Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344804 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8760 Dátum: 2013.01.31 20:22:08 »
Ertem @Xanyi, hogy mit akarsz mondani. Azt tudom, hogy a márkaszervíz felelősséget vállal a munkájáért és garanciát vállal arra.

Csak abban nem bizok, hogy ha véletlenül tévedtek (de valoszinü az is, hogy nekik lesz igazuk), akkor nehogy elöbb kifizettessék a màr beépitett alkatrészt és ùjra kezdjék elölröl a keresést meg az àrajànlatot egy màsik vélt alkatrész (valoszinü a feszitögörgö) cseréjéhez, mondvàn, hogy a vizpumpa is hibàs volt, de a görgöt is szükséges cserélni... 
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8761 Dátum: 2013.01.31 20:47:32 »
Ugyebár márkaszerviz megállapította, hogy hibás az ECU, ezt ha elfogadta volna az ügyfél akkor max 2-3 nap múlva működő autóval távozott volna vidáman.
Így van! Nekem is a váltómat bevittem reggel, másnap délre készen volt, pedig nem jelentkeztem be előre, csak odamentem, hogy valami nem tetszik, és határolják be a hibát.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8762 Dátum: 2013.01.31 23:11:39 »
Én nem arról beszélek, hogy hogyan működik egy márkaszerviz.
Csak arról, hogy én mit tennék. Miszerint én addig bizony egy fillért sem fizetnék, amíg a hibát ki nem javították...

Viszont ezt egy maszeknál ahol számla nélkül dolgoznak bizony nehéz megtenni, mert max elhajt a fenébe hogy márpedig rossz volt az a vízpumpa, az autót meg lehet vinni a fenébe...
Egy márkaszervíz ezt nem teheti meg, Ő felelősséget vállal a munkájáért és garanciát vállal arra.
Egy kissé egyoldalúan ítéled meg a márkafüggetlen szervizek hozzáállását. Nem szeretnék semmilyen vitát újraindítani, de én eddig a legnagyobbakat (mind anyagilag, mind időveszteség és bosszankodás terén) márkaszervizekben szívtam. Hadd utaljak pl. a 2009 nyári kálváriánkra a pécsi márkaszerviz vs. Corolla MMT-váltó felállásban, vagy arra az 1600 DM-es összegre, amivel 2000 nyarán lehúzott a németországi VW-Audi márkaszerviz, miután az Audinkat félig üzemképtelenül adták vissza.

Nem kellett volna átvenni? Még most is ott állna.

Csak azért írtam le mindezt, mert korántsem olyan egyszerű az ábra, hogy márkaszerviz = felelős hozzáállás, független szerviz = ennek az ellentéte.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.31 23:15:29 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8763 Dátum: 2013.01.31 23:16:11 »
Múltkor olvastam a TC egy Fordos javításos cikket, a márkaszerviz 300e körül cserélt volna ECU-t amiben az egyik chip volt hibás. A tulaj elment egy maszekhoz, ahol a chipcsere és a pótalkatrész néhány 10e-res tétel volt, a hibakeresés azonban a leírás szerint sok óra. Rákerestem a neten a szerelő árlistájára, listaáron a vége kb. 200e volt.-(
És miből gondolod, hogy az ügyfél tényleg ennyit is fizetett?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8764 Dátum: 2013.02.01 00:39:51 »
És miből gondolod, hogy az ügyfél tényleg ennyit is fizetett?
Nem tudom mennyit fizetett az ügyfél. A szerelő interneten közzétett munkája és árjegyzéke alapján számoltam nagyságrendileg. A vezérlő ki, beforrasztására, felprogramozására csak szerény 10e-t adtam hozzá. A szerelő leutazását vidékre a mérnökhöz, posta ktg-et nem is számoltam, ugyhogy elég durva a becslés, ami szerintem sajnos közel áll a valósághoz.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8765 Dátum: 2013.02.01 07:46:35 »
Csak azért írtam le mindezt, mert korántsem olyan egyszerű az ábra, hogy márkaszerviz = felelős hozzáállás, független szerviz = ennek az ellentéte.
Így van! Emberfüggő! Én találtam jó márkaszervízt, de a kollégáimtól hallottam már rossz tapasztalatokat is (szintén Toyota márakaszervízek Budapesten). És független szervízben is van sokféle. Ez csak az ott dolgozóktól függ! Ez olyan, mintha azt mondanák, hogy szürke autóban bunkók ülnek, pirosban pedig kedves emberek. Nem ettől függ!
Márkaszervíznek szigorúbb előírásai vannak, ennek meg is kérik az árát, de itt is át tudják verni az embereket, és egy független szervíz és márkaszervíz szintű. A renault-s haverom egy független szerelőhöz jár, aki főleg renault-ot javít, minden spéci szerszáma és eszköze megvan hozzá, és elmondása szerint a hozzáállása is kiváló.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8766 Dátum: 2013.02.01 17:46:46 »
Egy kissé egyoldalúan ítéled meg a márkafüggetlen szervizek hozzáállását. Nem szeretnék semmilyen vitát újraindítani, de én eddig a legnagyobbakat (mind anyagilag, mind időveszteség és bosszankodás terén) márkaszervizekben szívtam. Hadd utaljak pl. a 2009 nyári kálváriánkra a pécsi márkaszerviz vs. Corolla MMT-váltó felállásban, vagy arra az 1600 DM-es összegre, amivel 2000 nyarán lehúzott a németországi VW-Audi márkaszerviz, miután az Audinkat félig üzemképtelenül adták vissza.

Nem kellett volna átvenni? Még most is ott állna.

Csak azért írtam le mindezt, mert korántsem olyan egyszerű az ábra, hogy márkaszerviz = felelős hozzáállás, független szerviz = ennek az ellentéte.

Én ítélek egyoldalúan? Szerintem meg pont a fórumlakók többségénél divat ez hogy fikázzuk a márkaszervizt...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8767 Dátum: 2013.02.04 10:55:17 »
Nem tudom mennyit fizetett az ügyfél. A szerelő interneten közzétett munkája és árjegyzéke alapján számoltam nagyságrendileg. A vezérlő ki, beforrasztására, felprogramozására csak szerény 10e-t adtam hozzá. A szerelő leutazását vidékre a mérnökhöz, posta ktg-et nem is számoltam, ugyhogy elég durva a becslés, ami szerintem sajnos közel áll a valósághoz.
Jópár hete olvastam a cikket, de ha jól emlékszem, utalt is rá, hogy korántsem számolta el direktben az egész munkát az ügyfélnek, hisz eleve abból indultak ki, hogy az ECU-cseréhez képest jóval olcsóbban kellene megoldani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8768 Dátum: 2013.02.04 11:00:18 »
Én ítélek egyoldalúan? Szerintem meg pont a fórumlakók többségénél divat ez hogy fikázzuk a márkaszervizt...
Nem tudom, mennyire divat vagy sem, de tény, hogy elég gyakran okot adnak a márkaszervizek IS a megalapozott (!) kritikára. És mivel teszik mindezt jóval magasabb árak mellett, ezért érthető az ideges reakció az ügyfelek részéről.

Viszont te ezt írtad:

Viszont ezt egy maszeknál ahol számla nélkül dolgoznak bizony nehéz megtenni, mert max elhajt a fenébe hogy márpedig rossz volt az a vízpumpa, az autót meg lehet vinni a fenébe...
Egy márkaszervíz ezt nem teheti meg, Ő felelősséget vállal a munkájáért és garanciát vállal arra.

Tehát kijelentő módban írtad, hogy "a" maszek nem ad számlát, és elhajt a fenébe, ha valami panaszod van; ezzel szemben "a" márkaszerviz felelősséget vállal a munkájáért, és garanciát vállal arra.

Ezek egyike sem állja meg általánosságban a helyét, és igen egyoldalú képet fest a maszek kárára, illetve a márkaszerviz javára.

A helyzet az, hogy nagyon is létezik korrekt maszek; illetve nagyon is meg lehet szívni egy márkaszervizben is. Vitatkozni maximum arról lehetne, hogy melyikre nagyobb az esély. Az én eddigi tapasztalataim alapján azt mondanám: egyforma.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.04 11:05:43 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8769 Dátum: 2013.02.04 17:16:05 »
Idézet
Jópár hete olvastam a cikket, de ha jól emlékszem, utalt is rá, hogy korántsem számolta el direktben az egész munkát az ügyfélnek, hisz eleve abból indultak ki, hogy az ECU-cseréhez képest jóval olcsóbban kellene megoldani.

No de akkor ez csak az ügyfél szempontjából volt jó...
Xanyi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8770 Dátum: 2013.02.04 19:28:02 »
Az ECU javításánál a 300e-hez képest nem nehéz, hogy jól járjon az ügyfél. A kérdés az, hogy mennyivel járhatott jobban. A szerelőnél nem véletlenül volt órabérben megállapítva a diagnosztika ára+a műszerhasználati díj... . Valamiből ki kell termelnie a diagnosztikai kábelköteg árát is. Mennyi is volt?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8772 Dátum: 2013.02.14 15:25:46 »
Én ítélek egyoldalúan? Szerintem meg pont a fórumlakók többségénél divat ez hogy fikázzuk a márkaszervizt...

Sok szerviz van, amelyek hozzáállása sem igazán jó...(itt mindent egy kalap alá értek)
De egy márkaszerviz is attól jó, ha jó szakemberek vannak, nem attól, hogy finom a kávé a váróban ;)
Ugyanez van a maszeknál is...
De gondolom azt te is megfigyelted, hogy az idősebb szerelők többsége nem boldogul a mai technikákkal, a fiatalok többsége meg beletojok stílussal dolgozik...kapkod, siet, elrontja...
Én egy nagy szervizben dolgozom (vizsgabázis is), két szerelő van mellettem. Egyikük nagyon precíz, ügyes kezű, a másik a le..... típus, összedobja, szerszámra nem vigyáz, csak fizetés hóvégén és az internet a fontos...ha nem lenne szabin, nem férnék ide gép elé :D
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8773 Dátum: 2013.02.14 15:30:01 »
De gondolom azt te is megfigyelted, hogy az idősebb szerelők többsége nem boldogul a mai technikákkal, a fiatalok többsége meg beletojok stílussal dolgozik...kapkod, siet, elrontja...
Én egy nagy szervizben dolgozom (vizsgabázis is), két szerelő van mellettem. Egyikük nagyon precíz, ügyes kezű, a másik a le..... típus, összedobja, szerszámra nem vigyáz, csak fizetés hóvégén és az internet a fontos...ha nem lenne szabin, nem férnék ide gép elé :D
Minden szakmában az a jó arány, ha van egy tapasztalt és egy, az új technikákat ismerő zöldfülű. Jól kiegészítik egymást.
Sajnos magamon is tapasztalom, hogy amióta elvégeztem a fősulit (3 éve), elszaladt mellettem a technika, egy Mac vagy egy Droid már lazán kifog rajtam, de a legújabb processzor és GPU architektúrákat sem tudom már követni.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8774 Dátum: 2013.02.15 23:31:12 »
A gumi vízcsőben, amelyik megy a tűzfal felé az utastérbe (szerintem a fűtőradiátorhoz), mekkora nyomás van max?
Mert nekem van rajta egy picike lyuk, arra gondoltam elviszem a gumishoz, hogy foltozza be, mint egy belső gumiabroncsot. Olyan hideg vulkanizálódó eljárással/anyaggal. Mostanában a legtöbb gumis ilyet használ, nem ragasztót? Vagy a vulkanizálós eljárást keresni kell?
De inkább a meleg (forró) víz miatt aggódok. Ki fogja bírni a vulkanizálás? Elvileg ki mert visszafordíthatatlan kémiai reakció megy végbe, szinte eggyé olvad a 2 anyag. De az egyik gumis azt mondta, hogy ő nem biztos benne. Igaz, hogy csak segéd volt, de elbizonytalanított. Az is lehet, hogy a ragasztásról beszélt, nem a vulkanizálásról. Nem tűnt profinak amúgy.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.15 23:50:11 írta Soma01 »