Üdv!
Kicsit hozzátennék bepi81 hozzászólásához:
(A dugókon a lyukakat ahogy írta bepi81, nagyon fontos kitakarítani, nekem legalábbis tele voltak)
A gyűrűknél nagyon fontos, hogy le kell ellenőrizni, mekkora a gyűrűhézag. Ha közel jár a megengedett felső határhoz, érdemes lecserélni őket (kompressziógyűrűkről beszélek). A gyári ára valóban elég kemény, de azt gondolom, lehet kapni jó minőségűeket annak max. feléért is.
Ha már ennyire szétszedik a motort (valószínűleg leveszik a hengerfejet), akkor jó ötlet a hengerfejet is rendbe tenni. Szelepeket ellenőrizni, tisztítani, becsiszolni, szelephézagokat beállítani, szelepszárszimeringeket cserélni (ezek idővel bekeményednek, és ott is elkezdi enni az olajat). Nagyságrendileg már nem fog elvileg dobni az összegen (bár nem tudom az árakat, de egy szelepszárszimering csere is elég húzós, ha csak azért bontják meg a motort, így meg már megbontották). Egy komplett felső tömítéskészlet+hengerfejcsavarok+vezérlés szett+hosszbordásszíjak nekem volt 40% kedvezménnyel összesen 36000Ft(!). A felső tömítéskészletben elvileg minden benne van a hengerfej felújításához is (azért elvileg, mert nekem 4A-FE-hez kellett, mást nem néztem).
Ha ezeket megcsinálja az ember, olyan 100.000 km-ig nem nagyon kell bajlódni a motorral, ha az olajcserére figyel szerintem
b.c. tanácsa után nem érdemes síkoltatni mindenképpen a hengerfejet. Be kell tartani a lazítási és húzási sorrendet. Én élvonalzóval ellenőriztem, sehol nem volt gond vele, tisztítás után ment vissza.
De ez csak ötlet volt, Te döntöd el persze, mit csinálsz vele.