Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344774 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

mandi30

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8820 Dátum: 2013.03.16 19:00:49 »
féktisztítóval nyomjátok tele,feloldja aztán tisztára töröl és visszaszerel.
működnie kell.

Na meg van az eredmény,TÖKÉLETES.Ment mint régen,most nagy az öröm.Tiszta gyomor ideggel ültünk be,én vezettem mert párom már sörözgetett közben,vártuk a melegedést(víz)aztán nyomtam mint a fene.Se rángatás ,se lebutulás,tiszta jó volt.
Féktisztítót vettünk és azzal tisztítottuk együtt,ő nyomta én meg dörzsöltem mindenfele. :)
Ezer hálám a segítségért.
Andi

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8821 Dátum: 2013.03.16 19:15:23 »
megkímélted magatokat egy jó 20rugós kiadástól kb.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8822 Dátum: 2013.03.16 23:19:00 »
 :clap: Sose legyen nagyobb baja!  ;)

mandi30

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8823 Dátum: 2013.03.17 09:48:58 »
:clap: Sose legyen nagyobb baja!  ;)
Ámen.
A videó nagyon sokat segített,köszönöm.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8824 Dátum: 2013.03.17 09:50:07 »
ezexerint multkor átbaxtak a bontott alkatrésszel. ;(
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

mandi30

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8825 Dátum: 2013.03.17 11:57:09 »
ezexerint multkor átbaxtak a bontott alkatrésszel. ;(
Tavaly volt hasonló probléma,de akkor újraindításnál ment rendesen,és hiba jel is kint volt.Akkor vettük a bontott alkatrészt,ott be is rakták és gépre tették,akkor eltűnt a hiba kód is,pár hónapig jó is volt.Most ismét szereztünk légtőmegmérőt(Belga rokon vette,eredetit,mert azt javasolták) így most megint arra gondoltunk az a baja és elég lenne a csere,de nem.De most már tudjuk ,mi is volt a mostani nagy bajunk.Hiba elhárítva.Most már tudni fogjuk mit kell tenni,ha esetleg előjönne megint,de bizakodom ez nem mostanában lesz.
Köszi a segítséget.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8826 Dátum: 2013.03.17 12:05:18 »
simaliba,értem!
örülök,h jól muzsikál a vasatok!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8827 Dátum: 2013.03.17 12:32:59 »
... Most ismét szereztünk légtőmegmérőt ...
Azt is könnyen ki lehet pucolni féktisztítóval.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8828 Dátum: 2013.03.17 12:40:17 »
ja,egy kis féktisztító,tisztára törlés oszt csá,ujabb 5év hibamentes müködés!
xerencsére nem sürűn kell új alkatrészeket venni. elég karbantartani.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.17 12:41:53 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8829 Dátum: 2013.03.18 19:45:12 »
Hibajelenség (a Daihatsu produkálja): gyújtáskulcs elfordítására nem történik semmi. Az önindító nem forog, nincs semmilyen hang, a műszerfali visszajelző lámpák fénye sem halványul el. Tehát, ahogy írtam: abszolút semmi nem történik.

Az akkumulátor-hiba elég valószínűtlen, egyrészt mert a lámpák fényereje teljesen normális, másrészt mert tegnap este még kifogástalanul indított.

Mi más lehet? Önindító (ha igen, akkor azon belül micsoda), vagy inkább gyújtáskapcsoló?

Próbáltuk az önindítót kalapáccsal megütögetni. Nem segített.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8830 Dátum: 2013.03.18 20:06:02 »
Én első körben összezárnám az önindító reléjéhez menő vezetéket. Megkerülve a gyújtáskapcsolót.
Ha erre se húz be, akkor relé, vagy bendix...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8831 Dátum: 2013.03.18 20:21:51 »
Én első körben összezárnám az önindító reléjéhez menő vezetéket. Megkerülve a gyújtáskapcsolót.
Ha erre se húz be, akkor relé, vagy bendix...
A kalapács, az önindító ilyen tipusu "motivációjára"  is kiváló. Kéretik előtte meggyőződni arról, hogy a jármű, mozgást közvetítő részegység kapcsoló karja, üres állásban legyen, mert ellenkező esetben ütős lesz ha beindul a motor. :D :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8832 Dátum: 2013.03.18 20:29:56 »
Nem vagy te véletlen nyelvújító? :D Nagyon választékosan fogalmazol.  :yes:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8833 Dátum: 2013.03.18 21:40:32 »
Szerintem az csak megszorult bendixnél működik (már a kalapálgatás). Ha nincs delej ami behúzza, akkor nagyon erősen kell ütögetni... :D

Az általam ismert önindítók úgy működnek, hogy az elektromágnes egy villás áttétel segítségével (egy rugó ellenében) feltolja a fogaskereket a fogaskoszorúra, majd az önindító elkezd forgatni, a ferdefogazáson ébredő nyomaték pedig bent tartja a fogaskoszorún, amíg a lendkerék fordulatszáma meg nem haladja az önindítóét. Ekkor "kilökődik" a kis fogaskerék, és megszűnik a hajtás.

Szóval ha nincs delej a mágnesen, akkor külső behatással (kopogtatás) nem fogjuk tudni "behúzni" az önindító fogaskerekét. (Ellentart a rugó)

Szerintem. ::)

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8834 Dátum: 2013.03.18 23:08:28 »
A behúzótekercset direktben meg kell húzatni az akkuról! (+)
Ha nem történik semmi, az önindító a hunyó. (vagy inkább a beh.tekercs)
Ha műxik, az előtte lévő elektromos rendszert kell átnézni.
Még a behúzótekercs végén lévő elektromos csatlakozókat is össze lehet zárni, ha jó az indítómotor akkor felpörög, de a motort nem forgatja meg.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D