Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344939 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

facsa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8670 Dátum: 2012.12.10 22:22:25 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Pár hónapja felfigyeltem egy kerregő hangra a váltóból, ami egyre erősödik. 1200-1800as fordulat között gázadáskor (terhelés) hallom a legintenzívebben. Az autó 170e km-t futott 2001-es 1,4vvti Corolla. Lehet hogy engem is utolért a váltócsapágy probléma? Van valakinek tapasztalat a javítást illetően? Kb mennyibe kerül a javítás? Tudtom szerint 6 sebességes váltóval is gyártották ezt a típust, ez beszerelhető az 5 sebességes helyet?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8671 Dátum: 2012.12.10 23:08:41 »
Az tán a g6 volt?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Funkii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8672 Dátum: 2012.12.11 12:55:05 »
Igen a G6-nak van 6 sebességes váltója. Szerintem bele kell menjen az 5 sebességes helyére.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8673 Dátum: 2012.12.13 13:37:26 »
Na SOSben kéne tanács.
Szóval Honda Civic, most lett véve, fűtés gyenge. Langyosat fúj csak. Gondoltam kilégtelenítem rendesen a rendszert. A probléma az, hogy nincs keringés a radiátorban. Fűtéscsapos rendszerű, a fűtéscsapos cső melegebb mint a másik, gondoltam akkor ez a bemenője neki. A másikat vettem le légteleníteni.
Viszont egyvalami nem értek, lehet én vagyok hülye  :wacko: SZóval egyenként levéve a fűtés csöveit, egyiknél sincs a radiátor felől áramlás. Mindkettőnél a gumicsőből jön a víz, radiátor irányba.. Az biztos, hogy a bemenőcsöve nem a fűtéscsapos, mert a másikon határozottan jött a víz gázadáskor radiátor irányba. Mostmár erős a gyanúm, hogy el lehet tömődve a radiátor  :wacko: Ja és ha levettem azt a csövet, akkor a hütőnél jött felfelé a víz, és buborékok. Tehát akkor a csapos csövön szív a rendszer. A fűtéscsap átjárható, bár nem tudtam belenézni, de beledugtam egy csavarhúzót, ás átment, zárt állapotban meg nem.
Tehát el van tömődve, vagy légtelenítsem megint, most a másik csövet levéve? Rossz csövet vettem le ezek szerint, a radiátor bemenő csövét vettem le a blokknál. Azt hittem az a kimenő. De mondom, amikor a kimenőt vettem le, akkor sem jött a radiátor felől víz.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8674 Dátum: 2012.12.13 16:00:27 »
Na SOSben kéne tanács.
Szóval Honda Civic, most lett véve, fűtés gyenge. Langyosat fúj csak. Gondoltam kilégtelenítem rendesen a rendszert. A probléma az, hogy nincs keringés a radiátorban. Fűtéscsapos rendszerű, a fűtéscsapos cső melegebb mint a másik, gondoltam akkor ez a bemenője neki. A másikat vettem le légteleníteni.
Viszont egyvalami nem értek, lehet én vagyok hülye  :wacko: SZóval egyenként levéve a fűtés csöveit, egyiknél sincs a radiátor felől áramlás. Mindkettőnél a gumicsőből jön a víz, radiátor irányba.. Az biztos, hogy a bemenőcsöve nem a fűtéscsapos, mert a másikon határozottan jött a víz gázadáskor radiátor irányba. Mostmár erős a gyanúm, hogy el lehet tömődve a radiátor  :wacko: Ja és ha levettem azt a csövet, akkor a hütőnél jött felfelé a víz, és buborékok. Tehát akkor a csapos csövön szív a rendszer. A fűtéscsap átjárható, bár nem tudtam belenézni, de beledugtam egy csavarhúzót, ás átment, zárt állapotban meg nem.
Tehát el van tömődve, vagy légtelenítsem megint, most a másik csövet levéve? Rossz csövet vettem le ezek szerint, a radiátor bemenő csövét vettem le a blokknál. Azt hittem az a kimenő. De mondom, amikor a kimenőt vettem le, akkor sem jött a radiátor felől víz.

Ez nem lesz 1xű. Szerintem is el van tömődve a fűtőradiátor. Ha szerencséd van, akkor az elejénél, ha nincsen, akkor ki kell szerelni a radiátort, ami az álmoskönyv szerint is elég rendes szétborítást igényel általában, habár a konkrét típust nem ismerem.

Ha kivetted, akkor lehet trisós oldatban áztatni, mondjuk egy napot aztán alaposan kiöblíteni.  Vagy egy másik radiátor beszerelése.  Ez utóbbi gyorsabban kivitelezhető szvsz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8675 Dátum: 2012.12.13 17:33:58 »
Ez nem lesz 1xű. Szerintem is el van tömődve a fűtőradiátor. Ha szerencséd van, akkor az elejénél, ha nincsen, akkor ki kell szerelni a radiátort, ami az álmoskönyv szerint is elég rendes szétborítást igényel általában, habár a konkrét típust nem ismerem.

Ha kivetted, akkor lehet trisós oldatban áztatni, mondjuk egy napot aztán alaposan kiöblíteni.  Vagy egy másik radiátor beszerelése.  Ez utóbbi gyorsabban kivitelezhető szvsz.

Na megnéztem mégegyszer, próbáltam még légteleníteni, és mintha jobb lenne. Már tűrhető meleget fúj, és a két cső közt sincs akkora különbség hőmérsékletben. Levettem az egyik csövet, amin a csap van, befogtam a végét, és túráztattam a motort, a radiátorból meg levegős víz jött akadozva. Egyébként ezt nem értem, hogy van ez hogy 2 irányba nyom :D Tehát a motor felől is, mert ahogy adom a gázt, jön a gumicsövön a víz, aztán a csap felől is. A másik baj az, hogy gyengén is fúj a venti, valszeg el van tömődve a szellőzőrendszer, a klíma elpárologtató. Pollenszűrőt nem találtam benne. Tehát le kell vennem a fűtőmotort, és megnézni. Sztem tele van levéllel meg szösszel, kosszal. Lényeg hogy megfagyni nem kell benne. Legalábbis most egyértelműen jobb volt mint amikor pályán lehoztam. Akkor tényleg csak alig langyosat fújt, és fáztam benne. Most nem. Na majd látjuk.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8676 Dátum: 2012.12.13 23:22:26 »
Összetörött, aztán valaki szétbarmolta, és utána nem rakta össze rendesen... Felejtsd el az eltömődést, nem az a hiba oka egy ennyi idős autónál. Hanem amit az előbb írtam. Próbálj keresni a típushoz értő embereket, hogy mondják el a tutit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8677 Dátum: 2012.12.14 11:22:44 »
Összetörött, aztán valaki szétbarmolta, és utána nem rakta össze rendesen... Felejtsd el az eltömődést, nem az a hiba oka egy ennyi idős autónál. Hanem amit az előbb írtam. Próbálj keresni a típushoz értő embereket, hogy mondják el a tutit.

Úgy érted, kifúj valahol, megkerüli a szellőzőcsatornát?

beatrix76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8678 Dátum: 2012.12.18 17:44:30 »
Sziasztok
Gyors segítség kellene. Toyota Corolla Verso 2005-ös gyártás. Semmi probléma eddig. 146 ezer van benne. A lényeg: most este megálltam valahol és mikor újra el szerettem volna indulni, egyszerűen nem indult be a kocsi. Meg se moccant. Gyújtás volt rajta, minden szupi, csak nem indulunk. Két nappal ezelőtt annyi volt, hogy egy kicsit nehezebben indult, de ment. Hívtam az assistance-t, hogy akkor jöhetnek, majd még egyszer megpróbáltam, s lőn: beindultunk. Valakinek valami ötlet? (Saruk a helyén, benzin van...)
köszönöm
Bea

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8679 Dátum: 2012.12.18 18:03:32 »
Sziasztok
Gyors segítség kellene. Toyota Corolla Verso 2005-ös gyártás. Semmi probléma eddig. 146 ezer van benne. A lényeg: most este megálltam valahol és mikor újra el szerettem volna indulni, egyszerűen nem indult be a kocsi. Meg se moccant. Gyújtás volt rajta, minden szupi, csak nem indulunk. Két nappal ezelőtt annyi volt, hogy egy kicsit nehezebben indult, de ment. Hívtam az assistance-t, hogy akkor jöhetnek, majd még egyszer megpróbáltam, s lőn: beindultunk. Valakinek valami ötlet? (Saruk a helyén, benzin van...)
köszönöm
Bea

Nem nyomtad be eléggé a kuplungot, vagy kopóban vannak a kefék az önindítóban.
Xanyi

beatrix76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8680 Dátum: 2012.12.18 18:08:30 »
Köszönöm a választ, kedves Xanyi!
Kuplungot benyomtam rendesen, akkor valszeg ezek a kefék lehetnek a ludasak? Ezek amúgy micsodák? Sokba fáj, ha ezeket cserélni kell?
köszi
Bea

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8681 Dátum: 2012.12.18 20:05:44 »
Köszönöm a választ, kedves Xanyi!
Kuplungot benyomtam rendesen, akkor valszeg ezek a kefék lehetnek a ludasak? Ezek amúgy micsodák? Sokba fáj, ha ezeket cserélni kell?
köszi
Bea

Gyakorlatilag magában az önindítóban vannak. Surlódó érintkezők. Ezért is kopnak.
A költséget illetően nem akarok hülyeséget mondani, de nem vész...
Xanyi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26332
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8682 Dátum: 2012.12.19 22:50:43 »
Sziasztok
Gyors segítség kellene. Toyota Corolla Verso 2005-ös gyártás. Semmi probléma eddig. 146 ezer van benne. A lényeg: most este megálltam valahol és mikor újra el szerettem volna indulni, egyszerűen nem indult be a kocsi. Meg se moccant.
Ezt úgy érted, hogy az indítómotor sem forgott, azaz se kép, se hang, csak a nyomógomb  kis zöld lámpája világított? Ha igen, akkor valóban az indítómotor kopása az első számú lehetséges problémaforrás, de azért az nem olyan olcsó. Nekem anno az Avensisben 50ezerért újították fel.
Ha viszont az indítómotor működött, csak nem kapta el, akkor más jellegű a probléma, még az is lehet, hogy egy "kulcs" kihúz-visszatol mindent megold.
music     

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8683 Dátum: 2012.12.20 13:12:58 »
Akkumlátor is lehet zárlatos...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8684 Dátum: 2012.12.20 16:33:55 »
vagy a gyújtáskapcsoló...

Tehát összefoglalva:
   vagy önindító kezd fáradni,
   vagy akkumulátor
   vagy gyújtáskapcsoló
Tegyék meg tétjeiket. Indul a pörgetés!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...