöregedést. De - nem tudja ugyanazt, mint az LM, ami főleg a köréje kanyarított "No. 1 in Japan" sztároló kampány tükrében volt nekem csalódás.

Na, ennyi, túlragoztam  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9171 Dátum: 2013.07.28 16:22:32 »
Igen, azt még elképzelhető, hogy kipróbálom majd. Most legközelebbre mindenesetre már megrendeltem az LM TopTecet.

PH: nem azt mondom, hogy rossz. Alapvetően tette a dolgát - ha ledobtam volna 15 ezernél, nem is észleltem volna ezt a gyorsabb elöregedést. De - nem tudja ugyanazt, mint az LM, ami főleg a köréje kanyarított "No. 1 in Japan" sztároló kampány tükrében volt nekem csalódás.

Na, ennyi, túlragoztam  :lol:
Véletlenül találtam olyat, hogy van európai, meg japán, meg amerikai Eneos. Eltérő jellemzőkkel a címkéken is. Lehet, hogy a japán Eneos Japánban No. 1, mi meg nem az vesszük - de ez már talán kissé túlmisztifikálása a témának  :hmmmm:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9172 Dátum: 2013.07.28 22:23:34 »
Véletlenül találtam olyat, hogy van európai, meg japán, meg amerikai Eneos. Eltérő jellemzőkkel a címkéken is. Lehet, hogy a japán Eneos Japánban No. 1, mi meg nem az vesszük - de ez már talán kissé túlmisztifikálása a témának  :hmmmm:

Miért, az Eneos amit itthon kapni Made In Japan? Ugyehogynem?
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9173 Dátum: 2013.07.28 22:35:05 »
Miért, az Eneos amit itthon kapni Made In Japan? Ugyehogynem?
Holnap megnézem, ha megtalálom a régi kannát valahol.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9174 Dátum: 2013.07.29 17:03:20 »
Holnap megnézem, ha megtalálom a régi kannát valahol.

Nem kell, egyik sem az az alapolajok közül. A SUSTINA-t még nem néztem, aki olyat használ megnézhetné.
De szerintem semmi köze a japán Eneosnak ahhoz amit mi itt kapunk a boltban...
Xanyi

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9175 Dátum: 2013.07.29 17:11:56 »
made in prc.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9176 Dátum: 2013.07.29 17:30:35 »
Az viszont jó lenne, ha PCV lenne simán  :yes:

Hát nem az....kipucoltam,de uaz a helyzet.Beszéltem Sintár Úrral, és azt mondta,vegyem le a folytószelep-házat,nézzem meg az alapjárati motort....hát dobtam egy hátast majdnem. Gondolom mindenki ismeri,három részre van osztva a dolog,egy tömítés választja el őket egymástól....nem áll a helyzet magaslatán a kicsike,mert az alapjárati motornál kb borsó nagyságú vízkő-darabok voltak, az alapjárati motor meg sem mozdult.Kipucoltam amennyire tudtam,nagy változás nincs,igaz holnap lesz a napja,hogy le tudom venni az alapjárati motort,vettem hozzá való bitfejet....a hűtővíz minek oda?kipucolás után úgy láttam,egy kicsit nyitva marad,az jó úgy? hogyan lehet kipróbálni,hogy működik e rendesen?

Köszi

Petium

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9177 Dátum: 2013.07.29 18:02:28 »
Hát nem az....kipucoltam,de uaz a helyzet.Beszéltem Sintár Úrral, és azt mondta,vegyem le a folytószelep-házat,nézzem meg az alapjárati motort....hát dobtam egy hátast majdnem. Gondolom mindenki ismeri,három részre van osztva a dolog,egy tömítés választja el őket egymástól....nem áll a helyzet magaslatán a kicsike,mert az alapjárati motornál kb borsó nagyságú vízkő-darabok voltak, az alapjárati motor meg sem mozdult.Kipucoltam amennyire tudtam,nagy változás nincs,igaz holnap lesz a napja,hogy le tudom venni az alapjárati motort,vettem hozzá való bitfejet....a hűtővíz minek oda?kipucolás után úgy láttam,egy kicsit nyitva marad,az jó úgy? hogyan lehet kipróbálni,hogy működik e rendesen?

Köszi

Petium
Üdv!

Szerintem itt is azt mondtuk, hogy azt kellene megnézni  ;)
Elég szomorú, ha vizkődarabok vannak a rendszerben, valaki csapvízzel töltötte meg  :wacko: ?? Javaslok egy sürgős hűtőfolyadékcserét is   :excl:
Szerintem azért van ott hűtőfolyadék, hogy melegítse a szívórészt.

Mellékelem az enyémnek a képét, szerintem hasonló kellene legyen a tiédben is, de ha toyodiy-en megnézed a cikkszámát, rá lehet keresni a neten a képre (ez is ebay-es kép). Bejelöltem azt a részt, ami egy forgórész, a szelep forgó eleme, amit forgat a léptetőmotor. Na, ha ezt könnyen lehet forgatni felülről pl. ujjal, akkor jó (meg legyen tiszta). A léptetőmotort magát én leszedtem, de megjelöltem, hogy pontosan hol állt, de szerintem ezt nem kellett volna leszedni mindenképpen. Villamosan is lehet baja, ha nem forgatja, azt esetleg javítási alapján multiméterrel lehet megnézni (ellenállásmérés), de adott esetben el tudom képzelni feszültséggel is kipróbálni. Nekem Denso, villamosan jó hála Istennek.
Én féktisztítót használtam a pucoláshoz, de fontos, hogy a fojtószelepházon is tisztíts ki minden kis csatornát is, ott, ahol csatlakozik rá ez az egész egység!
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.29 18:04:13 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9178 Dátum: 2013.07.29 18:42:45 »
De lehet, hogy a villamos részt is jó levenni, ezt nem tudom, mert ahogy írtam, én levettem alapból. De ez egy mágneses alkatrész, nem tudom, hogy ha rajta van, mennyire fogja meg a szelepet, hogy el lehetne-e mozdítani akkor kézzel?? Ha nincs rajta a villamos egység, akkor lazán kell mozognia.

Csavarokra vigyázz, nehogy elnyírd a fejét, mert akkor macerás lesz  :excl: Passzos bit, határozottan - meg satuba valami rugalmasabb dologgal ésszel megfelelően befogni, nehogy elroppanjon a ház. Én meg is szoktam előtte ütni a fejet néha, hogy engedjen, de elvileg anélkül is lejönnek.

Csinálni egyszerűbb, mint leírni szerintem ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.29 18:55:33 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9179 Dátum: 2013.07.29 19:49:28 »
Nem kell, egyik sem az az alapolajok közül. A SUSTINA-t még nem néztem, aki olyat használ megnézhetné.
De szerintem semmi köze a japán Eneosnak ahhoz amit mi itt kapunk a boltban...
Szerintem sem.
A Premium Hyper 5w40 kannán www.eneos.eu cím van, Made in Japan sehol, sőt, a (göngyöleg) kartondobozon is (abban küldték a rendelésemet anno) valami olyan szerepel, hogy "Distributed by Eneos Oil Europe Limited", ha jól tévedek. A gyártás helyére ezeken semmi sem utal.

Sustináról meg mintha azt olvastam volna, hogy a cég Japán környéki lelőhelyeinél van kénben elég szegény kőolaj, és abból tudják ezt megcsinálni. Aztán lehet, hogy nem is  :excl: 

De a többi márkát is ki tudja, hol csinálják a gyártóik (meg miből...)  :?: