Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344772 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8430 Dátum: 2012.08.06 16:00:37 »
Kérdés, hogy előtte használták-e, ha igen , mennyi ideig, ill. feltöltve rakták-e el, vagy töltötték-e közben. Másfél év alatt az önkisülés miatt nem ment-e mélykisüléses állapotba, mert az nem tesz jót neki.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8431 Dátum: 2012.08.07 09:05:31 »
Nem használták előtte, feltöltve rakták el. Az önkisülés mit jelent? Rámérni rá tudok, de nem tudom mi számít annak. Ha jól emlékszem teljesen feltöltve ~14V-nak kéne lennie.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8432 Dátum: 2012.08.07 09:25:10 »
Az önkisülés azt jelenti, hogy terhelés nélkül is merül az akksi, így ha sokáig nem töltik fel, lemerül. Vannak olyan töltők, amit feltöltés után rajta lehet hagyni, és az un. csepptöltő üzemmód alkalmas arra, hogy az előbb említett veszteséget pótolja.  A ~14 V nagyjából megfelel a feltöltött állapotnak. Ha jól emlékszem, cellánként 2,2-2,4 körül kell lenni.

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8433 Dátum: 2012.08.07 09:33:19 »
Azért pontosítanék, itt jól le van írva:
http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html#6

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8434 Dátum: 2012.08.07 09:53:57 »
Köszi, azt tudtam mi a mélykisülés, csak azt nem, hogy lehet ellenőrizni. Szóval 11.9V alatt van mélykisülés. Mégegyszer köszi.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8435 Dátum: 2012.08.07 12:07:56 »
Ma regeltem úgyhogy még elég új vagyok ::).Segítségeteket szeretném kérni.Megpusztult a Yaris II esemben a gyári akksi és foggalmam sincs hogy milyet vegyek bele.Tudnátok ebbdn segíteni?Nagyon sokat kidob de foggalmam sincs ár érték arányban melyiket lenne érdemes megvenni.2006 óta használom  a gépet,nagyon szeretem.Eddig semmi bajom nem volt vele viszont tövid benyomott kuplungnál néha nehezen veszi a sebességet(rottyan)..Ismerős valakinek ez a dolog?Azt mondták automata kuplung..Ez mibe fog fájni?2 éve mondták de azóta kicsit sűrűbben de ugyanugy rottyan :) Köszi a választ!
Akkumulátor: olyat kell venni, ami méretben és paraméterekben (kapacitás, amperórában megadva, pl. 55 Ah igen gyakori a személyautó-akksiknál) passzol. Különös tekintettel a pólusok elhelyezkedésére is.

Kuplung: nekem ez inkább sajátosságnak hangzik, mint hibának... Milyen fokozatokban tapasztalod a jelenséget?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8436 Dátum: 2012.08.09 09:44:34 »
Sziasztok!

Ma volt időm gyertyacserére, szerencsére nem olyan volt benne, amilyent a szervizkönyvben írtak, hanem Denso, de az első 2 hengernél eléggé olajosak voltak, lőttem pár képet róluk, valami véleményt kérnék. Mivel még nem cseréltem gyertyát lenne egy hülye kérdésem, a dobozból kiveszem az újat, belecsavarom és ennyi lenne az egész ugye? A gyári ajánlást vettem bele: BKR6EYA, hamarosan megyek egy 150km-es utat, hallgatózok, hogy mi van a hanggal, amit eddig hallottam.




rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8437 Dátum: 2012.08.09 11:16:58 »
Sziasztok!

Ma volt időm gyertyacserére, szerencsére nem olyan volt benne, amilyent a szervizkönyvben írtak, hanem Denso, de az első 2 hengernél eléggé olajosak voltak, lőttem pár képet róluk, valami véleményt kérnék. Mivel még nem cseréltem gyertyát lenne egy hülye kérdésem, a dobozból kiveszem az újat, belecsavarom és ennyi lenne az egész ugye? A gyári ajánlást vettem bele: BKR6EYA, hamarosan megyek egy 150km-es utat, hallgatózok, hogy mi van a hanggal, amit eddig hallottam.

Nekem is ilyen volt benne de már nem tudom hogy K16-os vagy K20-as volt a száma....
NGK általad említett tipusra cseréltem, sokat javult, megszűnt a csörgő hang gázadásnál.
Jah, te milyen hézagosat vettél 0,8 vagy 1,1 mm?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8438 Dátum: 2012.08.09 13:14:52 »
üdv

Hézagra precizitásból érdemes rálesni, hátha lejtette valaki a dobozt.
Amúgy szép a gyertyakép, jól dolgozik a motor.

Az olajosodásra érdemes figyelni, nem-e a szelepfedél O gyürüi kezdenek engedni.
Bár kiirhatnád milyen autòd van.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8439 Dátum: 2012.08.09 14:06:10 »
... a dobozból kiveszem az újat, belecsavarom és ennyi lenne az egész ugye?
A hézagellenőrzésen kívül még a meghúzási nyomatékra figyelnék.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8440 Dátum: 2012.08.09 20:59:50 »
No megvolt a tesztkör.

Az autó számomra rugalmasabbnak érződik, alacsony fordulaton nem rángat, eddig néha szokott, viszont a csörgő hang megmaradt és az is biztos, hogy inkább a gázpedál álláshoz van köze. Barátnőm azt mondja, hogy neki régi autójában volt hasonló hang, ott a gázbowden volt kilazulva és az csinált ilyen hangot.

Greg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 175
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8441 Dátum: 2012.08.09 21:32:00 »
Üdv!

Bár korábban már írtam a Yaris topikba, itt nagyobb a mozgás, hátha több ötletet kapok... Nos, a problémám, hogy nem m,űxik a kocsimban a visszapillantó tükör állítás. Megnéztem a biztosítékot (azt az infót kaptam h az ACC jelű az), rendben van. Kipróbáltam mindkét oldalt, semmi. Szétszedtem, megmozgattam a vezetékeket, lehúztam majd visszaraktam a csatlakozót, továbbra sincs semmi. Egyszer-egyszer mintha megmozdulna  az állítómotor, de aztán megint semmi.... Mi lehet a gond, egyáltalán merre keresgéljek? Elektronikában nem vagyok jártas, egyelőre azt kéne tudnom hogy van-e olyan hibalehetőség, amit házilag lehet orvosolni, vagy mindenképpen szakembert fog igényelni.   

Ha már írok...
A vezető oldali első ajtó zárja mintha nehezebben járna, néha csak 2-3 próbálkozásból zár. Ez akkor is jelentkezik ha a távirányítóval, akkor is ha a belső közp. zár kapcsolóval zárom. Kulccsal záráskor meg nagyjából rendben van. Ötlet?


Greg


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8442 Dátum: 2012.08.09 22:32:38 »
No megvolt a tesztkör.

Az autó számomra rugalmasabbnak érződik, alacsony fordulaton nem rángat, eddig néha szokott, viszont a csörgő hang megmaradt és az is biztos, hogy inkább a gázpedál álláshoz van köze. Barátnőm azt mondja, hogy neki régi autójában volt hasonló hang, ott a gázbowden volt kilazulva és az csinált ilyen hangot.
A gyertyakép tökéletes, nem is voltak elöregedettek, sztem tutira nem miattuk csörgött a motor... Valszeg a kopogásérzékelő nem működik tökéletesen. Carinánk is ilyen volt... Nem foglalkoztunk vele, nem lett tőle semmi baja, azóta sem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8443 Dátum: 2012.08.09 22:39:35 »
A vezető oldali első ajtó zárja mintha nehezebben járna, néha csak 2-3 próbálkozásból zár. Ez akkor is jelentkezik ha a távirányítóval, akkor is ha a belső közp. zár kapcsolóval zárom. Kulccsal záráskor meg nagyjából rendben van. Ötlet?
Tolj be neki egy kis kenőanyagot (pl wd40) első körben.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8444 Dátum: 2012.08.09 23:00:46 »
Bár korábban már írtam a Yaris topikba, itt nagyobb a mozgás, hátha több ötletet kapok... Nos, a problémám, hogy nem m,űxik a kocsimban a visszapillantó tükör állítás.
Első körben meg kéne nézni, eljut-e az áram a kapcsolóhoz? Én elvinném egy autóvillamossági szakemberhez.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )