Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344900 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8385 Dátum: 2012.08.02 22:10:25 »
Nem gondoltam, hogy ekkora eltérés van 4A-FE és 4A-FE között.
Ez nekem nem akkora eltérés, ami a szegénykeverékes azonosítást illeti:

A szívóoldal tényleg más  :yes:

de találtam szegénykeverékes 7A-FE-t (1.8-as), hátha segít:

Hétvégén lefotózom a motort az a biztos.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
VVTi motor felújjítás
« Válasz #8386 Dátum: 2012.08.02 22:59:54 »
Sziasztok!

Tudtok ajánlani nekem szakit, aki motorfelújítást csinál? Gondolom a korai szériás VVTi betegsége van, szóval gyűrüzni kéne, dugattyút cserélni, meg még amit ilyenkor illik. Kb. mire számoljak összegben?

Köszi,
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8387 Dátum: 2012.08.03 05:29:05 »
Sziasztok!

Tudtok ajánlani nekem szakit, aki motorfelújítást csinál? Gondolom a korai szériás VVTi betegsége van, szóval gyűrüzni kéne, dugattyút cserélni, meg még amit ilyenkor illik. Kb. mire számoljak összegben?

Köszi,
Nekem lenne, de a város másik vége.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8388 Dátum: 2012.08.03 06:51:58 »
Sziasztok!

Tudtok ajánlani nekem szakit, aki motorfelújítást csinál? Gondolom a korai szériás VVTi betegsége van, szóval gyűrüzni kéne, dugattyút cserélni, meg még amit ilyenkor illik. Kb. mire számoljak összegben?

Köszi,
Csak halkan adok egy tippet, vagy mefogadod, vagy nem:
Ne cserélj dugattyúkat, először a gyűrűkkel együtt meg kell tisztítani a lerakódásoktól, főleg a dugókon lévő olajfuratokat kell szabaddá tenni, hogy az olaj a dugók belsejébe tudjon áramolni. A legtöbb esetben ez már megoldja a problémát.
A művelet után minőségi motorolajat kell használni és kész.
Gyűrűzni is csak akkor érdemes, ha az eredetik nagyon gázos állípotban vannak (pl. rászorultak a dugókra, nem tudnak könnyedén forogni rajta). A gyári gyűrűk (amik ajánlottak az utángyártottak helyett) kb 50.000Ft-ba kerülnek, a munkadíj szerintem 30.000Ft körüli összeg.
Tehát, ha úgy döntesz, hogy gyűrűztetsz, akkor 100.000Ft alatt megúszod a mókát.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8389 Dátum: 2012.08.03 07:39:27 »
Üdv!

Kicsit hozzátennék bepi81 hozzászólásához:
(A dugókon a lyukakat ahogy írta bepi81, nagyon fontos kitakarítani, nekem legalábbis tele voltak)
A gyűrűknél nagyon fontos, hogy le kell ellenőrizni, mekkora a gyűrűhézag. Ha közel jár a megengedett felső határhoz, érdemes lecserélni őket (kompressziógyűrűkről beszélek). A gyári ára valóban elég kemény, de azt gondolom, lehet kapni jó minőségűeket annak max. feléért is.
Ha már ennyire szétszedik a motort (valószínűleg leveszik a hengerfejet), akkor jó ötlet a hengerfejet is rendbe tenni. Szelepeket ellenőrizni, tisztítani, becsiszolni, szelephézagokat beállítani, szelepszárszimeringeket cserélni (ezek idővel bekeményednek, és ott is elkezdi enni az olajat). Nagyságrendileg már nem fog elvileg dobni az összegen (bár nem tudom az árakat, de egy szelepszárszimering csere is elég húzós, ha csak azért bontják meg a motort, így meg már megbontották). Egy komplett felső tömítéskészlet+hengerfejcsavarok+vezérlés szett+hosszbordásszíjak nekem volt 40% kedvezménnyel összesen 36000Ft(!). A felső tömítéskészletben elvileg minden benne van a hengerfej felújításához is (azért elvileg, mert nekem 4A-FE-hez kellett, mást nem néztem).
Ha ezeket megcsinálja az ember, olyan 100.000 km-ig nem nagyon kell bajlódni a motorral, ha az olajcserére figyel szerintem  ;)
b.c. tanácsa után nem érdemes síkoltatni mindenképpen a hengerfejet. Be kell tartani a lazítási és húzási sorrendet. Én élvonalzóval ellenőriztem, sehol nem volt gond vele, tisztítás után ment vissza.
De ez csak ötlet volt, Te döntöd el persze, mit csinálsz vele.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.03 07:59:24 írta vd1234 »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8390 Dátum: 2012.08.03 08:23:28 »
Egy komoly motorfelujitás cca hány km után indokolt? Valós km-t feltételezve.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8391 Dátum: 2012.08.03 09:03:03 »
Egy komoly motorfelujitás cca hány km után indokolt? Valós km-t feltételezve.
Nem km-hez kötött, hanem a használati és karbantartási előélethez...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8392 Dátum: 2012.08.03 10:58:29 »
Nekem lenne, de a város másik vége.
Érdekelne, jöhet priviben is.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8393 Dátum: 2012.08.03 11:05:54 »
Csak halkan adok egy tippet, vagy mefogadod, vagy nem:
Ne cserélj dugattyúkat, először a gyűrűkkel együtt meg kell tisztítani a lerakódásoktól, főleg a dugókon lévő olajfuratokat kell szabaddá tenni, hogy az olaj a dugók belsejébe tudjon áramolni. A legtöbb esetben ez már megoldja a problémát.
A művelet után minőségi motorolajat kell használni és kész.
Gyűrűzni is csak akkor érdemes, ha az eredetik nagyon gázos állípotban vannak (pl. rászorultak a dugókra, nem tudnak könnyedén forogni rajta). A gyári gyűrűk (amik ajánlottak az utángyártottak helyett) kb 50.000Ft-ba kerülnek, a munkadíj szerintem 30.000Ft körüli összeg.
Tehát, ha úgy döntesz, hogy gyűrűztetsz, akkor 100.000Ft alatt megúszod a mókát.
Hát az alkatrészeket kérdeztem egy ismerőstől - ő is motor felújítással foglakozik, csak 6000 cmm fölött - és jó árakat tudott mondani.
Én nem értek hozzá, ránézésre se fogom tudni megállapítani, hogy valami úgy jó ahoogy van és csak tisztítani kell vagy cserélni. Ezért kéne egy megbízható szerelő, aki ezeket megtesi. A poblémával kapcsolatos dolgokat már elmentettem magamnak a fórumról, hogy meg tudjam mutatni a szerelőnek - abba ezek a dolgok emlékeim szerint benne vannak, de köszi.
Amúgy eddig is minőségi motorolaj volt benne (Mobil 5W-40 szite egész életében), ennek ellenére durván eszi az olajat.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8394 Dátum: 2012.08.03 11:15:05 »
Egy komoly motorfelujitás cca hány km után indokolt? Valós km-t feltételezve.
Így van, nem kilométertől függ, hanem használattól. Ha valaki nem jól használja akkor már 100 ezernél is, normális használattal szerintem simán elgurul 250-300 ezret. Az enyémben 156ezer van, és olajcserétől olajcseréig egy csepp olajat nem eszik.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8395 Dátum: 2012.08.03 12:33:57 »
Így van, nem kilométertől függ, hanem használattól. Ha valaki nem jól használja akkor már 100 ezernél is, normális használattal szerintem simán elgurul 250-300 ezret. Az enyémben 156ezer van, és olajcserétől olajcseréig egy csepp olajat nem eszik.
Haver tegnap mesélte hogy faterja Igniszére kimondták a végső itéletet: motorcsere ... 2x ezer km-rel vette, most 6x ezer van benne. Tavaly már forralta a vasszert. Nem tudjuk milyen karban volt tartva ...  ::)
Szal nem kell egy mocinak 100e km halálig.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8396 Dátum: 2012.08.03 12:43:48 »
Ne cserélj dugattyúkat, először a gyűrűkkel együtt meg kell tisztítani a lerakódásoktól, főleg a dugókon lévő olajfuratokat kell szabaddá tenni, hogy az olaj a dugók belsejébe tudjon áramolni. A legtöbb esetben ez már megoldja a problémát. A művelet után minőségi motorolajat kell használni és kész.
Gyűrűzni is csak akkor érdemes, ha az eredetik nagyon gázos állípotban vannak (pl. rászorultak a dugókra, nem tudnak könnyedén forogni rajta). A gyári gyűrűk (amik ajánlottak az utángyártottak helyett) kb 50.000Ft-ba kerülnek, a munkadíj szerintem 30.000Ft körüli összeg. Tehát, ha úgy döntesz, hogy gyűrűztetsz, akkor 100.000Ft alatt megúszod a mókát.
Mennyi a munkadíj és a szívás az elsővel? Csak a gyűrűzés 80 ezer? Kolleganő autója miatt kérdezem...
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8397 Dátum: 2012.08.03 12:51:56 »
Így van, nem kilométertől függ, hanem használattól. Ha valaki nem jól használja akkor már 100 ezernél is, normális használattal szerintem simán elgurul 250-300 ezret. Az enyémben 156ezer van, és olajcserétől olajcseréig egy csepp olajat nem eszik.
Szerencsére Toyotából nálunk és Nyugaton  kevés cégautó fut, így talán érthető, hogy kevés sok 100ekm-t futott példány van (ill hirdetnek) Feltételezzük hogy Golf, Passat, Astra sem jobb mint a mi Corolláink és azokból van sok sokatfutott cégautó, akkor  azért a250e km-nek 2-3x-át ki kell birnia.Régen  (cca 20 éve) utaztam taxival Athénban egy (talán) Carinaban abban több mint 1 millió volt, Mercikről is hallani sok ilyent.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8398 Dátum: 2012.08.03 12:53:45 »
Hát az alkatrészeket kérdeztem egy ismerőstől - ő is motor felújítással foglakozik, csak 6000 cmm fölött - és jó árakat tudott mondani.
Én nem értek hozzá, ránézésre se fogom tudni megállapítani, hogy valami úgy jó ahoogy van és csak tisztítani kell vagy cserélni. Ezért kéne egy megbízható szerelő, aki ezeket megtesi. A poblémával kapcsolatos dolgokat már elmentettem magamnak a fórumról, hogy meg tudjam mutatni a szerelőnek - abba ezek a dolgok emlékeim szerint benne vannak, de köszi.
Amúgy eddig is minőségi motorolaj volt benne (Mobil 5W-40 szite egész életében), ennek ellenére durván eszi az olajat.

MEnnyi olajat eszik? És mióta van nálad? Mennyi km van benne? Hogy volt használva a motor?(kímélve, kihúzatva város/országút?)
Amúgy sztem cseréld a gyűrűket is, a dugattyún a lukakat meg esetleg kicsit bővítsétek fel, amennyiben lehetséges(az új dugattyúkon 8 luk van a 4 helyett)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:VVTi motor felújjítás
« Válasz #8399 Dátum: 2012.08.03 13:06:42 »
Mennyi a munkadíj és a szívás az elsővel? Csak a gyűrűzés 80 ezer? Kolleganő autója miatt kérdezem...
Nem tudom pontosan. Tudod, a Tibi, akiről meséltem, kihangsúlyozta, hogy szétszedéskor dől el minden. Addig csak találgatni lehet.
A gyári gyűrűszettre mondtak 50.000-et, viszont, ez az ajánlott, mert ez tuti pontos méretű. Az utángyártott, meg lehet, hogy 20-assal olcsóbb, de lutri.. mint, ahogy az eredmény és az élettartama is.
A munkadíj SZERINTEM 30-40.000Ft közötti lehet, nem gondolom, hogy többet elkérnek érte.
A szívás abban rejlik, hogy mennyit kell szobrászkodni a dugókkal (értsd: koromletakarítás, amit a legtöbb esetben csak fúrógéppel és kemény faragó munkával lehet elérni).
Kolléganőd Rollája az elmondottak szerint elég gatya állapotban van, nála valószínűleg gyűrűzni is kellhet majd.
Meg értelem szerűen az összes érintett tömítés csere (szelepfedél, szelepszár szimering, stb.), ami ilyenkor érintett a szétszedés által.
Egy ilyen művelet szerintem megáll 100.000-ban. De kérni kell ajánlatot erre is és arra is, és közelebb kerül az ember a valósághoz.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i