Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344872 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590

peti0711

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8551 Dátum: 2012.10.25 14:02:13 »
Hello mindenkinek nekem lenne 1 kérdésem.1éve használok 1 avensis 1.6vvti-t és eddig lekopogom a kicsi olajfogyasztáson kivül nem volt semmi gondom.de most valami zörgés jön a szivócsonk felől és a szerelő azt mondja 200000 az uj.na itt kicsit padlot fogtam.amugy 2000 évjáratú 3zz motorrol van szó. ha valaki tud legyen szíves segítsen.előre is köszönöm

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8552 Dátum: 2012.10.25 14:21:40 »
Hello mindenkinek nekem lenne 1 kérdésem.1éve használok 1 avensis 1.6vvti-t és eddig lekopogom a kicsi olajfogyasztáson kivül nem volt semmi gondom.de most valami zörgés jön a szivócsonk felől és a szerelő azt mondja 200000 az uj.na itt kicsit padlot fogtam.amugy 2000 évjáratú 3zz motorrol van szó. ha valaki tud legyen szíves segítsen.előre is köszönöm
Helló!
Két ötletem lenne.
1. Pont ezt a hibát tárgyalják itt a cikkben azt hiszem ugyan az a motor mint a tied (angol tudás szükséges):
http://gorup-sinkovec.net/diy/rattling-noise-in-toyota-corolla-intake-manifold-solved/

2. Keresd meg Charlie-t, ő nem fog lehúzni és nekünk megtalált az Avensis-ünkben egy olyan (motorból jövő) zajforrást amire évekig nem jött rá senki.
http://www.charlieauto.xls.hu/main.php?menu=fooldal
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8553 Dátum: 2012.10.25 15:30:32 »
Helló!
Két ötletem lenne.
1. Pont ezt a hibát tárgyalják itt a cikkben azt hiszem ugyan az a motor mint a tied (angol tudás szükséges):
http://gorup-sinkovec.net/diy/rattling-noise-in-toyota-corolla-intake-manifold-solved/
...

Részlet belőle:

Dan wrote:

a replacement part is $300,
having a non-dealer replace it, another $300

two stainless steel screws: 50 cents
the sound of success: priceless

600USD helyett 0,5 USD, és kis barkácsolás  :yes:
Tárgyalták már ezt itt valahol a fórumon régebben.

600 dollár sem kevés, hát még a 200.000 pénz, hogy jött az ki??

Jó, hogy a jó régi Carinában alaménium ;)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8554 Dátum: 2012.10.25 15:40:56 »
A csináld magad fórumrészbe mintha bekerült volna, érdemes ott nézelődni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8555 Dátum: 2012.10.25 17:01:12 »
Igen, szívócsonkzörgésnél volt, ahol egy egyszerű csavar meghúzás/csere megoldotta a gondot. Vagy pedig b): jön a bontókban való, pontos cikkszám alapján való keresgélés, ebben wolfman volt király.  :yes:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8556 Dátum: 2012.11.03 17:59:25 »
Azt a problémát, amikor párás, nedves időben a kocsi motorja a hidegindítást követő néhány km-en át rakoncátlankodik (gázadásra ledadog, kihagy, nincs ereje, nem veszi a fordulatot), a gyújtórendszernek tulképp MELYIK alkatrésze okozza?

A Daihatsu csinálja ezt. Ha párás volt az éjszaka, akkor a napi első indulás után, az első 5-6 km-en vacakol. A dologért nem a karburátor a felelős, mert szárazabb időben nyoma sincs a jelenségnek. Viszont minél nedvesebb az idő, annál inkább előjön.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8557 Dátum: 2012.11.03 18:14:09 »
Azt a problémát, amikor párás, nedves időben a kocsi motorja a hidegindítást követő néhány km-en át rakoncátlankodik (gázadásra ledadog, kihagy, nincs ereje, nem veszi a fordulatot), a gyújtórendszernek tulképp MELYIK alkatrésze okozza?

A Daihatsu csinálja ezt. Ha párás volt az éjszaka, akkor a napi első indulás után, az első 5-6 km-en vacakol. A dologért nem a karburátor a felelős, mert szárazabb időben nyoma sincs a jelenségnek. Viszont minél nedvesebb az idő, annál inkább előjön.
Szóba jöhetnek: elosztófedél, rotor, gyújtókábel, repedt gyertya, max. trafó (nem annyira valószínű ez utóbbi), tehát elsősorban nagyfeszültségen működő részek, már ha mindenképpen gyújtásban gondolkodunk. A növekvő páratartalom lecsökkenti a levegő átütési szilárdságát, ami egy kisebb, kezdődő hiba mellett már zavart okozhat,  esetleg a lecsapódott harmat, ez lehet a háttérben szerintem. Jó megnézni sötétben, nem látszik-e áthúzás valahol? Amikor bemelegszik, szárad, és nem látszik már annyira valószínűleg.
Például Marutin 10.000 km-enként le kell cserélni megszakítót, gyertyát, Daihatsunál biztos több, de ez is lehet. Elosztófedélben megvan a szénkefe rendesen?
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.03 18:32:02 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8558 Dátum: 2012.11.03 19:35:54 »
Azt a problémát, amikor párás, nedves időben a kocsi motorja a hidegindítást követő néhány km-en át rakoncátlankodik (gázadásra ledadog, kihagy, nincs ereje, nem veszi a fordulatot), a gyújtórendszernek tulképp MELYIK alkatrésze okozza?

A Daihatsu csinálja ezt. Ha párás volt az éjszaka, akkor a napi első indulás után, az első 5-6 km-en vacakol. A dologért nem a karburátor a felelős, mert szárazabb időben nyoma sincs a jelenségnek. Viszont minél nedvesebb az idő, annál inkább előjön.

Kétéves Facet osztófej van rajta. Vegyél egy új rotort és egy új osztófejfedelet, ha jól emlékezem, akkor valami 1000-1500 HUF volt a kettő együtt, cseréld ki, picit kend meg LZS zsírral a megszakítókalapács tengelyét - ebben már nincsen filc -, ha maximalista vagy, akkor kalapácsot is cserélsz, és kb. ennyi a teendő. A kalapács ára is 800-1000 HUF körül mozgott, ha nem csal a memóriám.

A hibaok: párásodik az osztófejfedél.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8559 Dátum: 2012.11.03 19:50:43 »
...
A hibaok: párásodik az osztófejfedél.
Üdv!
Nem ismerem a Daihatsut, Neked volt, meg is fogtad a lényeget  :)

Palaczk:
Marutiból kiindulva megnézném még a megszakítóhézagot és a gyertyahézagokat (ha már úgyis látszik, ott 0,4-0,5mm, illetve 0,8mm), és egy alapelőgyújtás-beállítás  is hasznos lehet (ott ez 7 fok) :yes: Ha szükséged van rá, van egy stroboszkópom hozzá!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8560 Dátum: 2012.11.03 20:45:19 »
Lehet még kezdődő szigeteléshiba az egyik gyújtókábelen, de az elosztófedélen belül lerakódó finom por is hibás lehet.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8561 Dátum: 2012.11.04 07:21:53 »
Köszi a tippeket  :yes: ... Elsősorban én is az elosztófedélre saccoltam.

Azt tudni kell, hogy ősztől tavaszig, ha stimmelnek a körülmények (és elég gyakran stimmelnek), akkor nálunk nagyon durván megy ez a párásodás  ::) ... Olyankor, az előző nap leállított autó motorja szabályosan vizes  :ph34r: ! Szép pofás kis cseppekben áll össze a felületeken a víz, mindenhol a motortérben (és persze máshol is).

A Camry pl. tegnap délután egyáltalán be sem indult  :nonono: ... Forgatta az önindító, forgatta - de semmi. Úgy kellett behúznunk végül a Yarissal. És ezt már előadta párszor az utóbbi kb. két évben. Miközben erdélyi barátném, akinél kétszer is volt kölcsönben, mindkét alkalommal közel fél évig, egy ilyen esetre sem panaszkodott! Szóval nálunk sajnos tényleg rosszak a körülmények ebből a szempontból.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8562 Dátum: 2012.11.04 20:30:48 »
Na leírom ide is, most kicsit nyuggerebb vagyok, meg van normál 105 gombos :D
Minden hosszabb út előtt nézek olajszintet (motor, fék, kuplung, kormány), guminyomást, hűtővízet.
Tegnap elindultam Miskolcra, olajszint F betűnél volt. Ma leszilikonoztam az ajtóknál, csomag meg motortérben a gumibizbazokat, néztem olajszintet ha már arra jártam és félig volt (26 óra és 280km alatt). Persze a kocsi úgy állt éjszaka hogy egy nagyon picit a jobb oldala fentebb volt (telóval megnéztem a lökösön, olyan 2-3 fokot írt, a nívópálca a jobb oldalon van).
Elvittük szakihoz szomszéd faluba (igaz hogy opeles, de talán akkora diffi még nincs) 3-4km, alánézett, sehol semmi folyás, olajszint a szerelőakna fölött 3/4.
Hazaúton semmi probléma nem volt, motor szépen duruzsolt, ha kellett akkor simán felgyorsult 3 emberrel is 160ig, olajlámpa sem villant fel, estre hétre értünk haza.
Most még várok egy picit, ott áll ahol szombat reggel, csak ez akkor is érdekes, most még arra tudok gondolni hogy itt pesten meg pont a jobb oldala van lentebb a járda miatt és a 3/4 szint van valósan a motorban, a többi kifolyt nyár óta a szimeringeknél (már cserélve), a 2-3 fok meg épp kiadják a +-1/4 szintet.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.04 20:33:27 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8563 Dátum: 2012.11.04 21:22:21 »
Na leírom ide is, most kicsit nyuggerebb vagyok, meg van normál 105 gombos :D
Minden hosszabb út előtt nézek olajszintet (motor, fék, kuplung, kormány), guminyomást, hűtővízet.
Tegnap elindultam Miskolcra, olajszint F betűnél volt. Ma leszilikonoztam az ajtóknál, csomag meg motortérben a gumibizbazokat, néztem olajszintet ha már arra jártam és félig volt (26 óra és 280km alatt). Persze a kocsi úgy állt éjszaka hogy egy nagyon picit a jobb oldala fentebb volt (telóval megnéztem a lökösön, olyan 2-3 fokot írt, a nívópálca a jobb oldalon van).
Elvittük szakihoz szomszéd faluba (igaz hogy opeles, de talán akkora diffi még nincs) 3-4km, alánézett, sehol semmi folyás, olajszint a szerelőakna fölött 3/4.
Hazaúton semmi probléma nem volt, motor szépen duruzsolt, ha kellett akkor simán felgyorsult 3 emberrel is 160ig, olajlámpa sem villant fel, estre hétre értünk haza.
Most még várok egy picit, ott áll ahol szombat reggel, csak ez akkor is érdekes, most még arra tudok gondolni hogy itt pesten meg pont a jobb oldala van lentebb a járda miatt és a 3/4 szint van valósan a motorban, a többi kifolyt nyár óta a szimeringeknél (már cserélve), a 2-3 fok meg épp kiadják a +-1/4 szintet.

Én úgy csinálom, hogy mindig ugyanazon a helyen nézem 1 nap állás után  :hug: Így persze hidegen, de legalább tényleg látod mennyi fogy.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8564 Dátum: 2012.11.04 22:05:09 »
üdv DonPrego!

Az olajszintet mindig hidegen, teljesen sík útfelületen nézd, ha pontos értéket akarsz kapni!

Az is előfordulhat, hogy ha a 26 óra és 280km előtt sok volt a rövidtáv, ez a relativ hosszú táv pedig egyben volt tartós autópályán például, akkor a benzin most párolgott ki a motorolajból!
Amúgy meg egy mérés nem mérés, többször meg kell mérni azonos körülmények mellett!  ;)