Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344787 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8415 Dátum: 2012.08.03 16:13:01 »
Sajnos így vette. Igen, tuti hogy egyáltalán nem volt előtte gondos gazdája. Neki meg erre nincs pénze (100 ezer motorfelújításra, mikor egyedül neveli a gyerekét. Addig megy vele így, amíg még jár a motor...)
A t*rpöm is kivan az ilyen előző tulajokkal, na ezekre kellene kivetni bírságot, nem arra, akit átvágnak gátlástalanul: szinte biztos, hogy amikor megvette, nála is raktak bele valami "spéci" cuccot, hogy ne lehessen rájönni erre  :censored:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8416 Dátum: 2012.08.03 16:13:42 »
A t*rpöm is kivan az ilyen előző tulajokkal, na ezekre kellene kivetni bírságot, nem arra, akit átvágnak gátlástalanul: szinte biztos, hogy amikor megvette, nála is raktak bele valami "spéci" cuccot, hogy ne lehessen rájönni erre  :censored:
Igen, mert az első olajcseréig alig fogyott (1-2 hónappal a vásárlás után cseréltek le mindent, mert akkor jött rá össze a lóvé, ha jól rémlik).
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10259
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8417 Dátum: 2012.08.03 16:16:16 »
Igen, mert az első olajcseréig alig fogyott (1-2 hónappal a vásárlás után cseréltek le mindent, mert akkor jött rá össze a lóvé, ha jól rémlik).
R*hadékok az ilyen eladók, és nem kevés van belőlük  :censored:
Éve 20 ezret megy. De nincs olajcsere.  [rohog]
...
Évente 50 liter ?? Legalább valami kedvezményes áron kap olajat valahol?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8418 Dátum: 2012.08.03 16:18:35 »
Sajnos így vette. Igen, tuti hogy egyáltalán nem volt előtte gondos gazdája. Neki meg erre nincs pénze (100 ezer motorfelújításra, mikor egyedül neveli a gyerekét. Addig megy vele így, amíg még jár a motor...)
Az a baj hogy kifognék egy ilyen kocsit, pofám se lenne tovább eladni valakinek, csak a bontó maradna. Sajna ha a motor ilyen állapotban van, a többi alkatrész csak idő kérdése ...  :no:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8419 Dátum: 2012.08.03 16:45:02 »
Évente 50 liter ?? Legalább valami kedvezményes áron kap olajat valahol?
Hát a cégnél nagy a flotta, mindig van "elfekvőben" pár liter 5W30 vagy 5W40.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8420 Dátum: 2012.08.04 22:15:23 »
Egy komoly motorfelujitás cca hány km után indokolt? Valós km-t feltételezve.
Ez teljesen állapotfüggő.

Ha mégis kéne mondani egyetlen számot: 250 ezer km.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8421 Dátum: 2012.08.04 22:19:46 »
Most töltöm majd bele a 4. liter olajat ~10e km után. 3 éve vettem 180e km-rel, most kb 210e van benne. Az előző tulaj vezetési szokásait nem ismerem, de Solymárról járt át vele Pestre és külföldi céges utak voltak sok autópályával. Végig márkaszervízbe volt hordva és 5W-40-es olajat kapott. Nálunk szerintem kimélve van, se sok a rövid út, hogy a motor még bemelegedni se tud.
Szóval 2500 km/liter? Én, amíg nem rosszabbodik, emiatt nem szedetném szét a motort. Nem mondom hogy kevés, de nem is vészesen sok. 1 liter/1000 km fogyasztásnál érezném indokoltnak a felújítást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8422 Dátum: 2012.08.04 22:34:23 »
Igen, mert az első olajcseréig alig fogyott...
Nekem ez a sztori továbbra sem kerek. Nagyon érdekelne, hogy tulképp mi a baja annak a motornak... És hogy lehet, hogy jár? Tehát hogy rendesen indul, nem hagynak ki hengerek stb... Én ezt nem értem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8423 Dátum: 2012.08.05 00:13:46 »
Szóval 2500 km/liter? Én, amíg nem rosszabbodik, emiatt nem szedetném szét a motort. Nem mondom hogy kevés, de nem is vészesen sok. 1 liter/1000 km fogyasztásnál érezném indokoltnak a felújítást.
Hát látok némi romló tendenciát. :wacko: Amikor megvettem még 2l evett meg 15e km-re, tehát három év alatt romlott 7500 km/l-ről 2500 km/l-re.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8424 Dátum: 2012.08.05 00:21:04 »
Hát látok némi romló tendenciát. :wacko: Amikor megvettem még 2l evett meg 15e km-re, tehát három év alatt romlott 7500 km/l-ről 2500 km/l-re.
Az mondjuk tényleg elég határozott negatív tendencia  ::) ... Gondolom, nem is tettél közben évi 50 ezer km-t a kocsiba.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Mályki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8425 Dátum: 2012.08.05 09:10:10 »
 Sziasztok!!!

Ma regeltem úgyhogy még elég új vagyok ::).Segítségeteket szeretném kérni.Megpusztult a Yaris II esemben a gyári akksi és foggalmam sincs hogy milyet vegyek bele.Tudnátok ebbdn segíteni?Nagyon sokat kidob de foggalmam sincs ár érték arányban melyiket lenne érdemes megvenni.2006 óta használom  a gépet,nagyon szeretem.Eddig semmi bajom nem volt vele viszont tövid benyomott kuplungnál néha nehezen veszi a sebességet(rottyan)..Ismerős valakinek ez a dolog?Azt mondták automata kuplung..Ez mibe fog fájni?2 éve mondták de azóta kicsit sűrűbben de ugyanugy rottyan :) Köszi a választ!
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.05 09:40:28 írta Mályki »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8426 Dátum: 2012.08.05 22:32:22 »
Sziasztok!!!

Ma regeltem úgyhogy még elég új vagyok ::).Segítségeteket szeretném kérni.Megpusztult a Yaris II esemben a gyári akksi és foggalmam sincs hogy milyet vegyek bele.Tudnátok ebbdn segíteni?Nagyon sokat kidob de foggalmam sincs ár érték arányban melyiket lenne érdemes megvenni.2006 óta használom  a gépet,nagyon szeretem.Eddig semmi bajom nem volt vele viszont tövid benyomott kuplungnál néha nehezen veszi a sebességet(rottyan)..Ismerős valakinek ez a dolog?Azt mondták automata kuplung..Ez mibe fog fájni?2 éve mondták de azóta kicsit sűrűbben de ugyanugy rottyan :) Köszi a választ!
Szia Mályki!
Akkumulátort ha valami márkásat veszel akkor nem kell aggódni, nem nagyon tudsz mellényúlni, ha van keret vegyél zseléset, csak az Amperórára Ah figyelj, meg a + és - pólusok legyenek a megfelelő helyen, meg a mérete is egyezzen a régivel azt kész, szerintem...

Kuplung/váltó kérdés: két dolog fordulhat elő:
1. nem emel ki a kuplungszerkezet rendesen ezért reccsen váltáskor, de ekkor szinte minden fokozatban ugyan úgy ezt csinálja, ennek oka a tömítetlen/szivárgó kuplung főhenger/munkahenger/kettő közötti csővezeték lehet, ezt észre lehet venni a csökkenő olajszintről a tartályban.
2. elkopott a szinkrongyűrű a váltóban, ekkor nem minden fokozatban ez a hibajelenség, legtöbbször a 2-es fokozattal kezdődik...

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8427 Dátum: 2012.08.05 22:39:23 »
Kuplung/váltó kérdés: két dolog fordulhat elő:
1. nem emel ki a kuplungszerkezet rendesen ezért reccsen váltáskor, de ekkor szinte minden fokozatban ugyan úgy ezt csinálja, ennek oka a tömítetlen/szivárgó kuplung főhenger/munkahenger/kettő közötti csővezeték lehet, ezt észre lehet venni a csökkenő olajszintről a tartályban.
2. elkopott a szinkrongyűrű a váltóban, ekkor nem minden fokozatban ez a hibajelenség, legtöbbször a 2-es fokozattal kezdődik...
Nekem csak egyes és rüki volt necces a szétesett kuplungnál. Amikor a munkahengerem krepált be, akkor a fogási pont vándorolt egyre lejjebb.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8428 Dátum: 2012.08.06 13:03:27 »
Sziasztok!

Az akkumulátorom már nincs túl jó állapotban. Ismerősnek van egy "gyári" Toyota - valószinüleg inkább Optifit - aksija, ami 1.5-éve áll a pince sarkában. Érdemes ezt megvenni? Mennyit érhet így kb. - használva nem volt?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8429 Dátum: 2012.08.06 13:20:30 »
Szerintem ha megméreted a terhelhetőségét (bármelyik autósboltban megcsinálják) akkor lehet eldönteni, hogy érdemes-e megvenni. Szerintem egyébként nincs vele komoly gond.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...