Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344972 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8850 Dátum: 2013.03.24 12:30:47 »
Ezt kérdeztem már, de mindig összekeverem. Ha a kuplung csak akkor emel ki, ha tövig nyomom, - következésképpen előbb-utóbb nem fog rendesen kiemelni - akkor ez az, amin lehet állítani, viszont ha csúszik, akkor cserélni kell, avagy fordítva?
A tárcsa kopásával a kuplung fogáspontja egyre feljebb kerül a padlóig nyomott állapothoz képest - majd végül csúszni kezd. Nálad a fordítottja van, ami inkább a szerkezet elöregedésére utal, viszont ha van állítási lehetőség, akkor ezzel el tudod odázni a dolgot. Szerintem.

Nekem amúgy mindig fura volt, hogy "kuplung holtjáték" alatt nem a padlóig nyomott állapottól a fogáspontig, hanem a teljesen felengedett állapottól a fogáspontig terjedő pedálutat értik  ::) ... Számomra valahogy a fordítottja lenne a logikus  :stuart:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8851 Dátum: 2013.03.24 14:16:24 »
A padlótól a teljes fogásig az a "munka út", jobban nem tudom megfogalmazni. Az utána következő rövid szakasz onnan kaphatta a "holtjáték" elnevezést, mert ott már nem történik semmi, az egy "holt" szakasz, de erre azért van szükség, hogy egyértelműen túl legyen a csúsztatási határon. Ha ez nem lenne, nem lenne egyértelmű, hogy teljesen összezárt-e a kuplung, vagy netán még csúszik.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8852 Dátum: 2013.03.24 19:55:20 »
A tárcsa kopásával a kuplung fogáspontja egyre feljebb kerül a padlóig nyomott állapothoz képest - majd végül csúszni kezd. Nálad a fordítottja van, ami inkább a szerkezet elöregedésére utal, viszont ha van állítási lehetőség, akkor ezzel el tudod odázni a dolgot. Szerintem.

Nekem amúgy mindig fura volt, hogy "kuplung holtjáték" alatt nem a padlóig nyomott állapottól a fogáspontig, hanem a teljesen felengedett állapottól a fogáspontig terjedő pedálutat értik  ::) ... Számomra valahogy a fordítottja lenne a logikus  :stuart:
:clap:
Nacsak már megint a szavak! Hisz a jelzett holtjáték neve; kuplung pedálholtjáték!!
Ezért van az, hogy ott jelentkezik ahol pongyolán írád," a teljesen felengedett állapottól a fogáspontig":hmmmm:. Így talán érthetőbbé válik a valóság és a kívánság közötti lényegi eltérés. :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.24 20:11:14 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8853 Dátum: 2013.03.24 20:30:05 »
:clap:
Nacsak már megint a szavak! Hisz a jelzett holtjáték neve; kuplung pedálholtjáték!!
Ezért van az, hogy ott jelentkezik ahol pongyolán írád," a teljesen felengedett állapottól a fogáspontig":hmmmm:. Így talán érthetőbbé válik a valóság és a kívánság közötti lényegi eltérés. :flowers:
Ja, úgy hívjuk, hétköznapi érthető nyelven, hogy "fogáspont". Tudod, a kuplungpedál útjának  az a pontja, ahol elkezd létrejönni a kapcsolat a lendkerék és a kuplungtárcsa között. Ahol elkezd fogni a kuplung, magyarul. Nem hiszem, hogy ne értetted volna. A pongyolaság pedig szerintem nem egyenlő azzal, amikor valaki arra törekszik, hogy a mondanivalóját úgy fogalmazza meg, hogy ne csak a szakemberek értsék. A tanulók egyből felfogják, hogy mi is az a fogáspont, és ez az, ami számít.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Elosztófedél-csere
« Válasz #8854 Dátum: 2013.03.28 16:09:20 »
Mekkora kopottság indokolja az elosztófedél cseréjét? Illetve ha még nincs gyújtáskimaradás, akkor is lehet haszna egy újnak?  :?: Pöccre indul, nem dadog, jól húz - semmi gond érzésre.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Elosztófedél-csere
« Válasz #8855 Dátum: 2013.03.28 17:55:44 »
Mekkora kopottság indokolja az elosztófedél cseréjét? Illetve ha még nincs gyújtáskimaradás, akkor is lehet haszna egy újnak?  :?: Pöccre indul, nem dadog, jól húz - semmi gond érzésre.
Ha nincs hibajelenség, szerintem semmi szükség a cserére.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8856 Dátum: 2013.03.30 14:52:18 »
Sziasztok!

Hogy tudok keresni a topicban egy adott kulcs szóra?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8857 Dátum: 2013.03.30 15:02:21 »
a keresöben:-):-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8858 Dátum: 2013.04.01 22:20:41 »
Szevasztok!

Valami halk zörgés-kerepeléses hang van a motortérben srácok... jobb oldalról hallom menet közben és eléggé eltérő üteme van a motor hangjától és hol jobban hol kevésbé hallani magas fordulaton nagy sebességnél egyáltalán nem hallom. Van valakinek ötlete hogy mi lehet ez? Generátor? Valamelyik görgő? Csapágy a motorból?

Aztán majdnem teljesen vagy teljesen kitekert kormánynál lassan kanyarodva/parkolva/megfordulva eléggé hangosan nyekereg az első kerekektől valami, az mi lesz pontosan? Féltengely? Az problémát jelent ha ennyire hangos? Hát köszönöm a tapasztalatokat/véleményeket!  :tc:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8859 Dátum: 2013.04.02 15:41:48 »
Ha kifordítod a kormányt és nem mozgatod, de adsz gázt, akkor csinálja, vagy ha tekered a kormányt akár álló helyzetben is?
Tehát tekeréstől, vagy hajtástól (kanyarban) ad ki hangot?
Esetleg (hirtelen) gyorsításkor vagy lassításkor (nagyobb fékezéskor) nem koppan egyet?

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8860 Dátum: 2013.04.02 15:55:29 »
Ha kifordítod a kormányt és nem mozgatod, de adsz gázt, akkor csinálja, vagy ha tekered a kormányt akár álló helyzetben is?
Tehát tekeréstől, vagy hajtástól (kanyarban) ad ki hangot?
Esetleg (hirtelen) gyorsításkor vagy lassításkor (nagyobb fékezéskor) nem koppan egyet?

Nem szoktam álló helyzetbe tekerni mert azt nem szabad, már forognak a kerekek kicsit mikor tekerem és akkor hallom a hajtástól. Pl állsz ki az udvarból tolatva és eltekered jobbra és mikor már teljesen kivan tekerve akkor jön elő és forognak a kerekek vagy egy helyen megfordulsz egy ívbe lassan 1esbe kis sebességnél. Más esetben nem hallani csak ilyenkor, de nagyon feltűnő és hangos :/ Néha de nagyon néha és régeben volt gyakroibb hogy fékezésnél votl egy kis nyekergés a jobb első keréktől...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8861 Dátum: 2013.04.02 23:42:59 »
üdv djbogy!

A féltengely ha kopott, kattogó hangot szokott adni a forgás sebességével arányosan. Legegyszerűbb egy olyan helyen tesztelni, ahol meg tudsz fordulni egy ivben mindkét irányba, teljesen alátekert kormánnyal. Nem biztos, hogy a végállásban fog kattogni, de mindenképpen valamelyest kitekert állapotban..
Ilyenkor finom próbálhatsz gázt is adni, hallani-e valamit!

Jah! Az ablakokat húzd le elől, hogy hallj is!  ;)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8862 Dátum: 2013.04.02 23:48:56 »
meg a zenét is vedd le max.hangerőről:-):-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

lanman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8863 Dátum: 2013.04.04 08:43:47 »
Sziasztok!

A bal elso lengokart cserelni kell a mult heti jardara csuszas miatt. A kerdes az, hogy erdemes-e mindenkepp gyarit venni belole, vagy jo lesz egy utangyartott is. Ha jol sejtem a lengokar tartja a kocsi egy kerekre eso sulyat, igy ha ohatatlan is katyus uton haladok, igencsak terhelesnek van kiteve.

Bardiauto valami FL (talan Frontline) gyartmanyut kinal 21 ezerert, ebben valamiert nem nagy bizodalmam, meg a gyarto neve sincs rendesen feltuntetve, csak ennyi: FL.

Unix kinalata:
Meyle (nemet gyari minoseg): 44 ezer
Jakoparts (nemet gyari minoseg): 44 ezer
Lemförder (nemet gyari minoseg): 47 ezer
Moog (amerikai gyari minoseg): 29 ezer
Bendix (nemet gyari minoseg): 27 ezer

Toyodiy szerint a gyari 196 euro, azaz kb. 60 ezer, itthoni markakereskedes arat meg varom.

Mindenkeppen gyari minosegut szeretnek, a kerdes, hogy melyiket erdemes. Ha a Bendix vagy a Moog is ugyanolyan jo kozel felaron, akkor nyilvan felesleges eredetit venni, vagy akar Lemfördert.

Koszonom, ha tudtok segiteni!

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8864 Dátum: 2013.04.04 09:01:26 »
Na, ez engem is érdekel mit mondotok erre...  :whistling:  Mert ezeket a gyártmányokat néztem én is a sajátomhoz, csat stab. rudat meg kormány összekötőt.